Forgalomból történő végleges kivonás. De hogyan??


wers # 2017.04.07. 15:35

drbjozsef, rosszul tudod, az üzembentartó is kivonathaja a forgaloból. Inkább azt gyanitom, hogy ideiglenes kivonást kért, nem véglegeset. Nem mindegy. Végleges kivonás határozatával nehéz elképzelnem, miért nem tudja bontóba leadni. Talán mert a "bontóst" finoman kifejezve már elmarasztalta a hivatal. Gyanitja, hogy lopott a kocsi? De ez már nyilnos adat, ha egy autó körözés alatt áll, simán lekérhető a netről.
Ez egy újabb eset, mikor más kárán tapasztalhatja az ember, hogy ne "ügyesbe" vegyen autót. Mert úgy ócccsób. Mármint a fizetendő illeték. Ha megvette, irassa át.

drbjozsef # 2017.04.07. 15:45

Szerintem Te tudod rosszul.

Ideiglenesen kivonathatja az üzembenntartó. Nyilván, ha egy ideig nem akarja használni, nem kell fizetnie.

De véglegesen csak bontási engedéllyel vonatható ki, azt pedig a jogosított helyek csak a tulajdonosnak, vagy annak meghatalmazottjának adnak ki.

Jól is néznénk ki, ha az üzembentartó (csak használó) elbontathatja az autót a tulajdonos engedélye nélkül.

Ennyi erővel akkor már a bérlő is lebontathatja a házat, a tulajdonosa tudta nélkül.

Biztos van jogi megoldás, ahhoz nem értek, a nyilvántartásból csak meg lehet tudni a tulajdonos adatait valahogy.

csomorbalazs # 2017.04.07. 16:49

wers, az utóbbi két napom telefonálgatással telt. Nem "ügyesbe" vettem az autót, csak nem én lettem a tulajdonos. De az most mindegy is. Nekem nem kell ez az autó, mivel totálkáros, használni nem lehet. Hogyha ideiglenesen vonatom ki (azt megtehetem) az pénzbe kerül és fél évente meg kell ismételnem az idők végezetéig. Pontosabban az elhalálozásomig, mivel az üzembentartói jog nem örökölhető. Véglegesen viszont, ahogy drbjozsef írta, csak bontási papírral vonhatom ki a forgalomból, tehát előbb a bontóba kell mennem, ott meg csak a tulajdonossal vagy meghatalmazottjával állnak szóba. Én egyik sem vagyok. A probléma, hogy üzembentartó viszont vagyok, és ezt nem tudom megszüntetni. Nincs hol tároljam a roncsot, ahol eddig volt onnan pedig kirakják. Közterületen viszont nem állhat, mert nincs forgalomban, így az szabálysértés, elszállítás, tárolás stb, mindnek költsége van amit szintén rám akarnak majd terhelni. Én fizessek egy rakás pénzt azért hogy ... miért is? Az autó használhatatlan és még csak nem is az enyém! Nem tudok vele mit csinálni, mert semmihez nincs jogom, de ha nem csinálok semmit az szabálysértés. Klassz kis országban élünk!

csomorbalazs # 2017.04.07. 16:58

Kérhetem az okmányirodában, hogy hivatalból keressék meg a tulajdonost (3.500 Ft), ami sikeres is lehet ha nem változott a címe. Viszont ha nem elérhető, nem válaszol, vagy nem hajlandó együttműködni (neki nem érdeke hogy bontóba kerüljön az autó és senki nem kötelezheti erre), akkor is ki kell fizetnem a 3.500 Ft-ot, és sakk matt.
Nem az a probléma hogy ne lennék hajlandó együttműködni a tulajdonossal, hanem hogy nem érem el, és ha el is érném Ő nem lenne hajlandó szóba állni velem. Nem vagyunk jóban, így váltak külön az útjaink. Ha még meg is tudja hogy nekem szívességet tenne egy meghatalmazással...
A megoldás az lenne, ha az üzembentartói jogról simán le lehetne mondani, és az visszaszállna a tulajdonosra. Csak ilyen lehetőség az okmányiroda szerint nincs.

csomorbalazs # 2017.04.07. 17:01

Múlt héten két napig állt a házunk előtt egy autó, nyitva, benne a kulcs. Rendszám volt rajta. A rendőrség szerint nincs kötelezője és NINCS TULAJDONOSA sem, így nem tudják megkeresni a gazdáját. Ez hogy lehetséges? Műszaki volt rajta, így nem vitethették el.

wers # 2017.04.08. 11:35

hol van a törzskönyv?

wers # 2017.04.08. 16:11

ugyan már

qwertzuiop # 2017.04.08. 18:09

Üdv!

