Biztosítási ügyek


anett # 2003.10.06. 07:57

sziasztok!

igazából a tapasztaltabbaktól kérdezném a véleményüket, a többieknek pedig a sztorimmal adnék tapasztalatot.
szóval:
egy balesetből adódóan, amiben az autónk totálkáros lett, 2 perünk is lesz a köv. 2 hónapban.

az egyik a biztosítóval (3 betűs, a középső X. a casconk volt náluk) kapcsolatos:
a baleset után ellenőrizték a szerződésünket, minden ok, kiküldték a kárszakértőt. mondták, hogy látják, hogy van díjtartozás, de nem gond, ilyenkor úgyis az egész éves cascot ki kell fizetni. ok.
2 héttel később levél érkezett: nagyon köszönik, hogy ügyfél vagyok, mellesleg januártól 9%-kal drágább lesz a casco.
rá két nappal még egy levél: bocsi, tartozás miatt 3 hónapja nincs szerződésem, tehát nem fizetnek.

közben kiderült (és ezt jegyezze meg, aki részletre vesz új autót!!!!!) a bank mindig köt egy szerződést a biztosítóval, amelyben az áll, hogy még ha kettészakad a Föld, akkor sem bonthatják fel a szerződést a bank tudt nélkül. ha díjtartozás van, lehetőséget kell adni a banknak a fizetésre, hogy nem szűnjön meg a casco!!!!

de a biztosító ezt is elmulasztotta megtenni.

ráadásul a biztosításközvetítőt sem értesíttte, holott az is kötelessége lett volna.

az ügyvédünk írt egy szerelmes levelet a biztosítónak, kb egy hónap múlv jött is a válasz: a kár felmérése folyamatban van.

ez jó jel - mondta az ügyvéd. igen ám, de ez fél éve történt, azóta is fizetjük a 42000 ft-os részletet a bnknak +az ügyvédi költségeket.

2 hete írtunk egy levelet a bizt-nak, hogy nem várunk tovább, indítjuk a pert.

nagyon remélem, hogy mi jövünk ki győztesen, 2 millió + a perköltség a tét...

nektek mi a véleményetek?

ksözi: anett

schlick # 2003.10.08. 10:22

Sziasztok!

Az eset a következő: ellopták a lizingelt autónkat, másnap mentünk a rendőrségre feljelentést tenni. A nyomozást lezárták, a tettes ismeretlen. Ezután mentünk a biztosítlóhoz (három betűs, középen X), hogy megtegyük a kárigényt. A válasz: elutsítva, mert nem jelentettük nekik 48 órán belül írásban, holott mi bent voltunk a biztosítónál és szóltunk időben, de ott nem mondták, hogy írásban is jelezni kell. A szerződés pedig bent volt az autóban, amiből kiderült volna.
Segítsetek kérlek.
Köszi

the big cat # 2003.10.08. 11:50

"a szerződés meg benn volt az autóban, amiből kiderült volna"

És? Csak nem gondolod, hogy ez bárkit is érdekel? A szerződés a birtokotokban volt, miért nem olvastátok el, miért tartottátok egyáltalán az autóban, stb.

Saját felróható magatartására előnyök szerzése végett senki sem hivatkozhat.

Másrészről viszont egy formai hiba miatt nem hiszem, hogy abiztosító megtagadhatja a szolgáltatást, még akkor sem ha ezt kikötötte. A lízingcég, akit a kár ért, nem alkudozik abiztosítóval? Végül is övé volt akocsi. Vagy nem? Hitelre vásárolt autó volt, vagy lízingelt? Ki a tulajdonos?

Béres-Deák Attila # 2003.10.11. 16:19

Nem mindegy, hol van a szerződés?


attika

anett # 2003.10.17. 03:53

úgy látom, ez a bizonyos 3betűs biztosító nem kizárólag nekünk okoz kellemetlen perceket...

egyébként most az ügyvádünk szavait használva megfingathatjuk őket, mivel kiadták az adataimat illetéktelennek.

sztori: az autónkat elszállító cég közel kétszer akkora összegről állított ki számlát, mint amennyiben megegyeztünk - mondván: a biztosító ennyit simán ki szokott fizetni. aztán amikor a biztosító beintett (lsd a lenti sztori) mi pláne ragaszkodtunk az ereseti összeghez. a lényeg: beperelt, mivel mi csak azt voltunk hajlandók kifizetni, a pert megnyrtük, múlt kedden volt :)
és a dága a bíróságon a vallomásában azt is elmondta, hogy ő bizony bement a biztosítóhoz, hátha mégis kifizetik neki a szállítás költségeit.
ott azonban KÖZÖLTÉK VELE, HOGY EZÉRT ÉS EZÉRT EKKOR ÉS EKKOR FELBONTOTTÁK A SZERZÕDÉSEMET. MELLESLEG MI PERT INDÍTOTTUNK ELLENÜK, LEHET, HOGY MÉGIS KI FOGNAK MINKET FIZETNI.

ezt így elmondta a bíróságon, a vallomásáról hivatalos papírunk van, nesze neked .x. biztosító!

embertelen, amit ezek megengednek maguknak!!!!

the big cat # 2003.10.17. 04:23

Leírhatjátok biztosító nevét, itt nincs reklámtilalom, és ha az eset valós, akkor semmi más probléma sincs.

