Beszéltem a kereskedővel. Azt mondta hogy hívjam fel a márkaszervízt és ott megmondják hogy ennek a típusnak az olaj fogyasztása annyi amennyit én észleltem. Mert hogy ez az legfőbb probléma a többin kívül. Olvastam neten hogy ennyi kilóméternél sajnos ez az olajfogyasztás jön elő, ezért széria hiba. Viszont én kérdeztem a kereskedőt mielőtt megvettem hogy mit kell tudnom az autóról van e valami hibája és azt mondta hogy semmi. Most viszont elnézést kért hogy ezt elfelejtette mondani.
Én úgy gondolom hogy tájékoztatnia kellett volna ha korrekt akart volna lenni, csak ugy akkor valószínű hogy nem veszem meg. Én úgy tudom hogy amiről nem ad tájékoztatást és problémaként lép fel az az ő sara.
„Én úgy gondolom hogy tájékoztatnia kellett volna ha korrekt akart volna lenni...úgy tudom hogy amiről nem ad tájékoztatást és problémaként lép fel az az ő sara.”
Már bocsi, de új autót árult neked? Ugye, hogy nem? Ha ez az olajfogyasztás az autó életkorának jellegzetes sajátossága - erről te is meggyőződtél - akkor máskor nézz utána, hogy mit veszel. És még akkor arról nem is tettem említést, hogy ez NEM HIBA vagy probléma, hanem ÉLETKORI SAJÁTOSSÁG, ráadásul nem élettartam garanciával adták ki a gyárból sem az autót. Én is minden egyes autónál már tanulok, hogy legközelebb mire is figyeljek. Elviszed szépen egy szerelőhöz, az megcsinálja neked a motort, és minimum 5-6 évig az megint jó járgány lesz kicsi olajfogyasztással. Higgy nekem, megéri! :-)
Arról meg persze ne is álmodj, hogy ezt a motor-felújítást majd rálőcsölheted a kereskedőre, mert el fog küldeni - teljesen jogosan - melegebb éghajlatra.
Három napja vásároltam meg a használt autómat egy kereskedőtől 700.000 Ft-ért. Ez után nem sokkal érzékeltem, hogy a váltó nem úgy működik, ahogyan kéne (recseg). Szerelő azt mondta, hogy kuplungot kell cserélni, mely 100.000-140.000 Ft között mozog. Most a kereskedő vallja, hogy nem tudott róla, de megjavíttatja, melynek költségéből max. 40.000 Ft önrészt kell vállalnom. Mikor mondtam, hogy törvényi kötelezettsége fizetni/javíttatni ingyen/eredeti állapotot visszaállítani, azt mondta, hogy csinálhatjuk úgy is, de fél év, mire "kipereljük" belőle a pénzt, és addig nem lesz autóm. Mi a következő lépés ilyenkor?
Azt tudom, hogy ingyen meg kell csináltatnia, az lenne a kérdésem, hogy mit kell tenni? Milyen költségeim merülhetnek fel, ha beleállok ebbe?
Kérdésem az lenne hogy, 4 hónapja vettem egy Opel Vectra típusú autót, akkor úgy nézett ki hogy jól működött, majd fél millió forintért. Nem rég motor probléma lépett fel, jelentős olaj fogyás, a gyári értékeket jelentősen meghaladva. Kb 2 hét lezajlása alatt, végül csak trélerrel mertem hazavihetni, illetve a szervizbe. Mivel nem telt el azóta 4 hónap se,és kereskedőtől lett véve, vagyis kereskedői pecsét van a szerződésen, kft.-s pecsét,ezért gondoltam jár rá fél éves garancia vagy valami? Jól gondolom?illetve milyen esélyeim vannak ezügyben? Milyen lehetőségek? A javítás összege kb 200 000Ft lenne.
Néhány hozzászólással lejjebb azt ajánlották a kérdezőnek, hogy a garanciális javítás költségmegosztását fogadja el.
Nekem hasonló esetem van, miszerint a két hete megvásárolt és közben üzemképtelenné vált autó javításának az alkatrész- és anyagköltségét magára vállalta a kereskedő, de a szerelési díjak felét kéri.(még nem ismert az összeg)
A kereskedő az autón eladás előtt vezérlést és két bordásszíjat cseréltetett a saját szerelőjével. Most a telephelyre trélerrel beszállítva, az ottani szerelő szerint a generátorszíj elszakadt, ennek részei a vezérlésbe jutva további károkat okoztak(ezt még ezután közlik, hogy miket is). A régebbi autónkat rendszeresen szervizelő autószerelő szerint helyesen tettük, hogy a kereskedőhöz vittük az autót és szerinte nemhogy köteles megjavíttatni, de felénk nem állhat elő semmilyen anyagi követeléssel. Vajon így van-e, vagy készüljünk mi is a javítási költségek (részbeni) megtérítésére?
