Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

drbjozsef #   2018.10.03. 15:40

Igen. A törvény szerint járó 1 év jótálláshoz (nagy értékű eszköz esetén) és a 2 év (általános) szavatossághoz elég a számla.

Ha a gyártó külön, hosszabb jótállást vállal a fentieknél, ahhoz kellene valami papír.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Laci0208 # e-mail 2018.10.03. 15:34

Sziasztok!

Webáruházból történt rendelés után kitöltetlen garanciajegyet kaptunk egy háztartási géphez. A webáruház üzemeltetőjétől a következő választ kaptuk:

"A jótállási jegyet a gyártó a csomagoláson belül helyezi el.
A termék bontatlan gyári csomagolásban érkezik be
A magyarországi hatályos törvények alapján a számla önmagában elegendő a jótállás érvényesítéséhez."

Ez így megfelelő? Tudom majd érvényesíteni a garancia igényemet, ha a készülék esetleg javításra szorul?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv
Laci

drbjozsef #   2018.09.12. 11:22

zsuov

A "Tudok ezzel kezdeni valamit?" kérdés megválaszolásához sokat segíthet a "mi a szándékod", "mit szeretnél" fogalmak ismertetése is a részedről.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

wers #   2018.09.12. 10:54

Tudok ezzel kezdeni valamit?
sürgetni, és várni. Soha sem értettem, miért nem a valós határidőt adják meg, miért hitegetik a vevőket, holott ismerik a valóságot.
Ha előtte kérdezted volna, azt javasoltam volna, hogy kötbérrel kössél szerződést.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.09.12. 08:47

??
Ezek az egzakt, lényegbevágó kérdések...

www.kbs-ugyved.hu

zsuov #   2018.09.12. 08:43

Sziasztok

Rendeltem egy tűzépen műanyag ablakokat amit ki is fizettem, a gyártási idő 6-8 hét. Most járunk a 11 hétben és még nem kaptam meg a kifizetett terméket. Tudok ezzel kezdeni valamit?

drbjozsef #   2018.08.27. 09:46

Első alkalommal - ha az eladó nem ismeri el a "tipishibát" -, cserét vagy javítást köteles felajánlani, de vissza is adhatja a pénzedet. Második alkalommal már Te is követelheted a pénzedet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Wentz # e-mail 2018.08.27. 09:18

Az a cipo, amit vettem tipushibas, ez esetben valasztanom kell masikat vagy mondhatom, hogy nem szeretnek mast vasarolni helyette?

drbjozsef #   2018.08.27. 08:47

Nem kötelezhetnek levásárlásra.

Vagy megjavítják, vagy kicserélik másikra, vagy ha egyiket sem tudják/akarják, vissza kell adniuk a pénzt. Ha másodszor is rossz lenne a cipő, akkor elállhatsz a szerződéstől, és akkor kérheted vissza a pénzedet.

De se utalvány, se levásárlás, se ilyesmi nem kötelezhető.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Wentz # e-mail 2018.08.27. 00:49

Sziasztok!

Azt szeretnem kerdezni, hogyha volt egy hibas cipom, amit a kereskedes bevizsgaltatott es azt az eredmenyt kaptam, hogy valoban hibas a cipo, akkor kotelezhetnek a levasarlasra vagy visszakerhetem a termek arat?

Koszonom elore is!

nonolet # e-mail 2018.08.23. 12:06

A garanciára jogosultságot a "Jótállási jegy" igazolja.

Ha telefonhoz az IMEI számmal azonosítottan kaptál garanciát kaptál.

Akkor NYILVÁN!!! megnézted a vételkor, hogy jó-e a szám a papíron.
Hisz ez a törvény szerint ELVÁRÁS tőled a kellő gondosság okán.

HA nem tetted, akkor ÖNHIBA esete van....
Ami szívás, ha az eladó nem kíván együttműködni.

Mert akkor neked kell perképesen bizonyítani,
hogy: "DE ez az a telefon"

Mert csakúgy bemondásara miért is kéne elhinnie az eladónak, hogy tényleg az?!

Gondolkodj!
Mivel tudod BIZONYÍTANI, hogy: tényleg az a telefon, csak elírták az IMEI számot.