Veréb Sándor # 2003.12.08. 14:42

Jó napot!

Remélem tud valaki segíteni az alábbi problémám megoldásában.
Kezdem az elején,hogy minden adat itt legyen.

Személygépkocsimat 2003.07.07.-én ellopták a házunk elöl.
Rendőrség az ügyet lezárta,biztosító (Generali-Providencia) küldött egy "kedves" levelet faxon,amit csak alá kell írnom és utalják a banknak a kárösszeget,mivel lízingelt gépkocsiról van szó. (Merkantil)
A fent említett összeg mértékével van problémám,mivel sehogyan sem értem,hogy jött ki a kárszakértő úrnak.

A "Totálkár számítási adatlap"-on a gépkocsi "káridőponti értéke": 3 153 000Ft,ebből vonja le a 10% önrészt és a díjhátralékot (évesdíj)
Az EUROTAX szerint a kárszakérő úrnak ez az összeg jött ki,de mivel én keveseltem ezt,elmentem egy márkakereskedőhöz akitől szintén kértem egy összeget: neki ez az összeg 3 600 000Ft.

Az EUROTAX bevitt adatai a következők:
Seat Toledo 1.6 Signo Plus
Forgalomba helyezés: 2002.06
Gyártás kezdete:2001.11.01/2002.02.01
100 LE/74kW
katalizátoros
Eurotax kód: 7562B020
Ellopás dátuma:2003.07.
kilométer: 10000km

Személyes megbeszélés alapján kiderült,hogy minden adat megegyezik a két értékelésen,mégis a biztosító végösszege a fent említett. A kárszakértő nem tudott indokot erre az eltérésre,de neki ezt az összeget kell alapul vennie....valamint forduljak a fönökéhez - akit lehetetlenség elérni.

Kérdésem az lenne,hogy mi lenne a hivatalos eljárás ilyenkor?
Milyen beállításokat engedélyez a biztosítónak az Eurotax ami az eltérést eredményezheti és milyen esetekben,milyen jogon térhetnek el az Eurotax-besorolástól?
Melyik adat/összeg az elfogadható?
Hova fordulhatok jogorvoslatért - ha valóban a magasabb összeg illet meg?
Nem évül-e el a kifizetés,amíg huzódik a megoldás?

Válaszukat előre is köszönöm.


Seat

the big cat # 2003.12.09. 05:24

nem vagy köteles elfogadni a biztosító értékbecslését, sőt még az EUROTAX becslést sem, minta gépkocsid értékét.

Sajnos ha a biztosító nem hajlandó szépszerével megegyezni, akkor be kell perelned érte, és majd szépen bizonyítja, honnan szedte ő az értékbecslést, és mivel az övé nyilvénvalóan hibás, így pervesztesként fizeti a perköltséget is, plusz neked a kamatokat.

javaslom, hogy egy ügyvéddel írass felszólító lebelet, amelyben követeled, hogy a te általad benyújtott értékbecslés alapján fizessen, valamint most már az elmaradt kamatokat is fizesse meg, és térítse meg az ügyvéded költségeit.

Õk is nyilván tisztában vannak azzal, hogy kárbecslésük hibás, valószínűleg rosszhiszeműen és szándékosan alacsonyabb az összeg, mert abban bíznak, hogy a legtöbben nem ellenőrzik. Tipikus biztosítós magartás. ha írsz nekik egy fenyegtő levelet általában azonnal fizetnek, csak iylenkor a kamatokat és az ügyvéd költségét nem fizetik. Én ahhoz is ragaszkodnék, már csak példastatuálás céljából is.

Veréb Sándor # 2003.12.09. 10:12

Megpróbálom, köszönöm a gyors választ.


