Apród csalás


drbjozsef # 2021.07.26. 15:52

Ronaldo,

Nincs. Felesleges. Három egyszerű mondat, nem kell a sallang.

Kogeza # 2021.07.26. 14:53

Ronaldo

Nincs "hivatalos" formája.

Legyen benne, hogy miért, mekkora összeget, meddig, milyen számlaszámra köteles megfizetni.

Legyen keltezés, és írd is alá a végén.

erika # 2021.07.26. 09:44

#ricsy
Kedves ricsy!
Szeretnék jelentkezni a felhívásodra!

Ronaldo # 2021.07.25. 08:14

Kedves drbjozsef!
Nagyon köszönöm a gyors választ. Annyi lenne már csak a kérdésem, hogy a felszólító levél szövegének van-e valamilyen "hivatalos" formája, vagy egyáltalán szükséges-e ha múlt héten beszéltem vele telefonon és ugyanígy kész tények elé állítottam (konkrétan elmondtam neki, hogy x időpontig fizessen vagy megy a feljelentés)?

drbjozsef # 2021.07.24. 16:53

Ronaldo,

Írsz neki egy tértis levelet, hogy 8 napon belül utalja vissza a számládra a pénzt, ellenkező esetben feljelentést teszel csalás miatt (ez fenyegetésnek jó, amúgy, ahogy írtad, valszeg elutasítaná a rendőrség), emellett fizetési meghagyást fogsz indítani ellene, amiben az egyéb költségeidet is meg kell majd fizesse.

Aztán ha tényleg nem fizet időben, elballagsz egy közjegyzőhöz, és elindítod az FMH-t.

Ronaldo # 2021.07.24. 13:23

Sziasztok!
Egy előre fizetett és meg nem kapott termék ügyében kérnék tanácsot.
Röviden arról van szó, hogy április végén rendeltem egy új videókártyát a jofogas apróhirdetési oldalról, amit elvileg külföldről hozott volna be egy kereskedő. Előtte leellenőriztem az eladót, egy egyéni vállalkozóról van szó, aki hitelesnek tűnt, ezért 140.000 (száznegyvenezer) Ft-ot előleget fizettem a videókártyáért előre utalással. Mindenről kaptam visszaigazolást, átvételi elismervényt stb.
Ám ahogy heti szinten érdeklődtem, mindig volt valami kifogás (covid, termékhiány stb.). Amikor egy hónap után sem valósult meg a szállítás, megelégeltem és kértem vissza a pénzt. Az eladó nem is akadékoskodott, ígéretet tett, hogy napokon belül küldi vissza a 140.000 Ft-omat. Emailt is kaptam róla, hogy 8 napon belül utal. Ez közel 2 hónapja történt és innentől kezdve ugyanaz ismétlődik: hetente kérdezem, hogy hol van a pénzem, amire mindig jön az ígérgetés, kifogás, hazudozás, de semmi nem történik.
Tehát lassan 3 hónapja nála a pénzem, ebből ugye 2 hónapja ígérgeti, hogy "holnap/jövő héten" visszautalja. Azóta egyébként vettem új videókártyát, tehát mindenképp a pénzemet szeretném visszakapni.

Kihez tudok segítségért fordulni?
Úgy tudom a rendőrségi feljelentés akkor lenne indokolt, ha mondjuk utalás után teljesen eltűnt volna, vagyis egyértelmű lenne a csalás. Viszont emailes kapcsolatban vagyunk, átvételi elismervényt is kaptam, többször beszéltünk/beszélünk, tehát "valid" személynek tűnik.
Vagy a Fogyasztóvédelem hatáskörébe tartozik? Akkor is, ha nem webáruházból rendeltem a terméket, hanem apróhirdetés alapján egy egyéni vállalkozó kereskedőtől?
Esetleg milyen más lehetőségem van még?
Előre is köszönöm a segítséget

Ksz04 # 2021.07.02. 09:46

Szóval a korábban Kármen néven hirdető Jófogás csaló úgy tűnik most eszter néven várja a balekokat, itt az eladói profil. Mi vagy 6-7 hónapja tettünk sokan együtt feljelentést, kb ennyi értelme volt. Általában számítógépes és fotós cuccokat, jellemzően Canon termékeket hirdet. Onnan is megismerni, hogy Dél-Somogyot határozza meg eladási helynek (Barcs, Lábod).

