Számvizsgáló bizottság vizsgálja meg, és állapítsa meg, azért van.
Aztán feljelentés sikkasztás gyanúja miatt rendőrségen.
Goodwitch
Számvizsgáló bizottság vizsgálja meg, és állapítsa meg, azért van.
Aztán feljelentés sikkasztás gyanúja miatt rendőrségen.
Goodwitch
A számvizsgáló bizottság kikből áll? Hol tudok róluk tájékozodni?
három tagú, és a közgyűlés választja a tulajdonosok közül.
sziasztok a segítségeteket kérem
tegnap szembesültem egy olyan problémával amit meg kell oldani a társasházban
a helyzet a követlező:
6 hónapja új közös képviselő van a házban, aki azóta szinte mindnekivel összeveszett, arrogáns, bunkó, ellentmondást nem tűrő diktátor.
ezért a ház ezek miatt szeretné leváltani, itt kezdődnek a gondok, azonban
a megbízási szerződés értelmében, amelyet a Számvizsgáló bizottsági tag írt alá a ház nevében ,az szerepel, hogy idézem:
"a megbízási szerződést a megbízó csak akkor mondhatja fel, ha a megbízott szerződésszegést követ el"
Tehát a szerződés határozatlan időre köttetett és a ház noha ezt nem akarta felmondási jogáról önként és dalolva lemondott a megbízott javára
Holott ez nem lehetett a ház érdeke,
Most aktuálsi lenne a leváltás, egyrészt a bunkó diktatórikus eljárás miatt, másrészt mert lenne helyett olcsóbb és jobb közös képviselő.
Találkoztatok-e már ilyen esettel amikor a ház felmondási jogát a megbízott tévedésbe ejtéssel korlátozta?
Meg lehet-e szerintetek támadni egy ilyen szerződést a tévedésbe ejtésre hivatkozva? (A tévedésbe ejtés a PTK szerint megtámadási ok, amely szerint akkor lehet ezt megtenni ha a tévedést a másik fél okozta vagy azt felismerhette volna)
Megtámadhatja-e ezt egyetlen tulajdonostárs is? (hiszen neki is jogát vagy jogos érdekét sérti ez a korlátozás)
Várom válaszotokat!
A tvedésbe ejtés valóban megtámadási ok, de erre az esetre nehezen alkalmazható. A megszorító klausula egyértelműen azt jelenti, amit jelent: senkit nem téveszt meg, legfeljebb azt, aki a kellő gondosságot nem tanúsítja az ügylet ktés során.
Inkább egy közgyűlési határozattal próbálkoznék, a társasház legfőbb döntéshozó szerve közgyűlés, itt születhet a korábbi döntést felülíró határozat is, legfeljebb utóbb majd a leváltott képviselő megtámadja bíróságon, és a T. bíróság majd dönt a jogvitában.
Egyénileg is megtámadhatóak a közgyűlési határozatok, valamint egyéb döntések is, (lásd a társasházi alapíto okiratotokat, iletve szmsz-eteket)erről a társasházakról és a lakásszövetségekről szzóló törvények rendelkeznek.
DE: csak adöntést követően , 31 napon belül. A 6 hónap eltelete a képviselő megválasztását követően kizárja, hogy bíróság előtt megtmadd a kk. kinevezéséől szóló közgyűlési határozatot.
Egyszerűen felmondjátok a megbízási szerződést, összehívtok egy közgyűlést, a közös képviselőt leváltjátok, ugyanakkor a következőt máris megválasztjátok, egy hónapot adtok a réginek, hogy minden iratot adjon át az új közös képviselőnek és számoljon el.
Ha ezen határozat ellen a réginek kifogása van, akkor ő támadja meg a bíróságon, nektek félnivalótok nincs, mert függetlenül attól, hogy ilyen hülye mondat szerepel a szerződésben, felmondhatjátok, az ilyen szerződés jogszabályba ütköző, korlátozza a jogaitokat, így semmis.
immaculata a probléma az hogy a PTk 483 §-a szerint ea felmondás joga folyamatos jogviszony esetén korlátozható, és ő ezt úgy oldotta meg gondolom ügyvédi segédlettel, hogy csak akkro modnhat fel a ház a kk-nak ha szerződést szegett.
A szerződésszegésben szerintetek belefér-e az, hogy a kk megbízási jogviszonyból fakadó tájékoztatási kötelezetségét megszegi, mivel a lakókat azzal fenyegette meg nyíltan hogy azok nem szavazhatnak a közgyűlésen akiknek közös költség tartozásuk van.
D.Andi
Egész pontosan nem igaz, amit írsz, szerintem, mert a tv. pontosan így szól:
30. § (1) A közgyűlés a határozatával a legalább hat hónapnak megfelelő közös költség összegének befizetésével hátralékba került tulajdonostárs külön tulajdonának és a hozzá tartozó közös tulajdoni hányadának jelzálogjoggal való megterhelését rendelheti el a hátralék megfizetésének biztosítékául.
