Használtautó, Garancia???


leander35 # 2016.07.22. 18:41

Figyelmeztetésül egy rövidített történet használt autó vásárlással kapcsolatban.

Ismerősöm kinézett egy autót a hasznaltauto.hu-n, majd elmentek megnézni. Az érdi (Kárpitos u. 20.) kereskedésben ismerősöm megnézte az autót (külföldről behozott, még ideiglenes rendszámmal), és a hirdetett adatok alapján letette az 50.000 Ft foglalót, majd az átírásra másnap átutalta a 100.000 Ft-ot.

Az autó még a kereskedésben, átírva nincs.

A kereskedő által megbízott biztosító visszaigazolta az adatokat e-mailben, más évjárattal, más lóerővel, sokkal gyengébb motorral, - egyszóval más adatokkal, mint ami a hirdetésben volt. Ismerősöm hívta őket, hogy ezekkel a paraméterekkel az autó nem fog kelleni. Elmentek megbeszélni, mire a korábban szerződő fiatal kishölgy helyett hárman fogadták őket fröcsögve, fenyegetőzve, hogy még fizessenek 100.000 Ft-ot, a másik 150.000 Ft-on felül, merthogy ők most milyen rosszul jártak. Érvelni, a problémát felvázolni sem lehetett, nem hallgatták meg őket. Ismerősömék telefonon beszéltek jogásszal, rendőrrel, és akivel tudtak, mindezt a kereskedő átkozódásai közepette - akik elmondták, hogy ugyan a vásárlónak van igaza ebben esetben, akár a teljes összeg visszavételére is jogosultak a jogos elállás esetén, de a dolgot csak bíróságon, min. féléves procedúrával, addig ismerősöm nevén az autó forgalmijával, biztosításával stb. - lehetett volna elintézni.

A kereskedő addig variált a számlákkal (többféle adásvételivel, számlákkal próbálkozott átverni őket, további fizetésre kényszeríteni őket), míg legkevesebb 150.000 Ft - tal károsította meg őket. Ezt választották a bíróságra járás helyett, és a békesség kedvéért. A kereskedő és kísérete kifelé menet még a legcifrább átkokat szórta rájuk.

Mindenkit óva intek az Alexandra Car Import Kft. / Pákozd Invest Kft, - 2030 Érd, Kárpitos u. 20. kereskedőtől!

Említeném, hogy már több feketelistán, fogyasztóvédelmi szégyenfalon fenn van az érdi kereskedés (pl. http://www.fogyvedok.hu/…lkozasok.pdf), így nem egyedi a fenti eset.

Messziről kerülni!

scytian # 2016.07.12. 10:03

Köszi a választ

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.07.12. 09:59

Nincs az a bíró aki vásárló mellé állna, hiszen egy öreg autóban bőven megvan az a lefutott táv, amikor a hibák előjönnek. Természetes avulásról beszélek. Addig jó, míg a kereskedő segít valamit, mert ha perre viszed az öreg járgányodat, akkor bukóvári az egész. Tapasztalatból írtam, mert két ismerősöm is elbukta az ügyet. Békéltető testület tagja vígan bekérdezett az ismerősömtől, hogy "magának erre van ideje?" Mit gondolt, hiszen ez a kocsi még jó, hogy nem esett szét. Szóval jók az esélyeid.

scytian # 2016.07.12. 09:08

"Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk.
A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni.
Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7- 12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedő véleménye szerint a hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő."

Nos, úgy gondolom, a hátsó futómű nem két-három út alkalmával ment tönkre...

scytian # 2016.07.12. 09:02

Tehát akkor az a megoldás, hogy tessék-lássék, megcsinálom, megcsináltatom, aztán tovább adom?

Sherlock # 2016.07.12. 07:51

Az egy dolog, de ez akkor is egy 25-30 éves 150 ezer Ft-os autó, aminél már az is elég szép teljesítmény, hogy megy. Kivéve ha gyűjtői darab, de a leírás alapján ez nem derül ki. De nem lehet jó tanácsot adni, pont a kocsi értéke miatt, mert ha a kereskedő nem megy bele valamibe, akkor többe kerül a per, mint a kocsi.

scytian # 2016.07.12. 07:45

Azt elfelejtettem megírni, hogy a hírdetése így szólt, az autó látható hibáin kívűl kitűnő állapotban van.

scytian # 2016.07.12. 07:26

Tisztelt Fórumozók!

