Az Ügyvédi Kamara vonatkozó szabályzata szerint nem minősül tiltott ügyvédi reklámnak, ha az ügyvéd, mint szakember publikál, írott sajtóban és elektronikus médiában nyilatkozik.
Számomra nem egyértelmű ezen rendelkezés megítélése.
Szerintem ez arra vonatkozik, ha az ügyvéd, mint szakember általános jogi szakkérdésekről nyilatkozik.
Az nekem már nem annyira egyértelmű, amikor az eletronikus médiában konkrét, egyedi ügyekben megjelenik - általában mindig ugyanaz a 25-30 főből álló jól behatárolható körbe tartozó - ügyvéd, és sokszor "......jogász" aláírással "mondja az okosat".
(Azzal most nem is foglalkozom, hogy ez mennyire elfogadható az adott ügyben eljáró ügyésszel, bíróval szemben, akik konkrét ügyekben az ügyvédekkel szemben köztudottan nem fejthetik ki a médiában véleményüket, így a médiában nem túlzottan jelenik meg a "fegyverek egyenlőségének elve".)
Szerintetek az valahol nem ügyvédi reklám, amikor a sokszor milliós nézőtábor mindíg ugyanazt a 25-30 embert látja okosakat mondani konkrét ügyekben, ez vajon nem hat ösztönzőleg az adott "egyszerű állampolgárra", hogy ha ügyes-bajos dolga lesz, ahhoz forduljon, akit látott "a TV-ben"?
Mivel - ha jól tudom - a Kamara ellene van az ügyvédi reklámok liberalizálásának és piaci alapokra helyezésének, szerintetek indokolt az, hogy - lényegében egy szűk, behatárolt ügyvédi körnek - engedélyezett a médiában való folyamatos megjelenés és a konkrét ügyekben történő nyilatkozattétel?