Azt már nagyon sokszor leírtuk itt a fórumon, hogyan lehet álláskeresésiről TGYÁS-ra majd GYED-re menni. picit talán olvasni is kellene...
A lényege az, hogy az álláskeresésit ne a szülés napjától szüneteltesd, hanem csak utána egy-két nappal. Ez azért fontos, hogy a szülés napján legyen még aktív biztosítási jogviszonyod. A TGYÁS lejárta után pedig menj vissza pár nap álláskeresésire, és onnan GYED-ra.
Mivel az irányadó időszakban nem lesz 180 bérezett napod, ezért az álláskeresési ellátás alapját képező jövedelem lesz a TGYÁS és GYED alapja.
Azon pedig ne csodálkozz, hogy az ügyfélszolgálaton nem adtak konkrét választ... Ki is van írva, hogy csak általánosságban tudnak felvilágosítást adni. Az osztályvezető az írásos válaszát valószínűleg jól írta. De ezt innen nehéz eldönteni.
Tekintettel arra, hogy változtatni úgysem nagyon tudnál a helyzeteden (hacsak nem csalással...), így nem igazán van már jelentősége a kérdéseidnek. Ahogy az ügyintéző mondta: majd megtudod, ha aktuális lesz.
Elnézést kérek a hosszú levelem miatt, de nem akartam, hogy valamilyen fontos információ hiánya miatt ne tudjon nekem tanácsot adni, és előre is köszönöm, hogy foglalkozik a problémámmal.
A várhatóan 2011. július 29-én születendő gyermekem után majdan folyósítandó TGYÁS és GYED kiszámításának módjáról, illetve a figyelembe vett irányadó időszakról szeretnék információt kérni. Áttanulmányoztam az 1997. évi LXXXIII. törvényt és a 217/1997. (XII. 1.) Kormányrendeletet, de mindezek után is bizonytalan vagyok, miként fogják az ellátás összegét kiszámítani. Hogy miért olyan bonyolult ez esetemben, azt majd mindjárt részletezem.
Próbáltam a területileg illetékes OEP ügyfélszolgálatán választ kapni a kérdéseimre, de az - egyébként nagyon kedves - ügyintéző hölgy amellett hogy jó néhány kérdésemre kielégítő választ tudott adni, bizonyos kérdésekben maga is tanácstalan volt. Átirányított egy másik hölgyhöz, aki lényegében lerázott azzal a válasszal, hogy ne akarjam ezt előre tudni, ha majd eljön az ideje, akkor ki fogják számolni nekem. (Természetesen nem ilyen udvariatlanul közölte ezt velem, ahogy itt leírom, de a lényeg ez volt.) Próbáltam telefonon a Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztály osztályvezetőjétől időpontot kérni egy rövid személyes találkozóra, de ő ezt elutasította, mondván, hogy erre való az ügyfélszolgálat. Mindezt csak azért írom le ilyen részletesen, hogy ne kapjak olyan tanácsot, hogy az OEP segít majd nekem, mert hogy nem segít...
És akkor most röviden leírom, mi is az a szituáció, amiben magam nem tudok eligazodni:
2007. június 19-én született kislányom után folyósított gyermekgondozási segélyem 2010. június 19-én lejárt. Munkáltatóm az engem illető szabadságok kiadása után felmondott nekem. Munkaviszonyom a felmondási idő leteltével 2010. november 12-én szűnt meg. Ezután 2010. november 15-től 2010. december 14-ig passzív jogon táppénzt folyósítottak számomra. Ennek letelte után regisztráltattam magam álláskeresőként a munkaügyi központban, így 2010. december 15-től álláskeresési ellátásban részesülök. A munkaügyi központ határozata alapján az álláskeresési járadék megszűnésének napja – amennyiben korábban szüneteltetésre vagy megszüntetésre nem kerül sor – 2011.09.10.
Időközben azonban kiderült, hogy kisbabát várok, akinek várható születési időpontja 2011. július 29. Előre láthatólag munkanélküliként leszek kénytelen a terhességi-gyermekágyi segély és a gyermekgondozási díj folyósítását igényelni.
Munkaviszonyom folyamatos volt 2004. április 4. és a 2010. november 12. közötti időszakban, így az Eb. tv. 40. § (1) és a 42/A. § (1) /a -ban, a terhességi-gyermekágyi segély illetve a gyermekgondozási díj jogosultsági feltételeként megfogalmazott, a szülést megelőző két éven belüli 365 napi biztosítottsági feltétel teljesül.
A 2010-es évben 149 napra történt számomra rendszeres, illetve nem rendszeres jövedelem kifizetés, összesen bruttó 753 612 Ft. A 149 naptári napi jövedelem meglétéről az OEP tájékoztatott engem a Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztály osztályvezetőjéhez címzett tájékoztatást kérő levelemre válaszolva. Erre azért volt szükség, mert a munkáltatóm a 2010. októberi és a 2010. novemberi béremet is egyszerre utalta a munkaviszonyom utolsó napján, 2010. november 12-én, és az általa kiadott igazoláson októberre 0 Ft volt beírva. Nem tudtam, hogy az OEP az októberi napokat olyan napoknak tekinti-e, amely napokra történt számomra jövedelem kifizetés. A válasz alapján igen, remélem nem fogják magukat meggondolni. Előfordulhat, hogy az OEP ezek után megváltoztatja az álláspontját? A levélen, amelyben a 149 nap meglétéről tájékoztatnak, a Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztály osztályvezetője aláírása szerepel.
Röviden leírom, hogy milyen ellátásokban és jövedelmekben részesültem 2006. december 01-ig visszatekintve:
2006. december 01-től 2006. december 21-ig BETEGSZABADSÁG 2006. december 22-től 2007. június 03-ig TÁPPÉNZ 2007. június 04-től 2007. november 18-ig TGYÁS 2007. november 19-től 2009. június 19-ig GYED 2009. június 20-tól 2010. június 19-ig GYES 2010. június 20-tól 2010. november 12-ig MUNKABÉR (753 612 Ft/149 nap) 2010. november 15-től 2010.december 14-ig Passzív táppénz 2010. december 15-től (2011.szeptember 10.) Álláskeresési járadék
Azt szeretném, ha a TGYÁS és a GYED számításánál is a 2010-es tényleges jövedelmemet vennék figyelembe. Nem szeretném, ha valamilyen apró malőr miatt mondjuk a minimálbér lenne az alapja az ellátás összege kiszámításának. Ebben szeretném a segítségét, tanácsát kérni.
Én úgy látom, hogy három dolog az, ami a helyzetemet megbonyolítja:
1.Nincsen meg a 2010-es évben (és jelen állás szerin a 2010+2011-es évben sem) a 180 napi jövedelem.
2.Álláskereső vagyok.
3.Ha a szülés napjától igényelném a TGYÁS-t, annak utolsó napja átcsúszik 2012-be, nevezetesen 2012.01.13.
Úgy tudom, hogy ha a szülés napjától (2011.07.29.) igényelném a TGYÁS-t (és a TGYÁS igénylését követően az álláskeresési ellátásomat a TGYÁS jogosultság megállapítását követő naptól szüneteltetném), akkor a TGYÁS összegét az Eb.tv. 42. § (3) alapján, a 2010-es jövedelmem alapján állapítanák meg, függetlenül attól, hogy az irányadó időszakban csak 149 napi jövedelmem van. Ugyanez lenne az irányadó időszak abban az esetben is, ha a szülést megelőző 28. naptól kérném a TGYÁS folyósítását. Ha jól látom ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy melyik lehetőséget választom. Jól gondolom?
A GYED esetében azonban bonyolultabb a helyzet.
1.Nézzük először azt az esetet, amikor a TGYÁS-t a szülés napjától kérem:
A TGYÁS utolsó napja ekkor 2012.01.13. Feléleszteném az álláskeresési ellátásomat a GYED igénylésének idejére így a GYED jogosultságom meglenne, de mivel GYED-re jogosulttá 2012-ben váltam, az irányadó időszak ebben az esetben 201101.01- 2012.01.13. Ebben az időszakban jelenleg nem rendelkezem jövedelemmel, ezért az Eb.tv. 48. § (4) értelmében a 2012-es minimálbér alapján számolnák ki a GYED-em összegét. Az Eb.tv. 48. § (5) ha jól gondolom itt nem vehető figyelembe, mert álláskeresési ellátásról mentem TGYÁS-ra és nem mondható ebben az esetben, hogy a TGYÁS miatt nem lett meg 2011-ben a 180 napi jövedelem. Jól értelmezem a törvényt?
2.Abban az esetben, ha a TGYÁS-t a szülést megelőző 28. naptól igénylem, annak utolsó napja 2011.12.16. Így az álláskeresési ellátást felélesztve még 2011-ben tudnám igényelni a GYED-et. Így a 2010.01.01 – 2011.12.16. időszakban vizsgálnák, hogy megvan-e a 180 napi jövedelem. Mivel jelenleg így sincsen meg a 180 nap, csupán 149 nap - ha jól értelmezem a törvényt - ebben az esetben is a 48.§. (4) lépne életbe, és a 2011-es minimálbér után lenne megállapítva a GYED összege.
3.Mi lenne abban az esetben, ha az álláskeresési ellátásomat szüneteltetve a TGYÁS igénylése előtt szereznék „legfeljebb kilencven napig tartó kereső tevékenység”-gel legalább 31 nap egészségbiztosítási járulékalapot képező jövedelmet? A TGYÁS-t már az álláskeresési ellátásról, a szülést megelőző 28. naptól (2011.07.01) igényelném, majd az álláskeresési ellátás folyósításának szüneteltetését kérném a TGYÁS jogosultság megállapítását követő naptól.
Ha jól értelmezem a törvényt, ebben az esetben a TGYÁS alapja a 2010.01.01 – 2011.07.01. időszak. A GYED alapja pedig 2010.01.01 – 2010.12.16. időszak. Mindkét időszakban lenne 180 naptári napi jövedelmem, így az Eb.tv. 48.§ (3) alapján számítódna az ellátás összege. Jól értelmezem a törvényt?
Azonban a 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet 26.§. (2) így szól:
Annak, aki álláskeresési támogatás vagy vállalkozói járadék folyósításának szünetelése alatt, vagy ezek megszűnését követő 42 napon belül szül, és tényleges jövedelemmel nem rendelkezik, a terhességi-gyermekágyi segély összegét az Ebtv. 42. § (3) bekezdése szerint, a gyermekgondozási díj összegét pedig az Ebtv. 48. § (4) bekezdése szerint kell megállapítani, azonban a pénzbeli ellátás alapja nem haladhatja meg az álláskeresési támogatás vagy vállalkozói járadék alapját képező átlagkereset harmincad részét.
