telefonszámla behajtás


Kovács_Béla_Sándor # 2012.11.28. 10:47

Nem csoda, hogy százezres telefonszámlád van. Fel tudnád tenni a kérdést egy mondatban?

Marty McFly # 2012.11.28. 18:39

:) Rendben, elnézést.
Szóval arra lennék leginkább kíváncsi, hogy terhelhetik-e jelzáloggal a lakásom (saját tulajdon), illetve vonhatnak-e a 100.000-res fizetésemből, ha egyáltalán az elévülés előtt megkeresnek.

Köszönöm, és még egyszer bocsánat a nagyon részletes leírásért.

Kovács_Béla_Sándor # 2012.11.28. 18:52

A végrehajtó inkasszózhat, letilthat jövedelemből, foglalhat ingatlant, ingót, követelést.

Marty McFly # 2012.11.28. 19:29

És ez az elévülési idő után is érvényes? (pár hónap múlva lesz esedékes) Akkor is, ha nem kapok előtte értesítést? (nem keresem fel őket, mert mindig elhajtottak, vagy egyáltalán nem is jelentkeztek - most is biztos kevesellnék a pénzem)
Ha mégis gubanc lenne, az eredeti tartozásban már nem lehet megállapodni a Voda felé?

Kovács_Béla_Sándor # 2012.11.28. 21:17

Ez már egy másik kérdés. Sőt kettő.
Az elévült követelés nem veszíti el az érvényét, csak már nem kényszeríthető ki a megfizetése.

Hogy miben lehet megegyezni, az a feleken múlik.

jucma83 # 2012.12.04. 21:15

Üdv!
Van a Telenornál egy 2012.11.20-án lejárt számlám (össz.vissz ~7eFt). Amit még nem fizettem be, mert szerintem rosszul számolták kedvezményeket, eddig még nem volt időm utána járni. Már nem vagyok az ügyfelük. És a mai nem megkaptam a Creditexpress levelét, hogy átadták feléjük behajtásra. Lehetséges ez? Egyetlen felszólító levelet sem kaptam csak a számlát.
Segítségüket előre is köszönöm!

Klara56 # 2012.12.17. 22:43

Üdv!

Problémám a következő: ez év november közepén felmondtam szerződésemet a Telenornál, átmentem másik szolgáltatóhoz. Az ügyintéző azt mondta, ha lezárták a számlát, kiküldik. Most, december 17-én kaptam egy ajánlott levelet a creditexpress behajtó cégtől, hogy fizessek 11148 forintot 12.19-ig.
tartozás részletezése a következő:

dátum
2012.11.28. itt szlaszám. összeg:5299
2012.12.06. adm. díj 5600
2012.12.06. tranz. díj 222
2012.12.11. 14% 212.11.29-12.11. 27
össz. tartozás: 11148

a Telenor nekem számlát nem küldött, lezárta a folyóámlámat nov. 28-án, dec. 5-én átadta behajtásra!!!

Kérem válaszolják meg, hova forduljak, mert a behajtó cég fenyeget, ha nem fizetek határidőig, személyesen kijönnek és még az is az én számlámat terheli.

Én, miután megkaptam a behajtó cég levelét bementem a Telenor helyi fiókjába, ahol a számlatartozást kiegyenlítettem, de nem gondolnám, hogy bármi mást is kellene fizetnem!!

Arshavin # 2012.12.27. 13:25

Tisztelt Fórumozók!

Idén májusban ellopták az iphonomat. Letiltattam a számot, de még jövő májusig tart a hűségem a "T-mobilhoz" . 2 havi számlát nem fizettem ki, majd jött egy levél, hogy fizessek 120 000 Ft kötbért, illetve felfüggesztik a számot (amit egyébként a letiltás után nem is kértem újra) - a kötbér összege megegyezik a készülék árával. A készüléket én vásárláskor kifizettem!!!

Azt mondják, benne van a szerződésben a kötbér fizetés, mert nagy összegű a készülék. Dehát én ezt már kifizettem!
Kb. 20 000 Ft tartozás miatt azonnal letilt és kötbért fizettet. Gyorsan a végrehajtótól is kaptam levelet, ma pedig telefonált, most már 160 000 forinttal tartozok. Mondtam, hogy feljelentem a T-mobilt.

Igazam van?

gerbera317 # 2012.12.29. 13:18

Igazam van?

Nem.

