Folyamatos munkrend és az ünnepnapok


dingo # 2005.07.06. 06:50

Kedves Big Cat!

Köszönöm a gyors segítséget!
Ez a dolgozó portás munkakörben dolgozik; akkor sem dolgozhat 24 órát?

Ervinlenti # 2008.12.15. 16:37

Havi munkaidő!

Kérdésem: napi 8 óra van beírva a jelenléti ívre hétfőtől péntekig, de viszont ennél többet dolgozok, túlórába, aminek nincs nyoma sehol, ezt nem dokumentálják, mivel fix béres vagyok. A fix bér csak a 4x heti 40 órára vonatkozik? Afelett követelhetek túlóra pénzt?
Saját magamnak irtam 1 éven keresztül az óráimat. Havi átlagban 205 óra jött ki, de csak a fix béremet kaptam meg, magyarul a 4x 40 órát.
Válaszukat várom: Köszönettel. Ervin

zsenzso # 2008.12.15. 20:21

Szia Ervinlenti!

A munkáltatód egyszerűen csal, a jelenléti ívet a valóságnak megfelelően kellene vezetni, és igenis járna neked pénz a túlmunkádért, vagy csúsztatás.
A fix béred a napi 8 óra munkavégzés után jár.

Laikus vagyok, viszont én is folyamatos munkarendben dolgozom, és sok vitám volt a régi és mostani munkáltatómmal.

csakegynick # 2009.02.10. 19:08

sziasztok,

folyamatos munkarendben, 7 x 24-ben, 3 x 8 órás műszakban dolgozunk tavaly év közbentől egy informatikai cégnél. azóta hadakozunk a munkáltató által megbízott bérszámfejtő céggel - a munkáltatón keresztül - hogy rendesen számolják el az ünnepnapra járó munkabérünket.
megkérdezném a munkajogban jártasoktól akkor, hogy szerintetek mi jár ünnepnapra, ha dolgozol?

köszi előre is.

monalisa1 # 2009.02.10. 20:23

Szombat mint heti szabadnap 50% bérpótlék, vasárnap mint heti pihenőnap 100% pótlék, ha az egyikre-másikra esik netán a pirosbetűs állami ünnepnap akkor +100% pótlék. A délutáni műszak 15%, az éjszakai műszak 30% bérpótlék. Legalább is szerintem.

És ha valóban így van, akkor a cégnek nagyon nem fog tetszeni...

Monalisa
laikus hozzászóló

efi99 # 2009.02.11. 08:30

Erre jelen esetben nem mernék megesküdni: