Jövedelemigazolás ellenőrzése bank által


Opál # 2006.11.20. 10:17

Még én sem találkoztam írásos megkereséssel bank részéről, mindig csak telefonon egyeztetik az adatokat. Ez nálunk is úgy szokott történni, hogy a bankos mondja az összes adatot, és mi igennel vagy nemmel válaszolunk.
A legirritálóbb viszont az, hogy a telefonos egyeztetés nem úgy kezdődik, hogy bemutatkozna a bank alkalmazottja, és bemondaná a bank nevét: a legtöbb esetben ezt szinte ki kell préselni belőlük, és csak akkor adják a nevüket a dologhoz, ha azt mondom, hogy ellenkező esetben semmilyen felvilágosítást nem adok (és még nekik áll feljebb). Õk viszont telefonon semmilyen felvilágosítást nem adnak, még azt sem, ha visszaszeretnék kérdezni, hogy tényleg ott dolgozik-e az ügyintéző!

Sasfioka # 2006.11.17. 21:33

Először is amit tisztázni kell:
Amennyiben a bank nem kap megfelelő tájékoztatást, úgy egyszerűen, nagy valószínűséggel elutasítja a hitelkérelmet. Ez vonatkozhat akár arra is, hogy az adott munkáltató nem hajlandó a banki munkatársat tájékoztatni telefonon, csak írásban :)
A kérdésben ugye ott van az, hogy amennyiben a munkavállaló kért egy ilyen nyomtatványt (jövedelemigazolás) akkor vélhető, hogy lesz banki megkeresés. Bár lehet, hogy jogilag "nem szép", ha telefonon tájékoztatja a telefon másik felén ülőt, viszont talán "segítség a munkavállalónak", előbb kaphat hitelt, illetve kaphat hitelt. Ha nagy a bizalmatlanság, akkor a jövedelemigazolásra írjunk rá olyat, hogy telefonos ellenőrző kód (lap aljára) ide írjunk egy betű-szám kódot, melyet jegyezzünk fel, ha hívnak, ezt olvastassuk be. Ha ez megvan, akkor az a dokumentum ott van az adott személynél (valszeg), így az abban szereplő adatokat már megismerte... Tény, hogy még ez is aggályos lehet jogilag, viszont valamilyen szinten ez már "tolerálható"
Szerintem - bár jogilag lehet, hogy az egyetlen elfogadható mód az írásos útra utasítás - nem kell kicseszni a hitelt igénylő munkatárssal.

A másik, amennyiben a bank a vezetékes telefonon nem tudja elérni a munkáltatót, akkor úgy tekinti, hogy nem is létezik. Úgyhogy nagy valószínűséggel az ügyfél hitelkérelmét el fogják utasítani. Amennyiben a telefonszámon elérhető a munkáltató, akkor nincs gond, akkor minden további nélkül megkaphatja - bár hozzá kell tenni, hogy ez csalás.

SF

Dr.Attika # 2006.11.17. 21:03

Erről a TESCO-t kellene megkérdezni.

tutuka # 2006.11.17. 19:50

ezzel kapcsolatban engem az érdekelne, hogy ha van egy illető aki pl. egy tescos hitelkártyát akar igényelni, amihez csak személyi igazolvány kell. az illető bemond egy létező céget, de valójában nem ott dolgozik. Az ál munkaválallo bemond egy mobilszámot amit a bank felhiv. ekkor a bank ezt elhiszi amit a voal végén az állitolagos munkálatató mond?
vezetékes telefonszámon nem veszik fel a telefont csak mobilon.

Nos ebben az esetben mi van?

megkapja az illető a hitelkártyát?

okoska # 2006.11.16. 14:34

Köszönöm, így fogunk tenni.

Dr.Attika # 2006.11.16. 14:09

Tisztelt Okoska!
Jól gondolja. Telefonon nem adhat felvilágosítást, mert nem tudja, hogy ki van a vonal másik végén.
Ebben az esetben a kérdezőt írásos útra kell utasítania.

okoska # 2006.11.16. 14:02

Tisztelt Fórumtársak!
Munkavállalóink gyakran fordulnak különböző bankokhoz különböző hitelkérelmekkel. Ezekhez gyakran mi, mint munkáltató állítunk ki igazolásokat, illetve, van, hogy nem kérnek munkáltatói igazolást. A kérdésem az igazolások valóságtartalmának ellenőrzésére irányul. Úgyanis a bankoknál bevett gyakorlat, hogy telefonon ellenőriznek. Van úgy, hogy Õk előre mondják az adatokat, s mi csak igennel, vagy nemmel váaszolunk, van úgy, hogy kérdeznek. Igazság szerint bárki lehetne a vonal végén. Meg kell győzödnöm a kérdező kilétéről mielőtt válaszolok? Mi a bevett, helyes gyakorlat?
Előre is köszönöm a válaszokat