Fogyasztóvédelmi Föfelügyelöség - Mennyi idejük van a panaszvizsgálatára? 3.5 hónapja várok:(


Szatmári Nóra (törölt felhasználó) # 2003.05.21. 20:46

Szia,

A FOgyasztóvédelmi Föfelügyelöségröl tudok véleményt mondani. 4 éve vettem egy gáztüzhelyet, amelynek konstrukciós problémái voltak. A gyártóval nem birtam megegyezni, igy nekik irtam. A levél átvételétöl számitva 2 nap múlva felhivtak telefonon, s tájékoztattak a gyártó 24 órán belül szintén megkeres. 48 órán belül pedig meghozták az új, müködő tüzhelyemet!!! Én csak dicsérni tudom öket.
Valószinüleg a problémád valami speciális jogszabályhoz kötödhet, vagy ilyesmi. Biztos megoldodik.

nokiasms # 2003.05.21. 20:07

Indítottam egy tájékoztató weboldalt (http://unicodesms.freeweb.hu ) néhány mobiltelefon 70 karakteres sms-eivel valamint azzal kapcsolatban, hogy erröl a változtatásról a gyártók elfelejtették tájékoztatni a vásárlókat. Gondolván arra, hogy jópáran úgyis azt javasolják, hogy a fogyvédökhöz kéne fordulni, ezt megelözendö az oldal indításával egyidöben ezt meg is tettem.
Ez február 8-án volt. Ekkor következett részükröl némi levéltologatás (ki az illetékes a hivatalnál, egyáltalan a pest megyei, vagy a budapestiek), majd március 20-ai dátummal kaptam egy értesítést, hogy 'kezdeményeztük a Fogyasztóvédelmi Föfelügyelöség föigazgatójánál a fogyasztóvédelemröl szóló 1997. évi CLV. tv. 39.§.-a alapján történö perindítást. A válaszról késöbb tájékoztatni fogjuk.'
Namost azóta 2, a panasz beadása óta pedig 3.5(!!!) hónap telt el. Az elöadó nem tud semmi elörelépésröl, a föigazgató titkárnöje pedig azt mondta, hogy még folyamatban van a dolog.

Én úgy vélem, hogy erre az egész történetre 30, vagy maximum 30+30 napjuk lenne.
Milyen szabályok, határidök vonatkoznak ide? Türelmem ugyanis a végéhez közelít/ért. Mennyi ideje van a fogyasztóvédöknek, hogy panaszomat kivizsgálják, hogy meghozzák ezt a döntést, hogy akkor most indítanak pert, vagy sem? Mert hogy két hónapja ezen ülnek azt nonszensznek tartom. A vonatkozó szabályoknak, határidöknek eleget tettek-e? Ha nem, hogyan tudnám elörelendíteni a dolgot? Van-e egyáltalan valami felettes szerv?

Ui: van egy mellékszála a történetnek, ahogy oldalamat és a problémát szájára vette a média (elöször online, aztán rádió, majd TV) ebböl az sült ki, hogy végül az országgyülés informatikai és távközlési bizottsága foglalkozott a dologgal (március 25-én, tehát másfél hónappal panaszom benyújtása után), és az ülésen résztvevö fogyasztóvédelmistöl alapos vizsgálatot kértek a dologgal kapcsolatban. Más forrásból úgy értesültem, hogy az informatikai bizottság által kért vizsgálat befejezödött, annak eredményét elküldték nekik, de addig nem tekintik lezártnak az ügyet, amíg a bizottság nem válaszol. Tehát a bizottság akkor kért vizsgálatot, amikor én már a perindítási javaslatnál tartottam, nekik már van válaszuk, én azóta sem jutottam elöbbre :(

A válaszokat elöre is köszönöm