Szerintetek hogyan lehet 1 személy 2 társaságban is beltag egyidőben.
Találtam ilyet a Cégtárban.
Ezt nem nézi a Cégbíróság ?
Kérdező
Szerintetek hogyan lehet 1 személy 2 társaságban is beltag egyidőben.
Találtam ilyet a Cégtárban.
Ezt nem nézi a Cégbíróság ?
Kérdező
Sehogy sem lehetne. Jelezd a cégbiróságnak. Néznie kellene, de hát ott is emberek dolgoznak.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu
Cégbíróság sok mindent bejegyez pl. hajléktalanszállóra 150 fantom céget stb. Érthezetlen, hogy a többi állami szervvel miért nem hangolják össze a nyílvántartási rendszerüket.
Egyébként a tapsztalataim szerint a Gt. tilamai a legtöbbször csak üres frázisok.
Képtelenek -és szerintem nem is akarják- ellenörízni a vállalkozások törvényes müködését.
Ez a "nem is akarják" ez valahonnan nagyon ismerős. Csak azt nem értem, hogy miért áll érdekében egy hivatalnak a jogszabályok áthágása. Egyébként szerintem nem is erről van szó, hanem inkább arról, hogy mindenki mindenhol tulterhelt, ráadásul nem is érdekelt abban, hogy szabályszerü legyen. Majd amikor kártéritési perek indulnak, akkor érdekelt lesz. Pl. a bt esetében a hitelezők simán fordulhatnak kártéritési perrel a cégbiróság ellen, hiszen biztak abban, hogy csak egyfelé van korlátlan felelőssége a beltagnak. Egyre nagyobb divat a kártéritési per a hivatalok ellen. Ezen érdemes elgondolkodni, ő ugyanis fizetőképes.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu
Eggyetértek veled derill! Egyébként ebben a támában még vannak kiaknázatlan lehetöségek.
Szerintem a "hivatalok" érdekörébe egyátalán nem tartozik a rossz munka végezés. /azonban sajnos tagadhatlan, hogy jelen van a korrupció/
Egyébként szerintem azért nem végzik akkurátusan a munkájukat mert nincsenek rákényszerítve az ellenkezöjére. Ott kezdödik, hogy egyakármelyik közhivatali pozíciójukba is már az ismerösükön keresztül jutottak be /legtöbször családtagok/ így ha hibáznak garantáltan megvédik a személyüket.
Másrészt ami fontosabb a PP-ben a CTV-ben nincsenek igazán komoly szankciók arra ha a "hivatal" hibázik söt semmi szankció nincs.
Azaz kvázi csinálhatnak bármit úgyis a helyükön maradnak. érdemes megvizsgálni hogy mennyi kereset kerül Strasbourgba amiatt mert indokolatlanul húzzák el a magyar "hivatalok" az eljárásaikat.
A leegyszerütésért elnézést de sajnos sok ilyen tapsztalatom van.
Nem tudom. A korrupcióról sokat hallok, de mindig mástól, és soha nem találkoztam vele, még olyan szinten sem, hogy mondjuk . Hozzáértés hiányával, régi, elavult, berögzött rossz szemlélettel azonban igen.
A rossz munkavégzés tényleg nem, de sajnos a jó sem, illetve nagyon sokszor tulterheltek a dolgozók, mivel spórolnak a létszámmal a hivatalok.
"Ott kezdödik, hogy egyakármelyik közhivatali pozíciójukba is már az ismerösükön keresztül jutottak be /legtöbször családtagok/ így ha hibáznak garantáltan megvédik a személyüket." - hát ez sajnos nagyon igaz. Akinek nincsenek összeköttetései, hiába van tudása. Sokan pedig tudás nélkül vannak pozicióban, és csodálkozunk, hogy folyton hibáznak?
Szankció van, de nem alkalmazzák. Egyrészt van az államigazgatási jogkörben okozott kár, de a biróság nagyon ritkán állapitja meg, még orditó hibák esetén is. Ezen kivül van a hivatali visszaélés, mint büncselekmény, amit még ritkábban állapitanak meg.
