Lemondott szolgáltatás, de számláznak


SegitsegkeroPosztolo # 2025.05.07. 20:34

De hát ők maguk írták le, hogy lemondtam, és erre videófelvételekkel rögzített bizonyítékom is van. Egyszer a weboldal support chatjében, egyszer a Telegram chatjében. Ha nem akarnak becsapni, akkor miért írták volna ezt? Ennek semmi értelme. Szerződést meg nem kaptam. Mindenhol máshol küldtek emailben szerződést, csak itt nem. Majd írok nekik, hogy küldjék el, ha létezik egyáltalán, de ebben sem vagyok biztos. Ha meg nincs szerződés, nincs mire hivatkozniuk.

A tértis levél jó ötlet, köszönöm! Az ÁSZF-et is elolvasom még egyszer a biztonság kedvéért.

Azért volt jobb akkor, mert mindent online intézek, a fene se gondolta volna, hogy ilyen cégeket engednek itt működni, amik a szerződést se küldik el az embernek.

eulimen # 2025.05.07. 17:52

Egy magyar telefonszámot béreltem ki, nem vettem fizikai kártyát.
Nyilván valamilyen szerződés alapján.
Ha "nem tudom, nem írtam alá semmit", akkor majd szépen egyedül kihámozod, hogy mire is vállaltál kötelezettséget.

Abban tudna segíteni a fórum, hogy hogyan töröltessem a személyes adataimat?
Már segített. Írsz nekik egy tértis levelet. Egyik sora az adattörlés kérése, másik sora a felmondás. Inkább 2x, mint a Telegramon keresztül hivatalosan egyszer sem.

Csak emailben küldik a számlát, amit nem érzek jogosnak.
Amíg azt sem tudod, mire szerződtél, milyen kötelezettséget vállaltál, sőt: lehet, hogy hivatalosan fel sem mondtad a szerződést, még az is lehet, hogy teljesen jogos. Ha az ÁSZF-ben leírták, hogy a telegramos felmondás is felmondás, akkor oké. De ha nem?

Nyilván valamiért jobb volt ez neked, mint a sparban a polcról leakasztani egy telekomos dominós sim kártyát egy ezresért, hát akkor viseld a felmondás minden kínját is.

SegitsegkeroPosztolo # 2025.05.07. 13:35

Köszönöm a válaszokat!

Eulimen:
Félreérthetően fogalmaztam: Nem vonják a kártyámról a pénzt, arról kapnám SMS-t és látnám a mobilbankban. Csak emailben küldik a számlákat. Tudok ide posztolni egyet, ha az hasznos. (természetesen a kicenzúrázott adataimmal)
Elnézést a rossz megfogalmazásért, de nagyon stresszes vagyok, sok helyen fizettem már online, mind külföldön mind belföldön és még sosem volt probléma. Ez az első alkalom. Emailben nem küldtek szerződést, csak számlákat, a weboldalon van olyan, hogy "Szerződés és utána egy számsor", de arra meg nem enged rákattintani sehol. Így végül sehol sem látom a szerződést.

Egy magyar telefonszámot béreltem ki, nem vettem fizikai kártyát. Sima virtuális telefonszám. Amíg fizettem, mindig egy hónapra fizettem és a számlát is egy hónapra állították ki.

Drbjozsef: Nem szeretnék nekik fizetni, hiszen lemondtam a szolgáltatást. Kértem a weboldalon is segítséget, hogy nem fognak-e tovább terhelni, és szerintük nem. (ezt rögzítettem, de sajnos ide publikálni gondolom illegális lenne), majd ugyanígy a Telegramon is kértem megerősítést, hogy tényleg lemondtam-e, mert elég érthetetlen a weboldal, és ott is ezt a választ kaptam. (ezt is felvettem, de gondolom ilyen beszélgetést publikálni illegális) Abban tudna segíteni a fórum, hogy hogyan töröltessem a személyes adataimat? Szerencsére a kártyaadataimhoz nem férnek hozzá, de emailben kapom tőlük a számlát, valami olyan után, amit egy hónapja lemondtam. Szerintem biztos vagyok abban, hogy nekem van igazam, de nem engedhetem meg magamnak anyagilag a pert, főleg nem egy cég ellen, akiknek rengeteg pénze és ügyvédi gárdája van. Az meg véletlen se hiányzik, hogy adósságom legyen. (emellett, mint említettem, nem tudom őket rávenni a személyes adataim törlésére)