Nem írtam le az adatokat: 2008-as, 1,8 millióért vásárolt autóról van szó, amiben a kereskedő magára vállalt néhány dolog kicserélését, megjavítását átadás előtt. Többek között a bordásszíjak és a vezérlés(szíj, vízpumpa) cseréjét. Napi átlagos(óra szerint 65 km/ nap) használat után szakadt el az egyik kicserélt szíj 14 nap után.
A vezérműszíj cseréje mindenkor a vevőt terheli. Innentől tudja figyelemmel kísérni, hogy az új szíjjal mennyit fut és mikor kell legkorábban cserélni. A vezérműszíj szakadása súlyos közlekedési tragédiát okozhat, ezért annak állapotának figyelemmel kísérése a mindenkori üzemeltető büntetőjogi felelősségét is érinti. Személyes tudomásom van róla, hogy ennek elmulasztása egy 4 tagú család életébe került.
"a kereskedő magára vállalt néhány dolog kicserélését, megjavítását átadás előtt."
"Napi átlagos(óra szerint 65 km/ nap) használat után szakadt el az egyik kicserélt szíj 14 nap után."
Ez esetben semmi köze az adásvételnek a történéshez.
Hisz egy külön szerviz műveletről van szó, amit külön javítási megbízásként kell kezelni.
* -
Amennyiben a cserét mint vállalkozás végezte számodra, mint magán ember számára ÉS!!! a számla végösszege legalább 20001 Ft volt AKKOR erre a műveletre és az anyagra JÁR neked 6 hónap GARANCIA (jótállás).
Aminek a keretében köteles ingyen javítani. Ez esetben: egy új szíjat ingyen beépíteni
A rossz hír, hogy: a garancia keretében a járulékos károk nem érvényesíthetők!
Kivéve: ha nem szakszerűen szerelte be. Mert akkor ugye már nem a garanciáról(jótállásról) lesz szó, hanem SZAVATOSSÁGRÓL, azaz a megbízás hibás teljesítéséről.
Hibás teljesítés esetén viszont a járulékos kár is követelhető.
Mivel fogyasztóként (vállalkozás>>magánszemély) az első 6 hónapban a szavatosság is garancia(jótállás) szerűen viselkedik.
Így szerintem ... ne garanciális/(jótállási) igénnyel lépj fel, hanem helyből SZAVATOSSÁGI igénnyel.
Azaz nem azt panaszold, hogy 14 nap után elromlott. HANEM Azt állítsd, hogy: nem szerződés szerű teljesítés történt. Azaz a hiba oka az eleve hibás anyag vagy a szakszerűtlen munkavégzés és e miatt lett végül később a hiba és a kár.
Ez esetben a teljes javítási költséget (a járulékos kárt is) a javítást végzőnek kell viselnie.
Kivéve, ha bizonyítja, hogy te
szándékosan rongáltad meg
vagy
nem előírás szerűen használtad
A szavatossági igényt a kapott javítási számlával tudod érvényesíteni.
A csak garanciális(jótállási) igényt pedig a javításról kapott garancia(jótállási) papírral.
Amennyiben fusiban cseréltetted ki vele, az szívás, mert akkor a jóindulatára vagy utalva. Ha van valami írásos nyoma is a javítási megbízásnak, akkor jobb a helyzeted...
A vezérműszíj azért lett kicserélve, mert a vásárlás előtt a kereskedővel együtt elmentünk egy autószerelőhöz, aki a régebbi kocsinkat javította. Átvizsgálás és a km óra állása miatt javasolta a cserét. Ezt a munkalap tanúsága szerint el is végezték az autó kifizetése előtt. Remélem mi ezzel eleget tettünk a tőlünk elvárható kötelezettségünknek.
nonolet
Köszönöm a tanácsot, remélem célt érünk a szavatossági igény kérésével. Már a számla anyagköltsége magasabb, mint 20001 forint, plusz munkadíj is van hozzá. Bár ahogy olvasom ez a garancia érvényesítéshez kell az összeg. Szóval akkor szavatossági igény.
A feleségem használta a kocsit és a keletkezett zajok után egyből le is állt az út szélére. Az adott elinduláskor néhány száz métert haladt egész napos parkolás után elindulva, tehát 2-3 percet ment a kocsival. A kereskedő viszont azt próbálta ráfogni, hogy tartósabban használta a szervó "elszállása" után. De a feleségem elmondása szerint a keletkező zajok után gyakorlatilag azonnal leállt az autó, épphogy félre tudott gurulni. Nem előírásszerű használat remélem nem áll fenn(szándékos rongálást meg remélem végképp nem feltételeznek) .
„A vezérműszíj szakadása súlyos közlekedési tragédiát okozhat, ezért annak állapotának figyelemmel kísérése a mindenkori üzemeltető büntetőjogi felelősségét is érinti.”
Milyen súlyos közlekedési tragédiára gondoltál? Szimplán leáll a motor, a motorok többségénél elmegy a kompresszió is, mivel a dugattyú belever a szelepekbe és csakis trailerrel lehet hazahozni, vagy esetleg a legközelebbi szervizig elvinni, ahol megcsinálják. Ez komplett hengerfej felújítást jelent, ha a dugattyúkban nem is esik kár. általában 100 ezer felett van.
