Felelősségre vonható - e egy internet - szolgáltató?


Szomorú örökös # 2019.06.25. 20:00

efi99

Sehogy! Én a saját tapasztalataimat írom, de ezt itt kétségbe vonják a nagyokosok. :-D

efi99 # 2019.06.25. 19:57

Hogy áll a meccs?

Szomorú örökös # 2019.06.25. 17:59

prezso

Úgy látom, hogy sikeresen rátaláltam benned egy igazi agyhalottra, aki úgy gondolja, hogy mindig és mindenben csakis neked, mint ügyfélnek lehet igazad. Márpedig ez nagyon sok esetben nem így van, de azért megpróbállak még egyszer és utoljára helyes útra téríteni. Ha ezután is ugyanazon a szinten gondolkodsz (bakker, miket feltételezek rólad), akkor sajnos menthetetlen vagy. :-)

amikor a régi szolgáltató megkapja a a számhordozási kérelmet, értesül a szerződésbontási szándékról.

Így igaz, és azt nincs jogköre mérlegelni, hanem szimplán köteles végrehajtani.

A tájékoztatási és együttműködési KÖTELEZETTSÉG pedig a szolgáltatót is terheli, így ilyen esetben a szolgáltatónak fel kell hívnia az ügyfél figyelmét a szerződésbontás következményeire.

Ha lejárt a hűségidő, akkor semmilyen kötelezettsége nincs a szolgáltatónak. Elküldi a lezáró számlát és kész, te pedig kifizeted. A kérdezőnk, holicse annyira nem méltatta a szolgáltatóját - jelen esetben a Telekomot - hogy belátogasson hozzájuk és tájékoztassa őket a szándékáról. Ezek után te még a szolgáltatót hibáztatod? Hát meg is érdemled. :-D

Nekem pl. a Telekomnál van internet, tv, és mobil - és mindegyikre külön szerződésem van, függetlenül attól, hogy a Telekom ezt egyben kezeli egy Magenta 1 csomagban. DE NEKEM AKKOR IS 3 KÜLÖN SZERZŐDÉSEM VAN, NEM EGY!

Hány számlát is kapsz mindenről? Ugye, hogy csak egyet? :-)

Érdekes, én is 3 db szolgáltatással rendelkezem, mert a mobilra nincs tőlük szükségem, ettől függetlenül nincs semmilyen külön szerződésem, mert ha bizony külön szerződés lenne, akkor külön-külön számlát is kellene róluk kapni. De bizony ez nem így van! Egyetlen számla érkezik, részletesen benne mindhárom szolgáltatás tartalma, amire szerződtem és ha azt kifizetem, akkor rendezve is van mindhárom szolgáltatásra a díjam.

És még arról mindig beszéljünk, hogy nem a szolgáltató feladata egy levelezési fiók tartalmának rendszeres mentése, hanem a kizárólag a felhasználóé. A szolgáltató csakis tárhelyet biztosít ehhez. Hogy te ezzel mit kezdesz, az a te dolgod. De hogy te még számon kérd a szolgáltatót, mert a beérkezett megrendelés alapján törölte ezt a tárhelyet, hát több, mint röhejes, nem gondolod?

Szóval ha még ezek után sem fogod fel, akkor bocsi, de befejezem veled a kommunikációt, mert nincs kedvem szellemi párbajt vívni fegyvertelen emberrel! :-D

prezso # 2019.06.25. 13:24

A számhordozást jellemzően az új szolgáltatónál kezdeményezik az ügyfelek, mert az az egyszerűbb.
Viszont ez SOHA NEM AZONNALI, azaz nem úgy működik, hogy bemész az új szolgáltatóhoz, és 5 perc múlva már ott is van a telefonszám.
Így viszont, amikor a régi szolgáltató megkapja a a számhordozási kérelmet, értesül a szerződésbontási szándékról.
A számhordozásnak viszont jogszabályban előírt feltételei vannak, pl. le kell zárni a számlákat is.
Adott esetben a járulékos szolgáltatásokra is.
A tájékoztatási és együttműködési KÖTELEZETTSÉG pedig a szolgáltatót is terheli, így ilyen esetben a szolgáltatónak fel kell hívnia az ügyfél figyelmét a szerződésbontás következményeire.

