Privát: én önmagammal vagyok azonos, az egész neten ezt a nevet használom másról nincs tudomásom. ( maior domus = háznagy, a Meroving dinasztia korában a tényleges hatalom gyakorloja a király helyett,mint Japánban a sógun)
MDómos! Nem véletlenül ollóztam be a jogszabályt. Az első kivastagított bekezdés a számvizsgáló bizottsággal nem rendelkező társasházra vonatkozik, míg a második vastag bekezdés a számvizsgáló bizottságra magára. Szóval nem lehet tulajdonos a tag. ;)
Egy privát kérdés: Major Domus azonos egy más helyen található majordoomus-szal? ;)
Az utolsó mondat helyesen: a Számvizsgáló Bizottság tagja csak tulajdonostárs lehet !
Forrás ! Egyszerű ! Keresd meg a házkezelőt, kérd el az Alapitó Okiratot, s nézd meg hogy miből -áll ( albetétek felsorolása) a ház !
Egyetértek Nane.. Véleményével, kizárt hogy egy társasház 3 külön hrsz-en legyen. Szerintem egyszerübb a helyzet. Kűlön társasházak, de a 60 %-os többségi tulajdonos (inszol) közösen üzemelteti őket ! Közös gazdálkodás ! Nézd meg az Alapitot.
Most hallok először az elővásárlási jogról, de úgy értelmezem (kis utánaolvasás után) hogy eladhatom a részemet egy harmadik félnek, abban az esetben ha a testvérem nem veszi meg tőlem. Jól értem? És ilyet meg lehet tenni, hogy csak egy fél házat adok el?
Tulajdonrészed eladását kell elsősorban erőltetni. Amennyiben nem megy bele, akkor a nyáron való ott tartózkodás idejét, úgy ahogy a költségeket is, el kell osztani, és add ki nyaralóknak.
De lehet, csak egy kicsit kell erőltetned, egy elővásárlási jogról való lemondás felajánlásával. Mond azt, hogy a tulajdonrészed értékesíteni szeretnéd. Közösködni senki sem szeret, mint ahogy Te sem.
Lehet nem jó téma helyet választottam, de talán itt kapok választ.
Tehát: A testvéremmel közösen örököltem egy nyaralót. A probléma az, hogy ő a családjával szinte egész nyáron lent van. Én nem igazán szeretek ott lenni, bár a lehetőségem meg lenne rá, szóval nem az a probléma, hogy nem engedne be. Szeretném eladni a részemet, mert így ha nem járok le, csak a fizetnivalók vannak utána, de kb 10 éve voltam ott nyaralni utoljára.
Milyen módon adhatnám el a részem? Vele erről még nem beszéltem (a viszonyunk nem jó) de gyanítom ő azt mondaná, hogy nem fizeti ki, mivel ez így megéri neki: felesben fizetünk mindent (természetesen a fogyasztást nem, de az adókat, károkat stb igen) de ő használja 100%-ban. Hogyan adhatom el a részem?
Először is köszönöm a választ, bár annyit hozzátennék, hogy itt a meghatalamzott nem tulajdonostárs, csak ismerőse a tulajdonosnak. Jelen esetben a számvizsgáló bizottság 3 tagú. Ezek szerint a tulajdonos nem hatalmazhat mneg senkit, hogy a számvizsgáló bizottságban helyette ellássa a feladatokat?
A számvizsgáló bizottság 51. § (1) A számvizsgáló bizottság jogkörében eljárva:
bármikor ellenőrizheti a közös képviselő, illetőleg az intézőbizottság ügyintézését, havonként ellenőrzi a közösség pénzforgalmát,
véleményezi a közgyűlés elé terjesztett javaslatot, így különösen a költségvetést és az elszámolást, valamint a szervezeti-működési szabályzat által meghatározott értékhatár felett a bemutatott számlákat,
javaslatot tesz a közös képviselő, illetőleg az intézőbizottság elnöke és tagjai díjazására,
összehívja a közgyűlést, ha a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke az erre vonatkozó kötelességének nem tesz eleget.