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?…

Ksz04 # 2021.07.02. 09:26

Jófogáson ismét fent van a korábban engem és másokat is megkárosító "Kármen", most Eszter néven +36205747222 számon. Most is Dél-Somogy (Lábod) és most is sok a Canon cucc jó áron.

Traffic # 2021.05.15. 10:02

T. Sértettek!

Javaslom mindenkinek, hogy a történetet, amit elszenvedtek, ne egy ismeretlen személlyel, email-ben osszák meg, hanem a rendőrséggel. Egyrészt adatvédelmi okok miatt, másrészt nem tudni, ki van az email cím mögött, harmadrészt pedig ki tudja, mikor tesz feljelentést, illetve tesz-e.

A rendőrség ellenőrizni szokta az elkövető számlaszámát az adatbézisukban és egyesítik az ügyeket.

Ne legyenek duplán sértettek!

danee94 # 2021.05.14. 18:35

Sziasztok!

Összegyűjtöm a károsultak listáját. Ha téged is átvert kérlek írd le mit vettél, kitől, mikor, hol, egyéb hasznos infók.

jofogas.atvertek@gmail.com

Köszi.

danee94 # 2021.05.14. 16:31

Szia!

Engem is ugyanezzel a porszívóval károsított meg. Kérlek keress meg én szívesen feljelentem. danee94@gmail.com

szagika # 2021.05.14. 07:14

Kedves Károsult Társak!
Ezeket a hozzászólásokat olvasva,rájöttem,hogy én is csalás áldozata lettem a tegnapi nap folyamán.Kár,hogy nem előbb olvastam a hozzászólásokat.A Jófogáson "Bence" felhasználó néven árult egy Dyson Cyclone V10 rúd porszívót gyanúsan alacsony áron 24eFt.-ért+2000 posta kts.Sajnos beleszaladtam a csapdába köszönhetően a kapzsiságomnak,én is szerettem volna egy csúcskategóriás készüléket szinte negyedáron megvenni.Hát most, se pénz,se készülék.Természetesen a Jófogáson váltott levelezésünket már ki is törölte,úgy, hogy már ott vissza se tudom nézni.A számlaszám amire utalnom kellett
Rácz Bence 12001008-01430495-00100005
a közleménybe kérte, hogy írjam bele EVP2410011659477 ezt a számot mert neki nagyon fontos lenne.na ezt nem tettem meg,mert elkerülte a figyelmemet,csak utólag olvastam,úgy, hogy a közleménybe a porszívó nevét írtam,nem tudom, hogy ez jelent-e valamit.Minden esetre nem hagyom annyiban a dolgot,feljelentést fogok tenni.
Esetleg csatlakoznék ha van folyamatban csoportos feljelentés!

drbjozsef # 2021.05.06. 18:22

DelonWright,

A kettőnek nincs köze egymáshoz.

A feljelentésre büntetőeljárás indul, ott nem kapod vissza a pénzed (bár lehet a polgári igényt is előterjeszteni).

Ha a pénzedet akarod vissza, fizetési meghagyást kell indítanod ellene - de ahhoz a nevét és a címét tudnod kellene. Vagyis az esélyed eléggé csekély.

A feljelentéssel legfeljebb neki okozhatsz kellemetlenséget, bár ha ennyire nem elérhető, ebből se biztos hogy lesz valami.

Könyveld el tanulópénznek. De a feljelentést megteheted, csak hogy érezze a törődést. Ha a rendőrség megtalálná, máris lenne adatod, hogy visszaköveteld a pénzedet is.

DelonWright # 2021.05.06. 18:01

Eredetiként árulta, viszont kamu kínai terméket kaptam, nem működik. Az apple oldala szintén azt írja az imei számra hogy nem létező. A pali közben eltűnt, elérhetetlen. Megér egy feljelentést, érnék el vele valamit egyedül? Vagy csak az időmet vesztegetném mert soha sem kapom vissza a pénzem?

