KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁS NINCS A VÁLLALKOZÁSKÉNT VÁSÁRLÓK RÉSZÉRE
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki.
Ha egy 13 éves, adott km-t (ezt nem írtad, bár mind1 is szinte, mert általában tekergetett) futott autónál szokásos időszak a magasnyomású rendszer cseréje, akkor nemigen van keresnivalótok az eladónál. A használt autó ilyen.
Ha két éves lenne a jármű, akkor minden bizonnyal követelhetnétek.
Idén szeptemberben vettünk egy kishaszon gépjárművet. 2004-es kiadású. 1.5 turbódizel. Lényegében nem kereskedéstől vettük, hanem egy kft adta el, akik nem gépjármű eladás és vétellel foglalkoznak, és mint kft vettük meg. Számla is készült. Gépjármű megnézésekor észrevettem, hogy picit nehezen indul, de a teljesítménye szuper volt. Rákérdeztem a magasnyomású rendszerre, amire az eladó azt mondta, nem volt még cserélve. Mivel csak az indintásnál volt gond hidegen, és gyorsan kellett egy autó a kftnek, ezért megvettük. Eladó az árhoz képest 70000 forintot engedett is, mert novemberbe járt le a műszakija. Mikor hoztam el, hosszabb gyorsításnál hibaüzenetek jelentek meg, ami a könyv szerint, nedves üzemanyagot jelentett. Kicseréltünk rajta sok mindent, pl az üzemanyagszűrőt is. Lényegében tette a dolgát a gépjármű, csak néha nehezen indult. Olyan 5-6 másodperces tekerés után röffent be. Múlt héten volt műszaki vizsgán, ahol csak egy kopó alkatrészt cseréltek, de rátették a diagra, hogy miért indul nehezen. Konkrét hibát nem találtak, de mondták, lehet a magasnyomású rendszerrel lehet a gond. Csak tippeltek, de a kocsi azért ment. Akkor mondták, a javítása 300-500ezer is lehet ha megáll. Na a héten megállt, nem tudjuk beindítani. Mindenképp megjavitatjuk a gépjármüvet, de kérdezem én, van e ezek után nekünk valamilyen jogunk az eladóval szembe?
De lehet próbát tenni, hisz egy év szavatosság van a használt autóra is. Csakhátugye neked kell bizonyítani azt, hogy MÁR az eladáskor is rossz volt a turbo. (vagy legalábbis rejtett hibás volt)
--
Más eset, ha netán
kereskedőtől vásároltad
magánszemélyként
Akkor ugye a "Fogyasztó"-nak minősülsz. Így az első 6 hónapban a szavatosság is garancia módjára viselkedik.
Azaz a kereskedőnek kell bizonyítania hogy a turbót te vágtad tönkre. Ha nem megy neki, akkor ingyen javítja...
Üdv mindenkinek. Olyan kérdéssel fórdulnék önökhöz hogy másfél hónapja vásároltam egy Ford S max gépkocsit. Az eladó közölte hogy turbó let benne cserélve. Mentem vele 1300 kilómétert és turbó hiba jelentkezett. A kérdésem az hogy valami jogszabály van e erre. Követelhetek e valamit tölle A választ előre is köszönöm.
„ után eltunu ö is irt egy sms hogy ne zaklasam ” Ne-is zaklasd, felesleges, tértivevényes levében szólítsd fel fizesse ki a javítási költséget, határidőt jelölj meg. Ha nem reagál fizetési meghagyás, vagy fizet vagy per.
Érdeklödnék ,hogy egy honapja vásároltunk egy szgk. egy autókereskedésbö. a gépjármüvet külföldröl hozták be és sérülésmentesnek árulták már az elsö napokban kiderült ,hogy az olaj csöpög belöle egyböl szerelöt kerestün aki felvilágositott ,hogy ez egy sérült autó persze a kereskedö a régi számon már nem elérhetö, vásárláskor beszámitottak egy gk gondoltam megkerestem hátha hirdetik, szerencsom volt megtaláltam a hirdetés egy uj tel számal az uriember elöször ledöbbent végül tudomásul vette és mégállapodtunk kártalanit a javitási költséget állja persze egy hét várakozás után eltunu ö is irt egy sms hogy ne zaklasam . ilyen esetben hova tudok fordulni ki tud segiteni a gk nem volt olcsó 2014 es ford kuga 5 m ft csak ebben az esetben már ez egy sérült gk . elöre is köszönöm a segitséget
Én sem fizetnék. Írd meg neki, hogy Te szerződésszerűen teljesítettél, az ő szerelője ellenőrizte az autót és a motor állapotát, kellő gondosság mellett észre kellett volna venniük a kenés rendellenességét, a felelősségedet nem ismered el, a szavatossági igényt elutasítod.
