"Az utolsó mozzanata az volt hogy a fedezetül szolgáló ingatlan (ami a nagymamáé) biztosítását is velünk iratta alá, amit természetesen ismét nem fogadtak el. Szerződés módosítással lehet csak korrigálni, amit Nekünk!! kérvény formájában kellett benyújtani a biztosító felé..."
Ki volt a szerződő (ami nem feltétlenül egyezik meg a biztosítottal, azaz a nagymama személyével)?
- Ha Te (Ti), akkor jogosan írtátok alá, nem értem miért nem fogadja el a bank. Már csak azért sem, mert ha Te vagy a hitelfelvevő, ez a megoldás lényegesen nagyobb biztonságot jelent számára, mintha a nagymama lenne a biztosítási szerződés szerződője, akinek igen kevés köze van a hitelszerződéshez (merthogy a szerződő vállalja a biztosítási díj fizetésére a kötelezettséget).
- Ha a nagymama (az űrlap szerinti) szerződő, akkor azt Ti nem is írhattátok volna alá, a szerződés (a szerződő aláírásának hiányában) létre sem jött, sőt a biztosító felé részetekről az ajánlattétel sem jött létre, nincs mit felmondani, korrigálni, stb. (Feltételezem, hogy a biztosítás kötésére történő meghatalmazásotok nem volt a nagyitól.) Ez esetben sürgősen kell kötni egy biztosítást, hiszen addig nem várható a hitelösszeg folyósítása. Az esetlegesen befizetett díjelőleget pedig vissza kell kérni, vagy (ha ugyanott kötitek) kérni kell az új biztosításba történő beszámítását.
Még valami: MINDENT ÍRÁSBAN! Nem csak azért, mert a vonatkozó jogszabály szerint a biztosítással kapcsolatban az írásbeliség feltétel, minden szóbeli megállapodás érvénytelen, hanem azért is, mert az üzletkötő (de még közvetlen főnöke is) jutalékérdekelt, tehát az az elsőgleges célja, hogy minél több szerződést kössön minél magasabb díjjal, nem pedig a mindenre kiterjedő tájékoztatás. Ha valakihez panasszal fordulsz, az inkább a PSZÁF legyen, honlapjukon megtalálod a panaszbejelentőt, de nem kötelező azt használni.
Ha a helyzetet bővebben leírod (1. vagy 2. pont az igaz), többet tudunk segíteni.