„nem az egyenrangú utak szabályát idézted be?”
Vili, a jobbkéz-szabály a főszabály, amit mindaddig alkalmazni kell, amíg eltérő rendelkezésből (pl. mackósajtból) más nem következik.
„nem az egyenrangú utak szabályát idézted be?”
Vili, a jobbkéz-szabály a főszabály, amit mindaddig alkalmazni kell, amíg eltérő rendelkezésből (pl. mackósajtból) más nem következik.
Gyerekek, ne hülyítsetek már meg!
Ha nekem van egy élére állított sárga táblám (főútvonal), akkor én a főúton közlekedem.
Ehhez a főúthoz képest a keresztező utcák alárendelt utcák.
Ha nem látszik a jobbról érkezőnek a macisajt, attól én még a főútvonalon közlekedek, a másik pedig az alárendelten úton, vagy tévedek?
„attól én még a főútvonalon közlekedek”
Az a gond, hogy a jobbról érkező ezt nem tudhatja. Ha ütköztök, akkor az arra jogosult hatóság azt fogja megállapítani, hogy ő (a jobbról érkező) a tőle elvárható módon közlekedett, amikor úgy gondolta, hogy elsőbbsége van. Rólad pedig azt állapítják meg, hogy - bár valóban láthattál korábban egy főútvonal-táblát, de - nem a tőled elvárható módon közlekedtél, mert észlelned kellett volna, hogy 1) a jobbról érkezőnek nincs mackósajtja -> főszabály!, 2) a jobbról érkezőnek esze ágában sincs megállni, és nem tettél semmit az ütközés elkerülése érdekében -> ez pedig a legfőbb szabály.
De miért kell rögtön összetörni a másikat, csak azért, mert leesett egy tábla?
Máshogyan is leírom, mert szerintem nem értitek:
Ha közeledek egy kereszteződéshez és nem látok semmilyen táblát, joggal feltételezem, hogy a jobbkéz szabály a mérvadó.
Ha a másik gépjármű tuván tudja, hogy főútvonalon halad, mert látott táblát, akkor neki nem kell alkalmazni a jobbkéz szabályt.
És ilyen esetben, bizony előfordulhat egy ütközés...
Amit ti mondtok, az azt jelentené, hogy a 7-es busznak minden kereszteződés előtt lassítani kellene, hiszen nem tudhatja a buszvezető, hogy helyén van-e a kersztutcában a macisajt tábla. Ez nonszensz...
A buszok, taxik és az úrvezetők sem lassítanak akkor, amikor a főútvonalat alárendelt út keresztezi.
Vili, ez már csak fingturmix. Az elmélet az, amit én képviselek. A gyakorlat pedig az, amit te képviselsz. Talán észrevetted, hogy többször is elismételtem: "De miért kell rögtön összetörni a másikat, csak azért, mert leesett egy tábla?". Ebből magad is rájöhetsz, hogy tulajdonképpen én is a gyakorlat-párti vagyok, de mivel a te eredeti kérdésed elméleti kérdés (görgess vissza, ha nem hiszed!), ezért illő, hogy arra elméleti válasz érkezzen.
Értem gerbera, hál'istennek, mindössze elméleti kérdés volt.
Az viszont nem vezet sosem jóra, ha a gyakorlat elválik az elmélettől.
heló
aki tudja irja meg
m3-as kivezető 32km enyhe kanyar kölsősáv szélén 100km-es
tábla kamionoktól takarva a belső sávnál semmitábla.
máshol mindenhol 2 tábla van a egy belül egy kivül.
Jogos-e igy a bünti???
köszike
ekkora marhaságot!
Attól, hogy főúton haladsz, még előfordulhat, hogy elsőbbséget kell adnod. Olyant nem láttál még, hogy két főút keresztezi egymást? Az ilyen eszement "ha főúton haladok nem nézek sem jobbra sem balra" vezetők miatt zsúfolták tele az utakat kőrforgókkal.
Szerintem nem annyira egyértelmű a Vili által felhozott eset.
Ha kint van a sárga főútvonal tábla, akkor az azon haladó "Főútvonalként megjelölt úton" közlekedik, és kijelölt gyalogátkelőn és megkülönböztető jelzésen kívül nem kell elsőbbségadási kötelezettségre számítania mindaddig, amíg nem találkozik szembe egy főútvonal vége táblával. Természetesen ha a keresztező mellékútól elveszik a táblát, akkor az elsőbbséget emiatt meg nem adónál sem egyértelmű a helyzet, de mivel a táblák ilyenkor a KRESZ alapján feloldhatatlan helyzetet teremtenek, én semmiképpen nem látom a főútvonalon haladót jobban hibásnak. Sőt, a gyakorlati helyzetek többségében az alárendelt útnak lehet nagyobb esélye felismerni a helyzetet.
gerilege, van jogosítványod?