Egy ismerősöm autójának üzembentartója lettem pár éve, amely már akkor eléggé meg volt törve, de használható állapotban volt, így hát használtam is. Most viszont képbe jött egy új autó, így a régire már nem lenne szükség. Ha jól értelmeztem a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében először meg kell szüntetni az üzembentartói szerződésemet és újra a tulajdonos nevére kiállítani egy forgalmi engedélyt, plusz kell kössön egy kötelező biztosítást is. És ezután a művelet után jöhetne az "eladtam külföldre, külföldinek" típusú adásvételis dolog. Azt szeretném kérdezni, hogy a fentebb összefoglaltak alapján, sikerült-e jól értelmeznem a jogszabályokat? Illetve a "külföldre eladós" dolognak tud-e bármiféle jogi következménye lenni? És még, hogy ennél egyszerűbben és olcsóbban kivitelezhető eljárássorozat létezik-e arra, hogy ezen autó még számos használható alkatrészét értékesíteni tudjam, de mentesítsem magam mindenféle egyéb illetékektől?

Immaculata # 2017.04.08. 18:48

És ezután a művelet után jöhetne az "eladtam külföldre, külföldinek" típusú adásvételis dolog. Azt szeretném kérdezni, hogy a fentebb összefoglaltak alapján, sikerült-e jól értelmeznem a jogszabályokat?

Pontosan melyiket?

qwertzuiop # 2017.04.08. 18:51

Hát végülis azt, hogy nyilvánvalóan csak a tulajdonos tud túladni a saját autóján, az üzembentartó nem, így mindenképpen szükséges lenne az üzembentartói szerződésem megszüntetése, és új forgalmi kiállítása a saját nevére. Illetve, hogy ez a "külföldinek külföldre eladós" kiskapu működik és ez már egy olyan terület, ahol a magyar hatóságok nem tudnak foglalkozni az üggyel.

qwertzuiop # 2017.04.08. 18:52

És hogy ennél rövidebb, egyszerűbb és költséghatékonyabb módja nem létezne az autó "kivonatásának". Sportszerűbb talán igen.

Immaculata # 2017.04.09. 11:57

:) Ez egy jogi fórum és mint ilyen jogi tanácsot kaphatsz, nem simliset.

Mivel üzembentartó vagy, el kell érned, hogy lekerülj a forgalmiból. Onnantól kezdve teljesen mindegy, hogy mit csinál a tulajdonos azzal az autóval. Szerintem te se nagyon érdeklődj, hogy a továbbiakban az autóval mit tesz.

moncsika311 # 2017.04.18. 14:48

Sziasztok!
Nekem is lenne pár kérdésem.
Örököltem egy autót, ami ki lett vonva a forgalomból, úgy tudom ideiglenesen, de meg kell várnom a hagyatéki végzést és azzal a papírral tudok majd elmenni megkérdezni a pontos státuszát.

Szeretném forgalomba helyezni, de motorhibás. Emiatt régóta áll garázsban. A terv az, hogy vennék hozzá egy donor autót és kicserélném benne a motort(meg még egy pár alkatrészt) és az új motorral helyezném forgalomba. A saját autó 1500 köbcentis. A donor, amit kinéztem 1600 köbcentis, külföldi papiros forgalomból ideiglenesen kivont, ezt nem tudom mennyire lehet beleszerelni, hogy különbözik a köbcenti?. Illetve attól, hogy illeszkedik az új motor-régi autó, ez mennyire törvényes, engedélyeznék?

Hogy működik az átírás, a vizsgáztatás? Mi mennyibe kerülne körülbelül? HA végleg ki van vonva forgalomból akkor az ideiglenesen kivont autóra rárakhatom a régi kaszniját és azt úgy forgalomba tudom helyeztetni? Illetve, hogy ha végleg ki van vonva a forgalomból az autó, miket tudnék belőle fölhasználni? Kellenek számlás igazolások a szerelésről a vizsgánál, vagy elég, ha hozzá értő szakember cseréli a motort?
Elég ritka ez az autó, ezért gondolkoztam a nagyobb köbcentin, mert olyat találtam.

Továbbá kérdésem az is, hogy úgy tudom, ha megkapom a végzést 15 napom van átíratni a kocsit a nevemre. Forgalmim és rendszámom van...nade: ha 15 napon belül nem sikerül(már pedig nem fog) elintézni a vizsgát, szerelést ilyesmiket, attól még a nevemre kell íratni és amikor elkészül a kocsi újabb papírozásra lesz szükség, pláne, ha motorcserén esik át. Vagy tudok türelmi időt kérni? Van valami olyan út", hogy ne kelljen kétszer papíroznom a kocsit? és ezáltal ne fizessem duplán a forgalmi átírás díját?

1 hónapon belül kapom a végzést, akkor derül csak ki, hogy fel tudom-e újítani az autót, vagy belőle lesz-e a donor.
Köszi előre is a válaszokat!

Vadsuhanc # 2017.04.18. 15:25

Te ezeket most komolyan kérdezted ?
Azt amit leírtál legalább a fele bűncselekmény.

