Másodfokú bírósági határozat jogerőre emelkedése

verde # 2008.09.12. 17:18

Kedves kbs!: a gyámhivatal ügyintézője.
Pontosan azt mondta, mint már leírtam, hogy amíg nem tudom igazolni, hogy amásik fél is átvette a papírt, ő nem járhat el. Erre hivatkozva meg sem nézte mi áll a papiroson, azaz a jogerős határozaton.
Így van, vagy nem így van, és akkoris köteles eljárni???

Kovács_Béla_Sándor # 2008.09.12. 12:36

Ki mondta, hogy nem elég?

verde # 2008.09.12. 11:06

ObudaFan! - az létezik, hogy tényleg nekem kell igazolást kérnem a bíróságtól, hogy a másik fél is átvette, mert csak akkor tehet valamit a gyámhivatal? Miért nem elég, ha én ha én meg tudom mutatni, és benne van, hogy X.hó X napjától jogerős, fellebbezésnek helye nincs????
Talán túl laikus vagyok, de kérlek, valaki magyarázza el, hogy miért lehetséges ez!

lajoska 32! - Nem hiszem, hogy egy ilyen bújkálósdi a gyerekek érdekeit szolgálná, már így is teljesen össze vannak zavarodva.
Egyszer csak jogerőre emelkedik ez a határozat, és attól kezdve tűzön-vizen keresztül ragaszkodni fogok a gyermekeim nyugalmáért.

ObudaFan # 2008.09.12. 08:19

A jogerős ítéletet nem kell ilyennek tekinteni, mert épp az (1) a) alá tartozik. Ettől függetlenül a kihirdetéssel jogerős.

lajoska32 # 2008.09.11. 18:20

Kedves Verde!
Bocs ,hogy beleszólok,de ha a gyerekek iskolába vannak,miért nem viszed Őket egyszerűen haza?
Magántanulónak kérni Őket,amig nincsenek papírok-Apuka nem tudja visszalopni.
Feltételezem,Apukát nem fogja érdekelni a papír sem,úgyhogy ideje "bekeményíteni"

verde # 2008.09.11. 16:08

Értelmezné ezt nekem egy szakértő?
Most már csak kiváncsiságból is érdekelne, hogy akkor, hogyis működik ez.
Köszönöm.

verde # 2008.09.11. 16:07

3) Az olyan határozatot, amely nem esik az (1) bekezdés alá, már a kihirdetéssel közöltnek kell tekinteni.

verde # 2008.09.11. 16:06

Pp
219. § (1) Kézbesítés útján kell közölni:472

1. az ítéletet a felekkel;