Tisztelt jogi szakértők, kedves hozzáértők,
egy vásárlásomat követő áru árának visszafizetési igényem jogszerűségével kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Továbbá érdekérvényesítési lehetőségeimet illetően bizonytalan vagyok, amelyben hasznomra lenne az Önök releváns, szakmai hozzászólása, amelyet előre is hálásan köszönök.
A történtek röviden:
egy megvásárolt gépi kötött ruha kézi mosását és földön, kiterítve történt szárítását követően vettem észre, hogy bomlani kezdett a ruha nyaka (nem viseltem, kizárólag öblítettem). Két nappal később blokkal együtt visszavittem az üzletbe, ahol több megoldást javasolt az eladó hölgy: megcsináltatják (de akkor az már egy érték csökkent termék lesz), levásárolhatom (ugyanolyan ruhát szeretnék helyette, de az nem áll rendelkezésre, egyéb terméket pedig nem szeretnék a kínálatukból), hagyjam ott a ruhát és a tulajdonos hoz nekem ilyet körülbelül két hét múlva. Egyik alternatíva sem volt számomra kedvező, így a termék árának visszafizetését kértem. Azonban az eladó, illetve a vele telefonos kapcsolatban lévő üzlettulajdonos elmondása szerint erre törvényileg nincsen lehetőségük. Hiába a minőségi hiba, hiába a két napon belüli termékvisszavitel. Írtam a vásárlók könyvébe, de aggályaim vannak azzal kapcsolatban, hogy számomra kedvező döntés születik-e.
Ebben az esetben mire számíthatok? Milyen lehetőségem van arra, hogy a termék árát kapjam vissza az üzlet által felajánlott lehetőségek helyett? Jelen helyzetben valóban törvény által meghatározott módon nem adhatja vissza az üzlet a vételárat? Egyáltalán van bármi alternatívám?
Segítségüket és válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Gréta