Köszönöm mindenkinek a segítségét! :)
Alapító okirat módosítás
Hát szerintem még mindig egyszerűbb.
Viszont a meghatalmazást is ugyanazon okirati kellékekkel kell aláíratni, tehát Ügyvédi ellenjegyzéssel. Így az aláírás mennyisége talán egyszerűbb lessz, de az okiratok száma fog megnövekedni.
Volt a Főv. Ker. Földhivatalnak egy állásfoglalása, hogy a sok tulajdonos adhat meghatalmazást néhány személynek, hogy azok írják alá a módosítást, és akkor csak a meghatalmazást kell 160 embernek, ami csak 1 oldal.
Hát ebben a kérdésben elég nagy a szórás. Mindenesetre valószínűleg lakásonként 5000 Ft még mindig jobb, mint olcsóbban egy olyan alapító okirat, amivel csak a baj van később.
Köszi a választ!
Jól értem, hogy az ügyvédi költség az esetünkben úgy 800 ezer Ft körül alakulna?!
Húha...
Üdv: l.
A vázrajz kb 50.000 Ft-ig terjedő költség
A Földhivatali Szolgáltatási díj 100.000 Ft
Az Ügyvédi munkadíjra csak tipet tudok adni, -mivel mindenki más módon számol - mondjuk érintett ingatlanonként 5.000 Ft.
Sziasztok!
A mi 160 lakásos kis közösségünk is hasonló művelet előtt áll.
Kb. mennyibe fog ez nekünk kerülni?
(ügyvédi költség, vázrajz stb.)
Helló!
l.
Kedves Butyka!
Köszönöm a válaszodat!
Uhhh, arra még nem is gondoltam, hogy minden oldalát alá kell íratni! :-|
Az pedig elég hülye szabálynak tetszik, hogy minden tulajdonos adatát fel kell tüntetni a külön tulajdonú helyiségeknél, hisz ezek az adatok napról-napra változnak, ha eladják a tulajdonosok a lakásaikat...
Még egyszer köszi!
Üdv!
1./ Kell egy alaprajz módosítás, és egy változási vázrajz az új hrsz. létrejöttéről.
2./ Kell egy közgyűlési határozat
3./ kell egy adásvételi szerződés ahol a változási vázrajnak megfelelő hrsz. kerül eladásra.
4./ Kell egy egységes szerkezetű és a hatályos szabályoknak megfelelően módosított társasházi alapító okirat.
Az alapító okiratot alá kell írni mindenknek.
Én már csináltam ilyet, 140 lakó írta alá a 15 oldalas alapító okirat minden oldalát.
Nem egyszerű játék, sok szerncsét és kitartást hozzá.
Kedves Kollégák,
kérlek segítsetek egy társasházakkal kapcsolatos jogban járatlan jogásznak!
Ismerős kért meg, hogy készítsem el egy társasház alapító okiratának módosítását.
Áttanulmányoztam a vonatkozó törvényeket, de még maradtak kérdéseim…
Egy közös tulajdonban lévő épületrészt értékesít a társasházközösség. A közgyűlés meghozta a határozatot, hogy értékesíti a helyiséget. Ha jól tudom, a földhivatali bejegyzés alapjául szolgálhat ez a határozat. Ennek az ingatlannak (mármint, amit eladnak) viszont még nincs tulajdoni különlapja, így helyrajzi száma sincs… Hogy lehet így benyújtani a kérelmet?
(Tudom, bár csak egy római szám változik arabra, de az alaprajz módosítása is szükséges lesz…)
További felmerülő kérdések:
A ház alapító okirata 1980-ban készült. Ennek a módosítása is szükséges, sőt, a jogszabályváltozások alapján teljesen újat kell készíteni. Gondolom, egységes szerkezetű okiratot elég benyújtani, s nem kell külön a módosítást is, mint a cégeljárásnál.
A törvény szerint valamennyi tulajdonos adatait fel kell tüntetni a külön tulajdonrészeknél, s a módosítást is alá kell írnia minden tulajnak.
No de, ez egy 180 lakást tartalmazó társasház!!
Ezek hogy vitelezhetők ki?
Köszi a válaszokat!