munkaidő nyilvántartás


drbjozsef # 2019.09.17. 11:35

A megoldás az elektromos roller. :)
(no nem bokatörés után, hanem a kérdezőnek)

wers # 2019.09.17. 10:47

eBay, nem hiszem, hogy vigasz, az én irodám 15 percre van a kaputól, az 2x15 perc. Bokatörés után 20 perc bicegés. Ez van.

drbjozsef # 2019.09.17. 10:41

eBay,

Sajnos a veleje az írásodnak ez : "Vezetői jóváhagyással."

Ha már nincs ilyen, akkor nincs.

Napi 15 perc hátrányba kerülök azokkal a kollégákkal szemben, akiket a "szerencse" úgy sodort, hogy nekik a kapu közelében van az irodájuk.

Ezt azért nem gondoltad át eléggé. Van, aki napi négy óra hátrányban van azzal szemben, aki nem ingázik mondjuk. Mert ilyen szempontból nincs különbség, ahogy előttem írták : akkor és ott kell lenned munkavégzésre alkalmas állapotban, ahova azt a munkáltató előírja. Ennyi. Ha nem jó, persze felmondhatsz.

vaczkor... # 2019.09.17. 10:35

Jogi oldalról nem láttok ebben valami támadhatóságot?

Nem.
Nem negatív diszkrimináció.

Mt. 52. § (1) A munkavállaló köteles

  1. a munkáltató által előírt helyen és időben munkára képes állapotban megjelenni,
  2. munkaideje alatt – munkavégzés céljából, munkára képes állapotban – a munkáltató rendelkezésére állni,

Mt. 11. § (1) A munkáltató a munkavállalót a munkaviszonnyal összefüggő magatartása körében ellenőrizheti.

Jogszerű és elfogadott módszer, hogy akár véletlenszerű, akár célzott formában egy-egy munkavállalót alkoholtesztnek vessenek alá, hiszen a saját és munkatársai testi épségét is veszélyeztetheti az alkoholos munkavégzéssel.

Nyilvánvaló, hogy a dolgozó saját és más testi épségének a védelme érdekében az alkoholszondázásra legalkalmasabb hely a gyár/üzem/munkahely kapuja.

wers # 2019.09.17. 10:18

Ezt a rendszert most a munkaügyi hatóság ellenőrzésére hivatkozva megváltoztatták, mindenki csak a saját épületében elhelyezett blokkolóóránál blokkolhat.

Ez mindenhol így szokott lenni. A munkaidő a munkahelyen kezdődik, é is ér véget.

Az alkoholra pedig mifelénk az a szabály, hogy az xxxx Ipari Park területén tilos. Kerítésen belül sehol.

eBay # 2019.09.17. 09:40

Szervusztok!
A munkaidő nyilvántartás számomra kevésbé tiszta kérdéseiről szeretném, ha felvilágosítana valaki hozzáértő.
Egy nagy területen elhelyezkedő, nagy létszámú cégnél dolgozom.
Reggel belépek a kapun a beléptetőrendszeren át, majd eddig a kb. 150m-re lévő irodaházban Munkakezdés-t blokkoltam. Innen még kb. 650m a munkavégzésem helye. Délután visszafelé fordított a helyzet: 650m séta, Munka befejezés blokkolás, majd 150m-re lévő portán a cégtől kiléptetés. Kb. mindenki így csinálta, aki a bejárattól "messze" dolgozott. (Vezetői jóváhagyással.)

Ezt a rendszert most a munkaügyi hatóság ellenőrzésére hivatkozva megváltoztatták, mindenki csak a saját épületében elhelyezett blokkolóóránál blokkolhat.
Ezzel én kb. napi 15 percet vesztek el a munkaidőmből, vagyis ennyivel kell több időt ledolgozzak.

Hirtelen két aggályom is támadt ezzel kapcsolatban:

  1. Napi 15 perc hátrányba kerülök azokkal a kollégákkal szemben, akiket a "szerencse" úgy sodort, hogy nekik a kapu közelében van az irodájuk.
  2. A céghez történő beléptetésnél rendszeres (véletlen-kiválasztásos) alkohol-ellenőrzés történik. (Mondjuk ez is kb. 2-3 perc, adminisztrációval. És a pozitív eredménynek igen súlyos következménye van: Elbocsátás)

Hogy van az, hogy alkohol-ellenőrzés szempontjából már akkor dolgozok, amikor belépek a kapun, de fizetés (munkaidő) szempontjából meg csak akkor, ha még gyaloglok onnan 800 métert a saját irodámig?
Mi/hol van a munkavégzés hivatalos kezdete/helye?
Hol van ez konkrétan leírva?