Ez most mit jelent? Ha a szülést megelőző 28. naptól veszem igénybe a TGYÁS-t, akkor a szülés napján szünetelni fog az álláskeresési támogatásom folyósítása! Az Ebtv. 48. § (4) értelmében ezek szerint a minimálbér lenne az ellátásom alapja? Vagy ez rám nem vonatkozik, mert megvan a 180 naptári napi jövedelmem a 2010.01.01 – 2011.12.16. irányadó időszakban?
Még egyszer elnézés kérek a nagyon hosszú levél miatt, és még egyszer megköszönöm a segítséget. Tudom, az ilyen kacifántos kérdések nem feltétlenül egy ilyen fórumra valók, de nem tudok máshova fordulni segítségért. Azok, akiknek hivatalból segíteniük kellett volna nekem, nem igazán segítettek. Vagy mert nem tudtak, vagy mert nem is igazán akartak.
Érdeklődnék most jelenleg dolgozom de terhes lettem a szerződésem május végéig szól egész eddig dolgoztam több éven át, szeretném megkérdezni most mit csináljak hogy ne csak gyest kapjak?”
Próbáljon ismét munkaviszonyt létesíteni, illetve biztosítottá válni.
Az, aki álláskeresési járadékban részesül biztosított.
Terhességi-gyermekágyi segélyre akkor jogosult, ha két feltételnek egyidejűleg (konjuktív módon) megfelel.
Ebből az egyik, hogy a szülést megelőző 2 éven belül van legalább 365 nap biztosításban töltött ideje. (Ez a feltétel a megadott adatok alapján úgy tűnik, hogy teljesül)
A másik feltétel, hogy a szüléskor legyen biztosított, vagy jogosult még THGY-ra, ha a biztosítás megszűnését követő 42 napon belül megszül.
Ha tehát az álláskeresési járadék időtartama alatt megszül, vagy ha lejár az álláskeresési járadék időtartama és ezt követő 42 napon belül megszül, továbbá ha az 1. feltételnek is megfelel, azaz a szülést megelőző 2 éven belül rendelkezik 365 nap biztosítási idővel jogosult lehet THGY ellátásra, ami 24 hétig, a Munka Törvénykönyvében meghatározott időtartamig (azaz kb. fél évig) folyósítható.
Részletes tájékoztatásért forduljon a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályához.
Ennek módját lásd az előző hozzászólás végén.
Szintén itt kaphat tájékoztatást arról, hogy a THGY-t követő GYED-re szerezhet-e jogosultságot, amennyiben igen ahhoz mit kell tennie...
„Sziszi33 Tisztelt szakértő! 2005 júliusában mentem Tgyásra 2006 novemberétől Gyes mellett munkavégzésbe kezdtem, 2007 áprilisától megint Tgyásra kerültem,Gyedem a maximális volt és 2010 áprilisáig Gyest kaptam,2010 szeptemberéig fizettem magam után a TB-t majd munkanélkülire kerültem ,amit 2011 júniusáig kapok,közben újra babát várunk aki elvileg 2011 júliusában érkezik! Kérdésem az lenne,hogy nekem most akkor mi fog járni,gyed vagy csak gyes? És ha esetleg most elmennék TP-re nem járnék-e jobban?
Válaszát előre is köszönöm!”
Válasz:
1. A munkanálküli ellátásban részesülő személy nem jogosult táppénzre!
2.Alanyi (állampolgári) jogon GYES-re mindenképpen jogosult lesz.
3. Terhességi-gyermekágyi segélyre akkor jogosult, ha két feltételnek egyidejűleg (konjuktív módon) megfelel.
Ebből az egyik, hogy a szülést megelőző 2 éven belül van legalább 365 nap biztosításban töltött ideje. Tekintettel arra, hogy nem írta meg pontosan meddig állt munkaviszonyban így erre a kérdésre érdemi választ nem tudok adni, viszont felhívnám a figyelmét arra, hogy az APEH részére fizetett un. eü-i szolgáltatási járulékfizetés (amit Ön úgy fogalmazott, hogy magam után fizettem a TB-t..." időtartama nem biztosításban töltött idő! Ugyancsak nem biztosítássi idő a munkaviszony megszűnése után folyósított GYES időtartama sem.
A másik feltétel, hogy a szüléskor legyen biztosított, vagy jogosult még THGY-ra, ha a biztosítás megszűnését követő 42 napon belül megszül.
Ha tehát lejár az álláskeresési járadék időtartama és ezt követő 42 napon belül megszül, továbbá ha az 1. feltételnek is megfelel, azaz a szülést megelőző 2 éven belül rendelkezik 365 nap biztosítási idővel jogosult lehet THGY ellátásra, ami 24 hétig, a Munka Törvénykönyvében meghatározott időtartamig (azaz kb. fél évig) folyósítható.
Önnek is ajánlom az alábbiakat:
„Kevesen tudják, hogy a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 5.§. kötelezően előírja a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének) és/vagy a TB Kifizetőhelyeknek az ügyfelek tájékoztatását.
Ezen jogszabályi hely szerint: "Az egészségbiztosító TÁJÉKOZTATJA a biztosítottat JOGAIRÓL és kötelezettségeiről, SEGÍTSÉGET NYÚJT IGÉNYE ÉRVÉNYESÍTÉSÉHEZ.
