Sajnálom hogy nem azt írtam amit olvasni szerettél volna ettől függetlenül egy 10-éves autó esetében garanciális/szavatossági igények érvényesítésének lehetősége erősen konvergál a "0"-hoz! "Bontott alkatrészt nem veszel" OK. Akkor miért veszel 10-éves autót?(az maga egy használt alkatrész halmaz).
Kedves Guba! Köszönöm válaszát. Azóta kiderült, hogy a hibát egy gyárilag nem megfelelő, 14 dolláros rövid kábel okozta, mely miatt annakidején a gyár ezt az egész szériát visszahívta ingyenes kijavításra. Mivel vevője ezt ide áthozta, nyilván ő is kapott értesítést a gyártól, de az oda-vissza hajóztatás elmaradt, így maradt nekem a rejtett hiba, ami most jött ki 18e km-nél. Én egy kereskedő közvetítésével vettem meg 17e km.el!/Adásvételiben; rejtett hibája nincs/. Most kaptam meg a gyárilag az ottani szervizeknek eljuttatot javítási leírást, amivel itteni szakszervíz nem tud mit kezdeni. Van maszek, aki talán tud. A kereskedőnek eladásra megbízó előző tulajt beperelhetem-e érdemben eddigi kárjaim miatt és hogy a gyári garanciát meg a megígért magyar fordítást a gépkönyvről /ez utóbbi szerepel az adásvételiben/sem kaptam meg. És még nem tudom, mikor, hol tudom megjavíttatni és mennyiért az eddigieken felül.Mindenki segítségét megköszönöm. daja.
Guba és Websas, sziasztok! Érdeklődtem egy kicsit, mert eléggé megkevertetek. Websas! A hozzászólásaidból nekem az jön le, hogy azt hiszed, valami totál ócska autót vettem, ami épp, hogy szét nem esik, amibe már csak bontott alkatrészt érdemes tenni. Nem erről van szó, a Ford egy jó állapotú autó, szervóval, első elektromos ablakemelőkkel, egy jó motorral stb. Nincs feszítővas, ennél azért korszerűbb a technika ebben az autóban, a generátorszíj egy hosszanti bordázott szíj, aminek feszítőgörgője van. Amikor én ócskavasról beszélek, akkor ez alatt az Opel Zengő számlájára írható alapvető hibákat értem, amiről egy ilyen kereskedésnek, illetve szerviznek tudnia kell, mivel állapotfelmérést végeznek minden autón, és amely hibákkal nem szabadna használtautót eladniuk. Lehet ugyanakkor, hogy ez a megfogalmazásom félreérthető, erre viszont a hozzászólásaidból jöttem rá, valószínű, hogy erről akart meggyőződni a cégvezető is, azért hívott be. Most kezd világos lenni a dolog. Guba! A komplett vezérléshez és vízpumpához: a vízpumpa cseréjére azért van szükség, mert benne fut a vezérlésben, a vezérműszíj hajtja. Ha egyszer elhasználódott a vezérlés, akkor nagy valószínűséggel elhasználódott a vízpumpa is, ki kell azt is cserélni, megelőzve egy újabb komolyabb szerelést.
Szeretem a Fordot, nekem is van (Galaxy)én nem cikiztem az autódat Te írtál róla komplett hibajegyzéket,én csak a vásárlás árát megközelítő javítási költségeidet tartottam kicsit soknak.De biztosan Te is különben nem írtál volna a fórumra.
Vélem senki nem tartott pisztolyt a hátadnak hogy x autókerekedőtől y autót márpedig megvedd... Sajnálatos az eseted, de tovább kellene már lépned a történteken.
Tudod, azt sajnálom, hogy nem egy új autót vettél részletre, mert amennyibe a kocsi került valamint amennyit kénytelen voltál rákölteni eddig, nos lenne egy másfél éves autód - sokáig gondtalanul még. Pech.
Egy új autó részletre meghaladta volna a szüleim erejét, de abban kétségtelenül igazad van, hogy kb. 1,5millió körül már nagyobb lett volna a választék, újabb és jobb autót vehettem volna, bár arra is költeni kellett volna még. Nem hiszem, hogy van olyan használtautó, amelyikre ne kellene költeni, csak nálam az arányokkal volt a baj, illetve ilyen hibákkal, és ahogy nekem eladták, úgy egy kereskedésnek nem szabadna eladnia egy autót.
