Mi számít új autónak?


tranyo # 2005.04.15. 17:40

Sajnos ügyvédi baki.
Mivel én nem vagyok ügyvéd, akkor nem tudtam, hogy ha az első fokon a cserét kérem, a másodfokon ezt már nem fokozhatom a vételár fizetésre, az ügyvédem meg erről nem világosított fel.
Naivan azt gondoltam, hogy ha első fok után kicserélik az még jó, de ha fellebbeznek, akkor majd a pénzt kérem.
Valóban előbb kellett volna pl. ezen a fórumon kérdeznem, és akkor tuti rögtön a pénzt kértem volna.

Petrocelli # 2005.04.15. 14:49

Kicsit sajnálom, hogy nem írtál erről korábban. Akkor lehetne biztosat mondani ha látnám az ítéletet de még tán akkor sem. Valószínüleg egy ugyanolyat kapsz majd. Tehát régebbi modelt.
Nem értem, hogy miért nem álltál el a szerződéstől, és akkor a megfizetett pénzt kapnád vissza meg a kamatait.

tranyo # 2005.04.15. 12:36

Természetesen másodfokon is vesztettek, de annyit elértek, hogy különböző jogi trükkökkel elhúzták még vagy egy évvel a pert.
Időközben modellváltás volt, és vagy egy éve már csak az új modellt gyártják.
Mivel számomra kiderült, hogy milyen egy szemét céggel állok szembe, tartok tőle, hogy egy másfél éve valahol porosodó kocsit akarnak rámsózni.
Ezért próbálom kideríteni, hogy jogilag megtehetik -e.
Röviden ez a történet, mert ha részletesen írnám le rémregény lehetne belőle.

tranyo # 2005.04.15. 12:28

Szerencsére a bíró egy lelkiismeretes. és hozzáértő igazságügyi szakértőt rendelt ki, aki egy hétre elvitte a kocsit, tesztelte 1500km -t és menetközbeni dinamikus mérésekkel dokumentálva bizonyította hogy életveszélyes, és közlekedésre alkalmatlan.
Ezekután megnyertem első fokon a pert.
Persze az, hogy egy ügyfélnek aki több millió forintott otthagyott nekik egy bizonyítottan életveszélyes kocsit adtak, és ezzel veszélyeztetik az ő és családja életét még mindig nem érdekelte őket, fellebbeztek.

tranyo # 2005.04.15. 12:04

Ekkor jött a fogyasztóvédelem, ahol megállapították, hogy az autó rossz, a reklamáció jogos.Persze ez őket nem érdekelte, hozzám se szóltak, kénytelen voltam perre menni.

tranyo # 2005.04.15. 12:02

A hibajelenség az, hogy fékezéskor 6-20%-ban az autó hátsó tengelyén drasztikusan lecsökken, vagy teljesen megszűnik a fékhatás, ami abban jelentkezik, hogy az autó hátulja rendellenesen megemelkedik, és kitaposhatom a padlót, akkor is sokkal hosszabb a fékút.
Négyszer próbálták megcsinálni, és miután nem sikerült, azt mondták, hogy én vagyok a hülye, az autó jó, és vigyem a fenébe.
Én nem akartam átvenni, erre írásban megfenyegettek, ha nem veszem át napi 12500 ft tárolási díjat számolnak fel.

tranyo # 2005.04.15. 11:58

Bocsi, körülbelül ötször leírtam a történetet, de egyszer se ment át, most megpróbálon részletekben.

tranyo # 2005.04.15. 09:54

Az autó citroen C5, a többit mindjárt írom.

Petrocelli # 2005.04.15. 08:47

Huh, bevallom őszintén ez engem is nagyon érdekel. Cefetül szívesen belenéznék az ügy aktáiba vagy legalább az ítéletbe, da he elmondod már az is jó lenne.

the big cat # 2005.04.15. 07:18

Nagyon érdekelne a tényállás, mi volt a probléma, mit állított a márkaszervíz, mit te, mit talált a bíróság, és melyik márka volt ez most?

Meglehetősen sok perről hallani, szinte minden márka benne van, és szinte mindig veszít az eladó, ettől függetlenül a magyar autókereskedelemben továbbra sem akar kialakulni a nyugaton teljesen normálisnak minősülő magatartás, miszerint a vevő fontosabb, mint az esezleges átmeneti minimális pénzügyi előny.

És hát az ítéletet szóról szóra komolyna kell venni, nincs apelláta.

Rexor # 2005.04.15. 06:43

Nem az adó ettől független, amit említettél az általános forgalmi adó törvény szerinti új autó meghatározás (az uniós szabályokkal összhangban). Amit a márkaszerviz ad annak új autónak kell lennie, nulla km-el. Teljesen ugyanolyan paraméterű autót kell hogy adjanak, mint amilyen az eredeti volt.

tranyo # 2005.04.14. 21:33

Üdv mindenkinek

Két és fél év pereskedés után jogerősen pert nyertem egy márkaszervízzel szemben, miszerint ki kell vserélni az autómat egy ugyanojan típusú, és színű új autóra.
Ezzel kapcsolatban kérdezem, hogy ebben az esetben mi számít új autónak.
Azt tudom, hogy adó szempontból a 6 hónapnál nem régebbi, és a 6000km -nél kevesebbet futott.
De remélem, hogy ez nem vonatkozik erre az esetre, mert az ennyi szenvedés után már túl nagy pofon lenne.
Még azt is kérdezném, hogy a színre vonatkozó ítéletet mennyire kell a márkaszervíznek komolyan venni.
A modellt időközben frissítették, és félő, hogy egy két évvel ezelőtt legyártott elfekvő vacakkal akarják majd kiszúrni a szemem.

Kérem, hogy akinek van véleménye, vagy konkrét tudása a dologban segítsen.

Előre is köszönöm !!