Amúgy ha van itt a fórumban hr-es kolléga, akit komolyabban érdekel a munkajog és a cége támogatja a továbbképzést, annak ajánlom a közelgő országos munkajogi konferenciát. Nem olcsó, de nagyon jó szokott lenni, jók az előadások, sokat lehet tanulni.
Hurrá!!!!! A múlt héten ítéletet hozott az elsőfokú bíróság. Megállapította, hogy a munkaadóm nem irányított át jogszerűen, vissza kell, hogy helyezzenek az eredeti munkakörömbe (vezető ápoló), a számlákkal igazolt ügyvédi munkadíjat és a bérkülönbözetet is meg kell fizetniük. Főnököm jelezte, hogy hétfőn már a régi munkámat csinálhatom. Nagy kő esett le a szívemről. El sem hiszitek mennyire örülök. :-)
Kérdésem a következő: jogszerű-e az a felmondás, amit 2008 10 06-án írnak meg, majd 2008 11 06-án mutatnak meg a munkavállalónak, hogy írja alá.(2004 óta , határozatlan munkaviszonyra szerződés) átvette , aláírta, de a valóságnak megfelelő dátum, hogy mikor tette ezt meg, azt nem engedik leírni! A munkavállaló még aznap, később visszamegy a (volt) munakaadóhoz, hogy ráírja a dátumot is az átvételi dokumentumon, ezzel nem ért egyet a munkaadó.
Egyértelmű, hogy ezt a munkavállalónak nem lett volna szabad aláírnia..de megtörtént...
irány az álláskeresés holnaptól....
Van értelme az ebből fakadó sérelmet/ kárt jogi útra vinni?
Az aláírás ELŐTT kell gondolkodni és esetleg NEM aláírni, vagy a dátumot kijavítani. Nem pedig UTÁNA. Mert akkor már ott az aláírt papír, amin nem igazán lehet vitatkozni.
Mégis mit lehetne így utólag bizonyítani? Egy állítás, egy tagadás, és ott a papír, ami mindent eldönt...
Azt írtad, hogy „egy jó munkajogász aranyat ér a cégnek és a munkavállalóknak egyaránt. Ha nincs folyton súrlódás a vezetés és a beosztottak között, akkor a pozitív hangulat pozitívan is fog visszahatni. Ez pedig jó a cégnek és jó a munkavállalóknak.” Ebben teljesen igazad van. Hála az égnek, hogy ezt nálunk a cégvezetés is így látja, ezért szerencsére nagyon jó a hangulat a cégnél, a munkavállalóink szeretnek bejárni dolgozni és szeretik amit csinálnak, és úgy látjuk, hogy ez valahol megmutatkozik a termékeink minőségében is. Nem vagyunk nagy cég, 80-85 munkavállalót foglalkoztatunk. Éppen ezért nem csak hr-es feladatok hárulnak rám, hanem más is, de a hr-es munkám kapcsán látom, hogy nagyon sokat számít, ha specializált jogász foglalkozik az ügyekkel. Korábban egy nagyobb magyar iroda képviselte a cégünket az összes ügyben, de a munkajogban nem volt kiemelkedő a teljesítményük. Szerencsére nagyon kevés bírósági ügyünk van, de sok a belső szabályzatunk, sokszor merül fel kérdés a munkaidővel, pihenőidővel, túlórával, munkaidőkerettel, táppénzzel kapcsolatban. 3 éve kiadjuk a munkajogi ügyeinket erre specializált irodának, mondhatjuk sokat dolgozunk együtt a Pál és Kozma ügyvédi irodával, de dolgoztunk már együtt a Goda ügyvédi irodával is, és nagyon tudom ajánlani mindkét irodát. Magánszemélyként nincs tapasztalatom, de egy barátnőmnek kb. két éve volt munkajogi problémája a munkáltatójával és a Goda ügyvédi iroda képviselte (mert ők magánszemélyeket is képviselnek) miután előtte már elfogyasztott egy dilettáns ügyvédet. A per folyamatban volt, de mégis sikerült peren kívül megegyezni és sikeresen lezárni az ügyet. Ő is nagyon meg volt elégedve.
p.varhidy, én is ott voltam a munkajogi konferencián, igaz csak két napot, de szerintem most nem volt annyira jó mint a 2007-es.