Seat

Abyss # 2003.12.11. 16:03

Sziasztok!
Én is hasonló cipőben járok mint Veréb Sándor csak nekem gazdasági totálkárosra törték az autómat pár 3 hete. Vita nem volt, a hibás fél mindent elismert. Most a Hungária biztosítóval bírkózom és tanácsot szeretnék kérni az ügyben, hogy mikor irassak felszólító levelet a bizt.-hoz, mert én sem értek egyet a megálapított káridőponti értékkel. Egyelőre csak az ügyintézőböl tudtuk kiszedni az összeget, de még pl. roncsértéket nem tudott mondani és papíron sem kaptunk semmit. Szóval már most kezdjek el reklamálni, vagy várjam meg a hivatalos papírt, utalják át a pénzt és csak utána lebbzzek fel? Előre is köszönöm a segítséget.
Egyébként egy 2 éves full extrás, 1.6, 26000 km, 1 tulaj, törésmentes, stb. Fiat bravaról van szó és 1865000 ft. akarnak adni.
Üdv! Abyss.

Abyss # 2003.12.11. 16:05

Bocs, nem pár 3 hete, hanem pont 3 héttel ezelőtt. :)

the big cat # 2003.12.11. 20:00

A szerinted helyes kárbecslést akármikor bejelentheted, de célszerű megvárni valami hivatalos iratot az ügyről.

Abyss # 2003.12.12. 08:02

Szia big cat!
Köszi a gyors választ, akkor várok amíg küldenek papírt is. Csak attól féltem, ha végre egyszer átutalják a pénzt, akkor utána már elhajtanak a reklamációmmal. Egyébként tegnap beszéltem valami fönökkel a Hungáriánál és megígérte, hogy jövőhéten lezárják az ügyet. Bár elég szkeptikus vagyok, de azért egy kicsit reménykedem.... :/
Üdv! Abyss

földiklán # 2005.01.03. 15:54

Kedves Szakértők!
Kérdésem a következő lenne. 2005. 01. 03-án bementem egy biztosítóhoz, hogy kötnék a kocsinkra KGFB-t. (A másik biztosítónál november 27-én felmondtuk.) Ott közölte velem egy férfi, minősíthetetlen hangnemben és stílusban, hogy mit képzelek, miért nem dec. 31-ig kötöttem másik biztosítást és csak 50% felárral köthetem meg 2005. 01. 01-től a KGFB-t. Ez tényleg így van? 2004. 12. 31-ig érvényes szerződésünk volt. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv.

világesze2 # 2005.01.03. 17:06

Földiklán,

ügyedben állástfoglalni nem tudok (nem is érnél vele sokat), csak tanácsot adni: keress egy másik kirendeltséget, hátha ott normálisabbak.

Az 50% felár nekem hülyeségnek tűnik, hacsak nem az, hogy nem vittél neki bónuszigazolást, így A0-ba tesznek (jogszabály alapján), csak félreértetted a felárat.

Viszont szerintem ha nov. 27-én felmondtad a köteleződet, az nov. 28-án már nem érvényes, és visszaadják a napok számával arányos különbözetet...
De csak szerintem.

földiklán # 2005.01.03. 18:23

Köszi a választ Világesze2. A felmondással nincs gond azt így kellett csinálni és az valóban 2004. 12. 31-ig érvényes csak az új biztosítás megkötését illetően vannak nekem is kételyeim az 50%-kal kapcsolatban. El sem jutottunk a bonusz igazolásig az emberrel, mert sarkon fordultam és ott hagytam. Nem könyörögtem neki, hogy ott hagyjam a pénzemet. De akkor Te sem tudsz semmi biztosat az 50%-kal kapcsolatban? Hol lehet ezt megnézni?
Üdv

the big cat # 2005.01.03. 18:38

Hát kedves világesze, most alaposan mellélőttél szinte mindenben.

KGFB-t felmondani csak nov 30-ig lehet minden évben, és csak dec 31-i fordulónapra. Az újjabb biztosításnak jan 1-én már érvényesnek kell leni, a kieső időszakra az autó nem rendelkezik biztosítással, ami szabálysértés, és bizoyn kapni si fogsz majd papírt, amiben kéri a hatóság, hogy iagzold volt-e biztosításod arra az időszakra, ha nincs, az bizony büntetéssel jár. Mivel még most sincs biztosításod ezért akár a rendszámodat is levehetik. Olyan biztosító pedig nincs a földön, ami visszamenőleg köt biztosítást.

