"Mikuláscsomag"


Ani30 # 2005.02.27. 15:02

2003.novemberben kaptam egy mikuláscsomagot, amelyet sajnos nem fizettem be.A pótdíj 324,-FT.volt, amelyből mára 8.000,-Ft.lett. Fizetési felszólítást kaptam, de nem vagyok hajlandó 25x díjat fizetni.Mivel védekezhetem? Előre is köszönök minden hozzászólást.

the big cat # 2005.02.28. 11:11

Gyakorlatilag semmivel. És ha perre kerül a dolog, akkro a perköltséggel együtt a díj már százezrekre fog rúgni, és elevszíted a pert, ha tényleg fizetés nélkül parkoltál fizetős helyen.

világesze2 # 2005.02.28. 22:53

Gyakorlatban is így megy?
Minden további nélkül behajtanak egy követelést, aminek EGYETLEN alapja az, hogy egy részeges-korrupt-lecsúszott "nintendós" hónapokkal ezelőtt benyomkodta a kocsim adatait a nintendóba?

világesze2 # 2005.02.28. 22:54

Látott már valaki ilyen parkolódíjas pert?

the big cat # 2005.03.01. 05:37

A valóságban úgy megy, hogy ha nem fizetsz, a parkolóscég bírósághoz fordul, ahol bemutatja bizonyítékatit, a helyszínene dátumozóval készült képeket avgy videófelvételt, és ez alapján a bíróság megítéli a keresetet. És, hogy elébe vágjak a kövtekező kérdésednek, igen, ha vitatod a valódiságát, akkor szakértőt rendel ki a valódiság megállapítására.

Igazság csillaga # 2005.03.01. 15:46

Mi van olyankor, ha műszaki okokból vagyok kénytelen megállni. A legközelebbi ilyen hely, a forgalom zavarása nélkül, a parkoló.
/Elakadásjelző háromszög csak kültereleten alkalmazandó/
Egyáltalán fizető parkolónak minősíthető-e a KRESZ táblák nélküli útrész /"P" jelű és fizetésre felszólító kiegészitő órát jelző tábla/, ahol csak olyan tábla van mely a díjtételeket és egyéb adatokat tartalmaza.

Igazság csillaga # 2005.03.01. 16:45

Mivan olyankor, ha a fényképen nincs dátum.
A felszólitás téves, a fénykép máshol készült, a kitett KRESZ tábla másról szó./óra jel nincs/
A levelet Bp-ről kaptam, de egy kisvárosban íródott.

Igazság csillaga # 2005.03.01. 16:50

Mivan olyankor, ha a fényképeken szereplő iratok mindig más helyen vannak. /4 Db./ A környezetbe a képeket beilleszve nem áll össze, hogy pontosan hol is parkoltam.
A képek más időpontbam készültek, egyiken világos van , a másikon alkonyodik./ A képek nincsennek dátomozva/

the big cat # 2005.03.01. 18:28

A parkolási társaságnak bizonyítania kell a parkolás helyét, idejét, azt, hogy ott és akkro fizetni kellett volna. A műszaki okból történő megállás irreleváns, hacsak a helyi rnedelet ez alól kivételt nem tesz, de szerintem nem tesz. Ha mégis, akkro bizonyítanod kell a műszaki okot.

világesze2 # 2005.03.01. 21:00

Megnézném, mit lehet szakérteni egy digitális fotón abban a kérdésben, hogy az 2005 március 4-én 12:00-kor, vagy 2005 március 6-án 12:00-kor készült.

Ugyebár előző nap péntek, fizetőidőszak.
Utóbbi nap vasárnap, nem fizető időszak...

Igazság csillaga # 2005.03.02. 16:53

Úgy gondolom egy alacsonyabb szintű jogszabály nem módosít egy magasabb szintűt. A KRESZ körébe is tartozik a parkolás, nem? Leírja, hogy műszaki hibás kocsival tovább haladni nem lehet és meg kell állni lehetőleg nem zavaró helyen. Ez nem parkolás! És mi van a KRESZ táblákkal?
Esetemben ilyen nem fizető parkoló 2 km-en belül sincs. Tehet ez is egy szempont nem csak a nagy lenyulás.