(2) A bizottság elnöke és tagjai tekintetében a 49. § rendelkezései megfelelően irányadók. (3) A számvizsgáló bizottság tagjai közül választja meg elnökét; döntéseit szótöbbséggel hozza meg. (4) A számvizsgáló bizottsággal nem rendelkező társasház közösségének ellenőrzési jogkörét és feladatait a szervezeti-működési szabályzatban az (1) bekezdés rendelkezéseinek figyelembevételével kell megállapítani; a szabályzat előírhatja, hogy e feladatokat évente a közgyűlés határozatával felhatalmazott tulajdonostárs látja el. A könyvvizsgálatot és a gazdasági ellenőrzési feladatot ellátó személy 51/A. § (1) Ha a közösség éves pénzügyi forgalma eléri vagy meghaladja a tízmillió Ft-ot, vagy az alapító okirat szerint külön tulajdonban lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek száma eléri vagy meghaladja az ötvenet, a számvizsgáló bizottság, illetőleg az ellenőrzési jogkör gyakorlója (a továbbiakban együtt: számvizsgáló bizottság) feladat-ellátásának segítésére - különösen az éves elszámolás és a költségvetési javaslat előzetes véleményezésére - legalább regisztrált mérlegképes könyvelőt, vagy annál magasabb számviteli képesítéssel bíró és ebbéli minőségében regisztált személyt, vagy gazdasági társaságot (a továbbiakban: gazdasági ellenőrzést segítő személy) kell igénybe venni. (2) Nem lehet gazdasági ellenőrzést segítő személy a társasházban tulajdonostárs, haszonélvező, más használó, a közös képviselő (az intézőbizottság elnöke, tagja), a számvizsgáló bizottság elnöke, tagja és ezek közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], e minősége fennállása alatt és annak megszűnésétől számított egy évig. (3) Az ellenőrzési feladatot az ilyen tevékenység folytatására jogosult könyvvizsgáló cég is elláthatja. A könyvvizsgáló cég megbízásakor a könyvvizsgálatot végző természetes személyt (kamarai tag könyvvizsgálót) is meg kell nevezni. Ebben az esetben a (2) bekezdésben meghatározott előírások a természetes személyre (kamarai tag könyvvizsgálóra) vonatkoznak. (4) A gazdasági ellenőrzést segítő személy betekinthet a közösség pénzforgalommal kapcsolatos irataiba, a közös képviselőtől (az intézőbizottság elnökétől) és a számvizsgáló bizottság elnökétől, tagjaitól felvilágosítást kérhet. Feladata különösen a társasház befektetett eszközeinek, készletállományának, pénzeszközeinek, követeléseinek és kötelezettségeinek, pénzmaradványának és eredményének vizsgálata. (5) A gazdasági ellenőrzést segítő személy köteles megvizsgálni a közgyűlés elé terjesztett éves beszámolót és a költségvetési javaslatot abból a szempontból, hogy azok valós adatokat tartalmaznak-e, illetve megfelelnek-e a jogszabályok előírásainak, továbbá - különösen az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalások tekintetében - köteles a pénzügyi helyzetet elemezni. (6) A gazdasági ellenőrzést segítő személy tanácskozási joggal vesz részt a pénzforgalommal kapcsolatos közgyűlési napirendi pont tárgyalásán, amelyre őt a közös képviselő (az intézőbizottság elnöke) köteles meghívni. A könyvvizsgáló véleményéről írásban köteles tájékoztatni a közgyűlést, amelyet a meghívóhoz mellékelni kell; az e körbe tartozó napirendi pontokról a könyvvizsgáló véleményének hiánya esetén érvényes közgyűlési határozat nem hozható. (7) Ha a gazdasági ellenőrzést segítő személy tudomást szerez a közösség vagyonának várható jelentős csökkenéséről és más olyan tényről, amely társasházi tisztségviselő törvényben meghatározott felelősségre vonását vonhatja maga után, köteles a közgyűlés összehívását kérni a közös képviselőtől (az intézőbizottság elnökétől).
Magyarán a számvizsgáló bizottság tagja nem lehet tulajdonostárs. Az meg, hogy ő egyedileg meghatalmazzon maga helyett bárkit is, önmagában lehetetlen. ;)
Azt nem tudom, hogy úszótelek-e. Honnan tudnám ezt megnézni? Az bizonyos, hogy a telek elvileg osztatlan közös terület, de nekem például az van a földhivatali példányomra írva, hogy xy Hrsz 50 % tulajdonosa vagyok. Tehát a földhivatalban mintha külön lenne kezelve.
