Garanciális javítás


eulimen # 2024.10.02. 14:12

A termék hazai márkaszervize nem hajlandó garanciában a terméket javítani, mert nem ők forgalmazták
Akár még igazuk is lehet, de nem azért, mert nem ők forgalmazták a terméket. A kérdés, hogy szerződéses szervizkapcsolatban vannak-e a webáruházzal?
151/2003. korm. rendelet 5. § (1) "A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti."

eulimen # 2024.10.02. 13:52

Ha fogyasztővédelmi szempontból fogyasztónak minősülsz (azaz, magánszemélyként vetted a műszaki cikket), és még mindig a kötelező jótállási időtartamon belül vagy, akkor írj levelet a kereskedőnek, és a 151/2003. kormányrendelet 5.§ (6) bekezdésére hivatkozva (a (8) bekezdésben említett kivételekre tekintettel) követeld az áru cseréjét vagy a vételár visszafizetését. Ha a kereskedő nem együttműködő, akkor a kereskedővel folyt levelezések és a javítások sikertelenségének igazolásával a fogyasztóvédelmi hatóságtól kérhetsz az intézkedést az ügyedben.
5.§ (6) "Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
[...]
(8) Az (5)–(7) bekezdés előírásai az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak."

bregana # 2024.10.02. 12:17

Tisztelt Segítők! Egy webáruháztól vásároltam egy műszaki cikket, ami fél után meghibásodott. A cég mindig külföldre küldi a készüléket javításra. Első alkalommal a hibát a szervizlap szerint javították, de a készüléket használhatatlan állapotban küldték vissza. Azóta 3-szor volt a gép ebben a szervizben, de a szerviz lap szerint a hibát nem észlelik, a készülék mindig használhatatlan. Hiába küldtem a 3. javítás kérésnél videót a hibáról. A termék hazai márkaszervize nem hajlandó garanciában a terméket javítani, mert nem ők forgalmazták, de a hibát ők legalább észlelték. A cég nem hajlandó addig cserélni a gépet, amíg a szerviz a hibát nem igazolja, nem javítja. Július óta a készülék csak utazgat. Mit lehet ilyenkor tenni? Meddig csinálhatja ezt egy cég, szerviz?