A digitális fényképeket simán lehet manipulálni, főleg a dátum tekintetében. /Ki kell probálni egy képszerkesztőn./ Ezt szakérti a szakértő nagy pénzért.

the big cat # 2005.03.02. 18:06

Az, hogy a várakozást pl. mondjuk jogszabály kényszeríti ki nem változtat azon, hogy ha az adott helyen a várakozásért fizetni kell, akkor ott jogszabály által előírt várakozásért is fizetni kell.

Nagyon sok olyan kötelezettségünk van, aminek van addicionális költsége harmadik személyek felé, és azokat is nekünk kell állni, nem lehet arra hivatkozni, hogy azért nem fizetek mondjuk a kocsim műszaki vizsgára való felkészítéésrt a szerelőnek, mert a bemutatandó állapotot jogszabály írja elő.

Nem bírálja felül a helyi rendelet a KRESZ-t egyébként, ha meg kell állni, hát meg kell állni, ha ezért ott épp fizetni kel, hát fizetni kell.

the big cat # 2005.03.02. 18:10

Hogy világosabb legyen, a helyi rendelet nem tiltja meg amegállást, sőt kifejezeten kijelöli a parkolót, csak épp fizetni kell érte.

világesze2 # 2005.03.02. 20:00

Azt ne felejtsük azért el, hogy a szertett 38/1993-as Főv. Közgy. rendelet a várakozást köti díjfizetéshez.

Műszaki hibával álldogállás várakozásnak minősül?

Bubó # 2005.03.02. 23:01

A folyamatos rakodás, vagy ki- és beszállás megállásnak számít, egyéb okból legfeljebb 5 percig számít megállásnak, ha a jármű mellett maradsz. Ha egy vezető nélküli üres jármű áll bárhol, bármi okból, az várakozásnak minősül.
Ha az elromlott jármű fizetős parkolóban vesztegel, fizeni kell érte. Ha viszont tilos helyen parkol, azonnal el kell távolítani, vagy elszállíttani, különben „feláras” lesz a javíttatása.

dr Zákányi Csaba # 2005.03.03. 09:54

Az a gyanúm, hogy a legtöbbeteket nem a parkolási díjakkal kapcsolatos anomáliák, hanem maga a parkolási díj zavarja. Félreértés ne essék nem a parkolási társaság embere vagyok, hanem csak olyan, aki időnként elautózik Bp-re, és amióta fizetősek a parkolók általában találok helyet, előtte meg nem találtam. És még jobban találnék, ha nem lennének olyan sokan, akik tudják az "okosságot" fiktív rokkant-igazovány, elakadásjelző, jó ismerős az önkormányzatnál stb. formájában. Sajnos nem lehet egész napra ingyen letámasztani a verdát a körúton...

the big cat # 2005.03.03. 11:39

A parkolási díj engem is nagyon zavar, szerintem ez nem más, mint lehúzás, bármit is hazudjanak a politikusok. Semmiféle egyéb célt nem szolgál, még oylanokat se, maiket összahazudoznak.

dr Zákányi Csaba # 2005.03.03. 14:01

Ezt komolyan gondolod Big?

ildikó31 # 2005.03.03. 15:04

Kedves Csaba!

Ebben a kérdésben én is osztom Big véleményét! Amikor felemelik a parkolási díjakat, olyankor mi változik az utcán? Ugyan olyan marad minden! Akkor mire föl emeleik az árát, ha a szolgáltatás minősége nem változik! Felelősséget nem vállalnak az autók biztonságáért! Akkor miért kérik el a pénzt? Miért fizetjük?


ildiko31

Cola (törölt felhasználó) # 2005.03.03. 15:55

A szolgáltatásért ellenszolgáltatás jár...Ha a parkolási társaság szolgáltat, akkor jár neki a parkolási díj.Mondom: ha szolgáltat...

the big cat # 2005.03.03. 16:13

Csaba, teljesen komolyan.

Az utcát az én adómból építteték, tartják fenn, javítják, stb. Aztán ezt odaadják egy magántársaságnak, aki felfest parkolóhelyeket, beruház az automatákba, és ezen beruházásait decens profittal kapja vissza a parkolási díjakból. Az önkormányzatok egy része egyáltalán semennyit, más részük alig valamit lát a parkolási díjakból. A parkolótársaságok mindenhol a városi politikusok érdekeltségébe tartoznak.