Továbbá még mindig nem értem, mitől vagy olyan szinten meggyőződve arról, hogy holicse 1 szerződéssel rendelkezik a 2 szolgáltatásra, hogy ezt csak így ex cathedra kijelented. Láttad holicse bármilyen szerződését? Ha nem, akkor légy szíves ne nyilatkoztass ki bizonytalan dolgokat.

Nekem pl. a Telekomnál van internet, tv, és mobil - és mindegyikre külön szerződésem van, függetlenül attól, hogy a Telekom ezt egyben kezeli egy Magenta 1 csomagban. DE NEKEM AKKOR IS 3 KÜLÖN SZERZŐDÉSEM VAN, NEM EGY!

Szomorú örökös # 2019.06.24. 04:17

prezso

És még felhívnám a figyelmedet arra, hogy maga a kérdező is elismerte, nem a telekomnál intézte a szerződés felmondását, hanem az új cégnél:

én nem tudok róla, hogy a távbeszélő szolgáltatáshoz kapcsolódó „kapcsolási szám elhordozását” tartalmazó adatlapon töltöttem volna ki az internet előfizetésre vonatkozóan bármit is. (ezt az új szolgáltatónál kell kitölteni, aki aztán kommunikál a másikkal)

Ergo továbbra is határozottan állítom, hogy ha nem mégy be egy szolgáltatóhoz, ők nem gondolatolvasók, nem fogják kitalálni maguktól, hogy te mit is szeretnél. Jelen esetben holicse gyakorlatilag a számhordozással a telefonszolgáltatásával együtt az internetet is megszüntette, mivel a két szolgáltatás egy szerződés alapján működött. Csakis ő gondolja, hogy erre két külön szerződése volt, de ha jobban megnézi (előveszi a dokumentumokat, amiket aláírt), akkor rájön, hogy az bizony egy szerződés két „kapcsolt szolgáltatásra”. Ergo ha az egyiket felmondod mindenféle fenntartás nélkül, akkor a másik is megszűnik.

Szomorú örökös # 2019.06.23. 17:42

prezso

Hiába reszeled továbbra is a fingot, attól még nem lesz igazad. Főleg hogy a telekom szolgáltatási szisztémájáról - ellentétben velem - lövésed sincs jól láthatóan. Én nagyon-nagyon sokáig, közel 10 évig voltam az előfizetőjük. Akkor indult a történet, amikor egy városrész kábeltévé szolgáltatója átadta a szolgáltatást teljes egészében nekik. Először csak a tévét néztük tőlük, később pedig telefon- illetve internetszolgáltatást is tőlük rendeltem. Illetve tavaly november óta ismét kizárólagosan tőlük van mindhárom szolgáltatásom.

A telefon és az internet MÉG MINDIG KÉT KÜLÖN SZOLGÁLTATÁS, ADSL esetén is. holicse a számhordozással CSAK a telefon szolgáltatást mondta fel...sőt, írja is, hogy van telefon és internet szolgáltatás . külön!

Egyedül holicse állítja, hogy ezek külön-külön szolgáltatásként vannak kezelve. Akkor válnak külön, ha bármelyiket lemondod, de akkor csakis bent személyesen intézheted. Ő ezt nagy valószínűséggel nem tette meg, hanem szimplán elment egy másik szolgáltatóhoz, akinél internet és telefonszolgáltatást rendelt, majd egyben bejelentette, hogy a régi telefonszámát hozni akarja magával. Ezzel cseszte el az egészet! Vajon miből gondolja szerinted a magentás cég, hogy ő meg kívánja az internetet tartani, ha ezt konkrétan nem közli velük?

Megsúgom, anno én is felmondtam a telefonszolgáltatást a régi lakhelyemen pár év után, mert nem volt rá szükségem, de akkor személyesen intéztem és jeleztem, hogy a többit meg kívánom tartani. Nyilván ennek megfelelően módosították azt az egy szerződést, ami a szolgáltatáscsomagról szól. Nincs külön-külön szerződése egyikre sem, ergo nem automatikus, hogy ha te a telefont felmondod, akkor csakis az a szerződésed szűnik meg, mert a magentás cégnél ilyenkor szerződésmódosítás van, de az is csak akkor, ha az ügyfél jelzi, hogy úgy szeretné. Ha nem tette, akkor így járt.