Javaslatom menj be az okmányirodába és add elő mit szeretnél és válaszd a törvényes utat.

alfateam # 2017.04.18. 15:31

Azt amit leírtál legalább a fele bűncselekmény.
Például, mi bűncselekmény szerinted?

Vadsuhanc # 2017.04.18. 15:57

... "A donor, amit kinéztem 1600 köbcentis, külföldi papiros forgalomból ideiglenesen kivont..."

...."Kellenek számlás igazolások a szerelésről a vizsgánál, vagy elég, ha hozzá értő szakember cseréli a motort?...."

...." Forgalmim és rendszámom van....."

Elég? De kérdezek és várom a megtisztelő válaszod alfateam!

Hogyan hoz be egy forgalomból ideiglenes kivont gépkocsit külföldről, ha jogosan is itt hogyan legalizálja?
Számla nélkül, hogyan igazolja az adás-vételt ?
Vámot fizet-e ?
Forgalmim és rendszámom van, de gépkocsim van-e ?

Szerinted nem aggályos ? HA nem akkor kérlek mond el miért nem mert taluni szeretnék az esetből.

wers # 2017.04.18. 15:58

Van valami olyan út", hogy ne kelljen kétszer papíroznom a kocsit?

Igen, az a lényeg, a hagyatéki végzéssel 15 napon belül menj be az okmányirodába, kezdeményzzétek az eljárást, és egyből kérd az eljárás felfüggesztését. Azt sem az okmányiroda, sem itt senki nem fogja neked megmondani, hogy az a motor beszerelhatő-e, vagy sem. Ha igen, akkor először a közlekedési hatősághoz kell menned, ott vizsgáztatni kell, de szerintem ezt a szerviz tudni fogja.

alfateam # 2017.04.18. 16:06

Szerinted nem aggályos ? HA nem akkor kérlek mond el miért nem mert taluni szeretnék az esetből.

Világos, fogalmad sincs mit lehet legálisan megtenni, de azért biztos ami biztos leírod ezt:
Azt amit leírtál legalább a fele bűncselekmény.

wers # 2017.04.18. 16:10

Vadsuhanc, én nem olvastam, hogy a kérdező ezt számlák nélkül akarja. Az, hogy ki van vonva a forgalomból, nem probléma. Ugyan már, hány "halott" kocsit kocsit újitottak már fel, voltál már veterán autótalálkozón? Jó buli, főként, ha neked is van egy :))

Szomorú örökös # 2017.04.18. 16:27

alfateam

Például, mi bűncselekmény szerinted?

Pl. az, hogy motort cserél benne - ráadásul nem is típus-azonosat szeretne beletenni - majd még ráadásul az a gondolat is felmerült benne, hogy átteszi a saját kasznit a behozott autóra és utána úgy akarja minden extra plusz költség nélkül forgalomba helyezni ismét.

Anno amikor nekem rommá tört egy autóm, akkor elég mókás volt, mert egy RENDŐR tette azt a javaslatot, hogy próbáljam meg egyben eladni, mert nagyon sokan így legalizálnak külföldről behozott autót, hogy először motorcserét jelentenek be, majd később kasznicserét és máris a behozott autóra ott van egyben egy legális engedély. Nos, ez is akkoriban bűncselekménynek számított tudtommal és ez azóta mit sem változott.

Vadsuhanc # 2017.04.18. 16:38

Tisztelt alfateam!

A kérdésimre a válaszaidat szeretném megkapni.

Azt, hogy nem értesz hozzá a válaszaid hiányában én is le tudom írni !

Köszönöm ha kérdéseimre megtisztelő válaszod érkezik jogilag megalapozva! Addig ne vitatkozzunk rajta ki ért hozzá vagy ki nem.

A kérdezőnek egyébként mit javasolsz ?

Tisztelettel irányodban.

alfateam # 2017.04.18. 16:42

. az, hogy motort cserél benne "
Ne beszélj már hülyeségeket, miért volna bűncselekmény egy motorcsere.
És miért-ne lehetne nagyobb teljesítményű motort beletenni?!
Bemész egy autószalonba és ugyan-azt a típust legalább 4- féle motorral megrendelheted.

wers # 2017.04.18. 16:56

Megismétlem, igen, lehetséges. Megfelelő körülmények mellet egy gépjármű visszahelyezhető a forgalomba.

Vadsuhanc # 2017.04.18. 16:59

Tisztelt alfateam!

A hülyeség kérdésre.

Az a motor egy külföldön „ideiglenesen kivont” járműből származik a kérdező állítása alapján.

Hogyan és milyen módon igazolod azt, hogy a tulajdonodat képezi? ( hogyan került Magyarországra )

Köszönöm megtisztelő válaszod !

Vadsuhanc # 2017.04.18. 17:02

Tisztelt wers !

A Te szavaidat azért fogadom el, mert én is ezt írtam. Be kell menni az " okmányirodába " és elmondani mit szeretnék. Van hivatalos ut, de nem az amit a kérdező leír.

És még ott van a behozatal a motorral kapcsolatban.