Nem ismerem a statisztikát, azonban sajnos egyrészt kevés a strasbourgi eljáráshoz tényleg értő ügyvéd, ezért a 6 elfogadhatósági indok valamelyikén "kiesik" az ügy, másrészt sokan nem is tudják, hogy ezzel oda is lehet menni.
Legtöbbször azon bukik, hogy vagy nem meriti ki a jogorvoslati forumokat, vagy olyan fórumot merit ki, ami eljárási szempontból nem minősül jogorvoslati forumnak, ezzel persze kifut a 6 hónapos határidőből.
Ha azonban a magyar biróságok a határidőcsuszást kártéritési kötelezettséget megalapozó esetnek könyvelnék el, sokkal hatásosabb lenne. Azonban a biróságok is tudják, hogy sajnos egyrészt a határidők sokszor tarthatatlanok, másrészt ha tarthatóak is lennének, ezzel a létszámmal mégsem tarthatóak. Amikor egy hivatalban pl. 8 emberből 5 tanul, vizsgaidőszakban lehetetlen határidőt tartani, hiszen 3 ember nyilvánvalóan képtelen 8 ember munkáját ellátni. Ugyanakkor például a gyámhivatalokban minden év február 15-én "feljön" az iratok 80 százaléka (gyámság, gondnokság, családbafogadás, átmeneti nevelés, tartós nevelés, vagyonkezelő eseti gondnok ügyek), mivel akkor ömlik be minden ügyben a számadás, amit szintén nem lehet 30 nap alatt ellátni (ne felejtsük el, hogy mellette még ott a normál ügyiratforgalom is.
Aki ezt kitalálta, az nem gondolta át.
Vagy pl. nézzük az Áe. 10. §-t. Társhatósági megkeresésre 15 napon belül kell választ adni. Megkeresem a társhatóságot, hogy nyilatkoztassák xy-t valamiről. Megérkezik a levelem, iktatják, másnap megkapja az ügyintéző, beidézi xy-t, akitől az első idézés nem kereste jelzéssel visszajön (mint tudjuk ugy kell idézni, hogy 5 nappal az idézés időpontja előtt megkapja) - és már ki is futott a határidőből, vagy max azt tudja válaszolni, hogy idézem ujra.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu
Látom kimaradt: szóval olyan szinten sem találkoztam korrupcióval, hogy mondjuk az önkormányzatnál hallottam volna, hogy valaki korrupt, de még más önkormányzatnál sem hallottam róla. Ez a korrupciódolog szerintem inkább azért terjedt el, mert aki ugy érzi, hogy az ellenérdekü fél érdekei érvényesülnek, képtelen mással magyarázni a dolgot, tehát azt mondja, biztosan megvesztegették az ügyintézőt, birót, stb.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu
Hello derill!
Ismét sok mindenben egyetértünk de azért még pár dolgot megemlítenék.
Én még csak tavaly nyár óta dolgozok, de sajnos úton útfélen a korrupcióba ütközök. Hidd el derill elöször én sem akartam elhinni hogy "így" mennek a dolgok de sajnos hamar ki kellett ábrándulnom a tisztességes államrendszerbe vetett hitemböl. /Pedig volt ilyenem/
A korrupció egyébként nem csak a közszférában van jelen hanem a magánszférában is. pl. amikor egy gazdasági társaság jelentösebb összegü hitelt akart felvenni mindenféle kamu ürügyre hivatkozva elhajtották a bankok pedig biztosítékok garmadáját nyújtotta /jelzálogjog, kezesek, bérletidíj biztosítéki engedményezése stb/ egy évig próbálkoztak minden felé mire valaki kinyögte hogy személyes jó ismerőse az ….. és vidéke takszöv elnöke és talán mégis ellehet valamit intézni… a 140 misis hitelből 5 misit akartak lerántani de végül csak 3 kaptak mert lassan dolgoztak. /megjegyzem piaci kamatok alatt nyújtották a hitelt/
Másik gyakran visszatérő esetem egy bizonyos hivatallal kapcsolatos, tudod ahol mindig sokan vannak és nagyon sokára szokott bejegyző határozatot hozni … 25 ezer ft. ……..ként és három nap alatt törlik/bejegyzik sőt ha viszel klienseket kapsz jutalékot... Ha kell a kiscsaj telefonszáma megadhatom, ő különben külsős és mindig eldicsekszik vele, hogy ez irányú ténykedése miatt 2003 év végén őt is bevitték az előzetesbe, de hamar kijött onnan.