(2) A határozat meghozatala során a hátralékos tulajdonostárs nem élhet a szavazati jogával, az ő tulajdoni hányadát a határozatképesség megállapításakor figyelmen kívül kell hagyni.
Ha tudsz mást, írj.
tokkki!
(4) A felmondás jogának korlátozása vagy kizárása semmis; folyamatos megbízási jogviszonynál a felek a felmondás jogának korlátozásában megállapodhatnak.
Ez a szerződésszegés meghatározás szerintem a semmis, mert egy olyan tág fogalom, ami mindenfajta felmondási lehetőséget kizár.
Nincs vesztenivalótok, egyszerűen váltsátok le, és ha megtámadja a határozatot, majd a bíróságon előadhatjátok az leváltás okait.
Tisztelt Fórumozók! Van egy társasházi közös képviselővel és közös képviselettel kapcsolatos ügy, amit szívesen meosztok velezek. Mindenki okulására!
Az egészhez tudni kell, hogy a Budapest, VI.ker Király utca 82. számú társasházról van szó.
Azért választottam a nyílvánosságot, hogy az ügy ne legyen eltussolva!
Ezt a levelet írtam a közös képviselőnek - ebből minden egyértelmű lesz mindenki számára- :
" Tisztelt Közös Képviselő Úr!
1.
Mivel a 2009-04-17-én 18.30-kor tartott társasházi közgyűlésen történtek abszolút törvénytelenek és jogszabálysértőek voltak, így – mielőtt a Törvényességi Felügyeleti Ügyészséghez fordulunk!- kérnénk a törvény biztosította lehetőségünknél fogva, hogy 15 napon belül írjon ki új közgyűlést és törvényesen illetve jogszabályszerűen legyen a közös képviselő választás megtartva.
A napirendi pont és ok – társasházi törvény 35§ (2)alapján:
Közös képviselő választás az előző jogszabály ellenessége okán, mivel ütközött a társasházi törvény által előírt szabályokkal.
A törvényi felhatalmazást az alábbi jogszabály részletek adják meg nekünk:
2003. Évi CXXXIII. törvény – Társasházi törvény-
35. § (1) Közgyűlést szükség szerint, de legalább évente egyszer kell tartani. Az éves elszámolásról, a költségvetés megállapításáról szóló közgyűlést évente a szervezeti-működési szabályzatban meghatározott időpontig, de legkésőbb május 31-éig meg kell tartani.
(2) Kötelező a közgyűlés összehívása, ha azt a tulajdoni hányad 1/10-ével rendelkező tulajdonostársak a napirend és az ok megjelölésével írásban kérték. Ha a kérést a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke tizenöt napon belül nem teljesítette, az összehívást kérő tulajdonostársak vagy az általuk megbízott személy a közgyűlést összehívhatják.
2.
A közgyűlés nem volt határozat képes, mivel:
36. § (1) A közgyűlés akkor határozatképes, ha azon az összes tulajdoni hányadnak több mint a felével rendelkező tulajdonostársak jelen vannak.
(2) A határozatképességet a közgyűlés megnyitását követően, továbbá az egyes napirendekről történő szavazást megelőzően a közgyűlés által megválasztott elnöklő személy és a közgyűlési jegyzőkönyv vezetője állapítja meg.
37. § (1) Ha a közgyűlés nem határozatképes, vagy az elnöklő személy a közgyűlést a határozatképtelenné válása miatt berekesztette, megismételt közgyűlést kell tartani.
(2) A megismételt közgyűlést a határozatképtelen közgyűlést követő 15 napon belüli időpontban az eredetivel azonos - a határozatképtelenné vált közgyűlés esetén a közgyűlés berekesztését követően fennmaradó - napirenddel kell összehívni. A megismételt közgyűlés az eredeti közgyűlés meghívójában az eredeti közgyűlés határozatképességétől függő feltétellel is kitűzhető.
(3) A megismételt közgyűlés a jelenlevők tulajdoni hányadára tekintet nélkül határozatképes; ezt a körülményt a megismételt közgyűlés meghívójában fel kell tüntetni azzal, hogy ahol e törvény a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított meghatározott arányát követeli meg a határozat elfogadásához, ennek hiányában a kérdésben határozat nem hozható.
38. § (1) A közgyűlésen a tulajdonostársakat tulajdoni hányaduk arányában illeti meg a szavazati jog.
(2) Ha e törvény másképpen nem rendelkezik, a közgyűlés, illetőleg a megismételt közgyűlés a határozatát a jelen levő tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított egyszerű szavazattöbbségével hozza meg.
40. § (1) Az e törvényben meghatározott eseteken kívül más közgyűlési határozat is meghozható írásban. Ebben az esetben a közgyűlési napirendre vonatkozóan a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke felhívásához mellékelt írásbeli határozati javaslatról - ha számvizsgáló bizottság működik, írásbeli véleményének ismeretében - a tulajdonostársak írásban szavaznak.
