Kertesházban lakunk és elöttünk az utcán a járda mellett szépen kinőtt a fű meg a gaz (jó magasra). A betonköves járda járható és minimális a zöld belógása. Tegyük fel, hogy parlagfű nincs. A szomszéd szemét ez szúrja, mert másutt mindenhol szépen le van nyírva és azzal fenyeget, hogy feljelent. Kérdésem az lenne, hogy sértünk-e valamilyen erre vonatkozó jogszabályt és lenne-e alapja a feljelentésének?
Nem tudom, hogy Magyarországon milyen szabályozás van érvényben, de Ausztriában pl. a tulajdonos oly szinten felel a járdáért, hogy azt köteles télen hó- és jégmentesen tartani. A fűnyírás közterületen ellenben egyértelmüen az önkormányzat feladata. Szerintem Magyarországon is így lehet. Ha közterületen van a fű meg a ga, akkor Neked ehhez semmi közöd. Fel kell hívni az önkormányzatot, hogy nyírják le. Ausztriában általában ilyen bejelentést követően legkésőbb másnap kijönnek. Ha itt nem így van, akkor is az önkormányzat szegi meg kötelezettségét és nem Te.
Persze ez más kérdés. De végül is nem vagy köteles a közterületet rendbe tartani, vagyis a szomszéd semmire nem fog menni a feljelentésével. Max az önkormányzat ellen fordulhat.
Köszönöm a hozzászólásokat, de ma betelefonáltam az Önkormányzat Közterület felügyeleti csoportjához és egy úr azt mondta, hogy az utcán járda és az út közötti részt nekem kell gondozni, bár nem biztos benne, de vegyük úgy.
Katasztrófa, hogy a közigazgatásban dolgozók ennyire nincsenek tisztába a kötelezettségeikkel. Persze, hogy neki jó lenne, hogy ha úgy venéd a dolgokat, ahogy ő mondja, így kényelmesebb meg olcsóbb az önkormányzatnak.
Ez nagyon ismerős:)) Egy példa: bemész az önkormányzathoz, és felvesznek veled egy jegyzőkönyvet, amiben aláirod, hogy tájékoztattak az ügyről, a jogaidról és a kötelességeidről. Ha ezek után megkéred az ügyintézőt, hogy akkor tájékoztasson is, és Te szeretnéd ezt a tájékoztatást magnószalagon rögziteni, hogy tudható legyen később is, hogy pontosan miről is tájékoztatott, az esetek többségében erőteljes kézzel-lábbal ellenkezés lesz a dologból - tájékoztatás helyett. Az eljárás rögzitését minden olyan ügyintéző ellenezni fogja, aki nincs tisztában a jogszabályokkal, mert fél, hogy olyat mond, ami nem ugy van, pedig mindenkinek joga van rögziteni a hivatalban elhangzottakat és szükség esetén a felvételt bizonyitékként felhasználni, akár egy kártéritési perben is.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
szerintem nem csak a közigazgatásban lenne kézzel-lábbal ellenkezés ha magnóra szeretné az ember rögzíteni a tájékoztatást azaz az ún. ügyféli kiokítást, hanem érdekesen nézne az ügyvéd ha a jogi tanácsot akarná valaki rögzíteni. Szerintem a közigazgatásban van annak más módja is hogy bizonyítani lehessen, hogy az ügyintéző az ügyfél tájékoztatási, kiokítási kötelezettségének eleget tett és az hatályos jogszabályokon alapul. Lehet rögzíteni ezeket a jegyzőkönyvben, tájékoztató kiadványokat lehet kérni, stb. A jegyzőkönyv pont az elhangzottak rögzítésére szolgál. Korábban egy kedves ismerősöm került ilyen helyzetbe. A helyi önkormányzatnál az a felvilágosítást kapta az ügyfélszolgálaton - szóban - hogy nem jár neki bizonyos ellátás fajta, ezért és ezért. De ezt csak szóban. Később javasoltam neki hogy ugyanezt az igényét írásban nyújtsa be, ugyanis szerintem jogosult rá. Nehezen de befogadták az igényt. I.fokon elutasították, de II.fokon megnyertük. A korábbi téves gyakorlat pedig a bíróság előtt nem volt bizonyítható mivel az ügyintéző már nyugdíjba ment és nem emlékezett a konkrét ügyre az önkormányzat pedig nem ismert el semmit.