Nyuffi # 2013.01.01. 13:47

Arshavin!

A készülék vásárláakor hűséget vállaltál, 2 évet (jobb esetben csak a készülékre, rosszabb estben a csomagodra is).Ez idő alatt nem bonthatod fel a szerződést,mert ilyenkor a szolgáltató szerződésszegés miatt kötbérezik.Ha nem fizeted a számlát, az szerződésszegés.Jobb, ha tudod. Az, hogy ellopták az iphonodat, a te bajod. Ettől függetlenül fizetned kell(ett volna) a havi díjat. Ez a szabály. A számodat vissza kellett volna kérned 2 héten belül hűségidő alatt. Kötelező! Nem tetted, ment a kötbér. Per felesleges, bukod.

babikaa # 2013.01.12. 02:23

Tisztelt Fórumozók! 2012. áprilisában részletfizetési megállapodást kötöttem a Telenorral, miszerint 12 havi részletben fizetem ki a korábban felmondott előfizetésem hátralékát+a kötbért. 6 hónap rendes fizetés után 3 hónap elmaradás következett sajnos.

A mai nap viszont egy levelet kaptam a CreditExpressztől, hogy a telenor megbízta őket a tartozás behajtásával, amin természetesen a fennmaradó teljes összeg + kb 11ezer pluszköltség van (admn. díj stb) a kérdésem az lenne hogy a Telenornak nem kellett volna legalább értesítenie hogy átadják az ügyemet???

A megállapodásunkban "csupán" ez áll: "amennyiben az előfizető a határidők bármelyikét elmulasztja, a teljes tartozás azonnal esedékessé válik". Ez rendben is van, nem zárkózom el a fizetéstől, tudomásul vettem ki is fizetem ha már nem tartottam a megállapodást. De! azzal nem értek egyet (ugyan nem vagyok hozzáértő) hogy lehet az hogy minden előzetes értesítés nélkül átadják az ügyet egy másik cégnek? küldték volna legalább ki Ők (telenor) egybe a teljes összeget ha már esedékessé vált. de így hogy se szó, se beszéd .. ? Viszonyítani tudok csak: én egy pénzintézetnél dolgozok és hatszázszor értsítjük az ügyfelet levélben, telefonon mindenhogy, hogy fizessen. szinte már-már könyörgünk. senkinek sem érdeke hogy külső céghez kerüljön. ha mégis odakerül az egy hosszú folyamat, nem csak így hogy "nem fizettél, átadunk" !

Természetesen felhívtam a Telenort, az ügyintéző azt mondta írjak levelet a panaszommal, Ő nem tud mit mondani. Mire számíthatok?? Ha kell a föld alól is előszedem már azt a 6 részletet és zárjuk le a dolgot, de a Telenornak fizetek és nem a Credit Expressznek és nem + 11 ezer Ft-ot még az utóbbinak! C.E-t nem hívtam fel, annak nincs értelme, a Telenornál próbálkozom hogy vegyék vissza az ügyet és egybe kifizetem vagy nem tudom hogy megy ez ... de felháborító! itt az oldalon egy másik témában olvastam ezt :
"A tegnapi nap folyamán egyeztettem az ügyvédemmel, aki az alábbi tájékoztatást adta nekem.
A fennálló követelések behajtásának követeléskezelő cég által két módja van.

Engedményezési szerződés alapján.
Megbízási szerződés alapján.

Mindkét esetben a követeléskezelő cégnek az első fizetési felszólításhoz mellékelnie kell az ő eljárásuk alapját képező szerződést, amivel igazolja a közbenjárásának jogosságát.
Amennyiben ezt nem teszi meg, jogilag támadható a fellépése, hiszen ennyi erővel bárki írhatta a levelet.
Az én első levelemből hiányzott ez a melléklet, de a levél tartalmából kiderült, hogy a közötte és a ... között lévő megbízási szerződés alapján próbálja a számlatartozást behajtani.

Megbízái szerződéses követeléskezelés esetében, amennyiben rendezi az ügyfél a ... felé a számlatartozását, a követeléskezelő cégnek a ...-n kell behajtani az eljárási díját, mert az nem az ügyfelet, tehát nem engem terhel. Ilyenkor egymás között kell lerendezniük a követeléskezelő felmerült plussz költségeit, hiszen nem tudta a megbízási szerződésében általa az ügyfele felé vállalt kötelezettségeit (sikeres behajtás) teljesíteni. A KÖVETELÉSKEZELŐ ADMINISZTRÁCIÓS DÍJA TEHÁT NEM MINKET TERHEL. Persze ügyes próbálkozás a ... és a követeléskezelő részéről is, hogy velünk próbálja megfizettetni ezt a díjat, de jogilag megalapozatlan."

