Nálunk a hulladékszállítás díjazása szerződés szerint úgy történik, hogy van egy alapdíj, amely havi két ürítést tartalmaz és amennyiben többször helyezzük ki a kukát a hulladékszállítás napján, így többször ürítik, úgy minden további ürítésért plusz díjat számítanak fel.
A gyakorlat azonban az, hogy függetlenül attól, hányszor helyezzük ki a kukát, a számlában mindig minden hétre felszámolják a plusz díjat. Eddig minden alkalommal panaszt nyújtottam be a szolgáltatónál, mire ők javították is a számlát, így végül sose fizettem a jogosnál többet, ugyanakkor hosszútávon az sem elhanyagolható sérelem, hogyha egy életen át minden egyes számla kézhezvétele után panaszírással kell tölteni az időt, meg Postára járni (költeni a levélfeladásra), merthogy csak postai úton lehet panaszt benyújtani.
Az egész nyilvánvalóan arról szól, hogy mivel éves szinten pár ezer forintról van szó, a lakosság 99%-a inkább nem vesződik a dologgal, hanem befizeti a jogosnál magasabb díjat, ami a szolgáltató számára összességében már jókora extra profit.
Ez az eljárás engem két okból is mélységesen felháborít. Egyrészt önmagában ez a taktika, hogy valaki úgy tesz szert illegálisan hatalmas pénzekre, hogy azért nem ütközik semmilyen ellenállásba, mert rengeteg embertől lop ugyan, de mindenkitől csak annyit, amennyiért inkább nem áldoznak időt, pénzt jóvátétel kiharcolására az érintettek, másrészt a szerződés szerinti díjazás a szeméttermelés csökkentését ösztönzi, amit környezettudatos emberként nagyon üdvözölnék, így azonban hatástalan kamu az egész.
Ezért az a kérdésem, hogy van-e bárkinek arra ötlete, hogy hogyan lehetne a jog erejével eltántorítani a szolgáltatót e csalássorozat folytatásától?