Eni8 # e-mail 2018.08.23. 10:18

Jó napot!

2017 decemberében vettünk egy telefont, ami el is romlott. Az üzletbe vissza lett víve, de a szerviz nem javítja meg, mivel más Imei szám szerepel a blokkon és a telefonon. Ígértek, írnak új garancia papírt a jó számmal és visszaküldik. Ismét nem egyezésre hivatkozva visszadobta a szerviz. A hivatalos panaszt is elutasította a bolt.
Érdeklődnèk,hogyan tudnám bizonyítani, hogy nem mi hibáztunk? Korábban nem vasaroltunk telefont az uzletben, illetve az adott márkájú telefont sem vásároltuk.
Szerintem nem szokták a vevők vàsàrlàsnàl a telefon imei számát ellenőrizni a garancia papírral...
Nem szeretnénk tanuló pénznek leírni, mivel nem volt olcsó...
Köszönöm a segítséget!
Tisztelettel!

drbjozsef #   2018.07.12. 12:03

(pontosabban, a vásárlástól 3 nap mindenképpen jár, és üzembehelyezéstől csak akkor, ha az eladó által kijelölt megbízott végzi.)

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef #   2018.07.12. 12:01

Rexor,

a tűzhely háztartási nagygép, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 1. pontja szerint. Ehhez jár az üzembehelyezéstől 3 nap csere (7.§). Az üzembehelyezés nyilván megfelelő szakember által kell megtörténjen, de nincs a rendeletben, hogy csak a saját kijelölt márkaszervize lehet. Nem?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Rexor # e-mail 2018.07.12. 10:00

Igen, ez lehetséges.

Kibi78 # e-mail 2018.07.12. 09:19

Tisztelt Fórumozók.
Abban kérnék segitsèget,hogy vásároltunk egy kombinált tűzhelyet és áruházban vettük át,közölték velünk,hogy csak a vásárolt tűzhely márkájával szerződött szakember szerelheti be,helyezheti üzembe a tűzhelyet,mert ha más gázszerelő végzi akkor még a 3 napos cseregaranciát is elveszítjük. Kérdésem,hogy ez így lehetséges? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv. Ibolya

nonolet # e-mail 2018.06.25. 20:01

Bambusz83

Csak egy (tájékozott) mérnök vagyok... nem jogász.

nonolet # e-mail 2018.06.25. 19:57

Bibi0403

Hajtsd el a francba!

Mondd neki, hogy: "Perelj be, ha akarsz valamit!"

Van ugyan szavatossági kötelezettséged, de!!!

Ahhoz NEKI KELL bizonyítania,
hogy
"nem azt kapta, amiről a szerződés szól"

Ami aligha fog menni neki...ugyebár.

Bambusz83 # e-mail 2018.06.25. 19:25

Nonolet, köszönöm a választ! Továbbítottam a vevőnek. Mi a szakterületed? Minden kérdésemre tőled jön a válasz :)

Bibi0403 # e-mail 2018.06.25. 18:50

Tisztelt Jogászok!

Következő témában kérném segítségüket/tanácsukat: 2hete kaptuk meg párommal egy általunk vásárolt családi ház kulcsait. A ház "tartozéka" volt a konyhabútor beépített gépekkel, amit úgy gondoltunk eladunk és újat csináltatunk. A jófogáson két napon belül lett is egy komoly érdeklődő, aki eljött, megnézte és megvette. A vásárlás után 1 hétre jelentkezett, hogy nem lehet bekötni a sütőt, mert az életveszélyes. Elmondása alapján 80ezer Ft-t kért aki kiment, hogy bekösse a gépeket, aki megállapította a hibát, de már nem szerelte meg. A hiba: egy szigetelés hiánya vagy annak rossz állapota, sajnos nem kaptunk pontos választ. Kérdés: mivel mi használtan hirdettük, a hirdetésben nem szerepelt sem az hogy működő gépek vagy hogy hibátlan vagy bármi ehhez hasonló, kötelességem nekem tudni az ilyen hibáról? Nem vagyok villanyszerelő, a sütőt mikor megkaptuk a ház kulcsát bekapcsoltuk, akkor semmi hibát nem észleltünk. Hibáztunk mi bármibe is? Kérhet vissza pénzt? Mellesleg egy ügyvéd a vevő, aki azonnal pereskedéssel fenyegetőzött... van félni valónk ezzel kapcsolatban?
Segítségüket előre is köszönöm.

nonolet # e-mail 2018.06.25. 16:39

"Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától"

NEM!

