Sziasztok!
Segítségeteket kérném az alábbi problémával kapcsolatban: Május közepén vásároltunk a Lidl-ben egy Parkside smart robotfűnyírót (1000 m2-es változat) 120 ezer forintért. Július vége felé észrevettük, hogy a gép nem indul el az ütemezett időben és láttuk, hogy egyáltalán nem tölt, a dokkolója villog/vibrál zölden. Ennek zölden kell világítani, amikor töltőn van, akkor pedig pirosra vált. Teljesen lemerült és nem tudtuk bekapcsolni. Jeleztem a Lidl-nek a problémát, ők továbbították a szerviznek, akik küldtek érte egy futárt, majd néhány nap múlva jött is vissza a gép. A fűnyíró egységet cserélték, a dokkoló a régi és hát mondanom sem kell, hogy pontosan ugyanazzal a hibával jött vissza, amivel elküldtük. Nem tölt, töltés alatt is merül, az akksi mellett egy kis X van és a dokkoló ugyanúgy vibrál össze-vissza. Kipróbáltuk 4 különböző konnektorban is, raktunk bele új határoló vezetéket, de semmi, a hiba ugyanaz. Írtam megint a Lidl-nek, hogy továbbra is fennáll a hiba, pedig szerviztől jött vissza, továbbá a gép oda-vissza 3 hónapos, már majdnem egy hónapja nem megy és nem mellesleg 120 ezer ft, szóval köszönjük, nem tartunk igényt további javítgatásra, kérjük a teljes cserét vagy pénz visszatérítést. Írt másnap a Lidl, megint ugyanazt a sablon szöveget, hogy sajnálják stb, továbbítják a szerviznek a problémát. Hát mondom tök jó, hogy írtuk, hogy nem kell több javítás, mert szerintem egy 3 hónapos gépnél elvárható, hogy megbízhatóan működjön, főleg javítás után.
Ma írt a szerviz, hogy ők mindig bevizsgálják a gépet és azt a részt javítják/cserélik, amiben a szerelő hibát talál és hogy nézzük meg a dokkolón található fémlemezek nincsenek-e szennyeződve. Ha igen, súroljuk meg és teszteljük újra és ha továbbra is fennáll a hiba, akkor írjunk nekik. Most őszintén, a fűnyíró szervizből jön és még mi álljunk neki egy KERTI gépet sikálgatni hogy koszos-e és vajon utána úgy működik-e?? Egyrészt a fűnyíró a kertben van, logikusan nyilván lesz rajta szennyeződés, most mit kéne csinálni, mindennap tisztítgassuk? Másrészt ők miért nem tesztelték?? Miért küldték vissza úgy, hogy azt sem tudják működik-e a gép? Nevetségesnek és felháborítónak tartom az egészet. A dokkoló egyébként meg van tisztítva, így sem működik...
A kérdésem, hogy van valami jogszabály arra vonatkozóan, hogy jogunkban áll pénzvisszatérítést vagy teljes gépcserét kérni? Kötelesek vagyunk megint elfogadni a javítást/tákolást? Arról nem beszélve, hogy ilyenkor mindig legyen itthon valaki, aki odaadja a csomagot a futárnak, aztán mikor jön vissza, akkor át is vegye. Vegyünk ki több nap szabit, hogy ők bohóckodjanak itt össze-vissza? Egy javítást megvártunk, a hiba fennáll, nem kérhetjük h térítsék vissza az összeget vagy küldjenek egy komplett új készüléket?
Köszi előre is!