Ezúton kérnék segítséget Önöktől!
Három hete egy kereskedésben a kereskedőtől vásároltunk egy Trabantot. Kipróbált állapotban hoztuk el. Sajnos nem tudtunk vele sokat járni, lévén a forgalomból igeiglenesen ki volt vonva. Aztán valamelyik nap, hogy kényszerültünk menni vele, a hátsó felfüggesztésből a lengőkar csavarja kiesett. Beszéltünk az autókereskedővel, aki azt mondta, garanciába megcsinálja. Ez "meg is történt", tegnap mentem az autóért, azt mondták, az autó kész. Ám 3 km múlva ugyanez a probléma ugyanitt előállt. Kérdésem a következő. Köteles-e a kereskedő visszavásárolni az autót? Esetleg létezik-e más módszer a kártalanításunkra? A válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel

szmoci # 2016.06.22. 15:32

Tisztelt fórumozók!
Három hónappal ezelőtt vásároltunk a párommal egy kerekedésből egy 15 éves Japán autót. Németországból lett behozva, mi vagyunk az első itthoni tulajdonosai. El hozatalkor apróbb rozsdafoltoktól eltekintve hibamentesnek tűnt az autó. A vételkor az árba belealkudtuk a friss műszakit is. Így is hoztuk el 129 ezer km-rel az órájában. Az eladó egyedül azt javasolta, hogy még tél előtt egy teljes alvázvédelmet, valamint egy olajcserét csináljunk. Kettő és fél hónapig semmi probléma nem volt, se egy zörej, semmi, szépen ment. Sokat igaz nem mentünk vele, csak itt a városban esetleg a közeli faluba. Ez után jelentkeztek a gondok. Mentünk volna a hétvégi bevásárlásra a helyi hiperbe, mikor is odafele éreztem, hogy a fék nem úgy fog mint szokott. Mikor kijöttünk látom tócsa van az autó alatt. Olaj! A fém fékcső ami megy hátra középtájon megadta magát. Ismerősnél, az aknában nem csak ez derült ki, hanem hogy a benzintank (fém) is szivárog alul. Nem csöpög csak szivárog. Valamint hogy a néhány hónappal ezelőtti néhány rozsdafolt megszaporodott. A csövek cseréjénél gyakorlatilag szétmállott az alvázvédelemnek szánt festékanyag. Kicseréltük a fékcsöveket. A tank mivel leszedni nem tudtuk, mert a csavar annyira rá volt rohadva, egy kétkomponensű gyurmával be lett tömve. Javítás után ami kb egy hetet vett igénybe, irány újra a hipermarket. Kijövök alánézek, nem ereszt, nem csöpög semmi. Nagyon jó! Irány haza! Kanyarodok még a parkolón belül a kivezető közlekedő útra, a „fekvőrendőrt” kikerülve. Jobbkanyar... RECCS! Kiszállok. A bal első kerék kifordult. Az alsó lengőkar gömbcsuklója kiugrott. A féltengely kicsúszott. A váltóból az olaj kifolyt.
Elgondoltam néhány órával később, hogy egy hónap múlva megyünk messzebbre a családdal, autópálya blabla... és ez ekkor történik egyszerre. Valahol egy kanyarban, vagy egy bukkanón (kátyún) a bal első ki! Még a lélekjelenlét engedett volna egy kis féknyomot a közeli fa / korlát / szembejövő kamion előtt, de a fék pont nem fog teljesen / teljes erejével. CSATT! Pechre a tank meg szivárog.... Még egy fakereszt az út mentén!
Igazából szerencsések vagyunk! Ez nem így történt! A városon belül kis sebességgel. Se nekünk se másnak nem esett semmi baja. Hálásak lehetünk az őrangyalainknak!
Másnap hívtam a kereskedőt. Elmondtam a sztorit. Sajnálja a dolgot, de Ő csak a jogszabályban rögzített főalkatrészekért felelős ezen időtávon (motor, váltó). Annyit tud segíteni, hogy amit kell cserélni alkatrészt azt Ő ötven százalékos kedvezménnyel meg tudja venni. Ennyi.
Igazából most csak (néhány nap távlatából) azon gondolkozunk, hogy melyik ügyvédhez menjünk. Szerintem jogosan járna vissza a vételár, és lehet megkérdezném / feljelenteném a kocsit vizsgáztatót is. FRISS MŰSZAKIVAL, úgy hogy három hónap leforgása alatt kevesebb mint ezer kilométer után szétesik az autó alattam, szerintem jogos lenne a követelés.
Nem ügyvéd neveket szeretnék a fórumozóktól. Tapasztalatot, ha találkozott már hasonlóval. Valamint leírnám, majd később, hogy ennek mi lett az utóélete.

nikcsu30 # 2016.06.06. 10:05

Tisztelt Fórumozók,segítők:
Hozzáértők véleményét várom mihamarabb,mert ügyem nem vár halasztást sajnos :(.
2016.04.01-vel vásároltunk egy 1.2 Fiat Puntot magánszemélytől az otthonában.
Nagyon sürgősen kellett az autó,mivel kismama vagyok és hát a szükséges közlekedéshez kellett egy kocsi(párom külföldön van-nincs itthon mindig),az utolsó pillanatban találtunk rá az interneten, és nagyon megörültünk mivel a lakhelyünkön volt hirdetve. Felhívtuk a tulajt, el is mentünk házhoz megnézni az autót, ki is próbáltuk, párom megnézte a kocsit amennyire tudta,másnapra meg is beszéltük a vételt.Elhoztuk,átírattam,biztosítást kötöttem rá(ami ilyenkor kell ugye),közben már központi zárat rakattunk bele,rádiót,mivel az előző nem működött(de nem is ez a lényeg). Arra lettem figyelmes,hogy nagyon fogy az olaj a kocsiban,mikor elősször megnéztük észre vettük,hogy valahol szórja az olajat,párom ki is cserélte a szükséges alkatrészt,hogy majd akkor most jó lesz,hát de nem :(. Megbeszéltük ,hogy elviszem olajcserére,mert hát az jó ha megtörténik autó vásárláskor meg a szükséges vezérműszíj csere is ráfér,meg akkor nézzék át stb.Meg is beszéltem az autószerelővel,hogy viszem a kocsit,majd mikor odaértem a szerelőhöz,és hogy akkor neki állnak és kicserélik az olajat,hát ugye szerették volna felemelni,de nem lehetett,mert nem volt küszöb alul....,jó akkor megoldják máshogy,végül felemelték,hogy nem szakadt le a kocsi,és lám csodát közlik velem(aki nem ért a kocsikhoz),hogy Te Úr isten ennek a kocsinak a kasznija teljesen el van rohadva....,kész élet veszély ezzel hosszútávon közlekedni,mutogatták,hogy mi minden van elrohadva,ezen nem hogy olajat ne cseréljek,hanem vihetném egyenesen a bontóba :(. Hát én nagyon megrémültem,hogy most ez komoly...Nem kell idő és a vezető oldali ülés meg fog rogyni,ütközni véletlenül se ütközzek,meg belém se jöjjenek,mert akkor szétesik a kocsi,kérdezték is a műszakija mikor jár le,megnéztük,2015.10 hónapban csináltatták meg,ami 2017-is érvényes.Szóval egyből felmerült,hogy egy ilyen állapotú kocsi hogy mehetett át a műszakin????Eladni se tudom senkinek,mert ha történik valakivel valami,akkor engem perelnek be,ami nem hiányzik.
Szóval az a kérdésem,hogy a tulajhoz visszavihetem a kocsit és kérhetem tőle vissza a pénzt,sőt az átírás,biztosítás költségeit is,mivel erről nem tájékoztatott minket,hogy el van rohadva a kocsi alja kész életveszély az autó,főleg,hogy tudta,hogy kismama vagyok,illetve a szerződésben sem sorolta fel a hibáit az autónak....Így átverve érzem magamat,és az is dühít,hogy tudta,hogy nekem kell és babát várok,így nem csak magamért tartozok felelősséggel!!!
Válaszokat előre is köszönöm!!

ari1 # 2016.05.30. 13:29

2016 05.10 eladtunk egy seat Ibiza típusú 2004-es évjáratú autót. A kocsit ithon vásárolt 2000 kiloméam 2 éve és 20000 kilometert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 100000 km volt az autóban. Itthon 2015 októberében volt műszakin, úgy adtam el az új tulajdonosának aki megtekintette és kipróbálta. 05.30-n jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján rossz a kompresszió)
Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv ari1

Tullcsi # 2016.05.30. 10:47

Tisztelt Ügyvéd Úr!

2016 januárjában eladtunk egy Renault Espace 2.0 DCI típusú 2009-es évjáratú autót. A kocsit én hoztam haza külföldről, 2000 kilométert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 140000 km volt az autóban. Itthon leszervizeltem, úgy adtam el az új tulajdonosának. Aki március végén jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján csapágyas lett a motor ( a karter van tele fémtörmelékkel)
Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek? Felájánlottam a vevőnek, hogy fizetem a költségek felét, de nem fogadta el.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv Tüllcsi

Tullcsi # 2016.05.25. 16:36

Tisztelt Fórumozók!

2016 januárjában eladtunk egy Renault Espace 2.0 DCI típusú 2009-es évjáratú autót. A kocsit én hoztam haza külföldről, 2000 kilométert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 140000 km volt az autóban. Itthon leszervizeltem, úgy adtam el az új tulajdonosának. Aki március végén jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján csapágyas lett a motor.
Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv Tüllcsi

Ádáz01 # 2016.05.10. 17:27

Természetesen mindent hivatalosan dokumentáltatok és számlát kérek ez eddig is így történt.

Ádáz01 # 2016.05.10. 17:27

Természetesen mindent hivatalosan dokumentáltatok és számlát kérek ez eddig is így történt.

Ádáz01 # 2016.05.10. 17:25

Attila111111
Köszönöm a hozzászólásod ,de jelen esetben nem egy mobilról van szó hanem egy közel 2milliós sportmotorról ami hiteles.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.05.10. 07:36

Szerintem fogadd el és fizess te is. Békéltetőkről annyit, hogy nagyon szolgáltatóbarát hírében áll. Testvéremnek volt egy ügye és a kedves békéltető megkérdezte, hogy magának ilyen sok szabadideje van? Erről ennyit. Rásóztak egy full sz.r mobilt amit sajnos el is bukott. Ha javíttatod és beszállsz a kts-be kérj számlát!

Ádáz01 # 2016.05.09. 17:09

Még annyi ,hogy megnéztem pontosan április 1.-én állt meg a motor amikor vittem volna visza ismét szervízbe.

Ádáz01 # 2016.05.09. 13:51

Üdv.
Kérdésem a következő.
Vettem 2015.09.01.-én egy sportmotort kereskedésben vezetett szervízkönyvel hitelre nem kevés pénzért (használt 2008-as). A motor kb 1000km használat után beállt. Előzmények ,hogy már januárban észrevettem hogy a blokk alja össze van pasztázva valami okból plusz ismeretlen helyről szivárog az olaj is. Ezt jeleztem a kereskedésben vissza is vittem hogy megcsinálják garanciával. Elhoztam hogy kész aztán rövid időn belül ugyan azok a tünetek. Megint vittem volna vissza szervízbe de az úton beállt a motorja. Minden utiköltséget saját pénzből álltam. Most a kereskedés megállapította szétbontás nélkül hogy kb 1.000.000 forint a javítási költség amiből nekem 2-300.000 forintot kéne "csak" állnom és megcsinálják. A motor ha jól emlékszem április 15.-én állt meg ,de már januárban elkezdődött a procedúra a hibák miatt. Erről szervízpapír is van. Az ügyet jelentettem már a fogyasztóvédelemnek és tovább is adták a békítető szervezetnek de onnan még nincs hír. Közben történt ez a felajánlás a kereskedőtől. Mit tehetek? Megnyerhetem a pert vagy inkább fogadjam el az ajánlatot hogy fizessek én is ?? Hozzáteszem nagyon nincs fölösleges pénzem a javításra. Köszönöm!

kallayanna # 2016.05.09. 08:27

Tisztelt Forumozok, Ugyved tarsak!

Április 5.én vettem egy 5 éves opel corsa-t kereskedőtől, aminek az első pillanattól kezdve érdekes motorhangja volt.
Az előszerződésbe belefoglaltuk, hogy az eladó vállalja az átadásig annak a hangnak az eltüntetését.
Elhozatal után nagyjából 30 km-re kigyulladt a motorellenörző lámpa a kocsiban. Egyből telefonáltam, készségesen mondta a kereskedő hogy hol található a szervízük, vigyem be oda másnap. így is történt. a gond, hogy most már 4x kellett vinnem oda mindig a motorellenörző lámpa újabb és újabb kigyulladása miatt ami 100km-en belül felgyullad. A kocsi 1 hónap alatt nagyjából fél hónapot volt csak nálam eleve, mert a többi meg náluk a szervízben.

A KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ LENNE:
a szerződésben az áll, hogy az eladó szavatosságot nem vállal.

Ellenben úgy tudom, hogy törvénybe van iktatva a kötelező 1 év.

Vissza tudom így jogilag jogosan ha kell perelni azt, hogy adják vissza a pénzem és vegyék vissza a kocsit?

Válaszukat előre is köszönöm szépen,
Üdv,
K.A.

guba" # 2016.05.07. 18:08

Két soros tényállás alapján nem lehet használható tanácsot adni. Szavatossági perekben meg kell határozni a hiba okát és keletkezésének idejét. Ezek ténybeli és nem jogi kérdések. Az hogy az autó eszi az olajat nem elég. Mi az oka, hány éves kocsi, mennyit mentek vele, milyen feltételekkel adták el?

Keressen egy ügyvédet!

hedlzoli # 2016.05.06. 08:04

Valaki esetleg bővebb információval nem tud szolgálni?Köszi

Atis77 # 2016.05.05. 16:12

hedlzoli

rosszul tudod 1 év a gari ha az adásvételin a nepper az eladó.

hedlzoli # 2016.05.05. 13:28

Tisztelt Fórum!

Nemrég vettem egy külföldről behozott autót,kereskedésből.Mint kiderült az autó zabálja az olajat.Ilyenkor ha jól tudom a jogszabályt,a kereskedésnek 6 hónap garanciát kell vállalni mivel ez rejtett hiba.Hogy kell elkezdenem ezt a procedúrát?Kérném hogy segítsenek mit kell tennem ,lépésről lépésre.Előre is köszönöm!

Szomorú örökös # 2016.04.24. 15:09

docse
Ez gyakorlatilag az amatőr gépjárművásárlás csúcsa.
Egyrészt pénzt adni bárkinek papír nélkül nagyon buta cselekedet volt. Másrészt adásvételi szerződésnek mindenképp lennie kellene róla. Feltehetően a műszaki vizsga érvényessége be van jegyezve a forgalmi engedélybe, az sincs meg? Kötelező biztosítást pedig nem kötelező a kereskedőnek kötni rá, az bőségesen elég, ha az új tulaj elballag egy biztosítóhoz és megköti.

Ja, és az eredetvizsga miért is kellene hozzá, amikor azt eleve az átírásnál elveszik, mivel az ahhoz kell?

Szerintem itt szó nincs szavatosságról, hiszen még pontosan azt sem tudod igazolni, hogy mennyiért vetted, sőt azt sem, hogy mikor. És hát eleve kár volt bármit is megcsináltatni az autón, én úgy vittem volna vissza - némi izmos kísérettel természetesen - a kereskedőhöz a kocsit, mint a sicc...aztán ilyen feltételekkel próbálja meg más balekre rásózni.