Mindezek figyelembevételével javasolom, hogy éljen a jogszabály adta lehetőséggel és keresse fel a lakóhelye szerinti Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályát, vigyen magával minden okmányt (TB igazolvány, kinevezés, munkaszerződés, megbízási szerződés, szigorú számadású jövedelemigazolások, munkanélküli, álláskeresési járadékról szóló, illetve GYES határozatok stb.), kérje meg az osztályvezetőt, – ha kell előzetes időpont egyeztetés után- szánjon Önre negyed órát és érthetően magyarázza el a lehetőségeit.
(Többek között azért az osztályvezetőt és nem egy ügyintézőt javasolok, mert ő a témában, helyben az a legmagasabb döntésképes vezető, aki érdemi felelős választ tud adni a kérdéseire, míg egy ügyintéző szóbeli tájékoztatását később, az igényelbírálás során felülbírálhatja, megváltoztathatja a revizora, illetve az osztályvezetője, továbbá egy túlterhelt ügyintéző lehet, hogy a részletes, teljeskörű, mindenre kiterjedő válasz helyett –ahogy a kérdezők szokták jelezni- rövid úton megpróbál lerázni, illetve sajnos esetenként előfordul, hogy egy kezdő, vagy kevésbé felkészült ügyintéző szóban téves tájékoztatást ad.. Ha tehát biztos és megmásíthatatlan választ szeretne bizalommal forduljon a szakosztály vezetőjéhez.)
A fórum jó dolog, de írásban sajnos sokszor nem lehet kitérni részletesen mindenre. Aztán a válaszadást sokszor az is megnehezíti, hogy a kérdező az elbíráláshoz minimálisan szükséges adatokat sem adja meg, amelyek azonban döntőek lehetnek a válaszadás, illetve a jogosultság szempontjából. Ezért, illetve a félreértések elkerülése érdekében is azt szoktam javasolni mindenkinek, hogy az itt, vagy más fórumon kapott tájékoztatáson túl –amennyiben teheti- forduljon bizalommal a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályának osztályvezetőjéhez, aki a témában, helyben a legfelkészültebb szakember és aki ha szépen megkérik – szükség esetén előzetes időpont egyeztetés után- készséggel segít, dolgokra visszakérdez…………..
(Az osztályvezető –távolléte estén a helyettese- felkereshető a hivatalában személyesen, illetve elérhető telefonon, vagy e-mail útján.)
Jó tudni, hogy a 2005.11.01-től hatályba lépett a 2004. évi CXL. törvény, amely a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szól és immár a nevében is deklaráltan előtérbe helyezi a közigazgatási tevékenység szolgáltató jellegét, azaz a hatósági tevékenységről a hangsúly átkerült a szolgáltatásra, amibe beletartozik az ügyfelek részletes, teljeskörű tájékoztatása is.
További fontos rendelkezése, hogy az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez és a határidőben hozott döntéshez (ez főszabály szerint 22 munkanapot jelent) való jog. (Lásd: Ket. 4.§, 33.§, 33/A §)
Új, a jogbiztonságot, a tisztességes ügyintézéshez és a határidőben hozott döntéshez való jogot elősegítő eleme a Ket. novellának az, hogy ha a hatóság a rá irányadó ügyintézési időt nem tartja be úgy köteles az ügyfélnek visszafizetnie az eljárási illetéket, illetékmentes eljárás esetén pedig köteles a mulasztó hatóság a költségvetés részére befizetni az általános tételű eljárási illetéknek megfelelő összeget, vagy ha az irányadó ügyintézési idő kétszerese alatt sem intézte el az ügyet akkor ezen összeg kétszeresét .
Szintén kevesen tudják, hogy kérésre Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szerve részletes tájékoztatást ad arról, hogy hogyan számolták ki az igénylő biztosított táppénz, Terhességi Gyermekágyi Segély (THGY, TGYS, vagy mások a GYÁS rövidítést használják) és a Gyermekgondozási Díj (GYED) ellátásait.
Kivonat az ombudsmannak az ezzel kapcsolatos OBH 3135/2008 számú jelentéséből: Az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa -az alaposabb tájékoztatás, valamint a táppénz kiszámításának átláthatósága érdekében, tekintettel arra, hogy a tisztességes eljáráshoz való jog érvényesülésében alapvető fontosságú garanciális követelmény az alapos tájékoztatás – az OBH 3135/2008 szám alatt javasolta az egészségügyi miniszternek, hogy a hatóságok az eljárásuk során kellően alapos tájékoztatást adjanak az állampolgároknak. Az ilyen tájékoztatás az ombudsman véleménye szerint nemcsak megelőzheti a félreértéseket és a későbbi jogvitákat, de egyúttal előfeltétele a jogorvoslathoz való jog gyakorlásának.
Az egészségügyi miniszter válaszában kifejtette, hogy a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének, külön kérésre tájékoztatást ad a táppénz kiszámításának módjáról is. Ez 2009.08.15-től jogi normaként is megjelent, hatályba lépett.
Lásd a Magyar Közlöny 2009/115 számát, valamint a 217/1997 (XII.1) Kormányrendelet 39.§. új, (3) bekezdését, amely pontosan így szól:
„(3) A pénzbeli ellátás iránti kérelmet elbíráló kifizetőhely vagy az egészségbiztosító a pénzbeli ellátás jogosultját – kérelmére – tájékoztatja a megállapított pénzbeli ellátás összegének kiszámítása során figyelembe vett adatokról.”