Szerencsére, amikor fizettem, nem "recurring billing-"et állítottam be, tehát nem tudják levenni a kártyámról a pénzt, akkor már felhívtam volna a bankot. Csak emailben küldik a számlát, amit nem érzek jogosnak.

drbjozsef # 2025.05.07. 11:54

Mit tudnánk ebben segíteni?
Ha szerinted jogszerűtlenül vontak tőled le pénzt, akkor náluk kell jogorvoslatot tenni, végső esetben pert indítani.
Ha szerinted becsaptak, akkor feljelentést tehetsz a rendőrségen.

Én a helyedben - ha biztos lennék az igazamban, hogy nem jogosan terhelik be a számlámat -, akkor a bankommal venném fel a kapcsolatot, és letiltanám ezt a terhelést. Ha máshogy nem, számlaváltással.
Az eddig levont pénzt pedig elkönyvelném tanulópénznek. A leírásod alapján rászolgálnál.

eulimen # 2025.05.07. 11:47

magyar cég? Hát akkor van magyar székhelyük. Na oda kell egy tértis levelet küldeni, hogy felmondod a szerződést, kapják be.
(egy sorütéssel lejjebb akár oroszul is, ha gondolod)

Csak hogy egyértelmű legyen: mire szerződtél? fizikai SIM kártya, havidíjas telefonszámszolgáltatással? Bocs, de ezt a "csak telefonszám" dolgot nem tudom elképzelni (illetve dehogynem. amikor a Magyar Nemzeti Bank hívószámát jelzi ki a telefon, de a vonal túlfelén egy akasztófáravaló scammelő akarja megszerezni a banki adataimat. Ilyen szolgáltatást vettél?)
Határozott vagy határozatlan időre? Mennyi a felmondási idő?
Jó lenne ezeket tudni.

SegitsegkeroPosztolo # 2025.05.07. 11:17

Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy második telefonszámot egy Magyarországon lévő cégtől. (Magyar weboldal, magyar székhely, magyar support) Tudtommal telefonszámot csak úgy lehet venni, hogy igazolom a lakhelyem, és hogy ki vagyok, ezért megadtam az összes személyes adatom. (Név, lakcím, email cím, telefonszám, személyigazolvány) Ha jól emlékszem lakcímkártyát nem kértek, de lehet, hogy igen. Kicsit fura volt a weboldal, random kód-szerű szövegek jelentek meg néha, ha egy gombra mentem, valamint már nem volt szükségem a telefonszámra ezért lemondtam. Itt kezdődtek a bajok: Mivel fura volt a weboldal, és emiatt rossz megérzésem volt, minden beszélgetést rögzítettem. Szóval lemondtam mindent, de hogy tudjam, hogy többet nem terhelik meg a számlámat, kértem visszaigazolást a chat supporttól, hogy ugye nem lesz megterhelve a számlám? A válasza szerint nem. Mivel a chat eltűnik, felvettem képernyő-felvevővel. A másik chat supportjuk Telegramon van (tudom, utólag red flag, de nekem is van Telegramom, mégsem vagyok csaló, ezért nem jelzett a vészcsengő), ott is megkérdeztem ugyanezt, és a válasz szintén az volt, hogy nem. Erről is van screenshotom és screen-videóm. Most májusban mégis megterhelték a számlámat. Megpróbáltam törölni a személyes adataimat és fiókomat, de a weboldal nem engedte. (ez az egyik legnagyobb baj) A válasza az volt, hogyha van aktív előfizetés, és az egyenleg negatív, akkor nem törölhetik. Nincs aktív előfizetés, az egyenlegen meg 93 forint van, az tudtommal nem negatív. Szerencsére csak 3000 forint körüli az összeg amivel terheltek, de ha kifizetem, sosem szabadulok tőlük és minden hónapban terhelni fognak, hiszen nem tudom törölni az adataimat. Privátban el tudom küldeni az összes beszélgetést és felvételt, amit rögzítettem. Kérlek segítsetek, így is nem rég vesztettem el a munkámat, nagyon nem hiányzott ez. (Nem tudom, hogy red flag-e, de orosz neve van a supportosnak.) Köszönöm!