Lakásbiztosítás


csellos # 2006.01.12. 08:42

"Az utolsó mozzanata az volt hogy a fedezetül szolgáló ingatlan (ami a nagymamáé) biztosítását is velünk iratta alá, amit természetesen ismét nem fogadtak el. Szerződés módosítással lehet csak korrigálni, amit Nekünk!! kérvény formájában kellett benyújtani a biztosító felé..."

Ki volt a szerződő (ami nem feltétlenül egyezik meg a biztosítottal, azaz a nagymama személyével)?

  1. Ha Te (Ti), akkor jogosan írtátok alá, nem értem miért nem fogadja el a bank. Már csak azért sem, mert ha Te vagy a hitelfelvevő, ez a megoldás lényegesen nagyobb biztonságot jelent számára, mintha a nagymama lenne a biztosítási szerződés szerződője, akinek igen kevés köze van a hitelszerződéshez (merthogy a szerződő vállalja a biztosítási díj fizetésére a kötelezettséget).
  2. Ha a nagymama (az űrlap szerinti) szerződő, akkor azt Ti nem is írhattátok volna alá, a szerződés (a szerződő aláírásának hiányában) létre sem jött, sőt a biztosító felé részetekről az ajánlattétel sem jött létre, nincs mit felmondani, korrigálni, stb. (Feltételezem, hogy a biztosítás kötésére történő meghatalmazásotok nem volt a nagyitól.) Ez esetben sürgősen kell kötni egy biztosítást, hiszen addig nem várható a hitelösszeg folyósítása. Az esetlegesen befizetett díjelőleget pedig vissza kell kérni, vagy (ha ugyanott kötitek) kérni kell az új biztosításba történő beszámítását.

Még valami: MINDENT ÍRÁSBAN! Nem csak azért, mert a vonatkozó jogszabály szerint a biztosítással kapcsolatban az írásbeliség feltétel, minden szóbeli megállapodás érvénytelen, hanem azért is, mert az üzletkötő (de még közvetlen főnöke is) jutalékérdekelt, tehát az az elsőgleges célja, hogy minél több szerződést kössön minél magasabb díjjal, nem pedig a mindenre kiterjedő tájékoztatás. Ha valakihez panasszal fordulsz, az inkább a PSZÁF legyen, honlapjukon megtalálod a panaszbejelentőt, de nem kötelező azt használni.

Ha a helyzetet bővebben leírod (1. vagy 2. pont az igaz), többet tudunk segíteni.

julius # 2006.01.07. 21:34

Vagyonbiztosítás esetén a törvény kizárja a vagyontárgy túlbiztosításának lehetőségét!
Úgy emlékszem, hogy ebbe beletartozik az ugyanazon vagyontárgyra vonatkozó többszöri biztosítás tilalma is. Erre azonban nem mernék megesküdni, de mintha ilyen irányú jogszabályi vagy bírósági rendelkezést olvastam volna valahol.
Mindenképpen nézz utána, mielőtt a meglévő mellé újabbat kötnél!

_Lala_ # 2006.01.07. 16:55

Menjél be a biztosító irodájába, ahova területileg a biztosítós arc tartozik, és beszéljél a főnökkel. Mondd el, hogy ez a problémád, és az embere teljesen megbízhatatlan, a biztosítóban is megrendült a bizalmad, ráadásul anyagi károd is könnyen származhat a jelenlegi szituációból.
Szerintem határozott fellépéssel el lehet érni, hogy az általad kért módosításoknak megfelelően 1 nap alatt módosítsák a szerződést...

Egyébként jogodban áll másik biztosítóval (is) szerződést kötni, de káresemény esetén biztosan nem követelheted, hogy egynél többször megtérítsék a károdat.

Beco1 # 2006.01.07. 16:34

A szerződést kérvényben tudom felmondani, ami szintén több napot vesz igénybe.
Köthetek új biztosítást meglévő bíztosítás esetén?
Hivatalosan csak év végén mondhatom fel, rendkivüli felmondás elég húzós procedura lesz... Nekem meg nagyon sürgősen kellene egy megfelelő biztosítás. Pontosan tudom, hogy mi kell a banknak, ezt közöltem is a biztosítós arccal, de végig okoskodott, hogy ez így is jó, úgy is jó, és a végén jól betett nekünk. 100%-osan az Õ hibája, ami történt.

ObudaFan # 2006.01.07. 11:17

Mondd fel a szerződést rendkívüli felmondással. Ebben részletesen írd le, hogy mi történt. Ezek után a banktól kérj egy részletes útmutatót írásban, hogy mit fogad el biztosítási szerződésnek, és ezzel menj a következő biztosítóhoz.

Beco1 # 2006.01.07. 06:19

Tisztelt fórumozók!

Várom segítségüket a következő eset kapcsán:
Családi házat vásároltam ingatlan fedezetre. Minden simán ment, furcsa módon a biztosítónál akadtam el. Mindkét ingatlanra (a fedezetül szolgáló, és a vásárolt) biztosítást kellett kötni, ez a Bank egyik pénzfolyósítási feltétele. A szerződés kötésekor világosan felvázoltuk a bank kéréseit a biztosítási ügynök felé. "Természetesen" semmit sem úgy csinált, ahogy kértük, mondván hogy Õ már sok ilyet csinált, és ezt így kell csinálni. Természetesen a bank nem fogadta el a "szakértelmét" és heteket csúsztunk a korrigálás miatt. Az utolsó mozzanata az volt hogy a fedezetül szolgáló ingatlan (ami a nagymamáé) biztosítását is velünk iratta alá, amit természetesen ismét nem fogadtak el. Szerződés módosítással lehet csak korrigálni, amit Nekünk!! kérvény formájában kellett benyújtani a biztosító felé... Eddig másfél hónapja várunk a biztosítás helyes megkötésére. Természetesen a biztosítás jogilag él 1,5 hónapja, kifizettük, csak a bank számára nem megfelelő. Lassan ott tartunk, hogy lecsúszunk a hitelről, ha nme tudjuk tartani a határidőt. A biztosítási ügynök nem veszi fel a telefont , ha fel is veszi, azt hajtogatja forduljunk az ügyfélszolgálathoz.......problémánkkal, kérvényünkkel nem igazán foglalkozik senki.
Kérdésem: hogy tudom felbontani ezt a számomra értéktelen, nem használható bíztosítást? tudok-e kártérítést kérni a kivett szabadnapokért, futkározásért, elvesztett időért? tudok-e másik biztosítónál szerződést kötni, amíg ezt nem bontják fel nekem?
Köszönök minden segítséget.