(2) Az írásbeli szavazásnak és az eredmény megállapításának részletes szabályait a szervezeti-működési szabályzatban kell – SZMSZ- meghatározni.
(3) Az írásbeli szavazás eredményéről a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke - a 19. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - tájékoztatja a tulajdonostársakat.
42. § (1) Ha a közgyűlés határozata jogszabály vagy az alapító okirat, illetőleg a szervezeti-működési szabályzat rendelkezését sérti, vagy a kisebbség jogos érdekeinek lényeges sérelmével jár, bármely tulajdonostárs keresettel kérheti a bíróságtól a határozat érvénytelenségének megállapítását a határozat meghozatalától számított hatvan napon belül.
(2) A kereset a határozat végrehajtását nem gátolja, a bíróság azonban a végrehajtást indokolt esetben felfüggesztheti.
44. § (1) A közös képviselő (az intézőbizottság elnöke) köteles a közgyűlés határozatairól és a határozatok végrehajtásáról nyilvántartást (a továbbiakban: Közgyűlési Határozatok Könyve) vezetni.
(2) A Közgyűlési Határozatok Könyve - évenkénti bontásban - a hitelesített közgyűlési jegyzőkönyv alapján tartalmazza:
(3) Ha a közösség a határozatot írásban hozta meg, a (2) bekezdés a) és b) pontjaiban említett adatokat az írásbeli szavazás alapján, értelemszerűen kell feltüntetni.
51. § (1) A számvizsgáló bizottság jogkörében eljárva:
V. Fejezet
VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Értelmező rendelkezések
56. § E törvény alkalmazásában:
4. Eredménytelen az írásbeli szavazás:
4.1. a szervezeti-működési szabályzat tekintetében: ha az írásbeli határozati javaslatra leadott érvényes és azonos írásbeli szavazatok aránya nem éri el a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított egyszerű többséget,
4.2. minden más esetben: ha az írásbeli határozati javaslatra leadott érvényes és azonos írásbeli szavazatok aránya nem éri el a tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított szavazattöbbségnek a törvényben meghatározott mértékét.
Kiszámoljuk, hogy érthető legyen:
Összesen: kb 57% - jelenlevők alapján 42 %-al győzött a Tempocsér.
Az érvényes határozathoz 50% felett kell lenni!!!:
Társasházi törvény:
38 § (2) Ha e törvény másképpen nem rendelkezik, a közgyűlés, illetőleg a megismételt közgyűlés a határozatát a jelen levő tulajdonostársak tulajdoni hányada alapján számított egyszerű szavazattöbbségével hozza meg.
Tehát:
egyszerű többséget és nem relatív többséget szavazott meg.
Vagyis arra a kérdésre, hogy a Tempocsér legyen a közös képviselő 58 % nem született!!!
Társasházi törvény 44. § (1):
A közös képviselő (az intézőbizottság elnöke) köteles a közgyűlés határozatairól és a határozatok végrehajtásáról nyilvántartást (a továbbiakban: Közgyűlési Határozatok Könyve) vezetni.
(2) A Közgyűlési Határozatok Könyve - évenkénti bontásban - a hitelesített közgyűlési jegyzőkönyv alapján tartalmazza:
Tehát:
A határozati javaslatot úgy kell feltenni, hogy a szavazatot "igen/ nem/ tartózkodott" bontásban lehessen leadni: 44 § (2) b)
3.
A közgyűlésre invitáló meghívó nem jogszabályszerűen lett elkészítve, egyszóval törvényellenes – megsérti a társasházi törvényt.
Az írásbeli szavazásra felhívást fel kell tüntetni, és minden tulajdonosnak ki kell osztani. Különben jogszabálysértő és törvénytelen!
Társasházi törvény 40. § (2):
Az írásbeli szavazásnak és az eredmény megállapításának részletes szabályait a szervezeti-működési szabályzatban kell meghatározni.
Tehát:
A részletes szavazatszámítási szabályokat a SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT-ban (továbbiakban: SZMSZ) kell megállapítani, attól eltérni nem lehet. Ha nincs az SZMSZben, akkor nem is lehet tartani. 40 § (2)
Összefoglalava:
Igen szavaztok tehát 24%-ot értek el, vagyis alulmaradt a Tempocsér.
Tehát most 15 napon belül megismételt közgyűlést kell tartani!
4.
Mivel a Számvizsgáló Bizottság nem ismerte fel hogy ez így szabálytalan és 24%-al meghozott közgyűlési határozat jogszabályellenes- megsérti a társasházi törvényt-:
Társasházi törvény:
51 § (1) a) A számvizsgáló bizottság jogkörében eljárva:
bármikor ellenőrizheti a közös képviselő, illetőleg az intézőbizottság ügyintézését, havonként ellenőrzi a közösség pénzforgalmát.