Javasolom tehát, hogy mindenki éljen a két lehetőséggel, kérje a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének, ezen belül a Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztály Osztályvezetőjének a segítségét az igény érvényesítésében, illetve a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének vezetőjétől kérjen részletes, írásos tájékoztatót arról, hogy hogyan (milyen módszerrel, mely rendszeres, illetve nem rendszeres jövedelmek, valamint mely jogviszonyok figyelembevételével és milyen mértékkel) számolták ki az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásait.
A táppénzről, a THGY-ról, a GYED-ről, a gyermekápolási és a baleseti táppénzről a kötelező egészségbiztosításról szóló 1997. évi LXXXIII. törvény és a végrehajtására kiadott 217/1997 (XII.1.) Kormányrendelet rendelkezik. Tájékozódhat továbbá az OEP honlapján, valamint hasznos információkhoz juthat, ha az alábbi linkre kattintva elolvassa az OEP Kifizetőhelyi tájékoztató táppénzzel, THGY-val és GYED ellátással kapcsolatos fejezeteit.
Nagyon röviden és hangsúlyozva, hogy a teljesség igénye nélkül én ennyit tudtam segíteni. Remélem rajtam kívül más hozzászóló is tud érdemi tanácsot adni.
Érdeklődnék most jelenleg dolgozom de terhes lettem a szerződésem május végéig szól egész eddig dolgoztam több éven át, szeretném megkérdezni most mit csináljak hogy ne csak gyest kapjak?
Tisztelt szakértő! 2005 júliusában mentem Tgyásra 2006 novemberétől Gyes mellett munkavégzésbe kezdtem, 2007 áprilisától megint Tgyásra kerültem,Gyedem a maximális volt és 2010 áprilisáig Gyest kaptam,2010 szeptemberéig fizettem magam után a TB-t majd munkanélkülire kerültem ,amit 2011 júniusáig kapok,közben újra babát várunk aki elvileg 2011 júliusában érkezik! Kérdésem az lenne,hogy nekem most akkor mi fog járni,gyed vagy csak gyes? És ha esetleg most elmennék TP-re nem járnék-e jobban?
MINDEN, AZ EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁS PÉNZBELI ELLÁTÁSAIVAL ( táppénzt, terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz, gyermekápolási táppénz) KAPCSOLATOS KÉRDEZŐ FIGYELMÉBE AJÁNLOM AZ ALÁBBIAKAT:
Kevesen tudják, hogy a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 5.§. kötelezően előírja a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének) és/vagy a TB Kifizetőhelyeknek az ügyfelek tájékoztatását.
Ezen jogszabályi hely szerint: "Az egészségbiztosító TÁJÉKOZTATJA a biztosítottat JOGAIRÓL és kötelezettségeiről, SEGÍTSÉGET NYÚJT IGÉNYE ÉRVÉNYESÍTÉSÉHEZ.
Mindezek figyelembevételével javasolom, hogy éljen a jogszabály adta lehetőséggel és keresse fel a lakóhelye szerinti Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályát, vigyen magával minden okmányt (TB igazolvány, kinevezés, munkaszerződés, megbízási szerződés, szigorú számadású jövedelemigazolások, munkanélküli, álláskeresési járadékról szóló, illetve GYES határozatok stb.), kérje meg az osztályvezetőt, - ha kell előzetes időpont egyeztetés után- szánjon Önre negyed órát és érthetően magyarázza el a lehetőségeit.
(Többek között azért az osztályvezetőt és nem egy ügyintézőt javasolok, mert ő a témában, helyben az a legmagasabb döntésképes vezető, aki érdemi felelős választ tud adni a kérdéseire, míg egy ügyintéző szóbeli tájékoztatását később, az igényelbírálás során felülbírálhatja, megváltoztathatja a revizora, illetve az osztályvezetője, továbbá egy túlterhelt ügyintéző lehet, hogy a részletes, teljeskörű, mindenre kiterjedő válasz helyett –ahogy a kérdezők szokták jelezni- rövid úton megpróbál lerázni, illetve sajnos esetenként előfordul, hogy egy kezdő, vagy kevésbé felkészült ügyintéző szóban téves tájékoztatást ad.. Ha tehát biztos és megmásíthatatlan választ szeretne bizalommal forduljon a szakosztály vezetőjéhez.)
A fórum jó dolog, de írásban sajnos sokszor nem lehet kitérni részletesen mindenre. Aztán a válaszadást sokszor az is megnehezíti, hogy a kérdező az elbíráláshoz minimálisan szükséges adatokat sem adja meg, amelyek azonban döntőek lehetnek a válaszadás, illetve a jogosultság szempontjából. Ezért, illetve a félreértések elkerülése érdekében is azt szoktam javasolni mindenkinek, hogy az itt, vagy más fórumon kapott tájékoztatáson túl –amennyiben teheti- forduljon bizalommal a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályának osztályvezetőjéhez, aki a témában, helyben a legfelkészültebb szakember és aki ha szépen megkérik – szükség esetén előzetes időpont egyeztetés után- készséggel segít, dolgokra visszakérdez…………..
(Az osztályvezető –távolléte estén a helyettese- felkereshető a hivatalában személyesen, illetve elérhető telefonon, vagy e-mail útján.)
Jó tudni, hogy a 2005.11.01-től hatályba lépett a 2004. évi CXL. törvény, amely a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szól és immár a nevében is deklaráltan előtérbe helyezi a közigazgatási tevékenység szolgáltató jellegét, azaz a hatósági tevékenységről a hangsúly átkerült a szolgáltatásra, amibe beletartozik az ügyfelek részletes, teljeskörű tájékoztatása is.
