Tisztelt Fórumozók,
Adott egy MO-on működő ismert biztosító. Eg KGFB-i szerződés esetén a következő dolog történt. Az autó forgalomból ki lett vonva 2022. tavaszán. Erről tájékoztatva lettek. Aztán 2022 decemberben újra ki lett vonva immáron 1 évre. A két kivonás között eltelt pár nap (5-6). 2023-ban azonban jött a teljes összegű negyedéves csekk. Nem lett feladva, ezután újra jelezve lett a kivonás. A következő levél már egy 1-2 ezer forintos csekkel jött (gondolom a két kivonas közötti néhány napra aranyosan számoltak), amiben azt írták, hogy a szerződést szüneteltetetik a második kivonastol, amennyiben befizetem. Be lett fizetve. 1 hónapra ra ujra jott a negyedéves, nem lett feladva, ezután 1-2 honappal pedig jott a behajtó felszólítása. Ekkor már panasz bejelentés történt üzenetben. 20 nap után semmi reakció, próbáltam személyesen elintézni (nem fogadtak ezzel az üggyel). Telefonos ügyfélszolgálat már foglalkozott velem, de nagyon sürgetően, haladjunk-siessünk, megoldjuk. A végrehajtót mondták, hogy megkeresik és töröltetik (az amúgy befizetett csekket). Azóta lelkesen hívogatnak, hogy adjak egy szamlaszamot, amire vissza utalják ezt a pontos összeget, amit végül befizettem.
Összefoglalva:
- a biztosító elismerte, hogy a “rendszerük” hibázott. Nem volt tartozás, tehát nem volt jogos a követelés.
- a 30 nap elteltével nem jott valasz az üzenetben tett panaszra.
- a végrehajtó cégnek jogtalan követelést adtak át nem mellékesen a személyes adatainkkal.
Annyiban kellene hagyni az egészet? Elküldeni a szamlaszamot és elfelejteni? Mi lett volna, ha nem járunk ennek utána csak fizetünk (a semmire)?. Mi lesz a rengeteg idővel amit erre kellett elpocsékolni? Nem történt itt csalási kísérlet, szerződésszegés és személyes adatokkal való visszaélés? Nem az lenne a helyes, hogy ilyenkor az ember a fogyasztóvédelemhez fordul, ahogy ők is a végrehajtóhoz?
Előre is köszönöm!