Per utazási iroda ellen


V.Gábor # 2004.09.20. 22:05

Köszi szajbertattila!

Utánajártam: nagyjából az EU-csatlakozás óta létezik ez a fogalom a jogban, és nagyrészt a nyugati országok bírói gyakorlatának átvételén alapul.
Nagyon friss a dolog ezért sajnos hazai gyakorlatról még valóban nem beszélhetünk.
:-(

szajbertattila # 2004.09.20. 19:07

perelhető szerződésszegéssel okozott kár jogcímén a teljes kár összegéig - de a kár tényét és összegét, valamint az okozatosságot bizonyítani kell. A kár lehet vagyoni kár és nemvagyoni kár, az elmaradt élmények inkább az utóbbi kategóriához állnának közelebb, a leírtakból azonban attól tartok, hogy az elszenvedett kellemetlenségek nem érik el a személyiség olyan mértékű csökkenését csorbulását, megbetegedését stb., ami bizonyíthatóan megüti a nemvagyoni kár szintjét. Aztán lehet, hogy más szerint meg igen, de az biztos, hogy a teljes kár megtérítése követelhető, ideértve a vagyoni és a nemvagyoni kárt is.

Természtesen van gyakorlata a nemvagyoni kárnak, nagyon jól dolgozza fel a kérdést Lábady Tamás a tárgyban írt kitűnő munkája, de kifejezetten az utazás miatt elmaradt élményekből eredő károk gyakorlatáról nincs tudomásom.

V.Gábor # 2004.09.20. 14:47

Na jó, akkor konkrétan rákérdezek, mert nem úgy tűnik másképp nem tudjuk átlépni a befizetett díj korlátját: perelhető-e az utazási iroda, az utazás árán felüli összegre? A célom ugyanis ez, de sajnos nincs sok közöm a joghoz.

Amit írtál szó szerint igaz: "az egész szolgáltatás nem ért semmit", ezért az hogy visszakérem a teljes összeget, számomra a minimumot jelenti nem a maximumot.

Olvastam egy kifejezést ami szerintem tökéletesen passzol ide: "elmaradt élmények".
Van ennek gyakorlata Magyarországon?

szajbertattila # 2004.09.20. 14:14

ha az egész szolgáltatás nem ért semmit - akkor kérd vissza az egész pénzt, ha pedig ért valamit, de nem volt teljes a szolgáltatás, akkor annak pénz arányos részét - te mondod meg, hogy mennyire gondolsz, és miért annyira - aztán majd eldől, hogy reális vagy eltúlzott az igény

V.Gábor # 2004.09.20. 12:49

Köszönöm a hozzászólást szajbertattila!

Egzaktan mindössze sajnos a szolgáltatások teljesítések elmaradását tudom igazolni (nincs repülőjegy, nincs szállás), ez azonban nagyon kevés a történtekhez képest:

Magadra maradsz távol az otthonodtól,
Nem tudod hogy jutsz haza,
A nyaralásról(?) végül nem kipihenten érkezel, hanem "idegbetegen", stb.

Ezeket a pénzben nem kifejezhető dolgokat ezek szerint nem tudom rajtuk "behajtani"?

szajbertattila # 2004.09.20. 11:59

Szia,

ha kárt okoztak, akkor a szerződésszegéssel okozott teljes kár követelhető - ennek nincs sok köze ahhoz, hogy mennyi volt díj, csak ahhoz, hogy mit tudsz egzaktan bizonyítani,

az interneten nem tudom, hol vannak ilyen jogesetek, de ha jogeseteket akarsz, akkor bármelyik Complex CD-n találsz ebben a tárgykörben is, vagy a könyvtárban a Bírósági Határozatok táráan évekre visszamenőleg,

arra nem lehet ennyiből válaszolni, hogy meddig húzódik majd az ügy - lehet, hogy megegyezés lesz a vége, akkor viszonylag gyorsan, de ha nem, akkor sokáig tart. Az biztos viszont, hogy ha keresel egy jó szakembert, akkor hamarabb lesz vége az ügynek

V.Gábor # 2004.09.20. 09:59

Családi nyaralásunk alkalmával, utazási irodánk súlyosan és többszörösen megszegte a vállaltakat. Mindez jól dokumentált, bizonyítható. A szerződésszegések súlyossága utazással foglalkozó szakemberek szerint nagyon komoly, évente mindössze egy-két a miénkhez hasonló eset fordul elő. Ügyünknek nincs köze csődbe ment utazási irodákhoz, a perbe fogni kívánt iroda a nagyobbak közé tartozik, jelenleg is jól működik, az utazásszervezés néhány részterületén vezető szerepet tölt be hazánkban.
A következő kérdésekre szeretnénk választ kapni:

  • Az utazás árát alapul véve annak hányadrészére vagy annak hányszorosára perelhető az iroda?
  • Hol lelhetőek fel az interneten utazással kapcsolatos jogi esetek leírásai?
  • Meddig húzódhat az ügy, maximális rosszindulatot feltételezve az utazási iroda részéről?

Bármilyen segítséget vagy hozzászólást előre is köszönünk!

Gábor