Sok vesztenivalód nincs, mert vagy kifizeted, és kapsz egy roncsot, tehát sokat buksz, vagy nem, és pereskedjen csak a vevő ha akar, legrosszabb esetben ha elbuknád - de szerintem sincs túl sok esélye bíróságon -, akkor ugyanitt lennél, némi perköltséggel megfejelve.
Figyelj, nehogy fizetési meghagyást bocsásson ki ellened, ha megteszi, mindenképpen mondjál ellent neki, különben behajthatják a kért összeget.
Üdv. 2017 augusztusában eladtam egy személygépkocsit magán emberként. A kocsit eladás előtt a vevő szerelője átnézte műszerekkel megvizygálta. Talált néhány problémát amit a vevővel megbeszéltek,illetve a vételárból lealkudtta. Egy hónap múlva jelezte,hogy a kocsinak megsűlt a motorja és szeretne a szavatossági jogával élni,ezért a teljes vétel árat,a szállítással felmerűlt költségeket illetve az ügyvédi költségek költségét tőlem kérni. Ez szeptemberben volt,én akkor kértem egy sima szerelői véleményt,hogy mégis mi idézhette elő a motor teljes megsülését. 2 hónap múlva kaptam egy két mondatos választ. " A motor valószínűsíthetően hosszú ideje tartó, túlzott olajfogyasztása miatt mechanikus kár keletkezett a motor belsejében, mert a három hengerből kettőnél nem mérhető végnyomás,kompresszió. Az esetek nagy többségében a kipufogó szelepek szoktak elégni, de ezt csak a motor szétszedése után lehet látni" Kérdésem, Az én felelősségem e,hogy olaj nélkül autózik a vevő vagy erre is vonatkozik a szavatosság. Esetleg milyen lehetőségeim lehetnek? Hozzáértő válaszokat előre is köszönöm :)
Jelenleg az autó tulajdonosával neked nincs jogviszonyod.
Ha megegyezik a kereskedéssel vagy beperli és megnyeri, akkor utána, a kereskedő az őt ért kárt számon kérheti rajtatok. Egyik sem érint közvetlenül, per esetén is csak az derülhet ki, hogy a kereskedő teljesítésének idejében (amikor eladta az autót) fennállt a hiba, de ez sem feltétlenül, hiszen kereskedésből vásárlás esetén a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba NEM állt fennt. Ha nem tudja bizonyítani, hogy nem volt hiba, az nem jelenti azt semmiképpen sem, hogy volt hiba. Ha meg tudja bizonyítani, akkor nem éri kár, és nincs mit megtéríttessen veletek.
De a közöttetek levő jogviszonyban ugyanezzel a menettel, ha nincs megegyezés, neki kell perelnie. De szerintem csőbe akarnak húzni, mert a bizonyítási teher nem fordul meg (az csak akkor fordul meg az első 6 hónapra, ha fogyasztó(magánszemély) vásárol kereskedésből, fordított esetben, ha kereskedő vásárol magánszemélytől, akkor nem fordul meg a bizonyítási teher sem). Közöttetek nem fogyasztói szerződés van (hiszen Te nem vagy eladóként kereskedő), ezért szó sincs arról, hogy az eladónak kellene bizonyítania a szerződés szerinti teljesítést. Ha a vevő (aki történetesen kereskedés, de ez nem számít) vitatja a teljesítést, neki kell bizonyítania, hogy a hiba már akkor fennállt, amikor tőled megvették az autót.
Márpedig ez gyakorlatilag kizárt, ha az elmúlt 5 hónapban akár egy hétig is hibamentesen használták az autót. Ilyenkor is előfordul, hogy a fennálló rejtett hiba később jön elő, de ezt bizonyítani csak nagyon egyértelmű esetben lehet. Úgyhogy én nem aggódnék. Elég lesz megnézni a dátumokat, meg az autó kilométeróráját, ha ment az autó miután Te eladtad, onnantól nem lesz könnyű dolguk hogy ezt rátok húzzák.
Ki nem szarja le, hogy nem végeznek szerviz tevékenységet, meg motormegbontást? Pont így van ezzel évi több tízezer autóvásárló magánszemély is. Mint kereskedés, pontosan tudniuk kell hogyan megy ez, használt autót venni kockázat. Ha biztosak a dolgukban, pereljenek, szerintem nem fognak. Ha szerinted rendben volt az autó, akkor írj nekik egy szép levelet a fentiekkel.
De lehet, hogy tévedek, írj egy emailt a fogyasztóvédőknek, vagy kijavít itt valaki, ha hibásat írtam.
