Külföldről behozott autó 2006 - tól.


monalisa1 # 2006.05.28. 08:32

Használt műszaki termék behozatala esetén vámot - áfát bizonyára már nem kell fizetni, de ezt a testvéred itthon néhány telefonhívás alapján konkrétan meg tudja érdeklődni.

Esetlegesen egy a kettőtök közti ajándékozási szerződés - márcsak hogy legálisan került a bírtokába az utánfutó -, de az ajándékozási érték - figyelemmel a "használt" szóra - akár jelképes is lehet.

Vélem a testvérednek a műszaki vizsgáztatáson kívül (= magyar rendszám stb.) egyéb költsége nem lesz az ügyletből.

sonnenschein # 2006.05.28. 05:31

hallo monalisa, elfelejtettem irni hogy én most sem vagyok magyarországon, de van egy után futóm, ezt szerettem volna a testvéremnek adni, ezért kérdeztem. köszi

monalisa1 # 2006.05.26. 14:26

Sonnenschein: bocs, csak beleszólok:

Ha te évtizedekig külföldön éltél - vélelmezve nem az itthoni fizetésekkel egyező jövedelmi szint alapján -, akkor az átiratás, vizsgáztatást stb. "rengeteg pénz" kifizetése helyett, nem lenne egyszerűbb valami újat venni?

Még garanciád is lenne az új utánfutóra.

Aztán meg vannak lakatos kisiparosok és/vagy kisebb cégek akik "méretre is" készítenek utánfutókat: egyet megrendelsz = átiratás nincs csak vizsgáztatási költség.

sonnenschein # 2006.05.26. 14:04

Hallo, lenne-e valaki aki segiteni tud?
25 évig külföldön éltem, saját utánfutómat szeretném itt magyarországon átiratni, itt használni.
Azt hallottam hogy rengeteg pénzt kérnek el itt az ilyen dolgokra, de talán valaki meg tudja nekem mondani, hogy esetleg hogyan megy ez? Egy kis utánfutóról van szó kb.1,2ox2,o méteres. köszi nektek

Kobun # 2006.01.25. 14:17

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a regadó számításnál a károsanyagkibocsátási osztálybasorolásnál az EuroIII-as motor az egyértelműen a 6-8 kategóriába esik, vagy ez nem ilyen egyszerű.Valamint, ha egy 2001 utáni autónál nem egyértelmű, hogy melyikbe Euro osztályba tartozik, akkor az automatikusan Euro III?
Válaszaitokat előre is köszönöm.

_Lala_ # 2006.01.20. 14:45

A vámhivatalnak így köze sem lesz az egészhez.
Az egyetlen dolog, amit fizetni kell, az a regisztrációs adó - már amennyiben magyar rendszám kell az autóra. Ameddig még a regisztrációs adó tételes, addig a vámhivatalt nem érdekli az ár.
Ha azonban egyszer eljön az az idő, amikor az EU előírásokat érvényre juttatják, és értékfüggő lesz a regisztrációs adó, akkor majd megint képbe jön a vámhivatal.

Divina # 2006.01.20. 14:38

Mi történik abban az esetben, ha EU-n belül vásárolok egy itthon is, és ott is használtnak minősülő autót jóval áron alul, és erről az árról számlám is van. Az áfá-t ugye kint kifizettem a vételár után, vám pedig nincs. A vámhivatalnak így is jogában áll felülbírálni az áfa összegét?

the big cat # 2006.01.20. 13:51

Az ÁFÁ-t a forgalmi érték után szabják ki, tehát nem arról van szó, hogy a vámhivatal bármivel is meggyanusít,. csak arról, hogy az ÁFA (és a vám) kiszabásánál nem érvényesítheted azt, hogy te jó üzletet kötöttél.

Divina # 2006.01.20. 12:16

Sziasztok!

A külföldön vásárolt autók számlázásával kapcsolatban lenne kérdésem. A következőket olvastam egy oldalon: "Ha kereskedőtől vagy cégtől vásárolunk, kereskedelmi számlát kell kérni. Az alulszámlázás nem javasolt, már csak azért sem, mert ha a vámhivatal gyanúsan alacsonynak találja a számlaértéket, jogában áll felemelni az összeget."