Üdvözlöm! Olyan kérdésem lenne, hogy a mai napon eladtam az autómat. A vevő kipróbálta, mindent megnézett rajta és azt mondta, hogy kell neki. Meg is kötöttük a szerződést és el is vitték az autót. A szerződésbe beleírtuk, hogy mi a hibája az autónak, és ezt szóban is elmondtuk nekik. El lett mondva az is, hogy tankolni kell. Kb fél órával azután, hogy elmentek az autóval és 20 km megtétele után felhívtak azzal, hogy nem jó az autó. Állítása szerint nem húz az autó és 80-nál jobban nem megy. Ami kizárt dolog, mert mi egy hónapja még napi rendszerességgel használtuk autópályán az autót és az utóbbi egy hónapban is volt használva. Igaz nem olyan sűrűn, de azért kiderült volna, hogy valami gond van a motorral. Na most ők kérnék vissza az autó árát. Én közöltem velük, hogy nem vagyok hajlandó visszavenni az autót, mert nem volt neki semmi ilyen problémája. Ők közölték, hogy 3 napon belül köteles vagyok visszavenni. Igaz ez? Van bármilyen kötelezettségem? Az autó semmilyen hibakódot nem írt ki, ami igazolná, hogy motorikusan gond van az autóval, mert az első telefonbeszélgetésnél, közölte a vevő, hogy nem húz az autó, de semmilyen hibajelzés nincs.
„Azért egy előzés közepén (saját tapasztalat) tud meglepetést okozni az erő váratlan elmúlása.”
Aki rutinos vezető, az ekkora orbitális marhaságot nem ír le. Egy vezérműszakadás nem állítja be teljesen a kormányt, hogy ilyen és ehhez hasonló esetben ne lehessen a megfelelő irányba (vissza a saját sávjába) elforgatni. Még az sem indok, hogy szervo-kormány nélkül, meg hasonlók, mert szervo nélkül is forgatható a kormány, max. kicsit nehezebben.
Szerencsére nekem jó pár évvel ezelőtt volt az eddigi egyetlen vezérműszíj szakadásom, az is vasárnap este, hazafelé egy nagy áruházból...és hát pont a szerviz előtt. Kinyitották az ajtót, a kocsit betoltuk és reggel már hozzá is foghattak. :-)
Nehogy már lassan 1 millió km-el ne legyek rutinos...
*-
Nem is a szervóval van a gond.
Hanem azzal, hogy éppen egy kibaszott kamion van melletted és mögötte a másik és szemből is jönnek.
Neked pedig fékezni kell és valahogy beerőszakolnod magad a két kamion közé, akik persze egymás seggében vannak. És nem számítanak erre... talán nem is figyelnek rád.
De egész biztosan fogalmuk sincs arról, hogy mi van veled és mire kényszerülsz.
Közben szemből fogy a hely és persze senki nem tudja mit balfaszkodsz ott kint a szembe sávban Mijafaszé nem mész?! tovább előre.
Mire mindenki felfogja, hogy mit fogsz csinálni az SOK idő!!!!
Közben fékez a melletted lévő kamion is. Csak mert SEGÍTENI akar és maga elé akar engedni.
De ettől a kettő közti hely is szűkül ahová behúzódnál.
A szembe jövő pedig még fel sem fogta, hogy útban leszel esetleg neki! Nem lassít, bízik benned. Csak villog dudál, de baszik fékezni...
Aki nem élte át, az nem tudja miről beszél és épp ezért ne ossza az észt a rutinról.
Nem rutin kérdése ez, hanem főként a szerencséjé.
Amikor hirtelen eltűnik 150 LE a segged alól az nem vicces... nagyon nem egy előzés közben.
Én még talán a felénél tartok, mint a te kilométereid, de ha a KRESZ-t rendesen megtanultad, akkor két kamion nem mehet eleve a szabályok szerint olyan közel egymáshoz, hogy oda ne férjen be valaki, ha nem tudja az előzését végig vinni és muszáj visszatérnie a saját sávjába. Létezik ugyanis követési távolság, amelynek mindig minimum akkorának kell lennie, hogy oda ilyen esetben elférjen egy jármű. És ha a másik részről nézzük, csakis akkor szabad elkezdeni azt a nyamvadt előzést, ha be is tudja fejezni az illető. Márpedig ha a szembe-sávban ennyire közel jön valaki, az épp ennek az ellenkezője.
„Aki nem élte át, az nem tudja miről beszél és épp ezért ne ossza az észt a rutinról.”
Ennél sokkal cifrábbakat is átéltem már, évente 20 ezret levezetek baleset nélkül, néha éjszaka, tejföl-sűrűségű ködben, úgyhogy inkább hagyjuk a rutint, rendi? :-D
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.