Amúgy pedig, ha valaki nem számít arra, hogy azt a szolgáltatását is megszüntetik, amit meg akar tartani, akkor miért ő a hülye? Szóval a szolgáltató segítsége is itt is elvárható lenne talán

Hogy is szokták mondani hivatalos helyeken? Attól, hogy egy jogszabályt nem ismersz, még nem fogsz mentesülni a szankció alól, ha vétettél a jogszabály ellen. Ergo ha holicse nem tudta, hogy időnként menteni kéne a levelezését és nem hagyni, hogy majd azt a szolgáltató megteszi helyette. Aki mindig másokra vár, hogy helyette cselekednek, az így jár, sajnálom. Egyébként amilyen megoldásokat én leírtam, azok mind-mind megtalálhatók a szolgáltató oldalán.

Egyébként meg szerintem én is leírtam, csak tuti nem olvastad el: amikor én anno 2018 év elején felmondtam az internetszolgáltatást lakhelyváltozás miatt, akkor már estére nem ment a levelezésem, addigra mindent letöröltek és még csak meg se reklamáltam, mert előtte mindent lementettem.

Most én is írhatnám, hogy nekem meg saját smtp-m is van, mert a vps-em komplett levelezőszervert futtat, szóval ehhez képest sehol nem vagy a vacak gmail fiókoddal...

Te meg a nagyképűségeddel, mert nagyon magasról teszek a te levelező szerveredre. :-D Épp már csak azt hagytad ki belőle, hogy „bibibiiiiii”...akár egy óvodás! Én használok egy levelező rendszert, ami ráadásul nagyon biztonságos és jelenleg szinte bárhol a világon elérem és az az én dolgom, hogy miért azt választottam. Egy dolgot tehetsz csak, elfogadod, hogy én ezt használom és kész és a te saját szervereddel meg tedd nyugodtan azt, amit gondoltam. :-D

prezso # 2019.06.23. 16:39

Látom, a szövegértés nem megy, csak mondod a magadét.

"Miért kellett volna egyeztetnie, amikor egyértelmű szándékot jelzett az előfizető?"

A telefon és az internet MÉG MINDIG KÉT KÜLÖN SZOLGÁLTATÁS, ADSL esetén is.
holicse a számhordozással CSAK a telefon szolgáltatást mondta fel!

"Az internet a 2000-es évek elejére datálódik, mikor az első ADSL áramkörök elindultak......Van Vezetékes Távbeszélő szolgáltatás (telefonszámmal, stb), és van Szélessávú Internet előfizetés.”

Ebből továbbra sem jön ki az, hogy most is ADSL van, sőt, írja is, hogy van telefon és internet szolgáltatás . külön!

Amúgy pedig, ha valaki nem számít arra, hogy azt a szolgáltatását is megszüntetik, amit meg akar tartani, akkor miért ő a hülye?
Ja és egy tetszőleges embernek miért KELL tudnia, mi a az a pop3, vagy imap? Szóval a szolgáltató segítsége is itt is elvárható lenne talán...

Most én is írhatnám, hogy nekem meg saját smtp-m is van, mert a vps-em komplett levelezőszervert futtat, szóval ehhez képest sehol nem vagy a vacak gmail fiókoddal...

Szomorú örökös # 2019.06.22. 03:33

prezso

Szerintem meg egy számhordozás önmagában nem jelenti az internet szolgáltatás végét.

A szolgáltató minősítés helyett egyeztethetett is volna.
Persze...meg ha öreganyámnak ..... lett volna, akkor öregapám lett volna!
Miért kellett volna egyeztetnie, amikor egyértelmű szándékot jelzett az előfizető?
A szolgáltatónak nem az a dolga, hogy kielemezze a kérést, hanem az, hogy végrehajtsa.

Persze csak ha ADSL-ről beszélünk, mert az, hogy 18 évvel ezelőtt az volt, még nem jelenti azt, hogy most is az.

Olvasni, olvasni és olvasni!

holicse 2019.06.07. 18:52
Az internet a 2000-es évek elejére datálódik, mikor az első ADSL áramkörök elindultak......Van Vezetékes Távbeszélő szolgáltatás (telefonszámmal, stb), és van Szélessávú Internet előfizetés.