A fentiek alapján új Számvizsgáló Bizottságot kell választani, mielőtt ez ügyben a Törvényességi Felügyeleti Ügyészséghez fordulnak, azok a tulajdonostársak akiket sért a törvénytelen közgyűlési határozat, ha nem lesz megtartva a törvény által meghatározott szabályos levezetésű közgyűlés és szabályos levezetésű közös képviselő választás.
Ha Ön nem ír ki szavazást – aminek jogkövetkezményeit mindenki viseli saját erkölcsi-, anyagi és büntetőjogi felelőssége illetve szakszerűtlen tevékenysége, elmaradt, vagy nem megfelelő intézkedése miatt, a kár, vagy esetlegesen bekövetkezett baleset súlyától függően -, össze gyűjtik a sértett tulajdonostársak a 10 %-ot és összehívjuk az új közgyűlést:
35. § (2) Kötelező a közgyűlés összehívása, ha azt a tulajdoni hányad 1/10-ével rendelkező tulajdonostársak a napirend és az ok megjelölésével írásban kérték. Ha a kérést a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke tizenöt napon belül nem teljesítette, az összehívást kérő tulajdonostársak vagy az általuk megbízott személy a közgyűlést összehívhatják.
Budapest, 2009-04-19
Tisztelettel:
Itt a lakók aláírása, akik nem értenek egyet az eljárással!Személyiségi jogok miatt nem teszem fel ide ezt a részt.
dr. Varga István
Hát, abban nem vagyok biztos, hogy az ügyészség törvényességi felügyeletet látna el a társasházak felett....
A Törvényességi Felügyeleti ügyészség jogköre kiterjed minden jogsértő határozat felülvizsgálatára, bárki hozza is azt.
dr. Varga István
Na de ekkora nyilvánosságot Pista?
A törvényességi felügyelet körében az ügyészség feladata a törvények érvényesülésének ellenõrzése és elõmozdítása a bíróságokon (és a büntetõjogi területen) kívüli életben; így az állami szervek, a társadalmi szervezetek és az állampolgárok jogkövetõ magatartásának a figyelemmel kísérése.
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA:: 1949. ÉVI XX. .TÖRVÉNY
XI. fejezet
Az ügyészség
51. § (3) bekezdés
„(3) Az ügyészség közreműködik annak biztosításában, hogy mindenki megtartsa a törvényeket. Törvénysértés esetén - törvényben meghatározott esetekben és módon - fellép a törvényesség védelmében.”
dr. Varga István
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni!
Saját tulajdonú öröklakásomban lakom gyermekeimmel és feleségemmel egy 10 lakásos , egy emeletes társasházban, első emeleten egy vidéki városban .
Alattunk egy 80 éves "beteg" néni lakik, vele szemben ( szintén velünk egy lépcsőházban ) pedig a közös képviselő (ő a néni fia ) és felesége . A beteg alatt ideggyengét értek . Általában akkor is hangosan kommunikál magával amikor egyedül van az udvaron, a lépcsőházban vagy az utcán , rendszeresen zaklatja a hozzánk érkezőket is . Ezektől eltekintve egyébként jó egészségnek örvend .
A néni a fiával folyamatosan zaklat minket a kutyánk miatt, szerintük a házban nem tartható kutya . Ebből kifolyólag már több „birtokháboritási“ feljelentést is tettek ellenünk helyi jegyzőnél, melyek mindegyikét megszüntették mivel a helyi állattartási rendeletet maximálisan betartjuk , házirendet , szmszt sem sértünk a kutyatartással .
Amikor ezekkel a feljelentgetésekkel a kutyatartást nem tudták megvétózni , kitalálták hogy „határozatot“ hoznak , amit meg is szavaztak a néni házban élő barátnői szavazatainak többségével ( akik a korukat meghazudtolóan , egész nap fáradhatatlanul leselkedő , hallgatózó nyugdijas matrónák ) hogy a házban állatot nem tarthatunk .
Ez az általunk sérelmesnek tartott közgyülési „határozat“ természetesen biróság elé került ,
ahol is a biróság azt érvénytelenitette , mivel a „határozathozatallal“ a társasház megsértette a társasházi törvényt .
Ezidáig betudtam orvosi esetnek őket és reméltem hogy tanultak a dologbol, megszünnek a közös képviselő és a néni részéröl minket érő mindennapos atrocitások , de nem igy történt . Mindezek után a közös képviselő és a néni a mai napig továbbra is zaklat minket . Folyamatosan a teraszunk alatt és az előtte lévő utcán „őrjáratoznak“ mobiltelefonnal , fényképezőgéppel , személyiségi jogainkat sértve fényképezgetnek minket ha a saját teraszunkon tartózkodunk . Hangfelvételt készitenek ha ugat a kutya a teraszon , stb . Mindezzel nagy mértékben akadályozva minket a saját tulajdonunk zavartalan használatához való jogainkban .
Kérdésem, hogy nekünk meddig kell elviselni azt, hogy a közös képviselő és a néni rendszeresen zaklasson még azok után is , hogy jogerős birósági végzés van a kezünkben arról , hogy semmi törvénysértőt nem követtünk / követünk el ?
