Ycal
„Ha annyira nem érdekelte az embereket, a tájékoztatás, amennyire mondod, akkor a bank miért hallgatott el fontos információkat?
Véleményed szerint úgysem érdekelt volna senkit.... így nyugodtan megtehette volna és most nem lenne akkora szarban...”
Pontosan erről van szó, hogy itt már nem pusztán JOGI , hanem etikai megközelítésben kell értelmezni mindazt ami történt…
De a maradjunk a JOGNÁL és kezdjük el boncolgatni egy másik jogforráshely alapján mind azt, amit az „etika” fogalomkörére kívánunk „kihegyezni”
2008. évi XLVII. Törvény
3. § (1) Tilos a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.
(2) Tisztességtelen az a kereskedelmi gyakorlat,
- amelynek alkalmazása során a kereskedelmi gyakorlat megvalósítója nem az ésszerűen elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható gondossággal jár el (a továbbiakban: szakmai gondosság követelménye), és
- amely érzékelhetően rontja azon fogyasztó lehetőségét az áruval kapcsolatos, a szükséges információk birtokában meghozott tájékozott döntésre, akivel kapcsolatban alkalmazzák, illetve akihez eljut, vagy aki a címzettje, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg (a továbbiakban: a fogyasztói magatartás torzítása), vagy erre alkalmas.
4. § (1) A kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is. Ha a kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók egy meghatározott csoportjára irányul, az adott csoport tagjaira általánosan jellemző magatartást kell figyelembe venni.
6. § (1) Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére - olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az alábbiak közül egy vagy több tényező tekintetében és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas:
Kíváncsian várom azon "TROLLKODÓK" állásfoglalását ezzel kapcsolatban, akik „az aláírtátok ”.meg „igenis adott a Bank tájékoztatást” és egyéb ehhez hasonló csutka érveken rugózva kívánják a felelősség vállalás hiányát egy az egyben a fogyasztói oldalra tolni.....:(
"Az, amiben igazán hiszel, mindig megtörténik; és épp a benne való hit az, ami valóra váltja." (Frank Lloyd Wright)