És továbbra is ott tartunk, valaki kizárólagosan egy szolgáltatótól várja el, hogy az összes levelezéssel kapcsolatos dolgait tárolja, mentse ahelyett, hogy ő esetleg POP3-as kapcsolattal letöltené a saját gépére.

Mint írtam, amikor nekem a Telekom 2018-ban megszüntette az akkori internet szolgáltatásomat lakhelyváltozás miatt, vele együtt a „t-online” végződésű email címemet, akkor az igénybejelentés napján este már nem tudtam semmit letölteni, mert az informatikusok ilyen gyorsan dolgoztak. Szerencsére én MINDIG letöltöttem a leveleimet. A webmail fiókomat csakis akkor használtam, ha épp nem itthon voltam, mert bár többnyire laptopról nézelődtem akkor is, a végleges letöltést mindig itthon végeztem.

prezso # 2019.06.21. 20:12

Szerintem meg egy számhordozás önmagában nem jelenti az internet szolgáltatás végét. A szolgáltató minősítés helyett egyeztethetett is volna.
Persze csak ha ADSL-ről beszélünk, mert az, hogy 18 évvel ezelőtt az volt, még nem jelenti azt, hogy most is az.

Szomorú örökös # 2019.06.21. 12:50

prezso

Felesleges lovagolni ezen. Szerintem a szám hordozás bejelentését egyoldalú szerződés bontásnak minősítette a szolgáltató, mert az előfizető elfelejtette felé jelezni, hogy csakis a telefonszolgáltatást szeretné a továbbiakban más szolgáltatótól igénybe venni.

prezso # 2019.06.21. 10:39

Lényegtelen, hogy mikor kötötték.
Onnantól, hogy behozták a csupasz ADSL lehetőségét, az elérhető lett, át lehet váltani rá. Max. meg kell(ett) várni a hűségidő végét a váltáshoz.

Szomorú örökös # 2019.06.20. 18:00

prezso

Még ha ADSL is, ott sem feltétel a telefon előfizetés.

Ma lehet, hogy így van, viszont ezt az előfizetést 18 évvel ezelőtt kötötték, akkor még nem tudtál csak ADSL internetet rendelni szerintem telefonvonal nélkül. Sőt mi még elég sokat vártunk anno a telefonvonal bekötésre is az 1990-es évek végén.

prezso # 2019.06.20. 17:39

Még ha ADSL is, ott sem feltétel a telefon előfizetés.
Jó ideje létezik a "csupasz" ADSL, amikor csak internet előfizetés van, telefon előfizetés nincs. (Más kérdés, hogy ezek ára gyakorlatilag ugyanannyi, mint a "normál" ADSL-é).
Szóval még ADSL esetében sem szükségszerű az internet előfizetés megszüntetése, technikailag is és jogilag is átváltható "csupasz" ADSL-re.

Szomorú örökös # 2019.06.20. 04:09

holicse

Pl. úgy, hogy bemásolod ide. :-)

holicse # 2019.06.19. 21:07

Technikailag hogy kell a papíron kapott (úgy kértem...) válaszukat ide közzé tennem?

Szomorú örökös # 2019.06.18. 03:14

efi99

Oké, rosszul fogalmaztam! Próbálj meg náluk új ADSL előfizetést kötni...nem fog menni, mivel már nem szerepel az otthoni internet szolgáltatások között. A régi előfizetői csomagok nagy valószínűséggel még működnek - ki tudja meddig, mert szerintem előbb-utóbb teljesen megszüntetik - de jelenleg új előfizetést csakis koax vagy optikai kábeles szolgáltatással kötnek. Nekem utóbbi van 2 Gbites sebességgel. Érdekes, én nem panaszkodom. Sőt tavaly sem panaszkodtam, mert jóformán pár óra alatt megszüntették az email fiókom. :-)

efi99 # 2019.06.17. 20:28

Annyira nem létezik ADSL internet, hogy még több százezer előfizetés van, többek között nekem is.