Szeretném tudni, hogy nekem milyen törvényes lehetőségeim vannak megvédeni magunkat ilyen esetben ? Mit tudok tenni, hogy zaklatás nélkül használni tudjuk a saját tulajdonunkat ?
Mikortól zaklatás a közös képviselő és a néni ilyesfajta viselkedése , hogyan tudom magamat és a családomat az ilyen atrocitásoktól megvédeni ?
Mit lehet tenni az ilyen "kiskirály" , a "hatalmával" visszaélő ( értem ez alatt pl. "az úgyis mindent megszavazunk ellenetek , mert mi vagyunk a többség" stb. jellegű kijelentéseket ), hozzá nem értésével a házat már nagyobb összegű kp. perveszteségbe is sodró közös képviselő leállitásának érdekben ?
A közgyülési szavazással való eltávolittatása a leirt körülmények miatt egyenlőre sajnos teljesen reménytelen..
Segítségüket előre is köszönöm!
D.Andi
Köszönöm a választ !
Nem tudom , hogy egy 10 lakásos társasházban alkalom adtán lenne-e lehetőség "külső" , független és hozzáértő szakember megbizására ( az általam leirtak csak a jéghegy csúcsa a k.képviselő tevékenységét tekintve ) létezik-e olyan jogszabály , ami kimondja hogy csak a tuladjdonosok közül lehet k.képviselőt megbizni ? Rajtunk kivűl több tulajdonos is hozzáértő , független képviselőt szeretne , mivel jelen helyzetben az ő érdekeik is folyamatosan sérülnek...
A régi közös képviselőnk leváltásán dolgozunk...
Az új közös képviselő a Ház egyik lakója, kérdésem az lenne, hogy kell-e vele valamilyen szerződést kötni vagy elegendő Közgyűlési Határozat...
Ha kell honnan lehetne szerezni 1 db mintát?
Ő nem kap fizetést, hanem mint költségtérítés számolja el a díját, ez jól is van így... gondolom, A megállapodott összeget csak rögzíteni kellene valahogy...
Köszönöm a segítséget
András
Igen, ezt nem árt rögzíteni.
Tiszteletem!
A problémám a következő:
Tavaly júliusban költöztem egy társasházba. Ez egy panel, aminek a tetejére tetőteret építettek pár évvel ezelőtt. Ezen lakásokba beszerelhető egyedi hőmennyiségmérő (többek között ezért is választottam ezt a lakást), amit én be is rakattam. Az óra állását a közös képviselőnek kell leolvasnia a fűtési szezon kezdetén és végén. Amikor beszereltettem az órát, ezt meg is tette, de most, hogy véget ért a fűtési szezon, nem hajlandó átjönni és leolvasni.
Sajnos a kapcsolatunk eléggé megromlott. Volt pár közgyűlés fűtéskorszerűsítés miatt, ahol én nem támogattam a projekt elindítását, és ezt sérelmezte. Konkrétan kétszer is megfenyegetett/megzsarolt (egyszer négyszemközt, egyszer az egyik gyűlés alatt sokak hallatára), ha nem szavazok igennel, akkor nem fogja leolvasni az órámat. De ezt üres fenyegetésnek vettem...
Április 30-án felhívtam a képviselőt, hogy mikor jön át leolvasni az órát, erre a válasz az volt, hogy én nem tartozok ebbe a körbe (a tetőtéri 6 lakásból 4-ben van óra, a többi 3-at leolvasta/leolvassa). Ezután rögtön átmentem hozzá, hogy megkérdezzem, miért teszi ezt. Érdemi választ nem adott, sőt, majdnem verekedés lett a dologból.
A minap ismét átmentem egy szomszéddal hozzá, gondoltam így nyugodtabban tudunk beszélni. Érdemi választ ismét nem kaptam, konkrétan az oka: csak. Ezután kértem, mutassa meg a társasházi határozatokat a leolvasással kapcsolatban, de erre nem hajlandó. Még a telefonáláskor mondta, hogy a közgyűlésnek kellene határoznia a leolvasásról, de erről nem tájékoztatott mikor beszereltettem az órát (akkor még jóban voltunk).
A Hőszolgáltató sajnos nem tud segíteni.
Hova, kihez fordulhatnák?
Köszönettel:
Laci
Társasházi érdekességek a Budapest, VI.ker Király u. 82.-ben!
2009.04.17.-én új közös képviselő megválasztására került sor. A közgyűlés kiírásában nem került feltüntetésre a szavazás módja, az írásbeli szavazás!
Sem a közgyűlés megkezdésekor, sem a szavazások(több napirendi pont volt) megkezdése előtt a jelenlévő tulajdonostársak számlálása, tulajdoni hányaduk közlése nem történt meg!! Egy tulajdonostárs felhívta a közös képviselő figyelmét arra, hogy számolja meg a jelenlévőket, elutasítás volt a válasz rá!
