Szívességi lakáshasználati szerződés


lajcsó # 2016.01.22. 21:29

"A bérleti szerződés csak írásban érvényes."
Igen, önkormányzati vagy állami lakás esetén! (11 éve kötötték a megállapodást!)

Endi75 # 2016.01.22. 17:18

Abban állapodtunk meg, hogy 'felújítjuk és benne fogunk lakni', nem pedig abban, hogy 'felújítjuk és benne lakunk addig, amíg nem szakad meg a kapcsolatunk'.

A kettő között lényeges különbség van szerintem. Viszont a megállapodás szóban történt, tehát bizonyítani nem tudom.

Elnézést, de laikus vagyok, nem értek a joghoz sajnos, ezért is szeretnék tájékozódni a lehetőségeimről.

A lényeg az, hogy nem szeretném, hogy ha azt mondja az élettársam édesanyja, hogy el kell költöznöm innen, akkor a részemről a felújításba fektetett pénz úgymond "kárba vesszen". Tudom, mellette "ingyen" laktam itt, de a beköltözéskor és a felújításkor nem 10-11 évre terveztem.

Köszönettel: Endre

ObudaFan # 2016.01.22. 15:26

Hat ha ebben allapodtatok meg, akkor meg milyen kovetelesed lenne?

Endi75 # 2016.01.22. 14:56

Kedves ObudaFan!

Lényegében csak a falak meg a tető volt használható állapotban, az összes többihez hozzá kellett nyúlni. Komplett víz-és fűtésrendszer lett kialakítva, összes nyílászáró cserélve lett, elektromos hálózat ki lett cserélve, vakolás, festés kívül-belül, hőszigetelés, padlóburkolat kialakítása, stb.
Mint írtam, bővítés, hozzáépítés, ráépítés nem volt.

Mivel az élettársam édesanyja a tulajdonos, ezért az ő nevére lett felvéve hitel, amit az ő számlájáról vont a bank, mi pedig minden hónapban átutaltuk a pénzt az ő számlájára. A kölcsönből hátralévő összeget még a kölcsön lejárata előtt egy összegben kifizettük, ezt már közvetlenül a saját számlánkról.

Költségviselésről szóbeli megállapodás volt, ennek értelmében mindent mi fizettünk csekken vagy utalással. A rezsi számlák viszont többnyire a tulajdonos nevére szóltak/szólnak.

Köszönettel: Endre

ObudaFan # 2016.01.22. 14:19