Szomorú örökös # 2019.06.17. 19:51

efi99

Igazad van, csak később írta. Viszont abban a hozzászólásban jelezte, hogy ADSL internetről volt szó. Igaz, ha jól tudom, ma már nem létezik náluk ADSL internet, de nincs kizárva, hogy 18 évvel ezelőtt még volt. A lényeg, hogy az ADSL internet telefonvonal függő, ami a számhordozás bejelentésével automatikusan megszűnt. Nem tudni, hogy ki hibázott nagyobbat - szerintem mindketten megtették ezt - de a jogi megoldás lehetőségét kétlem. Kizárt, hogy bármit is visszaállítsanak, ugyanis egy megszűnt internet fiók további adatmegőrzésére végképp nincs felelősségük, ezt most borítékolom. Hogy a kérdező milyen kártérítésre gondolt, azt meg csakis ő tudja egyedül. Attól félek, hogy ebben a történetben ő nem fog nyerni.

Anno én egy darabig próbálkoztam az egykori Invitelnél is úgy, hogy az akkor legjobban használható ISDN összeköttetést rendeltem meg ADSL internettel. Mikor folyamatosan hitegettek közel három hónapja, hogy hamarosan bekötik a netet is, de „sajnos hibás modemszálllítmányra sikerült az akciót meghirdetniük, de egy hajón úton van a következő adag”, akkor három hónap után a netet lemondtam róla - kötöttem egy akkor jó árúnak mondott netet egy másik szolgáltatónál - viszont egyből listaárasra átállították az ISDN kapcsolatom árát. Roppant gyorsan kerestem egy akciós csomagot rá és arra váltottam.

Az egészben a ciki az volt, hogy pár évvel előtte ugyanezzel a kamu dumával ráztak le, mikor akkor is ADSL internetet szerettem volna otthonra, de akkor sikerült időben lemondani még az egészet, így nem tudtam meg, hogy mennyi idő után kaptam volna meg.

efi99 # 2019.06.17. 19:30

De írta, hogy vonalas, csak nem figyelsz.

Szomorú örökös # 2019.06.17. 18:25

prezso

Mint írtam, én korábban is telekomos előfizető voltam. 2018 januárjában új helyre költöztem és ott nem tudott tovább szolgáltatni, mert akkor még nem volt jelen a településen. Így kötbér nélkül, a hűségidő lejárta előtt büntetlenül megszüntették az internetszolgáltatásomat. Egy szóval sem közölték, hogy mentsem mindenem az internet fiókomból, mert különben elveszik. A szolgáltatás megszűnését történő ügyintézésemet követően másnap reggel már nem tudtam a fiókra belépni. Igaz nem is akartam, de akkor még a levelező programomban be volt állítva. Megjegyzem, én minden egyes levelemet itt tárolom a számítógépen egy mappában, így soha nem ér veszteség. A kérdezőnek is inkább így kellett volna és nem hőbörögni, hogy megszűnt a szolgáltatása.

Azóta áthelyeztem a súlypontot a gmail fiókomra és bár ott is minden levelet letöltök, az mégis megmarad a fiókomban is, így bárhol meg tudok keresni egy-egy adott levelezést, de ez itt most irreleváns a téma szempontjából.

Tavaly november óta viszont elindult itt is a Telekom optikai szolgáltatása és engem az elsők között kötöttek rá. A lényeg, hogy nincs külön-külön szerződés, ahogy a kérdező írja, nekem is egyetlen szolgáltatási szerződésem van és annak melléklete, amelyben egyenként fel van sorolva az összes szolgáltatás, amit megrendeltem.

Az igazság valahol ott lehet, ahogy efi99 is írta, csak egy valami mindenki figyelmét elkerülte. A kérdező egyáltalán nem írta, hogy vezetékes telefonszolgáltatása volt. Így szerintem gondolkozzunk egy kicsit tágabb léptékben: Mobiltelefonos szolgáltatás is lehetett, amely jelentős mennyiségű mobilinternetet is tartalmazhatott, ezt használhatta a kérdező. Így ha a szolgáltatóváltásnál számhordozást kért, akkor az adott telefonszámhoz mobiltelefonszolgáltatással együtt az ahhoz tartozó mobilinternet is teljességgel megszűnhetett.