Ez az én esetemben működik? tehát ha befizetem a Telenornak az összes tertozásom akkor a C.E nem kérheti a + 11 ezer Ftot tőlem, csak tőlük?

Elnézést hogy hosszú lett, köszönöm a választ!

pappcs # 2013.01.12. 10:07

Ilyen kreditexpresses baromkodással nem kell foglalkozni. Dobd ki a fenébe, semmi jogkörük nincs, csak fenyegetőznek. Ha már 100 emberből 50 birka és fizet pénzüknél vannak. A telefonszámla meg különben is egy év után elévül.

babikaa # 2013.01.12. 11:08

Tisztelt pappcs! Köszönöm a válaszod! Én szándékozom kifizetni a tartozást, mert elismerem hogy van, csupán az ügy menetét furcsállom a Telenor részéről. Én kifizetem nekik ami jár, de nem azt ami nem (adm. díj és társai) és nem a C.E-nek. Azért tettem fel a kérdést mert hátha járt még vki hasonló cipőben, ill. tudja hogy jogos-e csak úgy simán értesítés nélkül átadni ill van-e esély a C.E bevonás nélkül rendezni ezt az ügyet - hivatkozva akár a megbízási szerződés ill. az értesítés hiányára. Egyébként a C. Expressznek tényleg nincs semmiylen jogköre??? még akkor sem ha valós a tartozás? Várom a további hozzászólásokat is amennyiben valaki tud tanácsot adni ezügyben. Köszönöm szépen!

babikaa # 2013.01.13. 23:01

Lerövidíteném a kérdést: írjak a Telenornak hogy hajlandó vagyok "nekik" kifizetni a tartozást, vagy kérem a C.E-től a megbízási szerződés másolatát és nekik kezdjek el fizetni, vagy pedig besétálhatok valamelyik Telenor üzletbe és kifizethetem a tényleges tartozásom és ezáltal kihagyhatom a "buliból" a Credit Expresszt? erre van-e így lehetőség? Köszönöm!

arboczd # 2013.01.18. 13:04

Velem is ugyan ez a helyzet! Anno még novemberben eljöttem a Telenortól számhordozással, melynek feltétele, hogy kiegyenlítsem minden tartozásomat. ezt meg is tettem! Erre most december elején jön a C.E-től egy levelem, hogy tartozásom van kb 3000ft tel. számla s + 6000 admin. díj. Rá egy napra meg a felszólító számla a Telenortól.Míg a C.E 8 napot ad a díj befizetésére a Telenor 31-et. Ebből kiindulva bementem a Telenorhoz s rendeztem a számlát, melyet el is küldtem a C.E-nek. Erre ma hívnak, hogy ez így OK, csak akkor mikor fizetem meg nekik az adminisztrációs díjat. Mert ha ezt nem teszem, akkor akár 60.000ezret is fizethetek a végén. Holott semmi számlát nem kaptam. Erre az ügyintéző mondja h nem is köteles küldeni nekem számlát s mért nem tudom bizonyítékkal alátámasztani, hogy mit beszéltem a Telenorosokkal az irodában (????). Olvasgattam ma megannyi fórumot, s van ahol azt írják fizessem ki van ahol azt hogy nem lesz semmi ha nem fizetem be! Valakinek valami tapasztalata? Eleve ha még perre is kerülne az ügy van két egymásnak merőben ellentmondó levelem...

Szerintetek fenyegetőzik a cég vagy valóban piti 6000Ft-ért szívóznak velem, amikor a tőketartozás már rég ki lett egyenlítve? Egyből mikor a Telenortól megkaptam a levelet??? Arról nem is beszélve, hogy a Telenor nem értesített, hogy átadja stb. (erre is azt mondta az ügyintéző, hogy nem kell hogy ezt megtegye)

Megköszönném, hogy ha valaki segítene!

Előre is kösz!