Az 50%-os dolog biztosítófüggő. Javaslom sehová se menj, de főleg ne ahhoz a biztosítóhoz, ahol ordítoztak veled, hanem pl. itt kötheted meg a legolcsóbb biztosítást a kocsidra: www.netrisk.hu vagy www.biztositas.hu. Egyszerű, kényelmes, és mindent elintéznek helyetted.

földiklán # 2005.01.03. 20:00

Köszönöm kedves The Big Cat!
Ismételten kisegítettél a bajból ill. a homályból. Örök hála.

világesze2 # 2005.01.04. 09:46

Ezért írom, egy tíz soros hozzászólásba száztizenötször, hogy szerintem.

világesze2 # 2005.01.04. 09:47

Ezért írom egy tíz soros hozzászólásba száztizenötször, hogy szerintem.

karbi # 2005.01.23. 04:55

Törölve. A fórumban nem fogadunk el hirdetéseket.
Médiaajánlat: http://www.jogiforum.hu/media

Szilágyi Károly

Royal # 2005.02.14. 23:49

Hmm végigolvastam a topikot, csakugy mint mindegyik ez is tanulságos :)

Big cat egyetlen idézetével nem értek egyet noha már nem mai keletü:

"miért tartottátok egyáltalán az autóban, stb. Saját felróható magatartására előnyök szerzése végett senki sem hivatkozhat."

Ne jussunk el kérem odáig hogy azt kiáltsuk ki hibásnak akit megkárosítottak, megloptak...

Nekem egy érdekes kérdésem lenne biztositási témában. Nemrég egy ismerősöm autóját totálkárosra törte egy figyelmetlen női soför. Az autó egy 16 éves de felújított, tuningolt jószág volt, drága kiegészítőkkel, hazai kereskedelemben nem kapható karoszériaelemekkel, egyedi festéssel, custom megvalósitásokkal, karcmentes pöpec állapot, hibátlan... szóval nem kevés pénzbe került mire elérte végleges formáját a vas. Aztán egy szép napon az egész romhalmazzá vált. A biztositó természetesen töredékét sem fizette ki annak amibe az autó került. Mi is ilyenkor a teendő? Csak azért kérdezem mert én is egy hasonló kaliberü jármü tulajdonosa vagyok, és felhábortónak találom, hogy ilyenkor a biztositók csak ezt nézik hogy gyártva ekkor és ekkor. X% avultatás és egyébb redukáló tényezők után kiszurják az ember szemét valami fagyipénzzel. Hogyan lehet elérni hogy kifizessék azt az összeget amit az autó ténylegesen ér? Miért kell belenyugodnom hogy azért az autóért amit szivvel lélekkel, időt pénzt nem kimélve épitgettek éveken át, végül nevetséges összeggel kiegyenlitsék? Van erre valami törvényes út? (polgári peren kivül) Nem szabályozza a biztositókat semmi, csak az évjáratot kell figyelembe venniük?

Banyamancs # 2005.02.15. 07:30

Érdemes köbenézni biztosítási ügyben a www.mabisz.hu oldalán is, ők leírják a szabályokat és van díjkalkulátor, amivel ki lehet számítani, melyik biztosító a legjobb, a netrisken nincs mind fenn, de amúgy megbízhatóak! Dolgoztam velük együtt (egy biztosítónál! :-)) és ügyfélként is kötöttem velük biztosítást. Amúgy már a legtöbb nagy biztosítónál van arra lehetőség, hogy az ember neten keresztül megkösse, amit szeretne. Én tutira nem mennék olyan szolgáltatóhoz, ahol nem bánnak velem rendesen. Mostanában sportot űzök ebből, hogy csak ott leszek ügyfél, csak onnan veszek meg valamit, ahol maximálisan emberként kezelnek.

b.sz. # 2005.02.26. 09:21

Általános hozzászólás:

Sok esetben azt tapasztalom, hogy utolag egy-egy kárbejelentés útán vanak problémák a biztosító és a kárt szenvedettek között.
Célszerű szakemberrel felvenni a kapcsolatot még a kárbejelentés előtt a késöbbi kelemetlenségek miatt.

vlenke # 2005.03.07. 19:50

Segítséget kérek! S.O.S.

Január 18-án az autómnak ütközött egy másik autó. Az illető a kárt elismerte, a bizt. bejelentőt a helyszínen kitöltöttük. Bementem utána az ő biztosítójához bejelenteni az esetet.... Azóta semmi nem történt. :((
Illetve csak annyi, hogy "hintáztat" a biztosító, mert akárhányszor felhívom az ügyintézőt mindig mást mond. Ma azt mondták, hogy én kérjem be a másik autó biztosítójától a fényképeket, hogy összevessék, de előtte mondta az ügyintéző, hogy nem tudták kikérni, mert rossz a másik bizt. szervere, meg most fogják majd kikérni.... Stb. Én felhívtam a másik bizt.társaságot, aki szerint 1.) ilyen megkeresés nem történt, 2.) nem értik, hogy a CASCO-s kárhoz mi köze a kötelezőnek.

Én nem értek semmit! Ha valaki tud, kérem segítsen!
Ráadásul azóta az autóm nem tudom használni, a részletet meg csak fizetem...
Köszönöm a segítséget!!!