A közgyűlés elnöke, aki saját közlése alapján..idézem:
„én 10 éve vezetem a közgyűléseket, a törvény az, amit a közös képviselő úr mond,és kész!”, sem reagált eme alapvető törvénysértésre!
Uff, ezt azt hiszem nem kell minősítenem!
Az új közös képviselőre szavazás írásban történt, amely cetlin a 4 választható közös képviselő jelölt neve volt feltüntetve, egy név bekarikázásával lehetett jelölni! Sem a szavazó cédulák kiosztott számát, sem a beérkezetteket senki nem számolta meg, nem közölte a tulajdonostársakkal.
A szavazatszámláló bizottság tagjai félrevonultak egy különálló helyiségbe, majd a végeredményt kinyilatkoztatták!
Ismétlem! A cédulákon nem volt lehetőség, igen,-nem,-tartózkodom bejelölésre....mivel nem volt feltüntetve, „ahogy a hatályos Társasházi törvényben is szerepel”Ők mégis kihoztak egy tartózkodom jelölést!!!
Az a tulajdonostárs aki nem megszégyenítve a tisztségviselőket, finoman jelezte, hogy valami nem jó..a szavazás megkezdésénél,.ismét jelzett, és kérte a szavazás nyílt ismétlését, hiszen így érvényes lett volna a szavazás!!!
Elutasítás lett a vége, egy tulajdonostárs igen éles hangon megkérdezte „ha nem mondom meg kire szavaztam, akkor lelő?” Itt a kérdést feltevő tulajdonostárs minősítette önmagát, nekem nem kell!
9 tulajdonostárs megbízott egy szintén tulajdonostárs jogászt, hogy az ismételt – hangsúlyozom ismételt közös közgyűlés kiírását intézze a nevükben is!
A közös képviselőhöz írásban benyújtott - többszöri- kérésre válasz sem írásban, sem szóban nem érkezett!
Harmadik féltől, mint jogi személytől, nevezetesen a választást „megnyerő” Kft.-től tudtuk, meg, hogy nincs meg a kötelező 1/10-ed tulajdoni hányad, ezért a közös képviselőnk nem foglalkozik a beadványunkkal”- pedig azonos jogú tuladonostársak vagyunk-
Kért a jogászunk alapító okiratot, mert ilyen a lakók többségénél nincs, úgy ahogy az SZMSZ sem lelhető fel!
Elutasítás volt a válasz, a kezéből ki nem adja a közös képviselő...,másolja le, több, mint 20 oldal, volt a válasz végül nagy nehezen belement, egy másolat készítésébe, holott minden új tulajdonostársnak kötelessége lett volna ezeket az iratokat átadni!
Csak így tudhattuk meg, hogy ki mennyi tulajdoni hányaddal rendelkezik!
Újabb 5 tulajdonostársi aláírás, az eredeti beadványra hivatkozva, annak kiegészítése ként, az átvétel aláíratva közös képviselővel....ismét nem történik semmi!
Az időből kicsúsztunk, mert az új közös képviselővel az átadást 05.15-re beszélték meg, addig ismételt közgyűlést már nem tudunk összehívni!
Nagyrészt idősebbek által lakott ház a mienk, ahol a kiskirályi pocsolya több mint 10 éve sikeresen működik, akár megfélemlítés árán is!Én mint nyugdíjas nem akarok félni ott ahol élek.Ezeket a sorokat a kis unokám segítségével rakom fel ide.Vagyis ő gépeli én mondom.
A házban lakó hölgy, aki magát gondnoknak nevezteti , holott a fia után fizeti a társasház a bért, járulékokat, ezt még tetézve a menye, mint takarító, szintén a társasház fizeti a a bérét és a járulékait! Munkát a házban nem végeznek!
A jog ezt úgy nevezi: Színlelt munkaszerződés!
Megbízási jogviszonnyal a hölgy a társasházunknak, évente több százezer forintot takaríthatott volna meg - számvizsgáló bizottság jogilag, anyagilag is felelős a házat érintő károkozásért!- HAB A TORTÁN!!
A házban működő Gyermekjóléti Szolgálatnál is Ő takarít, természetesen itt is más van bejelentve!
A közös képviselő rágalmazza a jogászunkat, aki a törvényességet szeretné elérni!
A leendő közös képviselőnek elküldtük az anomáliákat a választással kapcsolatban, Ők mindezek ellenére vállalják a képviseletet ! Itt tartunk jelenleg a XXI. században, ahol a törvényesség látszata sincs meg!Azt hittem már nem kell szenvednem, mint a szocializmusban, hiszen rendszerváltás volt. De úgy érzem mégsem...
A nevemet nem a gerinc hiánya miatt nem írom ki, hanem azért, mert a „gondnoknő” már életveszélyesen megfenyegette a közgyűlési hibákat felrovó tulajdonostársat!
Kérem segítsenek!
Egy kétségbe esett nyugdíjas!