Szerintem a társasház csak önálló ingatlanonként (helyrajzi számonként) értelmezhető. 3 telket nem lehet egy társasházzá nyilvánítani. Kivéve, ha úszótelekről van szó, mert akkor az építési telek az úszótelkeket magába foglaló tömbtelek, ha maga a tömbtelek a társasház osztatlan közös tulajdonát képezi. Ha a tömbtelek ugyanakkor harmadik személyé (pl önkormányzati tulajdonú közterület), akkor úszótelkenként is lehet (kellene?) önálló társasházakat alapítani.
Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz, amely már 1 éve megkeseríti életünket. Tavaly vásároltam egy kisebb házat. Sajnos tapasztalatlanságomból adódóan nem figyeltem részletekre. Kiderült, hogy mivel régen a győri inszol tulajdonában volt 3 egymás mellett álló ingatlan bejegyezték őket társasháznak, így a mienket is. A kérdésem az lenne, hogy nem ütközik-e ez valamilyen törvénybe, hogy 3 különálló ingatlant, külön címmel (141a,141b,143a,143b,145) egy társasházként kezeljenek. Sajnos a legnagyobb probléma az, hogy mindegyik házban két lakás van (így összesen 10 lakás) ezeknek pedig 60%-a a inszolos. Megnéztem a térképen, hogy a társasházak 3 különböző helyrajzi számon vannak. A kérdésem az lenne, hogy helyrajzi számonként valahogy szét tudom-e választatni az ingatlanokat, hiszen így most például ha száz méterrel arréb valaki lusta lenyírni a füvet akkor én is fizetem a "szolgáltatást".
A társasház számvizsgáló bizottság tagja törvény alapján csak tulajdonos lehet. Lehetséges-e, hogy valakit megválasztanak a számvbizsgáló bizottságba tagnak, majd ő meghatalmaz valakit (akinek semmi köze a házhoz), hogy helyette az e tisztséggel járó kötelezettségeket folyamatosan ellássa?
Az egyik lakó a taggyűlésen való részvételre meghatalmaz valakit (folyamatosan), és a meghatalmazottat a taggyűlésen megválasztják a számvizsgáló bozottság tagjává (nincs köze a házhoz), jogszerű-e?
Dh A PTK alapján-müködtök ! Nem a társaházi tv szerint. Ha 3-an ürkikötőt szavaznak meg, annak az arányos részét fizetned kel, de nem a negyedét ,hanem amennyi a tul hányadod ( ha 12 % akkor annyit, de nem 25-öt)
Hianita
A második megismételt közgyülésen ha ketten vannak az is elég ha szerepel a napirenden a tetőfelujitás Ez nem rendfes gazdálkodás körét stb kiadás,hanem a közös tulajdon felujitása ! Jogod van neked is felujitani és bvevasalni rajtuk,de várds- meg a közgyülési döntést. Ha elutasitják, azonnal pereld be a házat !
Ha nincs pénzük vegyenek fel hitelt. Fontos ! A feluijitás arányos részét neked is fizetned kell !
MD, köszi ismét. Ez már csevej, de érdekelne a háttér. Szóval mi van akkor, ha a négyből csak három lakásnak érdeke a fejlesztés? Sarkítva: három család helikopterleszállót óhajt a közös területen, de a negyediknek nincs is helikoptere, nem is akar, nem is lehet stb. Ekkor részéről nem jogos az ellenállás? Bocs, de nagyon kíváncsi vagyok, én most a helikopteres társaságban vagyok, de isten tudja, mi okosságot találnak még ki ezek az én drága szomszédaim. Köszönöm: dh
Elnézést, de néhány kérdésem volna még az alábbiakkal kapcsolatban: 1.) a tetőszigeteléssel járó 1,6 millió Ft kiadás a "rendes gazdálkodás körét meghaladó kiadás? 2.) a tetőszigetelés felújításához (nagyon sürgős, hiszen a beázások a ház "állékonyságát" veszélyeztetik), annak költségeinek megfizetéséhez milyen szavazattöbbség kell? Elég az egyszerű vagy szükséges a 4/5-ös, esetleg egyhangú szavazat kell?
