Összetörték a kocsim, mit tegyek?


monalisa1 # 2008.07.09. 20:00

Ha kitartó vagy és kellően elszánt, bizonyára sok mindent el lehet érni a biztosítóval szemben.

camelot # 2008.07.09. 19:25

Hát nem tudom, más fórumon olvastam kitartó emberről, aki még az új kocsi átíratási díjait is ki tudta fizettetni a biztosítóval.
Nem vagyok egy olyan ember aki hagyja veszni a dolgokat, sok mindent megnyertem már (ahogy 4hónapja szintén volt baleset megint csak más hibájából. elhajtott, rendszámát felírtam, megkerestem ki az, és felajánlottam, hogy nem perlem szarrá és nem csukatom le, ha fizet. és fizetet..:) )
Szóval szerintem csak pontosan tudni kell mi a jogom, és ezt követelni. Mivel én szenvedő alany vagyok így jogom van 0ft-ból kijönni, sőt még nekem kéne kártérítés a sok utánajárásért..

monalisa1 # 2008.07.09. 18:48

Javítva: a bank írta át a hitelszerződést.

monalisa1 # 2008.07.09. 18:45

Van olyan ügyvéd akinél az első beszélgetés ingyenes - meg kell őt találni... Általában pertárgy-érték 5-10 % amibe egy ügy jogi képviseletért elkérnek. (Figyelni kell arra, hogy a megbízás a keresetlevél megírásáig-, az első itéletig- jobb esetben a jogerős itéletig tart-e majd.) A fizetés általában szakaszosan történik.

Az hogy te "megmondod" mennyi is egy hasonló tipusú/évjáratú/futásteljesítményű stb. autó piaci ára és ezzel szemben mennyi is az általánosan alapul vett katalógus ár, nos ezt majd próbáld a bírósággal elfogadtatni...

Ha valakinek karambolos lett a kocsija - bármely okból is -, az "jól" sehogy nem jön ki a dologból, sajnálatosan.

Ismerősön autójába is belementek, úgyszintén gazdasági totálkárt állapítottak meg - az is hitelezett autó volt. Annyira rendbehozatta amennyire futotta a nem túl sok pénzéből, aztán az egyik újautó kereskedésben beszámították neki - a "roncs" értékesítése már legyen az ő gondjuk -, ezt követően kiválasztott egy "0" km-es autót, a bíztósítómeg átírta a kölcsönszerződést. A karambol stb. miatt az egész ügyleten mindenösszes bukott vagy 1 M Ft-ot...

A biztosítóval szembeni per igazából még el sem kezdődött, és a végfejlet messze van még...

camelot # 2008.07.09. 18:09

Az a probléma igazából, hogy rendesen helyrehozni nehéz lenne ha már a futómű is kapott és rongálódott. Ilyen esetben inkább fizessenek érte valamennyit, és veszek új kocsit, mert a későbbi években csak többet veszítenék rajta mint egy ilyen döntéssel. Tehát egy kis szakinál történő javíttatást el is vetém, mert az ráadásul nem is dolgozik olyan jól/gyorsan (átlagot összevetve!) mint a maxabo. Ill. egy futómű csere nála is totálkár lenne.

A jelenlegi piaci ár az amiért a piacon árulják. Nekem ne nézzék ki sehonnan, már el is kezdtem összegyűjteni a hasonló kocsik árait, és azt fogom érvényesíteni. Ha pedig tudnak az Ő általuk javasolt áron egy ugyan ilyen kocsit akkor nincs probléma, adják oda és pont kártalanítva vagyok.. Szerintem ez annyira egyértelmű tény, hogy ezt még egy bíró is nekem ítélné.

Természetesen addig nem csinálok semmit, amíg a kárfelmérők meg nem nézték, és nem mondtak rá pontosan mi is van. A héten megnézi a maxabó, mondd rá egy árat, aztán mivel ez totálkár ár lesz, ezért jön a biztosító és ő is felméri mi a helyzet.
Csak van egy hét csúszás, ugyanis aki belém jött, azt bérautóval tette, és a biztosításuk még nincs benne a központi rendszerbe, és amíg bekerül az megint csak idő:(

Én addig biztos nem nyugszom, amíg mint sértett nem kár térítenek megfelelően.. A telefonszámláról is külön kivonatot kérek, és minden ezzel kapcsolatos hívást be fogok vasalni rajtuk.
Mert marhára nem fair dolog az, hogy aki belém jött az égvilágos semmi baja nem lesz, hiszen bérkocsi, még csak a biztosítása se romlik. Vállat vonhat aztán megy tovább.

Royal # 2008.07.09. 17:43

Hogyan kell ügyesen megoldanom azt, hogy ne áron alul számolják ki az értékét?

