Segédmotor, garancia


drbjozsef # 2021.08.10. 07:49

Sose több helyre írd.

Tilos # 2021.08.07. 13:43

Néhány hete értékesítettem robogómat, melyet fő darabokkal felújított állapotban adtam át a vevőnek. Gyakorlatilag a teljes belső szerkezet cserére került. Ezt szóban el is mondtam a vevőnek, azzal hogy minden általam beépítésre került darabra garanciát vállalok. Nos ezekkel nincs is baj, de pár napja felhívott a vevő, hogy a kipufogó lelazult a motor pedig nem indul megfelelően, állítása szerint nem is indul. Abban egyeztünk meg, hogy vissza hozza én pedig kijavítom a hibát. Így is történt, a kipufogó egyik rögzítő csavarja lelazult, én ezt kijavítottam. A javítás után a motort kipróbáltam, semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Úgy egyeztünk meg, hogy lábon leszállítom a robogót. Így is lett. Az átadáskor vevő észlelte, hogy még egy csavar hiányzik a kipufogóról, én ekkor megkérdeztem tudunk-e találni egyet (szabvány csavartól van szó) azt a választ kaptam, hogy otthon teszek bele egy csavart. Majd elváltunk. Hamarosan hívott, hogy a kipufogó leszakadt. Vegyem vissza a motort, kvázi fenyegetések. Át gondoltam a dolgot, visszamentem megtekinteni mi is történt. Nos a henger csatlakozási pont eltörött a vibrációtól, az alkatrész használhatatlan lett, új darab kell hozzá. Próbáltam vázolni, hogy nem érzem úgy, hogy ez az én felelősségem lenne, végül azt mondtam rendelek egy új alkatrészt saját költségre. Az alkatrészt mai napon meg is rendeltem. Ellenben szeretném kérdezni ez utóbbi káreset valóban az én felelősségem? Nekem kell viselni a teljes költséget?
Köszönöm a segítséget! Imre