Társasházi érdekességek a Budapest, VI.ker Király u. 82.-ben!
2009.04.17.-én új közös képviselő megválasztására került sor. A közgyűlés kiírásában nem került feltüntetésre a szavazás módja, az írásbeli szavazás!
Sem a közgyűlés megkezdésekor, sem a szavazások(több napirendi pont volt) megkezdése előtt a jelenlévő tulajdonostársak számlálása, tulajdoni hányaduk közlése nem történt meg!! Egy tulajdonostárs felhívta a közös képviselő figyelmét arra, hogy számolja meg a jelenlévőket, elutasítás volt a válasz rá!
A közgyűlés elnöke, aki saját közlése alapján..idézem:
„én 10 éve vezetem a közgyűléseket, a törvény az, amit a közös képviselő úr mond,és kész!”, sem reagált eme alapvető törvénysértésre!
Uff, ezt azt hiszem nem kell minősítenem!
Az új közös képviselőre szavazás írásban történt, amely cetlin a 4 választható közös képviselő jelölt neve volt feltüntetve, egy név bekarikázásával lehetett jelölni! Sem a szavazó cédulák kiosztott számát, sem a beérkezetteket senki nem számolta meg, nem közölte a tulajdonostársakkal.
A szavazatszámláló bizottság tagjai félrevonultak egy különálló helyiségbe, majd a végeredményt kinyilatkoztatták!
Ismétlem! A cédulákon nem volt lehetőség, igen,–nem,–tartózkodom bejelölésre…mivel nem volt feltüntetve, „ahogy a hatályos Társasházi törvényben is szerepel”Ők mégis kihoztak egy tartózkodom jelölést!!!
Az a tulajdonostárs aki nem megszégyenítve a tisztségviselőket, finoman jelezte, hogy valami nem jó..a szavazás megkezdésénél,.ismét jelzett, és kérte a szavazás nyílt ismétlését, hiszen így érvényes lett volna a szavazás!!!
Elutasítás lett a vége, egy tulajdonostárs igen éles hangon megkérdezte „ha nem mondom meg kire szavaztam, akkor lelő?” Itt a kérdést feltevő tulajdonostárs minősítette önmagát, nekem nem kell!
9 tulajdonostárs megbízott egy szintén tulajdonostárs jogászt, hogy az ismételt – hangsúlyozom ismételt közös közgyűlés kiírását intézze a nevükben is!
A közös képviselőhöz írásban benyújtott – többszöri- kérésre válasz sem írásban, sem szóban nem érkezett!
Harmadik féltől, mint jogi személytől, nevezetesen a választást „megnyerő” Kft.-től tudtuk, meg, hogy nincs meg a kötelező 1/10-ed tulajdoni hányad, ezért a közös képviselőnk nem foglalkozik a beadványunkkal”- pedig azonos jogú tuladonostársak vagyunk-
Kért a jogászunk alapító okiratot, mert ilyen a lakók többségénél nincs, úgy ahogy az SZMSZ sem lelhető fel!
Elutasítás volt a válasz, a kezéből ki nem adja a közös képviselő…,másolja le, több, mint 20 oldal, volt a válasz végül nagy nehezen belement, egy másolat készítésébe, holott minden új tulajdonostársnak kötelessége lett volna ezeket az iratokat átadni!
Csak így tudhattuk meg, hogy ki mennyi tulajdoni hányaddal rendelkezik!
Újabb 5 tulajdonostársi aláírás, az eredeti beadványra hivatkozva, annak kiegészítése ként, az átvétel aláíratva közös képviselővel…ismét nem történik semmi!
Az időből kicsúsztunk, mert az új közös képviselővel az átadást 05.15-re beszélték meg, addig ismételt közgyűlést már nem tudunk összehívni!
Nagyrészt idősebbek által lakott ház a mienk, ahol a kiskirályi pocsolya több mint 10 éve sikeresen működik, akár megfélemlítés árán is!Én mint nyugdíjas nem akarok félni ott ahol élek.Ezeket a sorokat a kis unokám segítségével rakom fel ide.Vagyis ő gépeli én mondom.
A házban lakó hölgy, aki magát gondnoknak nevezteti , holott a fia után fizeti a társasház a bért, járulékokat, ezt még tetézve a menye, mint takarító, szintén a társasház fizeti a a bérét és a járulékait! Munkát a házban nem végeznek!
A jog ezt úgy nevezi: Színlelt munkaszerződés!
Megbízási jogviszonnyal a hölgy a társasházunknak, évente több százezer forintot takaríthatott volna meg – számvizsgáló bizottság jogilag, anyagilag is felelős a házat érintő károkozásért!- HAB A TORTÁN!!
A házban működő Gyermekjóléti Szolgálatnál is Ő takarít, természetesen itt is más van bejelentve!
A közös képviselő rágalmazza a jogászunkat, aki a törvényességet szeretné elérni!
