Garanciális javítás - megtagadható-e ha az ügyfélnek van tartozása?


Panni # 2003.06.26. 12:13

Nem találok választ sehol sem az alábbi problémára:
megtagadható-e a garanciális javítás elvégzése elektronikai cikk esetében ha ügyfelünk ugyan a javításra szoruló termék vételárát kiegyenlítette, tehát elvileg jogosult a garanciális javításra, ám más termékek árát nem fizette ki a cégnek, tehát van lejárt tartozása. Megtagadható ilyenkor a kifizetett termék garanciális javítása vagy sem? Vélemény? Előre is köszi...

Béres-Deák Attila # 2003.06.26. 14:14

Az a kérdés, hogy van-e helye beszámításnak? Álláspontom szerint nincs. Tekintettel arra, hogy a két követelés nem egynemű. Egyneműség akkor áll fenn ha a két követelés azonos mértékkel mérhető. Jótállás esetén elsődlegesen kijavítás iránti igény keletkezik. Nektek viszont pénz követelésetek van a jótállás jogosultjával szemben így egyneműségről nincs szó.


attika

Panni # 2003.06.26. 16:00

Sejtettem... Köszi szépen!

Panni