Véleményem szerint mindkét fenti eset valamilyen formájú negatív diszkrimináció.
Jogi oldalról nem láttok ebben valami támadhatóságot?

Köszönöm a segítséget.

nonolet # 2018.04.20. 20:31

A teendő?

Törődj a magad dolgával!

Meg a többiek is...

aflamin # 2018.04.20. 18:21

Tisztelt Jogi Fórum!

A munkahelyemen 2 műszakos munkarend van. 6-15 és 15-24 óráig, hetente váltakozva.
Elektronikus és papír alapú jelenléti ív is vezetve van.
2 csoportvezetőt kivéve a többi (5fő) fix délelőttös munkarendben dolgozik, azaz 6-15 óráig.

Kb fél éve alakult ki a következő helyzet:

Az egyik csoportvezető fizetésemelést szeretett volna elérni amit nem adtak meg (Természetesen magának).
De a raktárvezetővel kitalálták, hogy őket is "átveszik" 2 műszakos munkarendbe, hogy megkapják a műszakpótlékokat.

De ez csak papíron történt meg, illetve meg lett bízva valaki, hogy a kártyájukat is húzgálja le a délutános műszakban. Természetesen egyik csoportvezető sincs bent délután.

Ez már elég sok mindenkinek szúrja a szemét, és az lenne a kérdésem, hogy mi a teendő ilyen helyzetben?

A válaszokat előre is köszönöm!

MACSKAJANCSI # 2015.08.05. 12:41

"Igen, az nem baj, ha lehet modositani az altalad felhozott online nyilvantartasban, csak azt ugy kell lehetove tenni, hogy az eredeti is lathato kell maradjon, es egy megjegyzest hozza kelljen fuzni, miert tortent modositas.”"

elvileg nagyon igazad van, egyetértek veled Business Law!

de sajnos a gyakorlatban nem ez szitu...
legalábbis az esetek túlnyomó többségében
és az új Mt. módosítás sem a munkavállalók javára történt, éppen ellenkezőleg, a dolgozó kárára!

MACSKAJANCSI # 2015.08.05. 08:01

nem tudom elképzelni, hogy ez az online-mizé így rendben lenne.
ez súlyosan sérti a munkavállaló érdekeit.

MACSKAJANCSI # 2015.08.04. 17:30

az igazán elkeserítő az, hogy sokan nem gondolják, hogy mennyire ki van velük ba..va, legálisan működik a kizsákmányolás.

EMBEREK, MUNKAVÁLLALÓK!!!
MINDENKI ÍRJA EGY SAJÁT FÜZETBE A LEDOLGOZOTT MUNKAIDŐT, AZTÁN HA NEM STIMMEL, AKKOR MIELŐBB KEREKET OLDANI, PERT INDÍTANI, BÁRMI, CSAK NE TŰRJE MÁR A MAGYAR DOLGOZÓ EZT AZ ALJAS OCSMÁNY LEGÁLISSÁ TETT KIZSÁKMÁNYOLÁST!!!

MACSKAJANCSI # 2015.08.04. 17:26

Business Law, egy egész világ omlott össze bennem...
komolyan bíztam eddig ebben a rendszerben, habár ettől függetlenül napi szinten füzetbe írom én is.
eddig stimmelt minden.

de hogy bele tud nyúlni? azért ez tényleg azt jelenti, hogy csakis a saját kézírás a biztos...

mocskos egy világ van most az biztos, tele mocskos munkáltatókkal

MACSKAJANCSI # 2015.08.04. 15:38

húha... ez egy másik irány (szerintem)

vannak elektronikus beléptető rendszerek
(ujjlenyomat, elektronikus kártyaolvasó)
ezek tényleg oké, mert az ujjlenyomat és a kártya is a dolgozónál marad, a munkáltató részéről nincs utólagos mahinálási lehetőség.

de az ajánlott oldalon a jelenléti ív HELYETT ajánlja az online-munkaidő nyilvántartási rendszert, ahol végül is nincs szó a napi megvalósulási módjáról, csak arról, hogy a munkáltató rögzíti a dolgozó munkaidő adatait.
és sok ilyen oldal végigolvastam már, és ott is azokra a hátrányokra hívják fel a figyelmet, amiket lentebb írtam.

bemásolom az aggályt okozó mondatot:
"Töltse ki, és nyomtassa ki pár kattintással. Módosíthatja is ha szükséges."

szóval, ha a munkáltató tölti ki és pár kattintással módosíthatja is, akkor megette a fene az egészet, mert utólag lehet azon mahinálni, természetesen a saját javára...
és akkor a dolgozó reklamál majd?
ki emlékszik vissza hogy volt a munkaidő az elmúlt 30 napban?
és ha netán vezeti magának füzetben, akkor majd ott összeveti, hogy helyes-e a munkáltató által rögzítettel?

szerintem ez az onlie-mizé úgy ahogy van, a kizsákmányolást teszi legálissá...