Üdv:

arboczd

Kovács_Béla_Sándor # 2013.01.18. 13:33

A Telenor szerintem csomagban, nagyüzemi módszerrel adja be a fizetési meghagyás iránti kérelmeket, nem nagyon mérlegelnek a követelt összeg alapján.

wers # 2013.01.18. 13:45

érdekes, én úgy négy éve mondtam fel egy szerződést a telenornál (akkor még Pannon)és küldték az utolsó csekket. (Vagyis azt hittem az utlsó, mert három hét mulva jött mégegy 1 azaz egy egész forintról)

Szóval tényleg nem nézik az összeget, talán autómatikusan megy az egész, egy gomb megnyomásával.

Ennyi info alapján, és ismervén a behajtó cégeket, szerintem fizesd ki nekik.

arboczd # 2013.01.18. 13:48

Kedves Kovács_Béla_Sándor

Ön mit ajánl? Nem ismerem a céget. Ha a tartozás már rég ki van egyenlítve csak az adminisztrációs díjat akarják behajtani? Annyian írják hogy fizessek még ha jogtalan is és annyian, hogy csak pénzt akar ez a cég kisajtolni az emberekből "de csak a szája nagy". Nem nagy összeg ez a 6000Ft, de nem szeretném, hogy feleslegesen fizessem ki a jogtalanul elvárt összeget, vagy ezen összeg nem befizetéséből kifolyólag nem akarok még többet befizetni!

Ezért kérném tanácsát bárkinek

babikaa # 2013.01.18. 23:41

Hát a Telenor ÁSZF-je szerint én úgy értelmeszem hogy értesítenie kell (de javítsanak ki ha nem jól gondolom)
"Az Előfizető tudomásul veszi, hogy amennyiben számláját vagy egyéb tartozását a számlán vagy egyéb érvényes iraton feltüntetett esedékesség napjáig nem egyenlíti ki, a Szolgáltató a számlatartozás behajtását egy, az általa ezzel a feladattal megbízott, titoktartásra kötelezett harmadik személlyel is elvégeztetheti.
Az Előfizető az Előfizetői Szerződés aláírásával feltétlen és visszavonhatatlan beleegyezését adja ahhoz, hogy az írásbeli felszólítást követően, az abban írt fizetési határidő elmulasztása esetén a nevét, késedelmes fizetésének tényét, valamint az ezzel kapcsolatos adatait egy nyilvános – harmadik személyek által hozzáférhető – adatbázisban rögzítsék, illetve hogy ezeket a Szolgáltató másik távközlési szolgáltatónak átadja."

Én esetemben nem volt írásbeli felszólítás. igaz hogy volt befizetési határidő, és elmaradtam a részlet befizetésével, de utána semmi felszólítás nem jött csak a Credit E. levele

babikaa # 2013.01.18. 23:43

Tisztelt arboczd! Kérlek írd majd le mit sikerült intézni az ügyedben a Credittel!

zedeRIP # 2013.02.01. 08:43

Szép napot kívnok
Érdeklődni szeretnék aziránt ha a T-Mobile-nál vettem 1 telefont 24 hónapos hűségidőre és részletre.de a telefont előbb kifizettem 1 ősszegbe.És mondjuk nem fizetem a számlát a telefont is zárolhatják?

KicsikeVuk # 2013.02.20. 08:27

ZedeRIP: természetesen zárolhatják, sőt fogják is. A részlet és a telszámla két különböző dolog. Ha bármelyiket nem fizeted, korlátozni fognak. Először a kimenő hívásokat, majd a bejövőt is,ha nem fizetsz.

Utána jön a kötbér kiterhelés.

KicsikeVuk # 2013.02.20. 08:28

Ja, a telefont , vagyis a készüléket nem zárolják.

kaméleon # 2013.02.20. 10:21

Rosszul tudod, „zárolhatják”. Ugyanis, a készülékkel kapcsolatosan nem csak annyi volt a támogatás, hogy a részletfizetést lehetővé tették.

A T: „7.5.2.4. Mindaddig, amíg a Díjfizetési határidő letelte után a tartozását nem fizeti meg, a Szolgáltató az Előfizetői (SIM) Kártyát nem kapcsolja ismét a Szolgáltatásába, valamint a Készüléket annak IMEI száma alapján felfüggesztheti. A kedvezmény igénybevételekor kötött megállapodás aláírásával létrejött tartozás-elismerés az esetleges behajtási eljárás során felhasználható. ”(aktuális ÁSZF)

KicsikeVuk # 2013.02.20. 11:53

Kaméleon: Nem szokták......ill. én még nem találkoztam ilyen esettel...