Gazdasági totálkár esetén a katalógusértékből levonják a roncsértéket, a különbözetet fizetik. A katalógusérték jellemzően alacsonyabb a piaci értéknél, a roncsértéknek pedig természetesen magasabbat igyekszenek hozni a valós értéknél, úgyhogy egy használtautós törés -mégha nem önhibás- ráfizetés mindenképp. Egyébként márkaszervíz helyett célszerű eltolni egy jó lakatos szakihoz, ugyanis a márkaszervíz rendkívül magas rezsióradíjjal, drága gyári alkatrészekkel dolgozik, egy közepes horpadás is lehet százezres tétel, ami egy kissebb értékű autónál lehet akár TK is. Elképzelhető hogy 2/3-ad vagy feleáron is megjavítható az autó, egy mezei szakinál, bár félő, hogy olyan törésnél, ahol motorikus károk is keletkeztek, szerkezeti károsodás is felléphetett. Ergo a kasznit sosem lehet megjavítani tökéletesen, igy azzal mindig bajok lesznek, (futómű pontatlanság, változó hézagok, romló menettulajdonságok) valamint jelentősen csökken a gk. piaci értéke is.

Szerintem elsőkörben járd végig a lehetőségeket, méresd fel a teljes kárt, kérj rá ajánlatot márkaszervíztől, és magánszakitól. Aztán vesd össze, a biztosító által ajánlott összeggel. Kikerekedik belőle, hogy érdemes-e egyáltalán megcsináltatással foglalkozni, vagy egyszerűbb kivonatni az autót, és bontásra ítélni a vasat... Nemcsak pénzkérdésről van szó, hanem az is fontos szempont, milyen autód lesz javitás után.

camelot # 2008.07.09. 17:05

Köszönöm a tanácsokat, holnap felkeresek egy ügyvédet és egyeztetek vele.
Ha bemegyek ilyenkor egy ügyvédhez akkor kell fizetni neki valami előleget vagy bármit, olyan ügynél mit ez? Mármint hogy elég egyértelmű mi lesz a végkimenetele ügy.

monalisa1 # 2008.07.09. 14:29

Javaslom fordulj ügyvédhez, ő majd segít - a biztosítóval szemben is hatékonyabban fel tud lépni. És ha kell a perben is képvisel majd., az ügyvédi költség is elkárolható. Telefondíj stb. úgyszintén.

Azt hogy "a" roncsot mennyire is tartják, illetve a baleset előtt hozzávetőleg mennyit is ért az autó, valószínűleg igazszágügyi közlekedési mérnökszakértő tud majd választ adni. (Sajna ez sincs ingyen.)

A bankhitelt fizesd..., ez van, mert ha a bank megneszeli, hogy "oda" a hitelre vásárolt autó, egyből egyösszegben követelni fogják a még visszalévő tartozást - ellenkező esetben egy másik per zúdul a nyakadba.

Azt én nem tudom megmondani, hogy hogyan lehet elhitetni az áruszállítást a biztosítóssal...

Kérdezd a szervíz megfelelő ügyintézőjét: hasonló karambolos esetben mi és hogyan a módi, de elsősorban is az ügyvédtől kérj tanácsot, javaslatot a hogyan továbbra.

camelot # 2008.07.09. 12:50

Közben beszéltem generali helyi illetékessel is, azt mondta hogy ha ugyan olyan kategóriában bérlek akkor a bérlés 80%-át kifizetik. Mivel egy hónapra a 20% amit nekem kéne fizetni az 50e ft, ami elég sok, ezért ezt is be akarom hajtani valakin. Hogy tudom ezt megoldani?
Jogilag ugye én sértett vagyok, nem nekem kell megfizetni a kárból eredendő további anyagi káraimat. nem?

Milyen egyéb károkat tudok még a biztosító terhére rakni? Pl. ha felírom a telefonszámlámat ami ebből ered vagy uti költségeimet, vagy pl. azt, hogy ha visszaviszem majd a kocsit és kifizetem a 250e-ret azt hitelből tudom megtenni csak, akkor a kamatot amíg kifizetik nekem is, azt is jóváírják?

camelot # 2008.07.09. 12:18

Köszönöm a választ.

A mai napon bevittem a maxabóhoz, mondták hogy gazdasági totál kár lesz.
Hogyan kell ügyesen megoldanom azt, hogy ne áron alul számolják ki az értékét?
Illetve hitelre lett véve, kb 15hónapja fizetem és össz 32hónapra lett felvéve a hitel a kocsira. A kamatokat is kifizeti a biztosító, ugye? Elvégre miért fizessek 2évnyi plusz kamatot ha nem jogos..