Segítséget szeretnék kérni! Vásároltunk a feleségemnek egy Citroen C3-as gépkocsit egy kereskedőtől.Egy hét múlva az autó motorvezérlő elektronikája elromlott,a szervizben 250.000ft-os ajánlat a javításra,az infarktus kerülgetett.Kereskedőt felhívtam,azt mondta biztosan nem az a baja,csak a válság miatt le akarnak húzni a szervizek...majd az ő szerelője megnézi.Felszállítottam a kocsit Pestre (200km) az én költségemre.Egy hét után megállapította a szerelője hogy csak a motorvezérlő a baja,nem baj,van olyan szerelője,aki megjavítja.Nem volt.Kerestem én a neten egy céget,azok megcsinálták.Amikor az autóért mentünk közölte a kereskedő,hogy 35e a vezérlő javítása,5e az ő szerelőjének hibamegállapítása,10e az autó trélerezése,ezeknek fizessem ki a felét.Kifizettem,csak szabaduljak...Igaz az én költségem nem lett megfelezve (hibamegállapítás,Pest-re szállítás)...Csak az a bajom,hogy rá 3 napra az autó ugyanazt csinálja.Felhívtam azt,aki javította,azt mondta szerezni kell egy másik elektronikát,ennek a javítása ennyit bírt. Vigyem el egy szervizbe és cseréltessem ki,vagy csináltassam megint? A kereskedővel szemben mit követelhetek?
2009 05 07-én vásároltunk egy Mazda 6 CDTE sport használt jármüvet a budapesti Kerepesi út 121 szám alatt levő Mazda D&W kereskedésböl amit aznap a teljes árat, azaz 2600000ft-ot, ki is fizettünk és az autót nem vehettük át azzal indokkal ,hogy az autó készletfinanszirozott , nincs náluk a forgalmi engedély ,és csak egy hét mulva lesz meg .Amikor viszamentünk 2009 05 15-én azzal fogadtak,hogy szerzödést bontottak a Merkantil bankkal és kértek még egy hét türelmet. 2009 05 22-én ismét nem történt elörelépés az ügyben és megint türelmet és még 1hetet kértek. 2009 05 29-én bementünk a kereskedésbe ahol a jól bevált dumával probáltak kicsikarni még egy hetet de most már felajánlották, hogy 2009 06 05-ig nem történik semmi elörelépés visszafizetik az autó vétel árát kamattal együtt, erröl papiron is nyilatkoztak. 2009 06 05-én reménykedve megjelentünk a kerekedésbe, hogy valamit el tudunk hozni de meglepetésünkre semmi nem történt ismét. Szerettünk volna beszélni a kereskedés tulajdonosával,de sajnos még telefonon se volt hajalndó velünk szóbaállni,nemhogy személyesen. Kérem önöket segitsenek ebben az ügyben mert nem szeretném a befizetett pénzt elvesziteni vagy autó nélkül maradni.
Azt, hogy a kereskedéstől hogyan lehetne az autó mielőbb "kipréselni" nem tudom, esetleg ha ügyvéd írna nekik egy hivatalos levelet a további huzavona mielőbbi befejezése végett...
A több hét késedelem miatt kárpótlásul, megpróbálni nmi többlet garanciát kipréselni tőlük...
A pénz semmiképp nem vész el, legrosszabb esetben peres úton behajtható tőlük.
Nem árt nyítva tartani a fület a szalonban a többi vevőjelölt közt járva-kelve, vagyis nem hallani-e hasonló eset miatti zugolódást, mert akkor elképzelhető, hogy a forgalmira való hivatkozás csak ürügy - mostanság nem egy kereskedés a megrendelt/kifizetett autó átadása helyett a pénzt az aktuális likviditális problémája pillanatnyi "kezelésére" használja fel...
A fentiektől függetlenül: hogy lehet használt autót venni úgy, hogy az autó kívül-belül "megcsecsézésén" kívül a forgalmit nem nézzük meg?!
Oké, annak hiányára hívatkoztak arra amire, de pénzt addig nem adunk - legfeljebb 5% előszerződés - amíg az okmányt nem láttuk!
Remélve a probléma mielőbb kedvezően zárul, és örömteli autózást.
Levi99, mindenképpen fel kellene szólitani hivatalosan a kereskedőt, legeegyszerűbb ügyvéd útján
nagy, ha volt a gépkocsi adás-vételi szerződésben garancia akkor a kereskedőtől is lehet kérni, amugy meg a szervíz jogszabály alapján jótállásra köteles 6 hónapig az általa elvégzett javító-szolgáltatásra..
A gépkocsi birtokbadása elmaradása miatt nem jött létre adásvételi szerződés. A gk. tulajdonosa még a kereskedő. Ha felszámolásba megy át a dolog, akkor be lehet sorakozni sokadiknak és a pénz nem lesz visszafizetve. Ügyvédi levelezés itt nem segít, hanem egy gyors fellépés a Merkantil Bankon keresztül.