Köszönöm az eddigi hasznos válaszaitokat. A parabola antenna gond megoldódni látszik, azonban társasházunk újabb problémába ütközött: korábban már írtam a tetőbeázások gondjáról (a tető teljes felújítását az előző közös képviselő nem volt hajlandó megoldani, de most új közös képviselőnk van, aki minden erejével rajta van a tetőszigetelés teljes felújításán). A tetőszigetelés ügyében 12-én közgyűlés összehívására került sor, azonban azon kívül, hogy többen kijelentették, nem hajlandók fizetni a tetőt, a közgyűlés nem volt határozatképes a megjelentek alacsony létszáma miatt. Kérdésem: 1.) Ilyenkor gondolom ismétlő közgyűlést kell összehívni. Vagy elegendő, ha a közös képviselő írásban nyilatkoztatja a lakókat, hogy hajlandók-e a tetőszigetelés rájuk eső részét fizetni? 2.) A tulajdonosok hány százalékának kell igennel szavaznia ahhoz, hogy a tetőszigetelés megkezdődjön, illetve az kifizetésre kerüljön (a társasháznak jelenleg egyáltalán nincs tőkéje)? 3.) Korábban Majordomus írt ez esetben a birtokvédelem lehetőségéről, amelyet jó ötletnek találok. Amennyiben birtokvédelemért folyamodok, kérhetem-e, hogy a lakásomban (magántulajdonomban) keletkezett kárt is kifizesse a közösség? Jelenleg nagyobb beruházásban vagyunk, a lakást muszáj felújítani, nem lehet halogatni a tetőszigetelés miatt. 4.) A jogi lehetőségeket kihasználva vajon mennyi idő lehet, míg elérjük, hogy a lakók fizessenek? Mi van, ha valaki mégsem fizet, milyen lehetősége van ebben az esetben a közös képviselőnek? Hangsúlyozni szeretném, hogy a szigetelés sürgős, hiszen a lakások többsége nagyon ázik a tetőn!
Üdvözlet Minden kedves fórumozónak. Elnézést hogy a történetem nem rövid, de egyszerűen annyira szövevényes, hogy lehetetlen röviden összefoglalni.
A magántulajdon visszaállamosítása 2010-ben
A részletek ismertetése előtt álljon itt két mondat a Földhivataltól: “Amennyiben a fenti hiányt nem pótolják, a Fővárosi Földhivatal döntésének megfelelően a társasházat megszüntetem és ezzel egyidejűleg a Magyar Állam tulajdonjogát visszajegyezve a tulajdoni lapokat törlöm.” Ez abban a Surányiné Marcinek Erzsébet által ellenjegyzett hiánypótlási felhívásban olvasható, melyet társasházunk kezelője 2010. június 7-én vett kézhez. Két nappal később már a Földhivatalban ülve, telefonon személyesen beszéltem a vezető-főtanácsos asszonnyal, aki kérdésemre elmondta, hogy igen, jól értem, a közel 8 hónapja, piaci áron megvett lakásunkat visszaállamosítják, ha nem teszünk eleget a követelésének.
De kezdjük a legelején. 2009. október 8-án boldog tulajdonosaivá váltunk a Budapest XXI. kerület, Komáromi u. 1-9. szám alatt bejegyzett társasház egyik lakásának. A 4508 nm-es telken körbekerítve egy nagy kert, játszótér és parkoló mellett két négyemeletes ház található, benne összesen 36 családdal – továbbá egy étterem könnyűszerkezetes épülete, kerítéssel leválasztva. A téglaházak a ‘60-as évek végén, ‘70-es évek elején épültek, és akármilyen hihetetlen, azóta nem kerültek felújításra. Statikailag azonban rendben vannak, nem vizesednek, így nyugodt szívvel kötöttük meg az adásvételt, tudván, hogy ezen felújítási munkák beindítása rajtunk is múlik majd. Az eladó korrekt módon tájékoztatott minket, hogy noha a lakás per-, illeték- és tehermentes, a társasház maga sok éve perben áll a területén elhelyezkedő Bogrács vendéglővel, de mivel miénk a földterület, amin áll, csak idő kérdése, hogy lezáruljon az ügy.