További fontos rendelkezése, hogy az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez és a határidőben hozott döntéshez (ez főszabály szerint 22 munkanapot jelent) való jog. (Lásd: Ket. 4.§, 33.§, 33/A §)
Új, a jogbiztonságot, a tisztességes ügyintézéshez és a határidőben hozott döntéshez való jogot elősegítő eleme a Ket. novellának az, hogy ha a hatóság a rá irányadó ügyintézési időt nem tartja be úgy köteles az ügyfélnek visszafizetnie az eljárási illetéket, illetékmentes eljárás esetén pedig köteles a mulasztó hatóság a költségvetés részére befizetni az általános tételű eljárási illetéknek megfelelő összeget, vagy ha az irányadó ügyintézési idő kétszerese alatt sem intézte el az ügyet akkor ezen összeg kétszeresét .
Szintén kevesen tudják, hogy kérésre Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szerve részletes tájékoztatást ad arról, hogy hogyan számolták ki az igénylő biztosított táppénz, Terhességi Gyermekágyi Segély (THGY, TGYS, vagy mások a GYÁS rövidítést használják) és a Gyermekgondozási Díj (GYED) ellátásait.
Kivonat az ombudsmannak az ezzel kapcsolatos OBH 3135/2008 számú jelentéséből: Az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa -az alaposabb tájékoztatás, valamint a táppénz kiszámításának átláthatósága érdekében, tekintettel arra, hogy a tisztességes eljáráshoz való jog érvényesülésében alapvető fontosságú garanciális követelmény az alapos tájékoztatás - az OBH 3135/2008 szám alatt javasolta az egészségügyi miniszternek, hogy a hatóságok az eljárásuk során kellően alapos tájékoztatást adjanak az állampolgároknak. Az ilyen tájékoztatás az ombudsman véleménye szerint nemcsak megelőzheti a félreértéseket és a későbbi jogvitákat, de egyúttal előfeltétele a jogorvoslathoz való jog gyakorlásának.
Az egészségügyi miniszter válaszában kifejtette, hogy a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének, külön kérésre tájékoztatást ad a táppénz kiszámításának módjáról is. Ez 2009.08.15-től jogi normaként is megjelent, hatályba lépett.
Lásd a Magyar Közlöny 2009/115 számát, valamint a 217/1997 (XII.1) Kormányrendelet 39.§. új, (3) bekezdését, amely pontosan így szól:
„(3) A pénzbeli ellátás iránti kérelmet elbíráló kifizetőhely vagy az egészségbiztosító a pénzbeli ellátás jogosultját - kérelmére - tájékoztatja a megállapított pénzbeli ellátás összegének kiszámítása során figyelembe vett adatokról.”
Javasolom tehát, hogy mindenki éljen a két lehetőséggel, kérje a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének, ezen belül a Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztály Osztályvezetőjének a segítségét az igény érvényesítésében, illetve a Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Szakigazgatási Szervének vezetőjétől kérjen részletes, írásos tájékoztatót arról, hogy hogyan (milyen módszerrel, mely rendszeres, illetve nem rendszeres jövedelmek, valamint mely jogviszonyok figyelembevételével és milyen mértékkel) számolták ki az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásait.
A táppénzről, a THGY-ról, a GYED-ről, a gyermekápolási és a baleseti táppénzről a kötelező egészségbiztosításról szóló 1997. évi LXXXIII. törvény és a végrehajtására kiadott 217/1997 (XII.1.) Kormányrendelet rendelkezik. Tájékozódhat továbbá az OEP honlapján, valamint hasznos információkhoz juthat, ha az alábbi linkre kattintva elolvassa az OEP Kifizetőhelyi tájékoztató táppénzzel, THGY-val és GYED ellátással kapcsolatos fejezeteit.
Nagyon röviden és hangsúlyozva, hogy a teljesség igénye nélkül én ennyit tudtam segíteni. Remélem rajtam kívül más hozzászóló is tud érdemi tanácsot adni.
Lenne még egy kérdésem. Most mondta a munkahelyem bérszámfejtője, hogy szeptemberben teljes bért kaptam táppénz helyett és írjam alá, hogy az esetleges túlfizetéseket visszafizetem.
Amúgy nem áll szándékomban semmilyen túlfizetést megtartani, de bosszant, hogy csak most derült ki számukra, hogy rosszul utaltak?
Mivel minden hónapban eltérő összegeket kaptam, arra gondoltam, a gyerekek utáni adókedvezményt érvényesítették.
Azt tartottam volna elfogadhatónak, ha azonnal szólnak nekem, felhívva a figyelmem a túlfizetésre.
Mennyi ideig kérhetik vissza jogosan ezt az összeget?
A tévesen kifizetett munkabért jogszerűen, a Munka Törvénykönyve (1992. évi XXII. törvény) értelmében a munkáltató a kifizetést követő 60 napon belül kérheti vissza.
A TGYÁS összegével kapcsolatban lenne kérdésem. Harmadik gyermekem február 3-án született, előzővel január 27-ig voltam gyesen. 2010.április 2-től elkezdtem letölteni a szabadságom, ugyanis szeptember elsejétől vissza akartam menni dolgozni. Júniusban kiderült, hogy ismét gyermeket várok, ezért a szabadság letöltése után csak annyit dolgoztam, hogy meglegyen a 180 bérezett napom, utána táppénzen voltam.