MACSKAJANCSI # 2015.08.04. 15:05

mert ugyebár az online verziónál a munkáltató rögzíti a munkaidő adatokat, a dolgozó meg utólag aláírja.
de hogyan tudja megfelelően ellenőrizni?
hogy helyesen lett felvezetve a fizetésének az elszámolási alapja?
hogy tud visszaemlékezni egy hónapra, s hogy tudja azt fizetéskor átnézni?

és ha nem jó, akkor reklamál?

ezek olyan, a dolgozóra hátrányos szempontok, amely miatt ez csak tényleg bizonyos munkaköröknél lehetséges alkalmazni, ahol minden nap azonos kezdéssel és végzéssel van munkavégzés.
de ugye manapság nem ez jellemző...
hogy ütött az óra, s a dolgozó ott hagy csapott-papot, az elektronikus munkaidő-nyilvántartásban rögzítettek miatt...

légyszíves szóljatok hozzá, mert biztosan sokakat érint

MACSKAJANCSI # 2015.08.04. 14:59

már bocs, de ha jól értelmezem, ez egy online-verzió, aminek vannak előnyei (az oldal kiemelten fel is sorolja)
de véleményem szerint a hátrányaira is fel kellene hívni a figyelmet.

egyszeri alkalommal kerül a dolgozó elé a kinyomtatott lap, s ki az, aki vissza tud emlékezni arra, hogy minden munkanap helyesen került-e rögzítésre.
hacsak nem vezeti magának hagyományosan füzetben a dolgozó, s az aláíráskor összenézi...

de kérdem én, hol fogják ezt jó szemmel nézni?

ezt az online-mizét csak azokon a munkahelyeken lehet a dolgozó részéről megnyugtatóan alkalmazni, ahol állandóan ugyanaz a kezdés és befejezés.

de többnyire nem ilyen a munkamorál, ugye?

szerintem a naponta kitöltött és aláírt jelenléti ív a legbiztonságosabb módszer... persze a dolgozó részéről

és még akkor sem biztos, hogy normálisan az alapján történik a bérelszámolás, s a fizetés (de ez már más egy másik téma)

geza84 # 2015.08.04. 12:27

A munkaidő nyilvántartás vezetéséhez ez az oldal megfelelő lehet? http://munkaido.net/

MACSKAJANCSI # 2014.06.27. 18:14

elnézést de még szeretném pontosítani, kiegészíteni a korábbi kérdésünkkel kapcsolatos hozzászólást:
először is, szeretném megköszönni az ajánlott honlapot információszerzés céljából csak ajánlani tudom sortársaimnak egyaránt.
jóval korábban egy hozzászóló kért forrás megjelölést, akkor már valaki ezt is és még más holnapokat is megnevezett, akkor én minden lejegyeztem és természetesen minden felületen igyekeztem, igyekszem tájékozódni.

az előttem kérdező és az én kérdésem is e mostanában hatályba lépett szabályozás előtti időszakra vonatkozik.

tisztelettel és köszönettel várom a választ, véleményt, hozzászólást.

MACSKAJANCSI # 2014.06.27. 08:44

ezt én értem. de ha ilyen nincs? csak a lent leírt módszerrel van ez a megoldva, vagyis kikerülve? akkor az úgy abban a formában szabálytalan és törvényellenes. ahogyan az utólagosan, ahogyan a kérdező is írta a végén lett ez kitöltve (jelenléti ív, munkaidő beosztás, vagy nyilvántartás) többen írtak már ide erre a fórumra is ezzel a problémával.

rayallen # 2014.06.27. 07:58

nem a munkaidő-nyilvántartást közlöd a dolgozóval, hanem a munkaidő beosztást, mégpedig az Mt. szerint legalább 7 nappal előre, kivételes esetekben ez lemehet 4 napra. ez függ attól, hogy az adott munkahely milyen munkarendet alkalmaz, egy olyan munkahelyen, ahol egész hónapban hétfő - péntek 8 - 16.30-ig dolgoznak ez könnyen kivitelezhető, többműszakos munkarend esetén összetettebb

célszerű a munkarendtől eltérést az adott napon bevezetni a nyilvántartásba, hogy később ebből ne legyen kavarodás

MACSKAJANCSI # 2014.06.26. 16:36

Elnézést, de még egy kiemelésért visszatérnék ehhez a témához.

A munkaidő-nyilvántartást előzetesen kell a dolgozó rendelkezésére bocsátani, hogy aktuálisan lehessen a valós adatokat javítani (amennyiben van eltérő változás az eredeti beosztástól) Ekkor nem kell vesződni a jelenléti ív napi írogatásával.
Majd a hónap végén aláírja a dolgozó, amivel igazolja, hogy a valós adatoknak megfelel az irat tartalma.
Ez így szabályos és törvényes.