Szomorú örökös # 2021.05.06. 04:09

DelonWright

mire ideért más imei volt a doboz alján mint a képen

Egy hirdetésnél eléggé gyakran csak illusztráció a kép.
Akkor még egyszer: kaptál egy működő Airpodot vagy nem?
Kb. szerintem akkor van esélyed jogosan feljelenteni, ha nem működik.

DelonWright # 2021.05.05. 22:00

Eredetiként árulta. Imeivel, számlával majd mire ideért más imei volt a doboz alján mint a képen.

Szomorú örökös # 2021.05.05. 15:02

DelonWright

És még annyit, hogy gyakorlatilag kaptál tőle egy terméket, ami viszont ha hibátlanul működik és az is megállja a helyét, amit az előbbi hsz-ban írtam, akkor almás. Gondolom nem piaci áron árulta, azért csaptál le rá, ennek tuti gyanúsnak kellett volna lennie.

Szomorú örökös # 2021.05.05. 15:00

DelonWright

Azt elfelejtettem odaírni hogy kamu terméket kaptam, nem létező imei számmal.....Érnék el valamit a feljelentéssel?

Ez mind attól függ, hogy mi szerepelt a hirdetésben.
Ha nem írta, hogy ő tuti minőségű eredeti Airpod-ot árul, akkor félek, hogy semmit.

DelonWright # 2021.05.05. 13:56

Érnék el valamit a feljelentéssel? Úgy tudom több ember kellene hogy kezdjenek vele valamit.

drbjozsef # 2021.05.05. 09:28

DelonWright,

Jófogás leszarja.

Megpróbálod felvenni a kapcsolatot az eladóval. Ha hibázott, javítsa ki. Ha erre nem hajlandó, elállsz a vásárlástól, ha nem fizet, fizetési meghagyással követelheted vissza. Ha ellentmond pert indíthatsz.

Ha nem tudod felvenni vele a kapcsolatot, az elérhetőségek fiktívek, és nyilvánvalónak tűnik számodra a csalás - vagyis hogy igen nagy valószínűséggel nem is volt soha szándékában megfelelő terméket küldeni -, akkor feljelentést tehetsz a rendőrségen.

ricsy # 2021.05.05. 09:26

Üdv mindenkinek! Nagy Tiborné (Krisztina) csaló után szeretnék érdeklődni, felvenni azokkal a kapcsolatot akiket az utóbbi időben becsapott

DelonWright # 2021.05.05. 08:47

Elnézést mindenkitől! Azt elfelejtettem odaírni hogy kamu terméket kaptam, nem létező imei számmal. Ez a problémám.

wers # 2021.05.05. 04:17

A "mobilshop" mögött bizonyára személy áll, ezen kár meglepődni. A "Kati Büfé" sem maga szolgál ki, lehet nem is Kati. Főleg ha szakállas.

Szomorú örökös # 2021.05.05. 04:09

DelonWright

Majd mikor megjött a csomag döbbenten néztem hogy más a feladó. .....A kérdésem az lenne hogy mit tudnék kezdeni? Könyveljem el tanuló pénznek.....?

Most nem igazán értelek. Megkaptad a terméket? Azt kaptad, amit rendeltél? Igen? Akkor meg mi a baj?
Hogy más a feladó, mint akivel te kapcsolatban voltál? Az mit számít neked? Legyen az az ő dolguk.

DelonWright # 2021.05.04. 22:19

Sziasztok mai nap jártam úgy hogy apródon utánvétellel rendeltem egy airpodsot. A sok kamu között kiszúrtam egy valósnak tűnőt. Majd mikor megjött a csomag döbbenten néztem hogy más a feladó. Az illető egy budapesti mobilshopnak adja ki magát közben meg vidéken lakik. A kérdésem az lenne hogy mit tudnék kezdeni? Könyveljem el tanuló pénznek, esetleg írjak a mobilboltnak hogy valaki a nevükben tevékenykedik illetve a jófogásnak hogy kamu profil?