A Tgyást január 28-tól igényeltem. A munkahelyem kifizetőhely, de a bérszámfejtőnk nem igazán áll a helyzet magaslatán, nem tudja, hogy igazából mennyi pénzt kellene kapnom. Már utaltak nekem tgyást, de azt nem tudta megmondani, hogy miért azt az összeget. Bérem 159500 Ft, és volt még 15 nap betegszabadságom. Tehát a 85 ezer Ft körüli összeget én kevésnek tartom, főleg mert adót sem kell fizetnem.
Szeretném, ha valaki segítene, aki ért hozzá, hogy mennyi tgyás-ra vagyok jogosult a fentiek ismeretében. Köszönöm, karatnai ---------
Az érdemi válaszhoz az Ön által megadott adatok nem elégségesek.
Általában azt lehet elmondani, hogy egy 2011-es szülésnél, ha 2010-ben csak 180 napot dolgozott, akkor a bruttó THGY alapja ezen 180 napi bére lesz, mértéke pedig 70%.
Nagyon leegyszerűsítve és hozzávetőlegesen (a betegszabadság miatti csökkentést nem számolva), egy 159500 Ft-os bér esetén a THGY havi bruttó összege ennek a 70%-a, azaz kb 111.000 Ft lenne.
A betegszabadság (70%-os mértékének)és nemleges adófizetési köteleztettség figyelembevételével az Ön által megdott 85.000 Ft valóban kevésnek tűnik, azonban pontos számítás, pontos adatok birtokában kizárólag a TB ügyintézője tud végezni.
Az Ebtv. törvény lehetővé teszi az Ön számára, hogy a TB kifizretőhelytől írásban kérjen választ arra, hogy miért éppen ezt az összeget kapta.
Amennyiben a válasszal nem ért egyet panasszal fordulhat a Megyei Kormányhivatal EB-i Szakigazgatási Szervéhez, ahol kérheti, cél ellenőrzés keretében vizsgálják a THGY ellátásának összegét, a TB ügyintéző munkájának jog és szakszerűségét.
A kérdésem a következő ha én 2010 jan.4.-től voltam tgyáson ugye 6 hónapig,de most derült ki az esetleges túlfizetés. Honnan számolandó a 90 nap, a tgyás folyósításától kezdődően, vagy a tgyás utolsó folyósítását követően, vagy mostantól hisz most derült ki? Köszönöm a választ
Amikor kiderül, hogy túlfizetés történt a TB ügyintéző köteles a túlfizetés megtérítése tárgyában intézkedni. Ennek egyik eleme, hogy határozatban kötelezi Önt a 90 napon belül kifizetett túlfizetés visszafizetésére.
Visszafizetnie csak a határozat átvételét (postai úton történő közlés esetén a tértivevény aláírásának a napját) megelőző 90 napon belül kifizetett "túlfizetés" összegét kell. Az ezt megelőző időre kifizetett túlfizetés összegét a munkáltatónak kell az OEP részére megfizetni.
A munkáltató a Munka Törvénykönyvében meghatározott módon és mértékig érvényesítheti az igényét a TB ügyintéző munkavállalójával szemben.
Jó tudni, hogy amennyiben a postai küldeményt nem veszi át, vagy ha a határozatot a munkáltató személyesen próbálja átadni, de azt Ön megtagadja ugyanolyan joghatással bír, mintha azt átvette volna.
Gyes igényléssel kapcsolatban szeretnék kérdezni. 7 éve vagyok munkáltatómnál, közben már két gyermekem született. A második Gyed alatt, és Őrá is lejárt már a gyedem januárban. Most azóta gyesen vagyok a kisebbel. Költöztünk, így eredeti munkahelyre nem tudok visszamenni dolgozni. Az idősebb kisfiam tartósan beteg (4 éves), eredetileg rá szerettem volna igényelni a gyest, de a folytonosság miatt csak a kisebbre lehetett. Márc.15-el megszűnik eredeti munkahelyem, és egy másik helyen fogok dolgozni 8 órában. Így a gyest vissza kell mondanom. Kérdésem az lenne, hogy a nagyobbra így már megigényelhetem a gyest márc. 16-al, vagy majd csak jövő januárban, amikor elvileg lejárna a kisebbik fiammal? Köszönöm szépen a segítséget.
„Engem az igazság érdelek, a munkáltatóm kifizetőhely, de nincs tisztában vele ezért a tb-vel vette fel a kapcsolatot, hogy megtudja hogyan kell kiszámolnia a gyedemet. Várja a hivatalos választ. Mivel tuisztában vagyok vele, hogy a hölgy aki csinálja nem ért hozzá ezért szeretném megtudni mi az alapom. a 162 nap biztosított időm vagy az órabérem?”
Picur 23, neked is csak azt tudom még írni, amit karatnai-nak. Ha a bérszámfejtő nem ért a munkájához, az nagy baj! Nehogy már te mondd meg neki, hogyan kellene a munkáját végezni! Egyébként nem az órabér a lényeg, hanem az irányadó időszakban ténylegesen elért jövedelem (TGYÁS-nál), ill. a szerződés szerinti jövedelem (GYED-nél).. persze a régi szabályok szerint.
De értsd már meg, hogy ha valóban többet kaptál, mint ami járt, akkor is csak az elmúlt 90 napi túlfizetést követelhetik vissza...ahogy D9dölle és Kbs. írta. Az pedig a minimum, hogy meg is indokolják írásban! 90 napon túli túlfizetést már csak a te írásos beleegyezéseddel vonhatnak le, fizettethetnek veled vissza.