Ez elég nehéz ügy. Rengeteg mindent hallottam, és tapasztaltam is. Kezdődik azzal, hogy megpróbálják lebeszélni az ügyfelet a kérelem benyujtásáról, illetve nem akarják jegyzőkönyvbe venni a kérelmét. Kb. az ügyfelek 80 százaléka lebeszélhető - tapasztalat. Ilyet tanuval lehet csak bizonyitani, ha visz magával valakit az illető, vagy magnófelvétellel.
A téves tájékoztatás megint érdekes, mert azt kell bizonyitani, hogy miről nem tájékoztatták, illetve azt, ha tájékoztatták ugyan, de az nem felel meg a valóságnak. Az elsőt a nehezebb bizonyitani, ugyanis a jegyzőkönyvekben csak az szerepel, hogy tájékoztatták a hatályos jogszabályokról. De ez egyrészt nem jelenti azt, hogy tényleg tájékoztatták, tehát felolvasták esetleg és elmagyarázták, hogy mi mit jelent. Ez azért is érdekes, mert ha tényleg tájékoztatnák, akkor egy ügyfél minimum fél nap, ugyanis pl. gyámhivatali eljárásban a gondnok kötelességeiről, vagy a szülői felügyeleti jog tartalmáról, illetve a kapcsolattartásra vonatkozó szabályokról való tájékoztatás igen nagy joganyagot ölelne fel. Azt hiszem az a probléma, hogy nincs is pontosan meghatározva, hogy igazából milyen mértékben kell egy ügyfelet tájékoztatni. Ha belegondoltok arról, hogy a támogatási lehetőségek köre egy helyi rendelet + a szociális törvény nagy része, az is igen nagy joganyag.
Az biztos, hogy egyre inkább elterjed az, hogy a hivatalokat vonják felelősségre, amikor hibát találnak az eljárásukban (és találnak), mivel a hivatal fizetőképes.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Ne felejtsük el azt, hogy akik első körben aki az ügyfélszolgálaton ül és aki meghallgatja az ügyfelet nem a legmagasabb beosztású tisztviselő a hivatalban. Nyilvánvaló, hogy neki is van felettese, és ha valamit elront rajta csattan az ostor. Mindannyian emberek vagyunk és hibázhatunk, nem kell kapásból lökni a választ annak aki az asztal túloldalán ül. Persze ezt is lehet kultúráltan intézni, megmondja a tisztviselő, hogy utánanéz a dolognak, és visszahivja, ez egy elvárható magatartás lenne, ami gyakran tényleg hiányzik. Szerintem mindenkivel előfordul mégha 100 éve van a szakmában akkor is, hogy nem tud valamit biztosan és puskáznia kell.
Amúgy szerintem a ház előtt a füvet a tulajdonos kötelessége nyírni...
Ez igaz, viszont megoldható lenne. Minden ügykörből kellene országosan egységes tájékoztatót csinálni, és az ügyfél kezébe lehetne nyomni. Amit meg nem tartalmaz, mert minden ügy egyedi, vagy nem ért az ügyfél, azt lehetne már csak megkérdezni az ügyintézőtől.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Az új közigazgatási tv. is az ügyfél teljeskörő tájékoztatása irányába mozdul. A hivatal mindenben tájékozott és az ügyfél az aki hátrányban van vele szemben. Az elektronikus szolgáltatások, és tájékoztatók, a jogi segítségnyújtásról tájékoztatni az ügyfelet, ha jogi képviselet nélkül jár el. stb. Remélem hogy így az ügyfél talán, de csak talán a hátrányához némi előnyt is szerez a hivatallal szemben. Én is úgy érzem, hogy eddig az ügyfélről azt feltételezték, hogy már mindent tud, és csak az eljárás szabályossága érdekében olvasták fel a jogokról való tájékoztatást, de igazán sem idő sem mély szaktudás nem volt arra hogy az ügyfél teljes körűen ki legyen okítva. Derill! Annyiszor emlegetted a magnót. A bírói gyakorlat figyelembe veszi-e a magnófelvételt, hitelesnek,stb. milyen súllyal. Ha már hajlandó volt az ügyintéző magnóra beszélni, gondolom nem volt badarság amiket mondott stb. Milyen eredmények vannak ez ügyben? köszi
Vannak BH-k, ami szerint a birósági eljárásban bizonyitékként akkor is felhasználható a magnófelvétel, ha ahhoz senki sem járult hozzá (nem kell az ügyintéző hozzájárulása, felvehető titokban is). Itt akkor van probléma, ha azt állitja az ügyintéző, hogy hamisitvány. Csakhogy a Pp. szerint annak kell bizonyitania, aki azt állitotta, hogy hamisitvány. Tehát szakértőt kérhet fel, aki megvizsgálja a felvételt, és megállapitja, hogy hamis vagy nem. Nem találkoztam ilyen üggyel, csak olyannal, amiben felhasználták. Hogy a biró milyen mértékben veszi figyelembe, az pedig nyilván a tartalmától függ. Többnyire figyelembeveszik.
