Csal a biztosító?


Szomorú örökös # 2023.09.09. 05:00

próféta

Az autó forgalomból ki lett vonva 2022. tavaszán. Erről tájékoztatva lettek.
Aztán 2022 decemberben újra ki lett vonva immáron 1 évre.
A két kivonás között eltelt pár nap (5-6).

Tehát voltak olyan napok - ahogy írtad, kb. 5-6 nap - amelyeken a jármű ismét forgalomban volt.
Akkor vajon miért is csodálkozol, hogy arra az időszakra díjat követel a biztosító?

A következő levél már egy 1-2 ezer forintos csekkel jött (gondolom a két kivonas közötti néhány napra aranyosan számoltak),
amiben azt írták, hogy a szerződést szüneteltetetik a második kivonastol, amennyiben befizetem. Be lett fizetve.

Helyesen jártál el, hogy kifizetted.

2023-ban azonban jött a teljes összegű negyedéves csekk. Nem lett feladva, ezután újra jelezve lett a kivonás.

Én úgy olvasom, hogy max. 1 évig lehet szüneteltetni:

26. § (1) A biztosító kockázatviselése a járműnyilvántartásban szereplő gépjárművek esetében szünetel, ha az üzemben tartó kérelmére vagy hivatalból történő eljárás következtében a gépjármű a forgalomból ideiglenes kivonásra került.
.....

(3) A szünetelés a (2) bekezdésben meghatározott időpontoknak megfelelően a kivonás napjától a szünetelés lejártának napjáig vagy a gépjármű ismételt forgalomba helyezésének napjáig, de legfeljebb egy évig tart.

Én úgy gondolom, hogy letelhetett az egy év 2022. tavaszától. Kérdés, hogy az az 5-6 nap megszakíthatta-e a folyamatosságot ezen egy év tekintetében. De ettől én még nem nevezném a biztosítót csalónak. Akár tévedhettek is, ez nem vitás, de ez még ettől nem büntetőjogi kategória. Szerintem próbálj békéltető testülethez fordulni!

próféta # 2023.09.07. 22:19

Tisztelt Fórumozók,

Adott egy MO-on működő ismert biztosító. Eg KGFB-i szerződés esetén a következő dolog történt. Az autó forgalomból ki lett vonva 2022. tavaszán. Erről tájékoztatva lettek. Aztán 2022 decemberben újra ki lett vonva immáron 1 évre. A két kivonás között eltelt pár nap (5-6). 2023-ban azonban jött a teljes összegű negyedéves csekk. Nem lett feladva, ezután újra jelezve lett a kivonás. A következő levél már egy 1-2 ezer forintos csekkel jött (gondolom a két kivonas közötti néhány napra aranyosan számoltak), amiben azt írták, hogy a szerződést szüneteltetetik a második kivonastol, amennyiben befizetem. Be lett fizetve. 1 hónapra ra ujra jott a negyedéves, nem lett feladva, ezután 1-2 honappal pedig jott a behajtó felszólítása. Ekkor már panasz bejelentés történt üzenetben. 20 nap után semmi reakció, próbáltam személyesen elintézni (nem fogadtak ezzel az üggyel). Telefonos ügyfélszolgálat már foglalkozott velem, de nagyon sürgetően, haladjunk-siessünk, megoldjuk. A végrehajtót mondták, hogy megkeresik és töröltetik (az amúgy befizetett csekket). Azóta lelkesen hívogatnak, hogy adjak egy szamlaszamot, amire vissza utalják ezt a pontos összeget, amit végül befizettem.

Összefoglalva:

  • a biztosító elismerte, hogy a “rendszerük” hibázott. Nem volt tartozás, tehát nem volt jogos a követelés.
  • a 30 nap elteltével nem jott valasz az üzenetben tett panaszra.
  • a végrehajtó cégnek jogtalan követelést adtak át nem mellékesen a személyes adatainkkal.

Annyiban kellene hagyni az egészet? Elküldeni a szamlaszamot és elfelejteni? Mi lett volna, ha nem járunk ennek utána csak fizetünk (a semmire)?. Mi lesz a rengeteg idővel amit erre kellett elpocsékolni? Nem történt itt csalási kísérlet, szerződésszegés és személyes adatokkal való visszaélés? Nem az lenne a helyes, hogy ilyenkor az ember a fogyasztóvédelemhez fordul, ahogy ők is a végrehajtóhoz?

Előre is köszönöm!