Van. Mi a konkrét kérdés?
semmi, csak fohászkodom a jóistemhez, hogy ne arra vezessen az utad, amerre nekem, és ne haladjunk mindketten főúton, amik kersztezik egymást.
Az a meglátásom, hogy nem teszel különbséget az elsőbbséggel rendelkező út és a főútvonal között.
Viszont enélkül a különbségtétel nélkül az autópályán is kellene jobbkezes kereszteződésre számítani. Ott is van ugyanis autópálya és autópálya vége tábla, és SOSEM lesz STOP tábla vagy macisajt vagy jobbkéz azelőtt, hogy autópálya vége lenne. Teljesen ugyanez a helyzet főútvonalon (ami nem igaz bármely elsőbbséggel rendelkező útra). Amennyiben két MEGJELÖLT főútvonal találkozik, akkor az egyiknek a STOP tábla vagy a macisajt vagy jobbkéz (bár ez utolsó nagyon ritka) mellett MINDIG ott lesz a főútvonal vége tábla is.
Egy szimpla elsőbbséggel rendelkező út esetében ez nem feltétlenül igaz. Három eset van.
Ha mindez nem így lenne, megállna Magyarország közlekedése.
Nekem az a meglátásom, hogy veszélyes üzemek találkozásánál szubjektív felelősség van, hogy ebbe mi fér bele azt a bíróság dönti el. De parttalan a vita, a "megoldásával" sem lesztek előrébb - pont a fentebb említett dolog miatt.
www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/
ja, parttalan
szerintem olyan esetet hozott fel Vili, aminek kicsi a valószínűsége
viszont amikor két főút keresztezi egymást, nincs főútvonal vége tábla (MIÉRT IS LENNE, HISZ NINCS VÉGE), hanem az útkereszteződés előtt akár többször is figyelmeztető tábla, macisaj, alatta 1000 m - majd 500 m, és kiteszik aZ egyenrangú útkereszteződesre figyelmeztető táblát.
De már egyre kevesebb erre a példa lakottetrületeken kívül, mert ezek helyére kőrforgókat építettek többnyire (sokszor teljesen indokolatlanul)
Jó, hogy parttalan, csak nagyon le lett húzva Vili és egyáltalán nem volt igaza most wers-nek (pedig ez nem jellemző amit eddig láttam), mint ahogy ezekben sem:
"amikor két főút keresztezi egymást, nincs főútvonal vége tábla"
De van, az egyik főúton lesz főútvonal vége, és alá lesz rendelve a másiknak, majd a kereszteződés után újra ki lesz téve a főútvonal.
"kiteszik aZ egyenrangú útkereszteződesre figyelmeztető táblát."
Ilyen meg nincs, ismét, két keresztező megjelölt főútvonal sosem lesz egyenrangú, egyiknek ki lesz téve a főútvonal vége és a STOP/maci tábla, majd a kereszteződés után újra ki lesz téve a főútvonal.
Ha van főútvonal tábla, akkor mindig van vége is, ha nincs, akkor nem lesz vége sem, csak elsőbbség.
Ha pedig két főútvonal körforgalommal keresztezi egymást, akkor ugyancsak mind a négy irányból ki lesz téve a főútvonal vége a macisajttal együtt, majd mind a 4 irányba a körforgalom után újra ki lesz téve a főútvonal, amennyiben azok maradnak.
hm, nekem sem lehet mindig igazam :) pedig nemrég töltettek ki KRESZ tesztlapot, ez volt a belépő a tesztvezetésre.
„Ha pedig két főútvonal körforgalommal keresztezi egymást”
És ha csak az egyik főútvonal?
Legyen A főútvonal, ami C irányba halad tovább egy körforgalom után, B legyen a jobbról jövő út, ami D irányba halad tovább a körforgalom után. Akkor a táblakihelyezés így fog kinézni (föntről lefelé):
A és C felé haladva a körforgalom után főútvonal kezdete.
Most nincs időm képet linkelni, de ebben a fórumban
http://www.delmagyar.hu/…onk/26/3520/?…
találsz képeket, az 1-es 6286-es számú, a 2-es a 6287 számú hozzászólásban.
OFF:
Angliában a körforgalomba történő behajtáskor a jobbkéz szabályt kell alkalmazni. Úgy tudom ez így van a franciáknál és talán az olaszoknál is.
A jobbkéz szabályt, gondolom nagyobb méretű körforgalom esetében nem kell alkalmazni. Az angliai "kresz"ben nem találtam nyomát a méret meghatározásának, ezért azt gondolom, hogy önmagától kialakult a körforgalomba történő behajtás szabályrendszere.
Milyen jó az, amikor a társadalom tagjai felnőtt módjára kialakítják a szabályokat saját maguk számára.
Ez olyan modern polgári attitüd?
ON:
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02