Én a szolgáltatási díjért semmiféle szolgáltatást nem kapok, sem nem örzik, sem olyasmit nem biztoisítanak, ami a szolgáltatás kötelező megfizetése hiányában nem lenen igénybevehető.

Ha a városi bevételek növelés, az autóforgalom csökkentése, vagy bármi más az üdvös cél, akkro vessenek ki adót, az legalább a városi büdzsébe megy, mire ellopják sokkal keményebben meg kell dolgozniuk érte.

dr Zákányi Csaba # 2005.03.03. 19:26

A parkolási díjért azt kapjuk ellenszolgáltatásként, hogy lehet találni parkolóhelyet. Ha mégsem, akkor vagy túl alacsony a díj, vagy pedig sokan ki tudják játszani a fizetést. Biztos jó lenne, ha a bevételekből öregek otthonát, hajléktalanszállót, vagy játszótereket, esetleg pont ingyenes mélygarázsokat lehetne építeni, de ez a képzelet világába tartozik. A valóság az, hogy ez a rendszer érvényesül a világ csaknem minden nagyobb városában. Szerintem ti sem tudtok jobbat arra a célra, hogy lehessen a belvárosban parkolni, ha ott van rövid dolgunk.

Cola (törölt felhasználó) # 2005.03.03. 19:46

Az okfejtésed szerintem ott hibádzik, hogy parkolóhely így sincs elegendő... talán némileg több van, mint néhány évvel ezelőtt, de ennek más okai is lehetnek...
Egyébként mitől szolgáltatás az, hogy valamilyen módon elérjük, hogy kevesebben akarjanak parkolni, ezért több parkolóhely van? Az már-már abszurd, hogy a díjat kevésnek ítéled meg, engem rendkívül boszant, hogy 120 - 480 Ft/óra ellenében állhatnék meg, de nem találok parkolóhelyet... én nem látom a szolgáltatást is!

the big cat # 2005.03.04. 04:06

A parkolóhelyek száma kifejezeten csökkent mind abszolút értékben, mind a az igényekhez viszonyítva. Tehát ez az érv a politikusok szájából szimla hazugság, nem kapok érte szolgáltatást.

Amennyiben a szolgáltatást nyújtó nem képes a saját hibájából a szolgáltatást, azaz az elérhető parkolóhelyet nyújtani, úgy egyenlő felek között ez hibás teljesítés lenne. Igaz, ha nincs parkoló, akkor nem is kell is fizetnem, érte, tehát úgy néz ki kvittek vagyonk, csakhogy ez megint caak azt támasztja alá, amit előbb mondtam, a szolgáltatás nem az, hogy a parkolóhely elérhető, hanem az, hogyha van, akkor ott állhatok, viszont, ez elérhető lenne a szolgáltatási szerződést kikényszerítő rendelet hiányában is, azzaz megint csak oda jutunk vissza, hogy nincs valódi szolgáltatás a szolgáltatási díj mögött.

Ezért továbbra is állítom, hogy a célok között egyáltalán nem szerepel az, hogy növeljék a parkolóhelyek számát, vagy csökkentsék a belvárosok túlterhaltségét.

Ugyanis:

  1. Nem csak frekventált övezetekben, de kifejezetten szellős parkolási szituációval rendelkező helyeken is parkolási díjat szednek, van ahol a teljes kerület en bloc díjfizető zóna, vagy vidéki városokban lakótelepek.
  2. A fenti célt egyáltalán nem érték el.
  3. A fenti cél eléréséhez nincs szükség magántársaságok bevonására, arra megfelelően kivetett adó jellegű kötelezettség is megteszi, ami az önkormányzat kasszájába folyik be.
  4. Az Önkormányzatok a saját rendezési terveikben lévő új beruházásokhoz előírt új parkolóhelyek létestíésre előírt szabványokat permanenesen figyelmen kívül hagyják, a beruházótól nem követelik meg, nanaá, hiszen ha parkolóhelyet épít, csökkenni fog a magántársaság bevétele.
  5. Súlyos ellentmondás van a között, hogy az Önkormányzat egyes polgárai számára a közterületen a saját lakása közelében lévő parkolást ingyen biztosítja, míg másoknak ezért fizetni kell, miközben egyáltalán nem nyújt plusz szolgáltatást annak aki fizet. Persze mondhatnánk azt, hogy ki hol lakik, úgy változnak a közterehek, csak ez nem közteher, ez szolgáltatási szerződés, amiért egyáltalán semmit nem kap az, aki ott lakik.