A leendő közös képviselőnek elküldtük az anomáliákat a választással kapcsolatban, Ők mindezek ellenére vállalják a képviseletet ! Itt tartunk jelenleg a XXI. században, ahol a törvényesség látszata sincs meg!Azt hittem már nem kell szenvednem, mint a szocializmusban, hiszen rendszerváltás volt. De úgy érzem mégsem…
A nevemet nem a gerinc hiánya miatt nem írom ki, hanem azért, mert a „gondnoknő” már életveszélyesen megfenyegette a közgyűlési hibákat felrovó tulajdonostársat!
Kérem segítsenek!
Egy kétségbe esett nyugdíjas!
Tiszteletem!
Az alábbi kérdésem lenne:egy 130 lakásos társaházban lakunk a közösképviselö véleményem szerint nem tisztességesen kezeli a ház pénzét.Ápr 24-én volt a házban közgyülés mivel az előző gyülésen nem jelent meg kellő létszám ez az ismételt közgyülésen jelentette be a lakóknak,hogy 3.2milliós számlát nem tud a ház ki fizetni.Erről az eltérésről a gyülés napján délután dobta be a lakóknak az értesitőt.Az elszámolás is egyáltalán nem felel meg a társaház törvényének.Most utolag akarja a lakókkal megfizetetni a hiányt.Sajnos a számvizsgáló bitottság sem tartott beszámolót arról milyen vizsgálatot végzett ugyanazt elismételte amit a közösképviselö mondott.Azt szeretném tudni hova lehet fordulni ilyen ügybe? ui:A képviselönek sikerült az elmult évben egy másik lakást is vásárolni! csak a saját megnyugtatásomra szeretnék választ kapni.
Köszönettel:Pore
julesz
Köszönöm a választ!
Nem feltétlenül arra gondolok én,hogy abból vette a lakást,de ugy gondolom ha már látta a közösképviselö hogy probléma van a számla ki fizetéssel nem az utolsó pillanatba kell a lakókat értesiteni a hiányról mert az is elképzelhető,hogy a második közgyülésen nem ilyen kevesen lettek volna,ha tudják milyen probléma van.Igy viszont ugy gondolom,hogy esélyük sem volt a lakóknak mivel a közgyülés kezdete előtt kb 5-órával előbb dobta be a levélszekrénybe,hogy van egy kifizetetlen számla ilyen magas összeggel.Egyébként még kintlévősége a háznak 1.8 millió és ez már évek óta fennál.
Köszönettel Pore
julesz
Elnézést kérek még annyit,hogy a beszámolóba nem volt feltünteve a hiány az egyenlőre volt ki hozva igy fogadtatta el a képviselő majd a jövő évi vagyis a 2009-es költségvetést fogadtatta el igy a hiánnyal.
julesz
Sziasztok!
A következő problémám lenne. Egy 130 lakásos társasházban lakok. Van jónéhány közös költséget nem fizető lakó. A jelenlegi közös képviselő(egy cég ~40db társasházzal) nem tesz, -vagy csak nagyon lassan- ellenük semmit. Tavaly azt igérte hogy ha elfogadjuk az SZMSZ-t, akkor az abban ráruházott jogköre alapján be tudja jegyeztetni a jelzálogot a lakásokra. Az SZMSZ-t még tavaly elfogadtuk. Jelenleg a bejegyzési ügy 4 hónapja a jogász és a kk között van. A kk arra hivatkozik hogy elküldte, a jogász azt mondja hogy nincs meg minden adat, és a kk látszólag ezek után meg nem foglalkozik az üggyel. A társasház kintlévősége kb 4 millió. Ennek egy része szerintem már behajthatatlan. A kk-nak érik egy leváltás, de én úgy gondolom hogy amig külső céget bízunk meg addig az nem érzi magának a társasházat és nem lesz rend soha. Kérdésem: hallottam hogy a közös képviselőséghez valamilyen tanfolyamot kell végezni, de a társasházi törvényben a következőt láttam:
55. § (1) A hatlakásosnál nagyobb társasház közgyűlése a természetes személy közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke részére előírhatja a társasház-kezelői szakképesítés megszerzését, amennyiben a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke a tulajdonostársak megbízása alapján, a társasház kezelésével összefüggő feladatokat is ellátja. Az ilyen közgyűlési határozatban rendelkezni kell arról is, hogy a szakképesítés megszerzésével járó költség megfizetése - ha azt a közös képviselő nem vállalja - a tulajdonostársakat terheli.
(2) Az 54. § (1)-(2) bekezdéseiben meghatározott kötelezettség a nem üzletszerű társasházkezelést végző természetes személy közös képviselőre, illetőleg az intézőbizottság elnökére nem vonatkozik.
Jól értem-e hogy ha nem kérek díjazást, akkor ilyen képesítés nélkül is ellehet vállalni a közös képviselőséget, vagy intézőbizottsági vezetőséget?
Jelenleg számvizsgáló bizottsági tag vagyok, így kicsivel nagyobb belelátásom van az ügyekbe mint másoknak.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |