Az autómra 12 év átrozsdásodási garancia van, és az egyik ajtó elkezdett rozsdásodni.
Kértem a markaszervízt, hogy csinálják meg, vagy cseréljék le.
A következő válaszlevelet kaptam,mivel 2 olajcserét nem a márkaszervízben végeztettem:
Szeretnék tanácsot kérni, hogy az idézett válaszlevél a lenti állásfoglalás szellemében megállja-e a helyét? Kérhetem-e a lenti szabályzatra hivatkozva a 100%-os garanciát?
A márkaszervíz válasza a kérésemre:
"Korróziópanaszát megvizsgáltuk.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a Daimler AG a gépjármű futásteljesítményét, életkorát és a meghibásodás jellegét figyelembe véve, a bal hátsó ajtó javításának költségét, annak ellenére, hogy két meghatalmazott márkaszervízben végzett karbantartás igazolása hiányzik, 75 % mértékben átvállalja.
A fennmaradó költséget 132.000 ft, azaz a 25 % Önt terheli."
A következő szabályzatot találtam:
A fogyasztót korlátozó méltánytalan eljárások és a BER
A BER célja, hogy valódi versenyt biztosítson a gépjárművek karbantartási, szerviz, és javítási piacán. Ebből kifolyólag, az új gépjárművek értékesítési feltételei nem használhatók fel az értékesítés utáni piaci verseny befolyásolására. A gépjárműgyártók nem tehetik függővé a garanciát a jármű kizárólagosan megbízott szerelőműhelyekben történő szerelésétől, vagy a saját márkájú alkatrészek kizárólagos használatától. Ellenkező esetben sérülne a tulajdonosok joga ahhoz, hogy gépkocsijukat a saját maguk által választott szerelőműhelyben javíttassák. Ez az értelmezés a gépjármű megvételének részét képező garanciákra vonatkozik, de nem foglalja magában a külön vásárolt garanciákat vagy biztosításokat.
Ebben a BER-rel foglalkozó tájékoztató brosúrában az Európai Bizottság világosan kifejtette, hogy a fogyasztó nem veszíti el jogát a garanciális igényre, ha a szokványos szerviz- és javítási munkát egy független szerelő végzi. A gépjármű gyártója általában véve nem utasíthat el egy garanciát (pl. egy indítóra, vagy meghibásodott elektromos ablakemelőre) azzal az indokkal, hogy pl. az olajcserét egy független szerelőműhely végezte. Mindazonáltal, ha a hiba oka a független szerelő által használt hibás alkatrész, vagy hanyag munka, azért a független szerelő felelős, és a szolgáltatókra vonatkozó törvényes termék- és szolgáltatás-minőségi kötelezettségek lépnek érvénybe.
Ezek az elvek elsősorban a 99/44/EK fogyasztóvédelmi direktíva által megkövetelt kétéves törvényes garanciára vonatkoznak. Mindazonáltal az Európai Bizottság ezeket az elveket a gépjármű gyártójának azokra a kiegészítő, szerződéses garanciáira is alkalmazza, amelyek többet nyújtanak a törvény szabta minimumnál. Példa: Ha egy új jármű vételára tartalmazza a tizenkét éves korróziómentességi garanciát vagy az egész élettartamra szóló mobilitási garanciát, azzal a feltétellel, hogy a járművet mindig a megbízott szerelőműhelyben kell szervizelni és javítani.
Az Európai Bizottság magyarázó brosúrája, amely a rendelet szövegéhez csatlakozik, a garanciák kérdését vizsgálta. Az Európai Versenybizottság példákkal tette világossá, miért nem használhatók fel a garanciális feltételek a fogyasztó méltánytalan korlátozására. Az eszmefuttatás alapját az Európai versenytörvény általános szabályai képezték, amelyek minden tagállamban érvényesek. (EK 81, 82. cikkely).
Köszi!