A felszámolási eljárásokat pedig tárgyalni sem érdemes mert talán az a leggusztustalanabb
Ezeket az eseteket személyesen tapasztaltam /ha úgy tetszik bűncselekményeket követtem el/
Megdöbbentő de sajnos sok helyen így mennek a dolgok. Én ezzel nem értek egyet de az ügyfelek miatt alkalmazkodnom kell a körülményekhez.
Sajnos a közigazgatási ügymenetet illetően nem vagyok kompetens. De vegyük például a pp-t ott van a 4 hónapos tárgyalás kitűzési határidő amit röhögve hágnak át, van olyan ügy amiben 1 éve nem tűztek tárgyalást az elnök tehetsz panaszt ide sokszor hidd el ez sem segít, vannak olyan ügyek amit jegelnek és nem hiszem, hogy azért mert kevés az ember. Ha belegondolunk mi mint magánszemélyek nagyon komoly és rövid határidőkhöz vagyunk kötve ha elmulasztjuk ezeket formai, eljárási okokra hivatkozva egyszerűen elutasítanak minket és nem érdekli őket hogy anyagi jogilag igazunk van e /vannak rendkívüli perorvoslatok meg a kimentés lehetősége (igazolási kérelem) de ezeknek az érvényesítése nem egyszerű dolog/
Én a közhivataloknál is drasztikus szankciókat alkalmaznák /hülyeség de valami objektív alapú szankcióként fizethetnének valami komoly napi kötbért a késedelem idejére az apeh is fizet késedelmi pótlékot ha későn utalja vissz az adót stb./ amíg csak ilyen áll „következmények” vannak az eljárási törvényekben nem lesznek rákényszerítve sem a hivatalok sem a törvényhozó szerv sem a kormány hogy változtasson a személyi technikai és törvényi feltételeken.
/Hasonló a helyzet pl. a mulasztásban megnyilvánuló alkotmánysértés esetén vagy pl. az alkotmánybírák megválasztásával kapcsolatosan; mi van ha tv-i kötelezettség ellenére határídőre nem választják meg az alkotmánybírókat és nem lesz határozat képes a az alkotmánybíróság??? mi van ha 10 év alatt sem orvosolják a parlamenti képviselők az alkotmánysértést??? SEMMI. Tán lehet hogy brutális megoldás lenne de lehet hogy jobb módszer ha ilyen esetekben bizonyos végső határidő után automatikusan megszűnne a T. Ház mandátuma/
Különben Strasbourgot lehetne „reklámozni” hiszen elvileg anyanyelven is megírható a beadvány és még illetékfizetési kötelezettség sincs. Persze minő fonák véletlen ott is leterheltek a bírák főleg a magyar és más kelet-európai országokból folyó ügyek miatt. A kártérítési összegek sajna nem olyan hatalmasak 6000 euró körüliek. Ideillő idézet Dr. Höltz Lipót, az Igazságügyi Minisztérium helyettes államtitkára által a Magyar rádiónak adott riportból „Olyan ügyeink vannak az utóbbi időszakban, amiben nem lehet különösebben védekezni, merthogy több évig, adott esetben akár évtizedig elhúzódó eljárásokról van szó, és ilyenkor nem tudjuk ezeket az ügyeket megvédeni. Ilyenkor kártérítési fizetésre kötelezik az államot.”
A hivatali visszaélésről: nagyon nehéz bizonyítani és sajnos ha nincs konkrét bizonyítékod könnyen átcsúszhatsz egy személyiségi jogi jogsértésbe…
Rite: Irok neked emailt.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |