Chargeback eljárás


kijan # 2023.03.03. 09:58

Bankkártyás.

Szomorú örökös # 2023.03.03. 05:39

kijan

Bankkártyás fizetés volt vagy előreutalás?

kijan # 2023.03.03. 04:06

Nem egy nagy összeg, 31000 Ft. Engem ilyen helyzetben nem is a pénz szokott érdekelni, hanem felbosszant a bank hozzáállása. És ez nem tiszta teljesen az esetemben, hogy a saját bankom milyen alapon nem adta át a kérelmet a fogadó banknak, holott a chargeback leírások alapján csak ők utasíthatták volna el (vagy esetleg a kereskedő) . Ráadásul semmiféle hivatalos választ nem kaptam, hogy el sem indították az eljárást, csak mikor rájuk telefonáltam. Ha az MNB-hez fordulok, milyen esélyeim vannak, milyen döntést hozhatnak?

Majordomus # 2023.03.02. 21:32

Milyen értékről van szó?

Megéri érte küzdeni?

drbjozsef # 2023.03.02. 17:51

Ha az a kérdésed, első körben a banknál kell panaszt tenni.

Ha a válaszuk a panaszodra nem felel meg, akkor fordulhatsz a felügyeleti szervhez, amely itt az MNB. Oda akár ügyfélkapun keresztül is benyújthatod.

kijan # 2023.03.02. 17:33

Tisztelt Fórumtársak!

Internetes csalás áldozata lettem életemben először. A kereskedő, nem küldte el a terméket, valamint a pénzt sem utalta vissza. Az olcsobbat.hu -t olvasva láttam, hogy nem én voltam az egyetlen, sokan így jártak. Többen javasolták a chargeback eljárás elindítását, volt aki már vissza is kapta a pénzét. Én is próbáltam elindítani az egyik Erste bank fiókban, de az ügyintézőnek gyakorlatilag fogalma nem volt, hogy miről beszélek. Így online jelentettem az ügyet, csatolva a teljesen egyértelműbizonyítékokat. (levelezés, ígérgetés) 2 nappal a 120 napos chargeback határidő előtt kérte a bank, hogy küldjek olyan levelezést, ahol én írtam a kereskedőnek. Sajnos ilyen nem volt, telefonon kerestem őket 2-szer, amit az egyik levelében meg is említ, teljesen egyértelmű. A bank telefonos ügyfélszolgálatán ezt jeleztem is, az ügyintéző szerint nem is kellett már semmi, de ha esetleg igen, visszaszól. Nem szólt vissza, így gondoltam minden rendben. A héten hívtam őket, hogy mi a helyzet, Közölték, hogy el sem indították az eljárást, mert nem küldtem a kért levelezést. Így kifutottam a 120 napból, nincs mit tenni. Kérdezem én, ez így rendben van? Nem a fogadó banknak kellett volna elutasítani, ha nem egyértelmű a szerinte a helyzet? Az én benkom nem csak közvetítő ez setben? Mellesleg kb. 5 levél van a kereskedőtől, amiből teljesen egyértelmű, hogy sem az árut, sem a pénzt nem kaptam vissza.