A 2008as konferencia valóban eddig a leggyengébb (és egyben a legdrágább) volt sajnos. Meglátjuk, hogy idén egyáltalán lesz-e. A vezetőség már jelezte, hogy idén "cost cutting" lesz. ;-)
Januárban elköltöztek az V. kerületbe. A számukat megtaláltad volna a neten, de amúgy eléred őket a 312 4007 vonalas számon, vagy mobilon a 06-30-310 1818-as számon.
Amikor a fiam két éves lett a feleségem úgy döntött, hogy visszamegy a munkahelyére, ahol régió menedzserként dolgozott korábban. Ennek a döntésnek nyilván anyagi háttere volt (építkeztünk, stb.) A munkaadója viszont nem akarta visszavenni, arra hivatkozott, hogy a feladatait időközben átadták egy új munkavállalónak, akit pont ezért vettek fel a helyére. Felmondani nem akartak neki, hanem felajánlottak neki egy teljesen más munkakört kevesebb pénzért.
Éreztük, hogy itt jogilag valami nincs rendben és egy jó barátom ajánlása alapján felkerestük a Goda ügyvédi irodát. Maximálisan korrekten kezelték az ügyünket, mindenről korrekten kioktattak, tájékoztattak, és a későbbiekben sem éreztük soha azt, hogy magunkra lennénk hagyva. Közel 8 hónap és két bírósági tárgyalás után egy kedvező egyezséggel lezártuk a pert.
Én csak azt tudom neked mondani, hogy ha kicsit is úgy érzed, hogy a munkaadód átvágott, jogtalanul bánt el veled, akkor ne hagyd magad.
Szerintem idén nem sokan fognak elmenni. Nálunk a cégnél a válság miatt már 20.000 forintos továbbképzésekre nem akarnak elengedni. Ha most szólnék a főnöknek, hogy elmennék idén is a 200.000 forintos Visegrádi konferenciára, lefejezne azt hiszem. Más kollegáltól is ezt hallom.
Először is gratula a jogi fórum alkotóinak, hogy ilyen, rengeteg hasznos információval telített fórumot sikerült megalkotniuk. HR-esként én is gyakran merítek a fórumból, a hasznos hozzászólásokból. De a mindennapi munkám során néha nem elég a fórumból meríteni, hanem szakembert kell bevonni az adott probléma megoldására. Néhány éve már együttműködünk a Pál és Kozma ügyvédi irodával, akikről ebben a topicban már többen is jókat írtak. A munkajog a szakterületük, de aki ismeri őket annak ezzel újdonságot nem mondtam. ;-) Munkájukkal eddig maximálisan elégedettek voltunk, jó velük együttdolgozni. Felmerült itt többször a kérdés, hogy miért fontos, ha az ember probléma esetén szakemberhez fordul. A munkajogi ügyeink során látok olyan, a másik oldalt képviselő ügyvédeket, akik nem szakosodtak a munkajogra, de elvállalják az ügyet jó megbízási díjért. Teljesen más a gondolkodásuk, máshonnan közelítik meg a probléma lényegét (feltéve, hogy a lényeget egyáltalán látják). Ahogy valamelyik filmben elhangzott: „a rutin és az évek”. Sokat számít. Nem mindegy, hogy egy ügyvéd átfogóan ismeri az adott kérdéskört érintő jogszabályokat, bírói gyakorlatot, van munkajogi peres gyakorlata, és fontos, hogy a gondolkodása is teljesen az adott szakterületre legyen kihegyezve. Egy szóval alátámasztom a saját tapasztalataim alapján azokat az itteni hozzászólásokat, amely szerint fontos, hogy az ember munkajogi gondjaival munkajogászhoz forduljon. De ez valószínűleg igaz a többi jogterületre is, vagyis aki társasházat akar alapítani, ne munkajogásszal akarja ezt megvalósítani. Minden esetre a HR-es kollegáimnak én is bátran ajánlom a Pál és Kozma ügyvédi irodát. A fórumban szintén említett Goda ügyvédi irodával nem dolgoztunk együtt (munkajogi konferenciákon már találkoztam velük), tehát személyes tapasztalatom nincs, de tudva azt, hogy ők magánszemélyeket is képviselnek, korábban két ismerősömnek ajánlottam őket, akik magánszemélyként keresték meg a Goda ügyvédi irodát, és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam.