Ettől eltérő "megoldások" alkalmazása szabálytalan és törtvénytelen.
Ez így rendben van?

MACSKAJANCSI # 2014.06.26. 16:23

Ha jól értelmezem az alább leírtakat, akkor a munkaidő-beosztást előre kinyomtatva, előzetesen kell a dolgozóval közölni. Amennyiben eltérés van az előzetesen tervezettnél, akkor az esetleges változásokat a dolgozó aktuálisan rávezeti, naprakészen.
S a hó végén egyszer ezt a változtatásokkal korrigált munkaidő-beosztást, nyilvántartást utólagosan aláírja a dolgozó?

Tehát itt a mi (az előttem hozzászólónak és nekem) problémánk, felvetésünk, kérdésünk elsődlegesen arra vonatkozott, hogy mit lehet tenni egy olyan helyzetben, amikor az UTÓLAGOSAN rögzített munkaidő nyilvántartási irat, utólagosan kerül aláíratása?
Tehát, a dolgozóval nem kerül EZŐZETESEN közlésre, hanem csakis utólagosan kerül aláírattatásra egyszeri alkalommal.

én azt tudom értelmezni, hogy NEM SZABÁLYOS, mert vagy ELŐZETESEN kell a dolgozó rendelkezésére bocsátani, (és az esetlegesen változott munkaidő adatokat naponta rávezetni) mint előzetes beosztás közlését, vagy naprakészen jelenléti ívet kell vezetnie a valós munkaidőről.

többeknek, tehát munkavállalóknak ez okoz komoly munkaügyi problémáját, hiszen az ilyen utólagos technikai manipulációval halmozódik fel a kifizetetlen túlóra. pont itt ezen a fórumos felületen is olvastam eleget erről, s napi szintű probléma ez széles körben.

Külön köszönöm a válaszadást, ugyan sok idő elteltével, de válaszadásra méltatva lettünk.

rayallen # 2014.06.26. 15:01

http://www.munkajog.hu/…ol-diohejban

Ez azt jelenti, hogy a munkaidő-nyilvántartás vezetésének szabályos módja az is, hogy a munkáltató az egyes munkavállalók munkaidő-beosztását kinyomtatja, azokon a napokon, amikor a munkavállaló a beosztástól eltérően végez munkát, az eltérést a munkaidő végén rávezeti a kinyomtatott lapra, majd ezt egyszer, a hónap végén a munkavállalóval aláírja.

Ezzel a megoldással lényegesen egyszerűsíthető a munkáltató adminisztrációs kötelezettsége, hiszen elegendő az eltérések feljegyzése, és a jelenlét naponkénti igazolására sincs szükség.

MACSKAJANCSI # 2014.05.02. 18:59

Kedves Scientiapoteniaest!

Sajnálatos, hogy új regisztrálóként csak most olvashattam a hozzászólásodat, s az még sajnálatosabb, hogy nem válaszolt senki rá...
Ugyan az én feltett kérdésemre sem kaptam választ.

Visszakanyarodva az eredeti témához.

BIZTOSAN NEM HELYES AZ ÁLTALAD ÍRT MEGOLDÁS, vagyis a jelenléti ívet nem helyettesíti semmiféle más utólagosan egyszer aláírt irat.
A hónap végén kitöltött irat utólagosságot jelent, amely nem felelhet meg a valós adatoknak, hacsak a dolgozó nem írta fel a munkaidőt magának naponta.
A jelenléti íven a dolgozók saját kezűleg naponta rögzítik a munkaidő adatokat, amely a bérelszámolás alapja.

Scientiapoteniaest # 2013.07.11. 07:42

Tisztelt Jogi Fórum,

a Mt. szerinti munkaidő nyilvántartási kötelezettséggel kapcsolatban lennének kérdéseim.

Elfogadható-e olyan havi beosztás (nem naponta vezetett jelenléti ív), mely csak a munkában töltött napok számát, betegnapokat, szabadnapokat tartalmazza?

Véleményem szerint a beosztásnak dátumra pontosan kell tartalmaznia, hogy a munkavállaló mikor érkezik, távozik a munkából, órában megadva a letöltendő munkaidőt stb., és amennyiben valami módosulás van a beosztás időszakában, akkor azt naprakészen módosítani kell. Jól gondolom?

A beosztást pedig, minden munkavállalónak személyesen az időszakot megelőzően oda kell adni. Találkoztam olyan esettel, hogy hónap végén töltötték ki a "beosztás" c. dokumentumot. Önök szerint ez helyes?

Nagyon köszönöm a válaszaikat!