Tisztelt Fórum!
Segítségüket szeretném kérni az alábbi kérdésekben:
4 hete összetörték 96-os évjáratú autómat. A Biztosító 2 hétre rá mondott egy egyezségi összeget 115e Ft-ot, melyet nem fogadtunk el, és kértük, hogy küldjék el a kárrendezéssel kapcsolatos számításokat. Ez mind a mai napig nem történt meg. Többszöri telefonálgatás után mondtuk, hogy kénytelenek leszünk a felügyeleti szervhez fordulni, mely hatásosnak bizonyult. Még aznap közölték - visszahívtak-, hogy az autó kárkori értékét 195e Ft-ban határozták meg (gazdasági totálkárra vették). Ezt nevetségesnek tartottuk, mivel ezen évjáratot 300e Ft felett árulják. Erre 3nap mulva jelentkeztek ismét,hogy felülvizsgálták számításaikat, és a fenti összeget 221e Ft-ra módosították. (Mindez szóban, telefonon, semmi hivatalos levél).
Kérdés:
1. az autó kárkori értékét mi alapján kell a Biztosítónak meghatároznia, erre van-e vmilyen törvény, rendelet, jogszabály?
Hogyan tudom érdekeimet érvényesíteni, hogy "közel" a piaci árat megkapjam, mivel a 2009. évi LXII. törvény-ben nem találtunk erre vonatkozó leírást.
(A törvény 31-es paragrafusa kimondja, hogy 15 napon belül a Biztosítónak megfelelő kárrendezési ajánlatot kell adnia, ha az összes dokumentum a rendelkezésükre áll.)
2. Mennyire hivatalos a telefonos tájékoztatás?
3. Ha bérautót szeretnénk igénybe venni, akkor azt hogy téríti a Biztosító.
Gyors válaszukat előre is megköszönve.
Tisztelettel:
n.gabor75