1.
A javítás idejével meghosszabbodik a gép garanciája.

Magára a kicserélt alkatrésze

  • él a garancia, ha van rá

ÉS

  • van rá szavatosság is

2.
A javításra magára is van 6 hónap szavatosság.
ÉS
Ha esetleg ADNAK rá garanciát, akkor az is.

- -

Megjegyzés...

A (kellék)szavatosság.
és
A garancia/jótállás.

Az két külön dolog, nem összekeverendők!

nonolet # e-mail 2018.06.25. 16:33

3 módon zárható le avita, uygebár!

1.

Beletörődéssel.

2.
Közös megegyzéssel

3.
Perben ítélettel.

HA a vevő pere megy a GARANCIA időn belüli hiba okán
Akkor az eladónak kell bizonyítania PERKÉPESEN!!!,
hogy a vevő szakszerűtlensége/rongálása okozta a hibát.
Ezt nem könnyű perképesen bizonyítani!

Ugyanez a helyzet a szavatossággal is
az első 6 hónapban, ha a vevő "Fogyasztó"-nak minősül!

Fogyasztó = aki magánszemélyként vette meg egy vállalkozástól.

Szóval:

1.
Él még a garancia?!

2.
Az előző javítástól 6 hónapon belül van még?
ÉS a hiba ugyanaz?!!

Ha valamelyik igaz, akkor van esélye pert nyerni.

Egyébként pedig így járt.

Máskor majd ne vegyen PHILIPS vackot.
JÓ kávégépet mások gyártók tudnak gyártani...

- -

Ja és az EMAG egy román cég.
Amit magyar ember nem hizlal!!!

Bambusz83 # e-mail 2018.06.25. 15:15

Tisztelt Jogászok!

Vevő vásárolt egy Phillips kávéfőzőt az Emagon közel 100 000 Ft-ért. A 2 év szavatosság mellé vett 2 év garit. A gépet vízkőtelenítette a gyártó által előírt rendszerességgel, a gyártó által előírt vízkőoldóval és csak saját célra használta azt. Februárban, a vásárlástól számított 2 éven belül a gép elromlott és a Phillips szervizbe került. Ott javították, azt állították, hogy azért romlott el, mert nem vízkőtelenítették rendszeresen és a vevőnek mellékelt levélben lecseszték őt, hogy legyen kedves rendszeresen vízkőteleníteni és ne főzzön napi 20-30 kávét, mert ez a gép nem arra való. Májusban - kevesebb, mint 3 hónap múlva - előjött ugyanaz a hiba, de a vásárlástól számított 2 évből kicsúsztak, ezért az Emag szerződött szervizéhez került a gép. Vevő kapott egy levelet az Emagtól, hogy a kávéfőző belsejében külső mechanikus behatás következtében törés van. Vevő a gépet sosem ejtette le, nem csapta hozzá semmihez. Kérdéseim: 1) Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától? Tehát nem a Phillips szervizbe kellett volna visszaküldenie az Emagnak a terméket? 2) Mit tehet most a vevő? A gépe szar, ráadásul valahol vagy a szervizben vagy a szállításkor megsérült. A vevőnél nem szenvedett balesetet a gép és ő nem tört el benne semmit.

Előre is köszönöm a választ!

nonolet # e-mail 2018.06.09. 09:58

andras1111

Minek bonyolítod így túl ezt az ügyet?!!!

Az eladónál elállás, kérd vissza a pénzed!
HA kell perben...

Ennyi.

- -

Az első lépés a "hivatalos útra" terelés.

Amihez tölts ki egy ilyet és írásban vetesd át az eladóval.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.06.09. 09:41

Én hülye, végigolvastam, mert csak ott derült ki, hogy nincs is kérdésed, mert mindent tudsz. Sőt, mindent jobban tudsz.

www.kbs-ugyved.hu