osztott tulajdon bejegyzése


ildikó31 # 2006.03.09. 07:21

Kedves Juditxxx!

Amennyiben a magánszemély, aki jelenleg tulajdonosnak mondja magát, de nincs bejegyezve az ingatlan-nyilvántartásba, akkor az péületet nem tudja eladni!!!!

Az adásvétel lebonyolításához mindenképpen ügyvéd, vagy közjegyző kell!!!
Ügyvédik vagy közjegyzői ellenjegyzés nélkül a földhivatal semmit nem jegyez be az ingatlan-nyilvántartásba.

Kérjen ki tulajdoni lapot a kérdéses ingatlanról, és csak utána gondolkodjon az adás-vételről!
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy nem ártana azért az Önkormányzattal kicsit kedvezőbb szerződést kötni, ebben is tud az ügyvéd segítséget adni!!
Amennyiben az alább leírt feltételeknél kedvezőbb feltételeket sikerül kialkudni, csak akkor érdemes ebben az ügyletben gondolkodni!


ildiko31

_Lala_ # 2006.03.08. 14:17

Judit, ebben az esetben a dolog problémás is lehet. Van-e egyáltalán bármilyen tulajdoni lap, amivel az eladó fél a tulajdonjogát igazolni tudja?
Ha nincs, akkor miért nincs? Esetleg előfordulhat, hogy maga az épület sem rendelkezik építési és használatbavételi engedéllyel, amely nagy mértékben csökkenti az értéket az épületnek (ez így akár 0 is lehet).

Juditxxx # 2006.03.08. 13:10

Kedves Ildikó31!
legjobb tudomásom szerint az épület nem rendelkezik külön helyrajzi számmal. (ennek természetesen utánanézek)az épület tulajdonjogának megvásárlásához elégséges két tanú aláírása ügyvédi ellenjegyzés nélkül? ha jól értem Ön ebben az eseteben mindenképpen ügyvédhez fordulást javasol. mekkorra összegre számíthatok ügyvédi költségként?

ildikó31 # 2006.03.08. 12:12

Kedves Juditxxx!

Előbb látni kellene a tulajdoni lapot. Abban az esetben, ha az építmény ki van emelve, és az építménynek külön helyrajzi száma van (pl.: 325/A), akkor az épület külön is megvásárolható. Az épületet az a személy adhatja el Önnek, aki a tulajdoni lapon tulajdonosként szerepel. Ha ez az Ön által említett magánszemély, akkor ő, ha az Önkormányzat, akkor ő lehet az eladó.
Az ingatlan-nyilvántartás további bejegyzésétől függ, hogy a telek sorsa hogyan alakul. Mint mondtam ehhez látni kellene a tulajdoni lapot.

Sajnos ez így van, ha az Önkormányzat az ingatlan tulajdonosa, és csak 3 éves szerződést írnak alá, akkor ha letelt a 3 év, és az Önkormányzat nem kívánja továbbá a telek használatát megengedni, akkor akár arra is kötelezheti, hogy az épületet távolítsa el arról a telekről.

Nagyon át kell gondolni ezt az adás-vételt.


ildiko31

the big cat # 2006.03.08. 10:52

Viszont hacsak a használati szerződésben nincs benne, akkor a bontás költségét természetesen nem kell állnia.

Más a helyzet, ha ez egyébként egy Önkormányzati épület, amelyben ez az üzlet csak egy helyiség. Ebben az esetben az üzlethelység tulajdonjoga megszerezhető, de azt be kell jegyezni.

the big cat # 2006.03.08. 10:50

Az épület tulajdonjoga az alatta fekvő telektől nem választható el, ezt a Földhivatal nem is fogja bejegyezni.

Az adásvétel csak az egész ingatlanra jöhet létre, ehhez ehhez meg kell osztani előtte az Önkormányzati telket (ha az egyébként lehetséges), és utána megosztott ingatlanból a üzlet felépítménynel rendelekző tulajdonjogát kell adásvétellel megszerezni, és kell ellenjegyzés.

Juditxxx # 2006.03.08. 10:05

Tisztelt válaszadó!
szeretnék egy üzleti helyiséget megvásárolni ami magántulajdonban van, de a terület ahol áll önkormányzati tulajdon. az önkormányzat 3 éves használati szerződést ír velem alá, de ezentúl nincs más garanciám, sőt ha bontani kell az épületet azt is nekem kell majd állnom.
kérdésem : az adásvételhez ami kötök, szükséges-e ügyvédi ellenjegyzés, valamint szükséges -e az épület tulajdon jogának a a földterület tulajdoni lapjára történő bejegyzése?
esetleg van-e ötletük arra hogy ilyen feltételek mellett hogy tudnék előnyösebb szerződést kötni?
köszönöm