autószerelöi átverés


SolnesM # 2022.03.06. 13:58

Kissé ódivatú a felvetés.

teljes motorgenerált vállaltak.

SolnesM # 2022.03.06. 13:56

Kissé ódivatú a felvetés.

teljes motorgenerált vállaltak.

SolnesM # 2022.03.06. 13:55

Haza 2021 április végén hoztuk. (ez a garancia szemponjából érdekes dátum csak!!) Nem sokkal később, azaz 2021. októberében vissza kellett vinni az autót, mivel ugyanazt a problémát produkálta.

Áprilistól októberig az 6 hónap. Egy tizenvalahány - éves autónál félév alatt nagyon sokat lehet menni.

Milyen szavatosság ?

Ehhez azért kell a kocsi kora, a javításután meg tett kilométer meg sok más körülmény.

Szomorú örökös # 2022.03.06. 13:53

Barbi1113

amikor elvállalták, teljes motorgenerált vállaltak. Ha nem tudták volna megcsinálni akkor, elméletileg jelezniük kellett volna felénk. Ez azonban nem történt meg

Amiről én beszélek, abba egyszer már szerintem én is belefutottam. De ez nem jogi téma. Ha valahol megrepedt a hengerfej vagy a motorblokk, akkor az nehezen felderíthető hiba és nem szándékos, ha esetleg mégsem sikerült nekik megjavítani. Ettől persze még lehet felelősségük, ha ezt mégis felvállalták.

Barbi1113 # 2022.03.06. 09:09

SolnesM
Mármint mire gondol?

SolnesM # 2022.03.06. 08:00

Barbi1113 !
És mindez le is lett írva ?

Barbi1113 # 2022.03.06. 07:14

szomorú örökös,
Igen, sérült lehet. Viszont amikor elvállalták, teljes motorgenerált vállaltak. Ha nem tudták volna megcsinálni akkor, elméletileg jelezniük kellett volna felénk. Ez azonban nem történt meg, ők megjavítottnak állították be az autót.

Barbi1113 # 2022.03.06. 07:11

drbjozsef
Igen, ez a probléma. Elvállalták, fél év múlva ugyanezzel a problémával lett visszavíve. Most, megint fél évre rá, ugyanaz a gond, viszont semmit nem válaszolnak a feltett kérdésre.

Barbi1113 # 2022.03.06. 07:09

Kedves SolnesM
az autó 2006-os évjáratú.

drbjozsef # 2022.03.05. 16:54

SolnesM,

A kérdés szempontjából irreleváns.
Ha vásárlás utáni szavatosságot akarna érvényesíteni, akkor számíthatna.

De ő most elvégzett javítás után akar szavatosságot érvényesíteni. Hibás volt az autó, megjavították, erre jár szavatosság. Ha olyan lett volna az autó, nem kellett volna elvállalni a javítást. De elvállalták.

Szomorú örökös # 2022.03.05. 16:53

Barbi1113

Szakmai tanács: Ha rám hallgatsz, ez a motorblokk sérült és senki se fogja tudni ezt megjavítani.
Keressetek egy ugyanilyen motort, vagy nagyon gyorsan meg kell tőle szabadulni.

SolnesM # 2022.03.05. 16:44

A viszonylag hosszú írásból nem derül ki, hogy az az Opel Meriva A 1.4 Benzines autó hány éves .
3 vagy 12 ?

drbjozsef # 2022.03.05. 16:06

Barbi1113,

Nagyon összetett problémát ne anonim fórumon kérdezz, hanem ügyvédnél.

Egyébként, követelheted, hogy javítsák ki a hibát.
Ha nem javítják ki, kijavíttathatod mással, és követelheted a javítási költséget, vagy eleve indíthatsz pert.

Barbi1113 # 2022.03.05. 15:19

Üdvözlök Mindenkit!
Egy nagyon összetett problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni önöktől. Adott egy Opel Meriva A 1.4 Benzines autó. Közel egy évvel ezelőtt (2021. március) elvittük szerelőhöz olyan problémával, hogy zabálta a hűtőfolyadék/fagyállót a tél folyamán, 1-2 naponta kellett feltölteni a tartályt. A motorolaj kupakján és a nivó pálcán is krémes, karamell színű hab volt. A szervízben csináltak vele valamit, nem kis összegbe fájt, akkor azt mondták, hogy jó az autó, nem lesz vele baj. Haza 2021 április végén hoztuk. (ez a garancia szemponjából érdekes dátum csak!!) Nem sokkal később, azaz 2021. októberében vissza kellett vinni az autót, mivel ugyanazt a problémát produkálta. Akkor már nem garanciálisan akarták megcsinálni, megintcsak egy kisebb összeget mondtak, ami már bizony szóvá lett téve. Ott egyből, körülbelül 2 perc alatt jött a válasz, hogy ja, hát elszámolták, mégsem annyi. Valamit megint csináltak, megint megkaptuk, hogy az autó jó lesz, nem lehet vele baj. Ennek ellenére két nappal ezelőtt megállt. Nagyon sokára sikerült beindítani. Amikor ránéztünk, megint azt vettük észre a nivó pálcán és az olaj kupakján, hogy újra krémes, karamell színű hab van rajta. Jeleztük a szervíz felé, hogy ismét az a gond, mint közel egy évvel ezelőtt. A reklamáció 2 nappal ezelőtt email formájában megtörtént, tehát benne vagyunk az 1 éves garanciában. Viszont. Sajnálattal vettük észre, hogy a levelünkre választ nem kaptunk. Mit lehet ilyenkor tenni? Nyilván érthető, hogy sajnos a beléjük vetett bizalmunk nem kicsit megrendült.
Válaszukat/segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm!