Építés és elidegenítés
A Bogrács vendéglőt (329,19 nm és 60,16 nm terasz) 1980-ban építtette a magyar állam, majd 1990-ben a privatizációk során az Állami Vagyonügynökséghez került. Az Állami Vagyonügynökség nevében a Dél-Pesti Vendéglátóipari Vállalat 1992. december 17-én értékesítette – a XXI. kerületi Tanács építési engedélye alapján – a felépítményt és 500 nm földrészlet bérleti jogát Balogh Józsefnek 9,7 millió forintért, aminek nagy része kárpótlási jegyben került kifizetésre. Az adásvételi szerződés egyik érdekessége, hogy a benne szereplő helyrajzi szám “nem tárgya az ingatlannyilvántartásnak”. Ráadásul, amikor a tulajdonjogbejegyzés iránti kérelem a Földhivatalhoz megérkezett, a kérelemben szereplő helyrajzi szám nem egyezett az adásvételiben szereplővel. Ez csak az egyik oka volt, amiért 2002. júliusában a Földhivatal elutasította a tulajdonjogbejegyzési kérelmet. A másik az volt, hogy sem az állam, sem a Dél-Pesti Vendéglátóipari Vállalat nem bejegyzett tulajdonosa a területnek.
Ez pedig úgy lehetséges, hogy a folyamatban lévő kérelmet figyelmen kívül hagyva a Csepeli Önkormányzat Vagyonkezelő Vállalata 1993. április 1-jén megalapította társasházunkat, melynek területe a fent leírtakat foglalta magában (tehát a Bogrács étterem alatt levő földterületet is). A 36 öröklakást a tulajdonosok ekkor kedvezményes áron vehették meg, vagy részletfizetéssel törleszthették (van olyan lakótársunk, aki a mai napig is fizeti a részleteket az IKV-ból azóta CseVak-ká nevezett szervnek). Az alapító okirat kimondja, hogy a társasházi lakások mellett osztatlan közös tulajdont képez többek közt a telek is.
Kérelem és elutasítás
Ám a Bogrács tulajdonjogának bejegyzését a tulajdonosok – 2001-ben Balogh József a tulajdon felét Nagy Sándor részére értékesítette – továbbra is kérelmezték, ezért a házunk képviseletében eljáró ügyvéd megállapodást keresve telekosztási kérelmet adott be a Földhivatalnak, ami az 1996. július 9-i dokumentum első oldalán helyt ad ennek. Két új helyrajzi szám alatt megosztva, immár 840 nm-t adva a Bográcsnak, 3676 nm maradt volna a házé. A telekterület megosztás után is értékes építési telek marad, ami a rendezési terv előírásainak megfelel – mondja ki az irat. A hátoldala azonban már azt tartalmazza, hogy a határozat végrehajtása nem rendelhető el, mert az ingatlannyilvántartásba történő átvezetést csak szerződés alapján kérhetik.
Bizonyítékok hiánya
A tulajdonjogbejegyzési kérelem fent említett, 2002. júliusi elutasítását egy 2001-ben indított per előzte meg, melyben a Bogrács ügyvédje sürgősségi kérelmet adott be a vendéglő rendeltetésű felépítmény önálló ingatlanként való ingatlannyilvántartási bejegyzése iránt. Ez tehát elutasításra került, azonban a Földhivatal még 2002. novemberében határozatban marasztalta el önmagát a rangsor elvének megsértése miatt (vagyis hogy nem a Bogrács elsőként beérkezett kérelmét vette alapul 1992-1993-ban). Ez a határozat ugyanakkor azt is kimondja, hogy noha ez hiba volt, azért vannak még itt felmerülő kérdések, melyek tisztázására nem állnak rendelkezésre a megfelelő dokumentumok, ezért a Földhivatal abban is hibás, hogy elmulasztotta a hiánypótlási eljárás lefolytatását. Noha az étterem adásvételi szerződése rendelkezésre áll, a helyrajzi számokkal problémák vannak, a telekmegosztás nem történt meg, és ügyleti meghatalmazás sem áll rendelkezésre. (A történet szépsége, hogy mivel a társasház lakói jóhiszeműen megvásárolták a fölterületet, amin a Bogrács áll, érintetté és kárvallottá válnak abban, ha tőlük ezt a földrészletet elcsatolják, azonban a Földhivatal sem a társasházközösségnek, sem annak képviselőjének nem küldött másolatot ebből az iratból.)
