Hazoznélvezettel terhelt ingatlan jelzáloga


berke # 2020.08.13. 09:30

Tisztelt Fórumozók!
Nagyon laikusként a megkeresésem alapja az alábbi élethelyzet:
Személyi kölcsön 7e, vásárlási hitel 500e
Tulajdonom egy haszonélvezettel megterhelt ház közel 4 m ft értékben.
Kérdésem a következő: ha a házat megterhelem jelzálog hitellel és ebből kitörlesztem a kölcsönöket de nem fizetem a jelzálog hitelt, mi következik? A házra nincs szükségem. Eladni bonyolúlt haszonélvezettel.
Rutinos rókáktól kérdezem, hogy kitörleszti-e a kölcsönöket a ház és marad még belőle valami a kezembe hogy új életet tudjak belőle nyitni?
Ne kövezzetek, nem győzöm hangsúlyozni, hogy laikus vagyok :)

Köszi: berke

berke # 2020.08.13. 09:31

700 ezer természetesen :) elírtam, nem 7ezer :D

wers # 2020.08.13. 09:44

ha a házat megterhelem jelzálog hitellel

Nekem kapásból az első felmerülő kérdés, hogy ad-e rá bank hitelt.

de nem fizetem a jelzálog hitelt, mi következik?

A második, ha ad is, és végrehajtás lesz a többi vagyonod nem fog mentesülni. Azt is viheti a végrehajtó, ha a ház nem fedezi a költségeket. (vagy eladhatatlan stb.)

wers # 2020.08.13. 10:18

Még egy, többnyire a hitelek szerződés szerinti teljesítése a legolcsóbb a végrehajtás pedig piszok drága.

Kovács_Béla_Sándor # 2020.08.13. 10:18

Ha valaki úgy vesz fel egy kölcsönt, hogy eleve nincs szándékában törleszteni, akkor az bűncselekmény: csalás. (Még akkor is, ha a hitelező követelése végrehajtással megtérül.)

drbjozsef # 2020.08.13. 13:33

berke,

A haz erteke 4M, ES meg van terhelve haszonelvezettel, vagy szerinted a haszonelvezettel terhelt haz erteke 4M?

Nem mindegy.

gerbera317 # 2020.08.14. 09:47

Ha nem akarsz fizetni, miért nem a 700e és 500e Ft kölcsönöket nem fizeted meg? Miért bonyolítod túl a dolgot azzal, hogy ezeket hitelkiváltó kölcsönnel kifizeted, majd amazt pedig nem fizeted vissza?