Mivel a kocsi nem az én nevemen van a kocsibérléshez kitaláltam azt, hogy mivel fathernak van egy cége, és oda árukat kell ki be szállítani ezért úgy jelentem be, hogy eddig ilyen célt szolgálat és most munka kiesés van e miatt. Ez elegendő ahhoz, hogy kifizessék a bérlésemet?

monalisa1 # 2008.07.09. 08:28

Jut eszembe, az, hogy a kék-sárga papírt aláírta, az még nem elég a te üdvösséghez, hanem a saját biztosítójánál is ismerje: ő volt a baleset okozója!

A helyszínen még megszeppenős..., míg később valaki tán "kiokosítja" és egyből a bonyodalom.

Szóval szorgalmazd, hogy mielőbb menjen be ill. együtt menjetek be a biztosítóhoz.

monalisa1 # 2008.07.09. 08:15

Együttérzésem...

Édesapád jól mondta: a beépitésre kerülő karosszéria elemek stb., stb. új - használt különbözetét meg kell fizetned, lévén ennyivel értékesebb lesz az autó. (Azt hogy most ezen "értéktöbbletet" miként is lehet érvényesítetni, nem tudom megmondani., kérdezd a szervízt, nekik bizonyára van ismeretők a témában.)

Rokonom is a maxabo-hoz jár, évek óta már, meg van velük elégedre.

Esetleges bérautót csakis saját költségedre, és ezen kiadást utólag sem számoltathatod el - már a feketemunkád okán sem...

Ha szüleid bizonyítani tudják, hogy a nyaralásuk csak és kizárólag ezen autóval történt volna, az elmaradt nyaralás miatt a biztosítóval szemben mint II.r. felperes perbe léphetnek majd, és követelhetik a kárukat, sőt némi eszmei - nem vagyoni kárt is.

Azt hogy a kocsi meddig lesz javításon, és az várhatóan mennyibe is fog kerülni, a szervízben megmondják.

Ha nincs pénz a számla kifizetésére, próbálj rokontól/ismerőstől kölcsönkérni és/vagy bankban ill. takarékpénztárban személyi kölcsönt felvenni., utóbb a biztosítóval ezen károdat: banki költségek és a hitelkamat stb. elkárolható

camelot # 2008.07.08. 20:26

Mai napon hajtottam egy főúton, majd jobbról egy stop táblás útról belém jöttek, ugyanis "nem vett észre" a vezető. Elismerte a hibáját, kék-sárga papíron rögzítve lett minden és ezen is elismerte a hibáját. A belém jött gépjármű bérelt volt, tehát nem a vezető tulajdonát képezte. A biztosítója a generali.
A kocsi annyira még megy, hogy hazajöttem vele.

Egy 2000-res évjáratú opel astra f karavánról van szó, 1 éve lett vásárolva 3éves hitelre. Akkori piaci értéke 1.1millió volt, jelenleg gondolom 800e körül van. Vásárláskor 900e-ret "fizettem érte".

A kocsin a következő eddig ismert károk lettek: Jobb oldali első/hátsó ajtó konyec, cserélni kell teljesen. Jobb első sárvédő szintén. Jobb első index szintén. A motorháztető bár törve volt eddig, most már felnyitni se lehet. A váltó is sérült 1-2-hátra nem kapcsolható. Mivel hazavittem a kuplung is károsult, mivel 3-asban nem szeret hegyre indulni.. A futóműnek is lett valószínűleg baja, ugyanis az tehetett kárt a váltóban, mivel a váltómű bal oldalt van, ahol ütés nem érhette (és az ütés nagy részét a kerék fogta fel, de ki nem tört) Belső résznél a "pultal" vagy mivel is lehet valami bibi, ugyanis a kesztyűtartó nem csukódik.
Tehát van kár bőven, ha a futómű is meghibásodott akkor közeli a kár értéke a gazdasági totál kárhoz szerintem.

A kérdésem a következők lennének.
Mire számíthatok? Ugyanis apám mondott valami olyat, hogy ha új alkatrészeket tesznek be, és ettől nő az autó értéke akkor nekem különbözetet kell fizetnem. Illetve hasonlók.

Mivel a kocsim a munkaeszközöm (viszont bizonyítani ezt nem tudom, mert nincs bejelentve a munkám) ezért a szerviz időszak nekem pénzkiesés. Van lehetőség bérkocsi fizettetésre? Ha igen valahogy lehet előleget kérni erre? Ugyanis nincs fedezetem a letéthez..
Illetve a kocsival a szüleim nyaralni mentek volna, lehet kártérítést benyújtani, ha ezáltal nem tudnak menni?

A holnapi napon leviszem az opel maxabo szervizbe, és beadom javíttatásra. Kb. mennyi időre számítsak, amíg minden kész lesz? (amíg kijönnek kár felmérni stb stb..)

Ha gazdasági totál kárt jelentenek, akkor mi van?

Nagyon köszönöm előre is a segítő válaszokat!