Nem tudom, hogy jól értelmezem-e. Tehát, ha nekem sikerül áron alul megvenni egy autót, és nincs semmiféle alulszámlázás, a vámhivatal akkor is meggyanúsíthat ezzel? Mit jelent az, hogy felemelheti az összeget?

A válaszokat előre is köszönöm!

the big cat # 2006.01.12. 12:34

Bizony ez egy ismert anomális, és az EU is több kisérletet tett már az új autó definíciójának egységes meghatározáásra, de valóban van itt egy csapda, hogy ahol veszed ott az már esetleg használtnak számít, ezért ÁFÁ-val együtt tudod csak elhozni, itthon meg újnak fog minősülni, és mégegyszer ÁFÁ-t perkálhatsz utána.

Kobun # 2006.01.12. 11:02

Köszönöm válaszod.
Akkor az lenne a kérdésem, hogy mit minősítenek új autónak?
Azt amit korábban Dr. Szabó Péter leírt?
Mert akkor azt furcsának tartom, hogy egy kb. 9 hónapos 4-5000 km-t futott autót kinnt használtnak, itthon viszont újnak minősítenek.

the big cat # 2006.01.12. 08:15

Rosszul tudod.

Vámot, vagy más hasonló piackorlátozó díjat az EU joga alapján tilos kiszabni az EU-n belüli kereskedelemben.

Regisztrációs adót viszont mind az új, mind a használt gépkocsik után fizetni kell, bár Mo. gyakorlata a használt gépjárművekre kivetett regadó ügyében nyilvánvalóan jogellenes, és már legalább három per folyik is a magyar állam ellen az EU bíróságán.

Vámot csak az EU-n kívülről behozott árukra lehet kiszabni.

Az új autókra viszont ÁFÁ-t is fizetni kell, igaz, hogy azokat viszont külföldön az ottani ÁFA nélkül adják el neked, ha ott nem helyezed forgalomba, és kiviszed az országból.

Kobun # 2006.01.12. 07:21

Úgy tudom a regadó csak a használt autókra vonatkozik, és a 6 hónapnál fiatalabb, vagy 6000 km-nél kevesebbet futott autók új autónak minősülnek, ezért van azokra vám.

voyager # 2006.01.11. 22:10

Biztos hogy nem igy van, miért lenne igy???
Viszont a VETERÁN korú autókra valóban nincs regisztrációs adó!!!

Kobun # 2006.01.11. 10:27

Nem biztos, hogy ez így van-e, de én úgy tudom, hogy a 6 hónapnál fiatalabb autókra viszont nem kell regadót fizetni.

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.11. 00:28

:)

Kobun # 2006.01.10. 08:33

Ajvéé.No comment...

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.10. 08:32

Nem kötelezettség, hanem költség. Illetékek, eredetiség vizsgálat, MGA, műszaki vizsga, stb.

Kobun # 2006.01.10. 07:17

Köszönöm a válaszokat,még egy olyan kérdésem lenne, hogy a tulajdonszerzési kötelezettség mit jelent?

Dr. Szabó Péter (törölt felhasználó) # 2006.01.09. 12:15

Azért azt se hagyd figyelmen kívül, hogy a gépkocsi 6 hónapnál fiatalabb-e vagy 6000km-nél esetleg kevesebbet futott, mert az Áfa-értelemben új gépkocsinak minősül, és adott esetben a hatályos 20% Áfa megfizetésére is köteleznek!

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.06. 22:04

Nincs vám (köszöntelek az EU-ban), a regadón kívül a forgalomba helyezési és tulajdonszerzési költségek vannak.

Kobun # 2006.01.05. 10:33

Először is elnézésetek kérném, ha hanyagságom miatt nyitottam új fórumot a kérdésem miatt, de nem találtam erre vonatkozólag infót.
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2006-tól módosult a regisztrációs adó a behozott autókra, de azzal kapcsolatban nem találtam pontos információt, hogy ha a mondjuk Németországból hoz be az ember saját használatra autót, akkor milyen egyéb adók terhelik azt, illetve kell-e vámot fizetni rá vagy sem.
Szóval milyen költségek terhelnek?
Válaszokat előre is köszönöm:
Dániel