Egyébként én ügyintézőként sohasem kifogásoltam, hogy magnófelvétel készüljön. Többnyire utólag közölte az ügyfél, hogy erről most felvétele van, de amiről az ügyfélnek felvétele volt, arról többnyire nekem is volt (egyedül ülök, igy sokszor szükséges, hogy adott esetben bizonyitsam, hogy az ügyfél alaptalanul vádaskodik, ezért a szobámban van magnó, és kétes helyzetben beinditom. Érdekes a hatása. Ügyfél hangnemet vált azonnal, és rögtön lehet vele tárgyalni. Ügyfelek ugyanis sokszor rohannak el vádaskodni a feletteshez azzal az indokkal, hogy az ügyintéző nem ugy beszélt vele, ahogy kellett volna. Ezt vezetőként is tapasztaltam. Amikor rákérdeztem, hogy miért, mit mondott az ügyintéző, akkor persze nem tudta elmondani. Nyilvánvalóan vezetőként pontosan tudtam, hogy melyik ügyintézőmnél áll a dolog, melyiknél nem. Tudtam, hogy melyik ügyintézőm toleránsabb, melyik nem az ügyfel fenyegetőzéseivel szemben. Sokszor jellemző ugyanis, hogy ha jogilag valamit nem lehet, az ügyfél megpróbálja fenyegetőzéssel elérni amit szeretne.
Érdemes lenne a biróságokat ez ügyben megkeresni, és némi birói gyakorlatra is szert tenni. Most nem, mert nincs időm, de majd nyáron utánanézek.
Felvállalni meg nyilván az az ügyintéző meri a magnófelvételt, aki tisztában van azzal, hogy amit mond, az megfelel a jogszabályoknak (tehát ismeri a jogszabályokat is).
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Kedves Derill! Nagyon hasznos ötletet adtál. Most már értem miért ragaszkodsz annyira a magnóhoz. Igaz hogy nekem sem jön le a kezemről a magnó, de még nem gondoltam rá hogy a goromba ügyfélre is gyógyító hatású lehet. Még azért egy kicsit problémázok ugyan a személyiségi jogok kérdésével, mert ugye a hangot "titokban" felvenni azon túl hogy nem szép dolog, még lehet hogy egy jó kis személyiségi jogi pert is eredményez. Lehet hogy tévedek. (?) üdvözletem
Na igen, de ez esetben, ha csak bizonyitékként használta fel, akkor el is veszti a pert az illető:) Egyébként ráadásul pl. az Áe. alapján dolgozó szerveknél (közigazgatás, illetékhivatal, APEH) lehetőség van a jegyzőkönyvnek hangfelvétel utján történő rögzitésére is, tehát akár fel is vehetnéd az egészet és leirathatnád. Ha az ügyfélnek ez nem tetszik, max nem kéri a jegyzőkönyv felvételét, hanem hazamegy és megirja a kérelmét.
BH 2001. 110 Más nyilatkozatát tartalmazó hangfelvétel akkor is felhasználható a polgári perben bizonyítékként, ha személyhez füződő jogok megsértésével keletkezett, vagy jutott nyilvánosságra.
dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda dr. Regász Mária ügyvéd 1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5. 06-30-381-8350 derill@t-online.hu
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.