U.I.: Tudom, nem egészen ide tartozik, de volt valaki a Visegrádi munkajogi konferencián? Sajnos betegség miatt nem tudtam idén menni, de egy rövid „feedback-ért” e-mailben nagyon hálás lennék. :-)
Hat éve dolgoztam a munkahelyemen, amikor komoly konfliktus bontakozott ki köztem és az ügyvezető között. Az ősszel úgy döntöttem, hogy jogi útra terelem az ügyet, mert úgy éreztem, hogy egyedül képtelen leszek labdába rúgni a munkaadómmal szemben. Felkerestem az általad is említett ügyvédi irodát, mert mindenképpen szerettem volna magamat munkajogra specializálódott ügyvédi irodával képviseltetni. Decemberben sikerült peren kívül megállapodni a munkaadómmal, útjaink közös megegyezéssel elváltak és februárban már vár az új munkahelyem. :-)
Tehát részemről is pozitív a visszajelzés. Köszönöm én is a többi fórumozónak a megosztott tapasztalatokat.
Kedves Gitta! Nyilván a jogi fórum megalkotóit illeti a dícséret, de ne feledkezzen meg azokról a hozzászólókról, akiktől tulajdonképpen ilyen színvonalas lett a fórum.
Bizony, köszönet illeti meg a munkajogi fórumban rendszeresen tanácsot adó hozzászólókat is. Igaza van Gittának abban, hogy rengeteg hasznos információt lehet itt a fórumban meríteni, mert laikusként sokszor nehéz értelmezni a jogszabályt. Viszont vannak szituációk az életben, amikor már sajnos egy hasznos tanáccsal sem tud labdába rúgni az ember a munkahelyén és jogi útra kell terelni az ügyet. Örülök minden esetre, hogy sokan megosztották itt tapasztalataikat és sikerült ebből kifolyólag számomra megfelelő ügyvédi irodát találnom. Amikor a Goda ügyvédi irodát választottam fontos volt, hogy olyan iroda képviseljen, akik egyrészt erre a szakterületre specializálódtak és magánszemélyként is fogadjanak. Köszönet tehát mindenkinek! :-)
Egy évfolyamtársam édesanyja ügyvéd Szombathely mellett. Elmondása szerint nem kifejezetten munkajogász, tehát más jogterületekkel is foglalkozik, de sok munkajogi ügye van. Ha érdekel, akkor írjál mailt és megadom az elérhetőségét.
Látom, nagyon régen nem írt ide senki, de a téma továbbra is aktuális és ezért szeretném személyes tapasztalatomat megosztani veletek, hátha segít valakinek. Pécsen élek és ott is dolgoztam egész életemben, amíg a munkáltatóm ki nem rúgott.
Első felindulásomban egy ismerős ügyvédhez fordultam segítségért, aki korábban már adásvételi szerződést is készített a családnak és egy elszámolási vitában is sokat tudott segíteni. A felmondásomat illetően viszont rövid időn belül azt láttam, hogy nem tud hasznos segítséget nyújtani. Elmondása szerint a munkajog annyira speciális terület, hogy ezzel érdemes erre szakosodott ügyvédhez fordulni. Egy ismerősöm Budapesten ajánlotta a Goda ügyvédi irodát. Először nem nagyon akartam egy konzultáció miatt a fővárosba utazni, de úgy voltam vele, hogy utána talán tisztán látom a helyzetem. Az ügyvéd úr néhány napon belül fogadott, nagyon segítőkész volt. Vázolta a jogi helyzetemet, a lehetőségeket és a munkaügyi per kockázatait. Szimpatikus volt, hogy nem akart egyből belerángatni a perbe, hanem minden oldalról megvilágította az ügyet. Mivel az ügyvéd úr egyéb teendők miatt nem tudta vállalni az ügyemet, ajánlott egy pécsi munkajogászt, dr. Egerszegi Zoltán ügyvéd urat. Az együttműködés Egerszegi ügyvéd úrral is nagyon gördülékeny volt. A perbe végül nem kellett belevágnunk, mert sikerült még a 30 napos hatéridő vége előtt peren kívül megegyeznünk a munkáltatómmal.
Szóval csak annyit akartam ezzel a történettel mondani, hogy volt már dolgom ügyvédekkel más ügyben az életem során, de a munkajog (mint talán sok más jogterület) valóban speciális és érdemes munkajogi ügyvédhez fordulni. Az általam említett két ügyvédi irodát nagyon jó szívvel ajánlom. Tény, hogy néha egyszerűbb (és talán olcsóbb) a család ismerős ingatlanos ügyvédjét faggatni, de a kettő nem ugyan az. Ha viszont egyszer újra lakást veszek, akkor biztos, hogy nem munkajogászhoz fordulok. ;-)
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.