A Bogrács ügyvédje ezért hozzálátott a hiánypótláshoz, mely során megkereste az ÁPV Rt-t, hogy segítsen igazolni a Dél-Pesti Vendéglátóipari Vállalat kezelői jogát. Az ÁPV Rt. írásos tájékoztatásában (2003. április 25.) az olvasható, hogy mivel a Bogrács vendéglő önálló helyrajzi számmal nem rendelkezik, tulajdonjoga az ingatlannyilvántartás adataival nem igazolható, és a Dél-Pesti Vendéglátóipari Vállalat kezelői jogát közvetlenül igazoló dokumentum az ÁPV Rt. irattárában nem lelhető fel. A kezelői jogot közvetve igazolják a Tanács területfelhasználási engedélyei és a bérelt terület bérközlései.
Összefoglalva, amennyiben valamilyen hivatalos papírt nem tudnak felmutatni, nem tudják igazolni, hogy a Dél-Pesti Vendéglátóipari Vállalatnak joga lett volna eladni a felépítményt. Ami a földterületet illeti, az sosem volt az étteremé, hiszen csak bérleti jogot vásároltak meg. Az igaz, hogy ennek kapcsán a privatizáció során elővásárlási joguk lett volna, de a felmerülő visszásságok ismeretében ehhez már bírói döntés szükséges.
A vendéglő az általuk megindított pert elsőfokon elvesztette, majd másodfokra továbbvitte, és tudomásunk szerint 3 éve szünetelteti, ez a jelenlegi helyzet. A Földhivatalnál iratbetekintés során rendelkezésünkre bocsátott (kb. 140 oldalas) dokumentáció dátum szerint utolsó irata 2004. október 29-ről való, melyben a Bogrács ismételten tulajdonjogbejegyzési kérelemmel élt, de a Földhivatal a kiadott hiánypótlás teljesítéséig “határidő nyilvántartásba” helyezte az ügyet. Ennek ismeretében nem értjük, mi vezetett ahhoz, hogy a társasház lakóit, akiket a Földhivatal a fejleményekről nem értesített, egy földhivatali vezető főtanácsos tulajdonuk elvonásával fenyegesse.
Földhivatali kálvária
A hiánypótlási felhívásról a társasház lakói 2010. július 8-án értesültek. Mint tulajdonosok, haladéktalanul értesítettük személyes ügyvédünket és felhívtuk a Földhivatalt, ahol eljutottunk Surányiné Marcinek Erzsébet irodájáig. Kolléganője készségesen tájékoztatott minket, hogy bár a főtanácsos asszony szabadságon van, másnap bátran hívhatjuk őt, és mivel őrajta kívül más nemigen ismeri a szóban forgó anyagot, nem szeretne erről nyilatkozni. Mivel a ház több lakója aggodalmát fejezte ki a Földhivatal hivatalos papírjának láttán, másnap reggel személyesen jelentünk meg a Földhivatalban, ahol ismételten felhívtuk a főtanácsos asszony irodáját. A kolléganő meglepődött azon, hogy személyesen vagyunk jelen, és tájékoztatott, hogy személyes találkozóra minden hónap első hétfőjén van lehetőség – ez éppen 2 napja múlt el, tehát egy hónapot várnunk kell.
Felhívtuk figyelmét, hogy ha az ügyben 15 napon belül nem történik lépés, a hiánypótlási felhívás szerint a határidő után beérkezett minden további kérelem elutasításra fog kerülni, vagyis nincs 1 hónapunk. Válaszában azt mondta, a főtanácsos épp egy rövid megbeszélésen van, de ha annak vége, leszól a portára és beszélhetünk vele. Mivel a telefon egy fél óra elteltével sem csörgött, ismét felhívtuk, amire közölte, hogy a főtanácsos asszony nem jön le, mi nem mehetünk fel, és csak telefonon fog a rendelkezésünkre állni további negyed óra múlva.