De mivel én kértem, hogy ossza meg velünk a telekomtól kapott - szerinte irreleváns tartalmú - levelet, így úgy gondolom, hogy a helyesebb tényfeltárás érdekében várjuk meg, hogy ez megtörténik.

prezso # 2019.06.17. 17:31

Szomorú örökös: szerintem az, hogy lemondod a telefont, és ezzel együtt a szolgáltató önkényesen, értesítés nélkül megszünteti a le nem mondott internetet is, az mindenképp problémás.
Ráadásul ilyen esetben elvárható, hogy a szolgáltató közölje a megszüntetést és annak idejét, hogy az ügyfélnek legyen lehetősége a mentésekre.
Ennyi.

efi99 # 2019.06.17. 16:20

szomorú örökös
Az, hogy 2 szolgáltatás együtt olcsóbb, egyáltalán nem jelenti azt, hogy össze vannak ragadva, és ne lehetne felmondani csak az egyiket, attól még a másik maradhat (miért ne maradhatna, pláne, ha nem is együtt rendelték?), csak a kedvezmény ugrik legfeljebb.
Itt inkább arról lehet szó, hogy az internetet eleve a saját vonalán biztosította a T, kvázi a telefon lemondásával ki lett az internet alól húzva a szőnyeg. De még ez sem törvényszerű, létezik csupasz internet is (csak drót telefon nélkül, de a net azon jön), de még ha ez sem, akkor sem lehetett volna a netet is egyből stornózni. Úgyhogy a reklamáció jogos.
Letölteni, menteni ettől függetlenül persze melegen ajánlott. (pl úgy, hogy a szerveren is fennmaradjon, meg a saját kliensen is). Ja és senki ne felejtse: mikor azt mondjuk felhőben az adat az valójában szintén csak egy winchester, mint a mi gépünkben...

Szomorú örökös # 2019.06.17. 03:36

prezso

A telekommal felesleges levelezgetni. Viszont gondold meg, hogy akarsz-e ezek után ügyfele lenni

Szerintem esze ágában nincs ügyfelük lenni. Szimplán a szolgáltatót akarja felelősségre vonni, hogy megszüntette azt a postafiókot, aminek a rendszeres mentése nem a szolgáltató feladata, hanem kizárólag a felhasználóé.

prezso # 2019.06.17. 00:17

holicse: szerintem az egész ügyet a levelezéssel együtt küldd el első körben a békéltető testületnek.
A Telekomnál ugyanis nincsenek klasszikus értelemben vett csomagok. Olyan van csak, hogy több, önálló szerződés esetén kedvezményeket ad. Pl. ha rendelsz tőle 2 vezetékes szolgáltatást, akkor 20% kedvezményt ad mindegyik havidíjából. 3 vezetékes szolgáltatásnál ez 25%, a Magenta 1-nél pedig (ami legalább 2 vezetékes és legalább egy mobil előfizetés), 30%-ot.

Így ha a meglévő szolgáltatások közül lemondasz egyet, akkor az csak a kapott kedvezmény mértékét, meg esetleg a kötbért érinti, ahogy írtad is.

Szóval írj a békéltető testületnek, azzal mindenképp előrébb vagy. A telekommal felesleges levelezgetni.
Viszont gondold meg, hogy akarsz-e ezek után ügyfele lenni...

Szomorú örökös # 2019.06.16. 09:22

holicse

Mivel minden válaszodban kiemeled slendriánságomat, hibás hozzáállásomat

Jóhogy, amikor felelősségre akarod vonni a szolgáltatót, aki az ÁSZF szerint megszünteti az internet fiókodat, hogy nem ajánlották fel neked előtte a mentését a dolgaidnak. Nem az ő feladatuk, hogy ezt x ideig megőrizzék, hanem a tiéd, hogy biztonságban legyenek egészen addig, amíg szerződéses viszonyban állsz velük. Mivel ez a szerződésed megszűnt - a szerződésben tuti nincs semmi kikötés, hogy rendelkezésedre kell bocsássák a fiókod tartalmát még utána is - így semmilyen felelősség nem terheli szerintem a szolgáltatót.

És most borítékolom, hogy egyetlen szerződésed volt a szolgáltatásaidra. Mint írtam, én is Telekomos vagyok, tudom, hogy nem külön-külön kezelik - épp a kedvezmények miatt - hanem egyben. Te a számhordozás bejelentésével felmondtad a szerződésedet náluk automatikusan - gondolom már nem hűségidős volt.

Azt írtad, hogy a telekom válaszolt is neked egy „irreleváns” tartalommal. Ha ezt esetleg bemásolnád ide, akkor lehet más is el tudná dönteni, mennyire „irreleváns” volt az a tartalom.