Sziasztok! Elküldtük a levelet, de továbbra sem hagy a kereskedő. Azt írják, hogy "egyelőre a konkrét hibamegállapítás nem történt meg, így tehát csak feltételezni tudjuk a meglévő információk alapján, hogy a motor egyik dugattyújánál mért alacsony kompressziós érték rejtett hibára utal, tényként nem állítjuk. Viszont a hibamegállapítás után megfordul a bizonyítás folyamata, az eladónak kell minden kétséget kizárólag bizonyítania, hogy a hibaok a vásárlás pillanatában még nem állt fenn. A gépkocsi beszámítása alkalmával, mivel szerviz tevékenységet nem folytatunk és megbontás nélkül tudjuk csak átvizsgálni a gépkocsikat, egy kezdődő, de még egy folyamatban lévő motorhibát sem tudunk diagnosztizálni a motor megbontása nélkül, amennyiben a gépkocsi adott pillanatban nem produkál problémát. A fentiek alapján az alábbi ajánlatuk számunkra elfogadhatatlan és igazságügyi szakértő bevonását kezdeményezzük" stb... Hibafeltárás időpontjára meghívnak minket is.
Kérdés: a bizonyítási teher nem akkor fordul meg, ha BIZONYÍTOTTA BÍRÓSÁG ELŐTT hogy a hiba rejtett és megvolt az eladás pillanatában? Igazságügyi szakértőt oedig tudommal bíróság rendel ki, a per egy bizonyos szakaszában.... Hogy egy általa odahívott autószerelő mit mond, az mit bizonyít? Ráadásul mi közöm van ahhoz, hogy a vevője problémázik a kocsival? Úgy érzem át akarja hárítani az egész felelősségét rám. Persze egyezséget akar kötni, de mire? Mit javasoltok?
amit tehetsz, az az, hogy az adásvételiben szereplő eladónak írsz levelet, és kéred a károd megtérítését, ha úgy érzed, hogy nem teljesített szerződésszerűen. Célszerűen németül.
Te csak vele vagy jogviszonyban. Az autót behozó, azt neked átadóval nem. Tőle nem követelhetsz semmit.
Klasszikus hiba így autót venni. A gyakorlati esélyed ennek érvényesítésére elég közel esik a zérushoz.
vásároltam egy külföldről behozott fiat cromát amiről 500 km után kiderült hogy baj van az automata váltóval üt. A szerelő azt mondta szeleptömb csere 320000 ft aki behozta és eladta az autót nekem, nem szerepel semmi papiron. Csak telefon számom van, meg kamera felvétel, mert külföldön voltam mikor elhozta az autót. Azért mert a papírokat nem tudta elintézni kiutazásom előtt. Az adásvételi közvetlen a volt német tulajdonossal lett kitöltve. Nem tudom hogy mit tehetek ebben az ügyben. A válaszokat előre is köszönöm.
Még egy kérdés: Jelen esetben könnyen előfordulhat, hogy az eladó sem tudott a hiba létéről. Ez befolyásol bármit? Mármint hogy 'csak' eltitkolja, vagy hogy ő sem tudott róla?
Az eladó egy évig szavatossággal tartozik azért, hogy olyan állapotban adta el az autót amilyennek a szerződésben mondta.
Ezért, ha a vevő bizonyítja!!!, hogy a hiba/hibaok már az eladáskor IS fennállt ÉS azt a vevőtől elvárható gondossággal átnézve nem lehetett észlelni ÉS az autó korának/futásnak alapján még nem kéne annak a hibának előfordulni
Akkor az eladónak kell helytállnia a hibáért.
--
Az első lépés tehát a szavatossági igényed közlése írásban.
Amit az eladó vagy elismer vagy nem.
Ha nem ismeri el akkor bizonyítod, hogy: a hiba/hibaok -
már az eladáskor is fennállt
ÉS
azt a vevőtől elvárható gondossággal nem lehetett felfedezni
ÉS
az eladó nem adott róla tájékoztatást az eladáskor
HA a bírót meggyőzted erről, akkor az eladó fizet majd.
A per költségeket addig is előlegezed persze és a per ideje alatt az autót aligha tudod használni.
Kevesebb, mint egy hónapja vásároltam egy Audi A4-et(2.0CRTDI), kb 4-500km múlva egyik nap nem indult. Szervízbe szállítás után kiderült, hogy a nagynyomású szívattyú tele van fémforgáccsal. Szerelő véleménye szerint ez egy régóta fennálló probléma lehet. Várható javítás összege kb 3-400e Ft. Mi a teendőm hogy a szavatossági igényemet érvényesíthessem az eladónál? Mit kérhetek és mit nem?
Fogadd el a 400 ezert!!!! azonnal. Azzal jársz a legjobban.
Mert a per sokba lesz és hosszú lesz... Amihez sok pénzt kell előlegezned és az sem biztos, hogy a per végén (akár évek múlva) be tudod majd hajtani a pénzed.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.