Kedves fórumozók! Év elején vettünk egy alig négy éves Skoda Octaviat egy márkakereskedésben. Ma a műszerfalon kivillant az elektronikus motorvezérlés visszejelzője (azóta is világít). A márkaszervízben közölték, hogy 3000 Ft-ért megnézik, hogy egyáltalán miért világít, plusz a javítás, mert a garancia nem terjed ki az elektronikára (a hat nónapból még egy hátravan!). Meg tudná valaki mondani, hogy ez tényleg így van? Előre is köszi a segítséget! Nyuszika
SZIASZTOK! LENNE EGY KÉRDÉSEM.kÉT NAPJA VÁSÁROLTUNK EGY SZEMÉLYAUTÓT MAGÁNSZAMÉLYTŐL. EGYSZERŰ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉST KÖTÖTTÜNK. mÁSNAP AZ AUTÓVAL LEROBBANTUNK ÉS TÖBB HIBÁJA VAN MINT AHOGY GONDOLTAM. kÉRHETEK E UTÓLAG AZ ELADÓTÓL KOMPENZÁLÁST A SZERELÉS MIATT?MIT TEHETEK?
Ismerni kellene a Skoda márkakereskedések által forgalmazott használtautókra vonatkozó garanciális feltételeket. (Vélem az adásvételkor bizonyára rendelkezésedre bocsájtották ezen fontos okmányt.)
Amúgy e-mailban és/vagy telefonon külön is rákérdezhető a vezérképviselnél.
Köszönöm Monalisa! Adtak valami garanciapapírt, de őszintén szólva nem lettem okosabb tőle. Sajnos a fogyasztóvédelem is ugyanezt mondta. De azóta kiderült, hogy nem az elektronikával van a baj, aminek a javítása gondolom csillagászati összeg lett volna, hanem valami cső tört el (annyira nem értek hozzá), így "mindössze" húszezerből megúsztuk. Mégegyszer köszi!
SZIASZTOK!5 NAPJA VÁSÁROLTAM EGY SZGKIT.250 KILOMÉTERT MENTEM VELE 3 NAP MULVA ELSZAKADT AZ ÉKSZIJ TÖNKREVÁGTA A VEZÉRLÉST !A JAVITÁS KB 200000 FT BA KERÜL.KERHETEK A KERESKEDÖTÖL KÁRTÉRITÉST?ÉRVÉNYES ERRE IS AZ 1 ÉV SZAVATOSSÁG?VÁROM A VÁLASZOTOKAT. ELŐRE IS KÖSZI.
Tisztelt fórumozók! 2010 május elején vásároltam egy használt autót egy kereskedésben. 2006-ban gyártották. A megvételkor lekérdeztettem a márkaszervízben az autó szervíztörténetét. Azt mondták hogy utoljára 2008-ban volt szervízben és akkor körülbelül 60 ezer km volt benne, most 94000-et ír a computer. Megvettem az autót, majd elvittem egy szerelőhöz aki minden szükséges kopó alkatrészt kicserélt. Azonban pár nappal a megvétel után jelentkezett egy hiba, kiírta hogy ellenőrizzem a befecskendezést. Megijedtem de miután leálltam és újra elindítottam az autót eltűnt ez a hibaüzenet. Akkor kicsit megnyugodtam, viszont most az elmúlt pár napban többször is előfordult hogy indításkor ismét felvillant ez az üzenet. Most elvittem egy szervízbe ahol kiolvasták a hibákat a computerből, kiderült hogy elég sok baja van az autónak, a software sem lát bizonyos dolgokat, illetve kiderült hogy az egyik injektor haldoklik, cserére vagy felújításra szorul, ami nem kis költséget jelentene nekem. Abban kérem az önök segítségét, hogy van-e valamilyen mód arra, hogy ezt a kereskedővel behajtassam, bár még nem tárgyaltam vele erről, de szeretném tudni hogy milyen lehetőségeim vannak, mielőtt akár ügyvédhez fordulok a bajommal. Visszaadni nem szeretném az autót, mindössze a javítását szeretném finnanszíroztatni. Köszönettel, Tróger
Ha az elvárásod, hogy az autó teljesen tökéletes legyen, akkor azt egy új autó tudja teljesíteni. Az, hogy egy injektort ki kell majd cserélned, 100 ezer km után szerintem nem alapoz meg szavatossági igényt.
sziasztok! Mint magánszemély eladtam egy 11.éves használt autót. A Vevő többször is megtekintette,kipróbálta Barátjával megnézette az autót.Azt megfelelőnek találta,megvette,és elvitte. A szerződésben az áll,az eladó a gépkocsiért szavatosságot nem vállal,a vevő a szerződés megtámadásáról kifejezetten lemond. A gk, motorja kb.3.hét után elromlott a javítás vevő szerint 300-400 ezer ft lenne.Ezért megkeresett, hogy vagy fizessem ezt ki, vagy eláll a szerződéstől. A gkt én kicsit több mint 4, hónappal azelőtt vettem,és ott azt mondták motorjavítás után volt.Jelzem..nekem nem is volt vele bajom,kb 3-4 ezer kmt mentem vele,csak megszűnt a munkám,ezért nem volt szükségem erre a kocsira. Kérdezem, mi lenne a teendőm?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.