A megadott időpontban felhívtam, érdeklődve arról, hogy mivel a Földhivatalnak saját hatáskörében törvény szerint jogot elvonni, megállapítani nem áll módjában, tájékoztasson arról, hogy milyen döntés vezetett a hiánypótlási felhívás kibocsátásához, illetve tőlünk egyáltalán mit várnak ebben az ügyben. Válaszában ingerülten közölte, hogy ez egy régóta húzódó eljárás, aminek a Fővárosi Földhivatal pontot akar tenni a végére, és őket (az 1. sz. Körzeti Földhivatalt) másodfokú eljárás lefolytatására utasította, mivel a Bogrács tulajdonjogbejegyzési kérelmének elutasítása után a vendéglő tulajdonosai ismét fellebbezést nyújtottak be. (Ez még mindig nem volt válasz a kérdésemre.) Elmondta továbbá, hogy a társasház korábban lett megalapítva, mint hogy a Bográcsról döntés született volna, ezért visszaállítják (?) a Bogrács tulajdonjogát. Elmondása szerint a Bogrács ügyvédjétől már bekérték a papírokat, de a társasház lakóinak is alapító okiratot kell módosítani, melyben ingyen, kártérítés nélkül lemondunk az általunk pénzért megvásárolt ingatlanhoz tartozó földrészletről. Ezután a Földhivatal leválasztja majd a vendéglőt, és a társasház új helyrajzi számot kap, és “minden marad a régiben”. Ha viszont ellenállunk, visszatörli a társasházat, törli az albetéteket, és minden lakó visszakerül széljegyre, vagyis az eredeti állapot helyreállításával ismét a magyar állam kerül tulajdonba. Ezek után elkezdhetjük majd bizonyítani tulajdonjogunkat, újraalapítani a társasházat, újraírni az alapító okiratot, és az ennek során felmerülő minden költség minket fog terhelni.
Ebbe természetesen nem vagyunk hajlandóak belenyugodni, ezért egy, 17 tulajdonostárs által aláírt azonnali válaszlevéllel reagálunk a Földhivatalnak, melyben a döntés jogszerűségének 8 napon belüli igazolását kérjük. Ellenkező esetben kifogásoljuk az eljárást államigazgatási jogkörben okozott kár miatt.
Peren kívül?
A történetnek van egy másik vetülete is, hiszen jelen helyzetben úgy tűnik, mint ha egyszerre két hatóság gyakorolna felettünk hatalmat, hiszen pillanatnyilag egy bírósági eljárás is folyamatban van ez ügyben. A per szüneteltetését közös képviselőnk tájékoztatása szerint azért kérte a vendéglő, hogy peren kívül megállapodjon a társasház lakóival. Ennek alapján 4,5 millió forintos vételárat ajánlott fel a társasháznak, ami természetesen mélyen a piaci ár alatt van, hiszen egy Budapest belterületi, 840 nm-es építési telekről van szó. Tudomásunk szerint értelemszerűen ő sem az étteremért kardoskodik, hanem építkezne ide. Gyors fejszámolást végezve az áron aluli ingatlanszerzés során, illetve egy minimálisan 6 lakásos társasház felépítése és lakásonkénti értékesítése esetén jóval több, mint 20 millió forintos hasznot realizálhat ebből a végén, még az építési költségek kifizetése után is. A lakók egy része, átverés áldozatának érezve magát, nem egyezett bele ebbe a vételárba, így a peren kívüli megegyezés egyelőre nem jött létre.
Hol van a bérleti díj?