Szomorú örökös # 2021.10.23. 06:08

wers

Nagyon kevés szervíz tud egyben futóművet is állítani, és nem futópad, hanem optikai műszerkészlet kell hozzá az adatokat fogadó számítógéppel, ami nagyon drága, kevés szerelő tudja megfizetni.

Szomorú örökös # 2021.10.23. 06:03

Én továbbra is vallom, hogy az autóvezetés nem csak a pedálok nyomkodásából és a kormánykerék tekergetéséből áll. De nyugodtan kövezzetek még érte.

Annyit elismerek, hogy a szerelőnek szólnia kellett volna, hogy a tulaj vigye el futómű beallításra, azonban a futómű beállítás már nem az ő dolga, feltéve persze, ha esetleg van műszere hozzá, mert anélkül ugyebár nem lehet megcsinálni. A futóművet komoly optikai eszközökkel és hozzá tartozó számítógéppel állítják be manapság.

Bali Istvanne # 2021.10.23. 04:56

Honnan tudjam én laikus, hogy lengéscsillapító cserénél futómúvet kell vizsgálni? A kocsi éltveszélyes volt, Ha egy ilyen csere azzaéLjár, hogy mdgváltozik az autó biztonságos használata, a szakembernek kell tudnia, mi a teendő. Számla nincs, csak egy sima papír, 23.600
lengéscsillapitó,, 18.000 ablakemelő - azóta sem múködik mindig - 12.000 munkadíj. A csere elött nem volt ilyen probléma,

gerbera317 # 2021.10.22. 11:51

Az rendben van, hogy a szerelő csak lengéscsillapítót cserélt, de azért illett volna szólnia az ügyfelének, hogy látott még egyet s mást (a kerékdőlés nem jó, egyik henger nem megy, a váltóból szivárog az olaj stb.), de ennek elmulasztása miatt nem lehet őt helytállásra kötelezni. Máskor nem kell hozzá vinni az autót, meg nem ajánljuk az ilyet a barátainknak.

wers # 2021.10.22. 09:38

Én inkább a gumiabroncs szereléshez hasonlítanám.

Ott is előre illik szólni a szerelőnek, hogy mekkora méretig tud centrírozni. Mert anélkül inkább hozzá se nyúljon. Szerintem.

drbjozsef # 2021.10.22. 08:30

Mindkettő jogos valahol, úgyhogy ilyenkor megint elővehetjük a kedvenc kérdésünket : a szerződésben, vagy a munkalapon egészen pontosan mi is szerepel?

Bár én is hajlok rá, hogy a futóművet érintő javítások egy használható futóművet kell hogy eredményezzen. Olajcserénél is életszerű, hogy a karter csavarját visszarakják, még ha erről külön nem beszélnek...

wers # 2021.10.22. 06:54

Futómű javítást követően - a lengéscsillapító csere is az - kötelező elvinni futómű beállításra az autót

Eddig egyet értek. Abban már nem, hogy egy átlag autó tulajdonos miért kellene, hogy ezt tudja. Az autószerelőnek javítás céljából viszik oda, üzemképes állapotban várná vissza a megrendelő. Az persze más, ha előre erről tájékoztatja a szerelő, hogy cserélni tudja, beállítani már nem (én egy normál szerviztől elvárnám, hogy legyen futópadja, anélkül hogyan dolgozik?). Én akkor nem vele szereltetném.

Szomorú örökös # 2021.10.22. 04:34

Bali Istvanne

Futómű javítást követően - a lengéscsillapító csere is az - kötelező elvinni futómű beállításra az autót, ez két külön szerelő általában.
Ez nem a szerelő, hanem az autótulajdonos kötelessége. Ezt nem fogod tudni leverni a szerelőn, jogosan hajt el. Ő elvégezte azt, amivel megbíztad, a futómű már nem az ő gondja.

Bali Istvanne # 2021.10.22. 04:20

Szlp napot !
Az autószerelő májusban lengéscsillapitót cserélt, gyakorlatilag azóta tönkrement az új gumi. Kellett volna állítania az összetartáson? Tegnap elvittem szervízbe, ahol megállapították, hogy más baja nincs, mint a kerékdölés nem lett beállítva. Kérhetem, hogy fizesse meg a két első gumit? Előre is köszönöm.

drbjozsef # 2021.10.15. 05:39

keerdezo,

Mit szeretnél? Kinél van most az autó?

keerdezo # 2021.10.14. 16:03

Üdvözlöm!
Mi a teendő, ha nagy nehezen 1 hónap után a szervizben állítólag végeztek a munkával, majd mikor elmentem az autóért, sem a régi kicserélt alkatrészt, sem munkalapot nem akartak adni, az autót kiprobáltam és a probléma nem szűnt meg. Egyenlőre nem fizettem ki, de nem bizom bennük annyira hogy továbbra is velük csináltassam. Nem én mondtam meg mit kell csinálni az autóval , ők tárták fel a hibát.
Köszönöm