6 hónapja nem gyártják le a matracot


hazvas # 2025.06.17. 10:08

Kedves Szakértők!

Elérkezett az idő a régi matracunk cseréjére, a hátam kissé problémás lett sajnos, időnként meghúzódik, ami komoly fájdalmakkal jár, emiatt én nem merek már a régi ágymatracunkon aludni, a feleségem még igen.

2025.02.06-án személyesen rendeltünk egy magyarországi forgalmazótól(gigamatrac.hu) két darab megyegyező méretű, de eltérő keménységű matracot(Selena: nekem, Wool: a páromnak), amit a Ceriflex.it gyárt, 50 éves matracgyártói múlttal a háta mögött.
A matracok darabára 95E HUF körüli, a kiválasztást többórás válogatás és próba előzte meg, előleget fizettünk.
Nem személyre szabott egyedi darabok, mintadarab és katalógus alapján választottak.
A gigamatrac tájékoztatása szerint alapanyaghiány lépett fel korábban a gyártásban, ami már elmúlt, ezért 3-5 hét szállítási határidőt írtak a megrendelésre.
Továbbá a megrendelésnek van egy apró betűs sora, miszerint a gigamatrac egyszeri alkalommal indoklás nélkül meghosszabbíthatja a szállítási határidőt 5 munkanappal.
Előlegszámlát is kaptunk.

A térdemet március 10-én műtötték, bíztattak, talán meg is érkezik akkorra.
Sajnos, nem küldték, de a gigamatracnál előzékenyek voltak, felajánlottak a Wool matracból két egyforma darabot.
Csakhogy nekem kimondottan arra a keménységűre lenne szükségem, amit választottam, ezért azt visszautasítottam.

Azóta minden hónapban az játszódik le, hogy felhívom a magyarországi forgalmazót, aki sajnálkozik, h nem érkezett még meg, majd valószínűsíti, h a következő hónapban küldik.
És ez így zajlik már március óta.
Már kedvezményt is jóváírtak, -10E HUF-ot, amivel nem vagyok előrébb.

Felvettem a kapcsolatot emailban a gyártóval, ahol elsőre elhajtottak a forgalmazóhoz, majd miután elküldtem a megrendelés fénymásolatát, közölték, h egyeztettek a forgalmazóval, forduljak hozzájuk.
Felhívtam a gigamatracot, ott erről nem tudtak semmit, de újra egyeztettek a gyártóval, és most már biztosan megérkezik augusztus körül, ugyanis végre utol fogják érni magukat a gyártásban.
Itt tartunk most, és továbbra is kérdéses az augusztusi várható dátum az előzményeket tekintve.

Addig mi külön vagyunk kénytelenek aludni a feleségemmel(ő a háló-, én a másik szobában, néha a földön), ami nem túl jó dolog és egyéb kényelmetlenségekkel is jár.

Nem a kifizetett összegre van szükségünk, hanem a matracokra.
A kérdésem az lenne, hogyan és milyen módon tudnám kikényszeríteni vagy a szállítónál vagy a gyártónál, hogy betartsa vki végre a szerződésben foglaltakat és leszállítsa a matracot?
Ha nem sikerül, akkor milyen és mekkora mértékű kártérítési pert indíthatok ellenük(akár ezt ütőkártyaként használva is a mielőbbi szállítást kikényszerítve)?

Előre is köszönöm a segítséget.