Az iménti haszonszámítás nem tartalmaz egy alapvető összetevőt, mégpedig azt, hogy a Bogrács étterem nem fizetett a háznak bérleti díjat azért, mert a társasház földterületét a kezdetektől használja és azon vendéglátóipari tevékenységet végez. Közös képviselőnk tájékoztatott, hogy ez azért van így, mert a CseVaknak fizetnek bérleti díjat területhasználat jogcímén, melyre “érvényes szerződésük” van. Ez több, mint kifogásolható, hiszen 1993 óta a földterület a társasház tulajdonában van, így a CseVak jogtalanul szed bérleti díjat. Közös képviselőnk ez ügybeni tétlensége nem a ház érdekeit szolgálja, hiszen ez által a ház 17 éve elesik egy rendszeres havi bevételtől, ami egyébként egy nevetségen alacsony összeg, hiszen állítólag (számunkra nem ismert, hogy havonta vagy évente, de) mindössze bruttó 27.000 Ft bérleti díjat fizet a Bogrács az étterem földterületének használatáért. Közös képviselőnk sokadik kérdésünkre egy e-mailes levelezést mutatott nekünk, miszerint ő próbált előrelépni a CseVakkal az ügyben, hogy részünkre visszamenőleg elutalják a jogtalanul beszedett bérleti díjat, ám a CseVak válaszában azt nyilatkozta, hogy ez nem áll módjában. (?)
A jogi képviselet hiánya
Hogy minderről a lakók miért nem kaptak teljes körű felvilágosítást, hogy a háznak miért nincs egy, a közgyűléseken rendszeresen megjelenő ügyvédje, ami egy ilyen összetett, problémás ügyben létfontosságú lenne, arra a közös képviselőnk nem tudott válaszolni. Bár a tavalyi elszámolásból kitűnik, hogy a ház fizet egy ügyvédet, a közös képviselő ezt a személyt nem tudta megnevezni. Ellenben kifejtette, hogy felesége, Dr. Őri Csilla látja el a ház jogi képviseletét, de az összeférhetetlenség miatt csak korlátozottan. Hogy akkor miért nem keresett meg egy kívülálló ügyvédet, arra sem tudott válaszolni.
A helyzetben kénytelenek voltunk magánügyvédet fogadni, aki a “hivatalosan fizetett” ügyvéddel szemben már többször megjelent az elmúlt hónapok közgyűlésein, jogi tájékoztatást adott a helyzetről és a CseVakkal is tárgyalásokat folytatott. Azonban nehezen nyugszunk bele abba, hogy egy esetleges per költségeit nekünk egyedül kellene viselni, mikor az ügyben meglepő módon passzív közös képviselőnk helyett dolgozunk és járunk el, a társasházközösség tulajdonának védelmében. Ez ma a magyar jogállam?
Az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdéseink a következők:
A CseVak hogyhogy nem kötelezhető a 17 éve jogszerűtlenül szedett bérleti díj társasház számára történő visszautalására? (A kamatokról nem is szólva.)
Ha a Bogrács a bérleti díjat a CseVaknak gondolja jogosan fizetni, akkor a vételárat miért nekünk akarja adni?
Ha a lakók mégis aláírják a peren kívüli megállapodásba való beleegyezést, az hogyan fog realizálódni, ha a Földhivatal időközben visszaállamosítja a telket?
Ha visszaállamosítja, és a lakók igazolják tulajdonjogukat, nem ismét a tulajdonosokra száll vissza a Bogrács alatti földterület?
Ha el akarják venni tőlünk a földterületet, miért nem tájékoztatnak és kártalanítanak minket?
Hogyan utasíthatja a társasházközösséget a Földhivatal egy olyan tulajdonjog bejegyzésének lehetővé tételére, mely jelenleg per alatt áll, elsőfokon elbukott, és másodfokú döntés még nem született róla?
Na mindig utólag jut eszembe valami, mi van akkor, ha a szomszéd azt mondja, nem fizetek, és kész? Valahol mélyen én is emberből vagyok, és megértem, ha nem tud előrángatni százezret mellényzsebből, de akkor is rendbe kell szedni a házat.
MD, én benne vagyok a felújításban, sose voltam a fejlődés gátja. A másik szomszéd a hunyó. Én ragyogóan kiegyeznék a részarányos fizetéssel, ami ezek szerint jogos. Nagyon köszönök mindent, sokat segítettél!
Ezt én is tudom, de mikor szóltam neki az ügyben, az volt a válasz hogy ö nem tartozik nekem bejelenteni hogy ö ezen a kis folyosón mit csinál, és a megkezdett munkát folytatni fogja /az ajtónk elött/, a Házirend pedig igazán érdekli, pedig ismeri a tartalmát. Most akkor viseljem el hogy odakoszol elénk, esetleg feljelenthetem?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.