A fentiekből látzsik, hogy a hangoztatott indokok szimpla hazugságok, a parkolási díjak rendszerének célja, hogy a helyi politikai körökhöz közelálló tuljadonlási körben lévő gazdasági társaságoknak jogosulatlan bevételt teremtsen a jogszabály erejénél fogva, melyből a közösség semmit sem profitál.

A hangoztatott cél elérésére sokkal kisebb beruházással közteher kivetése is megfeleő lenne, mely közvetlenül az Önkormányzathoz folyik be. Nagyon jó plda erre London belvárosa útdíja.

the big cat # 2005.03.04. 04:06

A parkolóhelyek száma kifejezeten csökkent mind abszolút értékben, mind a az igényekhez viszonyítva. Tehát ez az érv a politikusok szájából szimla hazugság, nem kapok érte szolgáltatást.

Amennyiben a szolgáltatást nyújtó nem képes a saját hibájából a szolgáltatást, azaz az elérhető parkolóhelyet nyújtani, úgy egyenlő felek között ez hibás teljesítés lenne. Igaz, ha nincs parkoló, akkor nem is kell is fizetnem, érte, tehát úgy néz ki kvittek vagyonk, csakhogy ez megint caak azt támasztja alá, amit előbb mondtam, a szolgáltatás nem az, hogy a parkolóhely elérhető, hanem az, hogyha van, akkor ott állhatok, viszont, ez elérhető lenne a szolgáltatási szerződést kikényszerítő rendelet hiányában is, azzaz megint csak oda jutunk vissza, hogy nincs valódi szolgáltatás a szolgáltatási díj mögött.

Ezért továbbra is állítom, hogy a célok között egyáltalán nem szerepel az, hogy növeljék a parkolóhelyek számát, vagy csökkentsék a belvárosok túlterhaltségét.

Ugyanis:

  1. Nem csak frekventált övezetekben, de kifejezetten szellős parkolási szituációval rendelkező helyeken is parkolási díjat szednek, van ahol a teljes kerület en bloc díjfizető zóna, vagy vidéki városokban lakótelepek.
  2. A fenti célt egyáltalán nem érték el.
  3. A fenti cél eléréséhez nincs szükség magántársaságok bevonására, arra megfelelően kivetett adó jellegű kötelezettség is megteszi, ami az önkormányzat kasszájába folyik be.
  4. Az Önkormányzatok a saját rendezési terveikben lévő új beruházásokhoz előírt új parkolóhelyek létestíésre előírt szabványokat permanenesen figyelmen kívül hagyják, a beruházótól nem követelik meg, nanaá, hiszen ha parkolóhelyet épít, csökkenni fog a magántársaság bevétele.
  5. Súlyos ellentmondás van a között, hogy az Önkormányzat egyes polgárai számára a közterületen a saját lakása közelében lévő parkolást ingyen biztosítja, míg másoknak ezért fizetni kell, miközben egyáltalán nem nyújt plusz szolgáltatást annak aki fizet. Persze mondhatnánk azt, hogy ki hol lakik, úgy változnak a közterehek, csak ez nem közteher, ez szolgáltatási szerződés, amiért egyáltalán semmit nem kap az, aki ott lakik.

A fentiekből látzsik, hogy a hangoztatott indokok szimpla hazugságok, a parkolási díjak rendszerének célja, hogy a helyi politikai körökhöz közelálló tuljadonlási körben lévő gazdasági társaságoknak jogosulatlan bevételt teremtsen a jogszabály erejénél fogva, melyből a közösség semmit sem profitál.

A hangoztatott cél elérésére sokkal kisebb beruházással közteher kivetése is megfeleő lenne, mely közvetlenül az Önkormányzathoz folyik be. Nagyon jó plda erre London belvárosa útdíja.