Sziasztok!
Látom, hogy a mesterrel vagytok elfoglalva, akkor elmondom, hogyan szoktuk csinálni, ha javítani kell valamit. A mester elmondja nekem, hogy bizonyos alkatrész miért rossz, legyen ez példaként egy csapágy. Hallgassam meg a csapágyat, ez csörög, ennek nem szabadna csörögnie, hanem halkan kellene mennie. Amikor én is megállapítom, hogy a csapágy tényleg csörög, akkor bemegyünk a számítógépéhez, rámegyünk általában 2 autóalkatrész-kereskedés aktuális ajánlataira. Kikeresi a forgalmi alapján a megfelelő csapágyat, eddig mindig több gyártmány és ajánlat kijött neki. Akkor a mester elmondja a véleményét a különböző márkájú csapágyakról, a végén általában olyat szokott ajánlani, ami szerinte megbízható, nem fog x km után tönkremenni. Elképzelhető, hogy ez nem a legolcsóbb csapágy lesz, de mindig mérlegeljük immár ketten, hogy az árkülönbözet megéri-e, illetve az én lehetőségeimhez igazodik-e.
Bizonyos szinten igazatok van, de ennek tudtában vagyok. A vízpumpa lehet, hogy nem volt rossz, de mellette minden más igen. A mester azt mondta, hogy bennhagyhatjuk ezt az 1 alkatrészt, de ha ez is elromlik, akkor számolhatok egy újabb szervizzel és többszörösét kellene költenem annak, mintha most a többivel együtt azonnal kicseréljük. Én igazat adtam neki és kicseréltük a vízpumpát is. Így volt ez a hátsó fékpofáknál is. Ha már egyszer úgyis szétszedték a teljes hátsó futóművet, akkor értelmetlen volt a szemlátomást kopott fékpofákat bennhagyni. Na de bocsássatok meg, ezekre a hibákra azért derült fény és a szerelésekre mégis csak azért került sor, mert az autón alapvető, életet veszélyeztető alkatrészek voltak alapból rosszak!!!
Ezek után csak azt tudom nektek mondani, hogy ennél a konkrét esetnél biztos vagyok benne, hogy nem a mestert kell okolni az összegekért, a kicserélt alkatrészekért, minden egyes alkatrész cseréje az én tudtommal és beleegyezésemmel történt.
Websas! Továbbra sem vagy képben. Remélem, elég adattal tudok neked szolgálni, bár az Escortoknál tudtommal még akár egy évjáraton belül is lehetnek különbségek:
Első nyilvántartásba vétel időpontja: 1998.04.15.
Gyártmány: FORD
Típus: ESCORT CLX 1.4 KAT
Hengerűrtartalom: 1391 cm3
Teljesítmény: 54 kW
Hajtóanyag: BENZIN
Gyártási év: 1998
Ha ez nem elég, akkor szíveskedj megírni, hogy milyen adatra van még szükséged! Egyébként én nem szoktam bontott alkatrészt használni, én ennél a biztonságot, megbízhatóságot többre tartom.