A gyermekápolási táppénzre jogosultság feltételei megegyeznek a táppénz általános jogosultsági feltételeivel, vagyis, a gyermekápolási táppénzre ugyanazok a biztosítottak jogosultak, akik saját keresőképtelenségük esetén táppénzben részesülhetnek.
A gyermekápolási táppénz tekintetében keresőképtelennek minősül: • az anya, aki kórházi ápolás alatt álló egy évesnél fiatalabb gyermekét szoptatja, • a szülő, abban az esetben, ha tizenkét évesnél fiatalabb beteg gyermeket ápol és a gyermeket saját háztartásában neveli.
A 3-6 éves gyermek után járó gyermekápolási táppénz A 3 évesnél idősebb, de 6 évesnél fiatalabb gyermek ápolása címén évenként és gyermekenként 42, egyedülállónak 84 naptári nap gyermekápolási táppénz folyósítható.
(Fontos tudni, hogy itt az egy év alatt nem naptári évet kell érteni, hanem a gyermek születésnapjától a köv. születésnapjáig tartó évet.)
Ha a gyermekre tekintettel senki nem kap gyes-t, akkor bármelyik szülő (gondozó) igényelheti a gyermekápolási táppénzt. Gyáp-ra a gyermek háziorvosa tud venni.
„A munkahelyem kifizetőhely, de a bérszámfejtőnk nem igazán áll a helyzet magaslatán, nem tudja, hogy igazából mennyi pénzt kellene kapnom. Már utaltak nekem tgyást, de azt nem tudta megmondani, hogy miért azt az összeget.”
Ez nagyon nagy baj! Ne haragudj, de én nem szeretném innen a fórumról távirányítással eligazítani a SZAKMÁJÁHOZ NEM ÉRTŐ bérszámfejtőtöket... Aki nem ért hozzá, az ne vállaljon el ilyen munkakört! A kifizetőhelyi TB-ügyintéző hozzá(nem)értésén nagyon sok dolgozó pénze múlik, EZ NEM JÁTÉK!!!
A helyedben azonnal írásos panaszt tennék első körben a munkáltatómnál, és utána az OEP-nél is! A kifizetőhelynek ugyanis kötelessége szakképzettséggel (és lehetőleg releváns gyakorlattal) rendelkező alkalmazottat felvenni TB-ügyintézőnek.
(de a bérszámfejtőcskében is lehetne annyi gerinc, hogy nem vállal el olyan munkát, amihez nem ért!!)
Tisztelt Jogi Fórum! Egyik egyéni vállalkozó ügyfelem, aki főállású vállalkozó 1986 óta, jelenleg szünetelteti egyéni vállalkozói tevékenységét. Havonta fizet 5100 ft-ot, hogy legyen "SZTK-ja", ezt ő így nevezte :) , gondolom, hogy kaphasson orvosi ellátást. Most komolyabban beteg lett és az lenne a kérdése, hogy ő most kaphat-e táppénzt? Elmehet-e betegállományba, jár-e neki valami pénzbeli járadék?
Lenne még egy kérdésem. Most mondta a munkahelyem bérszámfejtője, hogy szeptemberben teljes bért kaptam táppénz helyett és írjam alá, hogy az esetleges túlfizetéseket visszafizetem.
Amúgy nem áll szándékomban semmilyen túlfizetést megtartani, de bosszant, hogy csak most derült ki számukra, hogy rosszul utaltak?
Mivel minden hónapban eltérő összegeket kaptam, arra gondoltam, a gyerekek utáni adókedvezményt érvényesítették.
Azt tartottam volna elfogadhatónak, ha azonnal szólnak nekem, felhívva a figyelmem a túlfizetésre.
Mennyi ideig kérhetik vissza jogosan ezt az összeget?
Ha egy szülő, aki már nincs GYES-en, de 5 éves gyermekével otthon van, beteg, műteni szükséges, ami után sokáig lábadozik, a másik szülő (apa) kérhet-e táppénzt a gyermekfelügyelet megoldása miatt?
A gyermek óvodáskorú, de még nem jár óvodába. Ha kérhet táppénzt, melyik orvoshoz kell fordulnia?
A TGYÁS összegével kapcsolatban lenne kérdésem. Harmadik gyermekem február 3-án született, előzővel január 27-ig voltam gyesen. 2010.április 2-től elkezdtem letölteni a szabadságom, ugyanis szeptember elsejétől vissza akartam menni dolgozni. Júniusban kiderült, hogy ismét gyermeket várok, ezért a szabadság letöltése után csak annyit dolgoztam, hogy meglegyen a 180 bérezett napom, utána táppénzen voltam.
A Tgyást január 28-tól igényeltem. A munkahelyem kifizetőhely, de a bérszámfejtőnk nem igazán áll a helyzet magaslatán, nem tudja, hogy igazából mennyi pénzt kellene kapnom. Már utaltak nekem tgyást, de azt nem tudta megmondani, hogy miért azt az összeget. Bérem 159500 Ft, és volt még 15 nap betegszabadságom. Tehát a 85 ezer Ft körüli összeget én kevésnek tartom, főleg mert adót sem kell fizetnem.
Szeretném, ha valaki segítene, aki ért hozzá, hogy mennyi tgyás-ra vagyok jogosult a fentiek ismeretében. Köszönöm, karatnai
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.