számlareklamáció


jogatanar # 2023.01.25. 21:58

Tisztelt Jogi Szakértő!

Cégünk 2022. augusztusban elküldött az egyik partner cégnek egy számlát, amelynek a fizetési határideje 2022. augusztus 18. volt.
A partner céggel olyan a kapcsolat, hogy ők is nyújtanak a számunka szolgáltatást, tehát a számláinkat időnként összevezettük és kompenzálással teljesítettük. 2022 októberében kezdeményeztük a kompenzálást, amelyre a partner nem volt hajlandó. Ezt követően november 4-én e-mailben jelezte, hogy azt a bizonyos számlát nem fogadja el. Ezt meg is indokolta (ami szerintünk nem jogos), azonban az eredeti számlát nem küldte vissza. Cégünk természetesen a számlát a NAV felé lejelentette, az áfa-tartalmát befizette. Azóta ment a huzavona a témában, amit azzal zártunk le, hogy fizetési felszólítást küldtünk a cégnek 2023. januárban.
Röviden összefoglalva: a számla fizetési határideje 2022. augusztus 18., e-mail a cégtől 2022. november 4-én, hogy nem fogadja be a számlát. A 2023. januári fizetési felszólításra közölte, hogy a számlát nem tette bele a könyvelésébe, amelynek az eredeti példányát csak a következő napon adja postára.
Érdeklődöm, hogy részünkről védhető-e az ügy, hiszen minden számlareklamációval kapcsolatos határidőt túllépett a vevő cég?
Üdvözlettel: Jogatanar